۱۳۹۱ اسفند ۱۶, چهارشنبه

فوايد آب كرفس


فوايد آب كرفس


شايد مطالعه اين مطلب شما را بر آن آورد كه حداقل هفته ای دو تا سه بار هم كه شده آب كرفس را وارد برنامه غذایی تان كنيد...
برگ كرفس حاوی مقدار قابل توجهی ويتامين A ( بتاكاروتن ) است در حالی كه ساقه آن منبع ويتامين های B6 ,B2 ، B1، ويتامين C و همچنين پتاسيم، اسيد فوليك، كلسيم، منيزيم، آهن، فسفر، سديم و چند نوع از اسيدهای امينه ضروری است.
هورمون های گياهی موجود در كرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به كرفس می دهند، بلكه در كنار بقيه املاح و ويتامين ها كرفس را به معجونی تبديل می نمايند كه در حقيقت می تواند داروی هر دردی باشد.

آب كرفس و پوست و مو:

از آن جایی كه كرفس سرشار از انواع ويتامين ها از جمله ويتامين آ، ب و ث می باشد و در آن املاح نيز به مقدار زياد نهفته است می تواند مكمل خوبی برای زيبایی پوست و مو نيز باشد.
شما با نوشيدن يك ليوان آب كرفس فقط دو يا سه روز در هفته نه تنها می توانيد به سلامتي قلب، معده و روده های تان كمك كنيد بلكه اگر اين كار برای شما مثل يك عادت شود علاوه بر سلامتی اندام های مهم درونی خود به شادابی و جوان نگه داشتن پوست و موی تان نيز كمك كرده ايد و اثرات مفيد آن را در همان روزهای اول خواهيد ديد.
ويتامين C و انواع ويتامين های B موجود در آب كرفس برای از بين بردن جوش ها و لكه ها و كلسيم موجود در آن سبب رشد و ترميم مو و ناخن ها خواهد شد و علاوه بر آن آب كرفس ميل تان را به خوراكی های شيرين و انواع شيرينی ها كه عامل مهمی در جوش زدن و ايجاد لكه ها خواهند بود كم كرده و شما را در داشتن پوستی بدون جوش و سالم و زيبا ياری خواهد كرد.


آب كرفس و فشار خون :

تحقيقات نشان می ‌دهد مصرف روزانه آب كرفس به مدت يك هفته ، تاثير فوق‌ العاده‌ ای روی پايين آوردن فشارخون خواهد داشت. آب كرفس مُدر است؛ پتاسيم و سديم موجود در آب كرفس تنظيم كننده‌ های قوی مايعات بدن هستند و به توليد ادرار كمك می‌ كنند و بدن را از وجود مايعات اضافی خلاص می‌ كنند.
ماده شيميایی Phthalides موجود در كرفس سبب آرامش بافت ها و ماهيچه های بدن و عروق می گردد و نرمی و انعطاف مخصوصی به آن ها می دهد.
به همين جهت خون به آسانی در عروق گردش كرده و به تمام بافت ها می رسد. در ضمن اين ماده شيميایی سبب كاهش ترشح هورمون استرس در بدن نيز می شود.
جالب اين كه در موقع مصرف مداوم آب كرفس فشار خون در حد طبيعی باقی می ماند و بيشتر از آن كاهش نمی يابد كه خود يكی از شگفتی های طبيعت اين سبزی است.


آب كرفس و سرطان :

طبق يافته‌ های محققان در دانشگاه نيو جرسی ، كرفس دارای تركيباتی است كه از پخش سلول‌ های سرطانی پيشگيری می‌ كند و دارای تركيبی به نام استيلنيك (acetylenic)است كه رشد سلول ‌های تومور را متوقف می‌ كند.
از طرفی به گزارش نچرال نيوز ، لوتئولين (Luteolin) كه به مقدار اندكی در نعناع وجعفری وجود دارد به ميزان قابل ملاحظه ‌ای در كرفس وجود دارد كه با دارا بودنآنتی‌ اكسيدان قوی می‌ تواند صدمات ناشی از تخريب سلولی را جبران كند.
آب كرفس حاوی هشت گروه از مواد ضد سرطان است.


آب كرفس و التهاب مفاصل :

آب اين گياه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهيچه استفاده می ‌شود و همچنين سختی التهابات در بيماری‌ هایی مانند آسم و آرتروز را كاهش می ‌دهد.
از طرفی دانشمندان اعلام كرده‌ اند كه كرفس با تأثير فوق ‌العاده خود می ‌تواند بر مغز كه هسته دستگاه عصبی است ، تأثير گذاشته و سيستم ايمنی بدن را تقويت كند ؛ بدين ترتيب تورم و درد در نواحی مختلف بدن كه حاكی از عملكرد نا موفق سيستم دفاعی است كاهش می ‌يابد و بيماری‌ هایی مانند نقرس و تورم‌ های مفصلی نيز خفيف ‌تر می‌ شود.
Polyacetylene موجود در كرفس و آب كرفس پر قدرت ترين ماده شيميایی ضد التهاب بدن است و می تواند عوارض و دردهای مفاصل به خاطر روماتيسم يا آرتروز ، آسم ، نقرس و ناهنجاری های ريوی را كاهش دهد.
در يك بررسی جالبی بر روی آب كرفس معلوم شده كه ماده شيميايي Luteolin می تواند شروع و عملكرد عوارض التهاب را كه در مغز سرانجام می گيرد كنترل و خنثی كند و در نهايت بدن را در برابر بروز التهاب محافظت كند.


آب كرفس و كلسترول :

تحقيقات نشان داده‌ اند كه وجود تركيب شيميایی در كرفس ، به نام بوتيل فتاليد (Butylphthalide)باعث كاهش سطح كلسترول بد خون (LDL) می ‌شود.


آب كرفس و بی خوابی :

اين سبزی به خاطر داشتن روغن های طبيعی و ضروری و املاح و ويتامين ها و هورمون های گياهی سبب نوعی آرامش در بدن می شود و سيستم مغز و اعصاب را تسكين می دهد. به همين جهت خوردن كرفس به افرادی كه دچار عوارض كم خوابی و بی خوابی هستند توصيه می شود.


آب كرفس و كنترل وزن :

با مصرف روزانه آب كرفس ، ولع خوردن شيرينی‌ جات ، از بين می ‌رود. به عبارت ديگر طبيعت اين سبزی به علت تمام نعمت های موجود در آن بر روی هورمون اشتهاو گرايش به مواد قندی اثر گذاشته و در نهايت از زياد شدن وزن بدن جلوگيری می كند.


آب كرفس و سنگ های مجاری ادراری :
مصرف آن به شدت به افراد در گير با سنگ كليه و سنگ‌ های مجاری ادراری توصيه می شود.
آب كرفس از بين برنده ی قوی سموم بدن و به دنبال آن شكستن و حذف سنگ‌ ها در بدن می ‌شود.

آب كرفس و يبوست و هضم غذا :
برای اين ‌كه به روده‌ های خسته و پير كمك شود ، توصيه می‌ شود كه هر روز يك ليوان عصاره كرفس مصرف شود. از اين طريق روده به روش طبيعی تخليه می ‌شود.
دقت داشته باشيد كه در آبگيری حتما برگ‌ ها را هميشه مصرف نماييد.
آب كرفس به علت داشتن املاح و ويتامين ها و همچنين فيبر با كيفيت بالا از بروز يبوست جلوگيری می كند و حركت روده ها را تنظيم می كند ، در اين صورت مصرف مقداری كرفس به همراه وعده های غذایی می تواند موجب بالا رفتن قدرت هضم و جذب غذا شده و مقدار زيادتری از مواد غذایی موجود در رژيم غذایی را از طريق جدار روده وارد سيستم خون و لنف كرده تا در سوخت و ساز پيچيده آن ها درسلول ها موثر باشد.

هیچ نظری موجود نیست: