۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

'میلیونها نفر در آمریکا به غذای مجانی محتاج خواهند بود'


در آمریکا گزارش شده است که شمار فقیران این کشور که از اداره بهزیستی کوپن غذای رایگان دریافت می کنند در طی سال جدید میلادی رکورد خواهد شکست.
اداره بودجه کنگره آمریکا می گوید شمار افرادی که واجد شرایط برای دریافت این نوع کوپن هستند، در سال 2010 به 28 میلیون نفر خواهد رسید.
آمار جدید باعث خواهد شد توجه به تقلای دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، برای اشتغال زایی در این کشور افزایش یابد.
در سال 2009 آمار بیکاری در آمریکا به 10 درصد رسید که به لحاظ فشار روانی برای مردم این کشور آماری چشمگیر تلقی می شود.
حتی در حالی که بازار سهام و آمار مصرف در آمریکا حاکی از آن بوده است که اقتصاد این کشور با پایی لغزان رو به بهبودی است، آمار بیکارها با لجاجت هر چه تمام تر بالا مانده است.
اگر آمار همین طور بماند، حزب دموکرات آقای اوباما احتمالا در انتخابات میان دوره ای کنگره خیلی موفق نخواهد بود. این انتخابات در پایان سال 2010 برگزار خواهد شد و به همین دلیل دولت آمریکا در ماه های آتی تمام توان خود را معطوف حل این مشکل خواهد کرد.
این مدت زمان اعتقاد دموکرات ها در باره موفق بودن دولتشان در اشتغال زایی را محک خواهد زد.
ایزابل سوهیل، کارشناس امور مربوط به فقر، عضو موسسه بروکینگز، می گوید بالا رفتن هزینه های اداره بهزیستی به دو طریق به بقای اقتصاد آمریکا در این دوران سخت کمک خواهد کرد: "یکی این که شمار بیشتری از کسانی که بیکار شده اند می توانند برای دریافت کمک از اداره بهزیستی ثبت نام کنند و موقتا امنیت مالی داشته باشند. امنیت مالی باعث کاهش میزان دشواری برای آنها می شود و همچنین توان خرج کردن آنها را فراهم می کند که باعث می شود روند بهبود اقتصادی در این کشور ادامه یابد."
شنیدن این خبر که در سال جدید میلادی بالغ بر 28 میلیون نفر کوپن غذای مجانی دریافت خواهند کرد برای آمریکایی ها خبری شوک آور است. این کشور همواره مغرور بوده است که اقتصادش قادر است شغل ایجاد کند.
اما بهبود اقتصاد آمریکا، هر اندازه مطمئن و قوی که باشد، در حد انتظار کارساز نخواهد بود و بیکاری در این کشور را همچون گذشته کاهش نخواهد داد چون سرمایه گذاری در حوزه تولید سرازیر اقتصادهای ارزان قیمت مانند چین و مکزیک شده است.
به همین دلیل، در حالی که رسیدگی به برنامه بهداشت و همچنین جنگ با طالبان در افغانستان همچنان دو موضوع مهم و فوری برای دولت باراک اوباما قلمداد می شود، فقر و بیکاری نیز روز به روز به صدر دستور کار این دولت ارتقا می یابد.
http://www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/email/ft/-/persian/business/2010/01/100103_shr_us_unemployment_record.shtml

هیچ نظری موجود نیست: