۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

شستن مرغ در آشپزخانه خطرناک است !


افرادی که مرغ را قبل از پختن می‌شویند خود و خانواده خود را در معرض مسمومیت غذایی قرار می‌دهند.
تقریبا سه چهارم خریداران مرغ، قبل از پختن آن را می‌شویند. اما این کار باعث می‌شود باکتری‌ها در سطح آشپزخانه و به شعاع ۱۰ سانتی‌متر پراکنده شوند.
آخرین تحقیقات که توسط آژانس استاندارد غذایی انجام شده است نشان می‌دهد ۶۵ درصد از مرغ‌های خام آلوده به کمپی‌لوباکتر هستند که شایع‌ترین عامل مسمومیت غذایی در انگلستان است و به صورت علائمی مانند درد شکم و اسهال بروز پیدا می‌کند.
اگرچه پختن مرغ به طور کامل این باکتری را از بین می‌برد، اما با این حال در هر سال بیش از ۳۰۰ هزار نفر به دلیل مسمومیت غذایی ناشی از آن دچار مشکل می‌شود و ۱۵ هزار نفر نیز در بیمارستان‌های انگلستان بستری می‌شوند.
به همین دلیل آژانس استاندارد غذایی به دنبال آن است که میزان عفونت موجود در مواد غذایی مانند مرغ را در زنجیره تولید کاهش دهد.
یکی از این اید‌ه‌ها استفاده از مواد آنتی‌باکتریال در روند تولید برای شستن مرغ‌هاست که هنوز مورد تائید اتحادیه اروپا قرار نگرفته است.
سخنگوی آژانس استاندارد غذایی در این باره گفت: شستن مواد خام در آشپزخانه یکی از اشتباهات معمول است که البته نیاز چندانی هم به این کار نیست.
آب نمی‌تواند باعث پاک شدن میکروب‌ها و باکتری‌های مواد غذایی شود. شما با شستن مرغ به جای کشتن باکتری‌ها، آن‌ها را در محیط آشپزخانه پراکنده می‌کنید.
به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که باکتری‌ها و آلودگی‌ها قبل از رسیدن محصول به دست مشتری و در طی روند تولید برطرف شوند تا از بروز این مشکلات پیشگیری شود.
http://www.iranianeurope.com/

هیچ نظری موجود نیست: