۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

افزایش ازدواج دختران با پسران کوچکتر از خود !


ازدواج دختران و زنان با پسران کوچکتر از خودشان پدیده‌ای است که اخیرا در مورد آن می‌شنویم. ازدواج‌های عجیب و غریب که دختر 10 تا 20 سال از شریک زندگیش بزرگتر است.
به گزارش جهان، اما در فرهنگ و برداشت‌های عامه مردم زمانی پسری جوان حاضر می‌شود با زنی که از خودش بزرگتر است ازدواج کند که یا انگیزه‌های اقتصادی در میان باشد و یا ارتباط عاطفی بین این دو نفر برقرار شده باشد که با وجود این اختلاف سنی فاحش تصمیم به ازدواج گرفته‌اند.
کارشناسان جامعه شناسی ازدواج پسران با زنان بزرگتر از خود را یک معضل اجتماعی- فرهنگی می‌دانند و می‌گویند: این که دختران بهتر است در زمان ازدواج کوچکتر باشند حرف نادرستی نیست. همسن بودن هم در صورتی که بیشتر از لحاظ فرهنگی – اجتماعی و تحصیلی با هم به نتیجه رسیده باشند مشکل آفرین نیست. اما اختلاف سن 10 تا 20 سال یک پدیده اجتماعی است که راهکار مقابله با آن فرهنگ‌سازی است.
به گفته آنان زنان و مردان با این اختلاف سنی از نظر جسمانی با هم هماهنگ نیستند پس وقتی مردان همسرانی 10 تا 20 سال بزرگتر می‌گیرند بعد از مدت کوتاهی این حس و علاقه از یک طرف کمرنگ می شود. سپس در ادامه مشکلاتی را به وجود می آورد از طرفی این زنان برای اینکه بتوانند جوانان را در کنار خود داشته باشند به دلیل اینکه اکثرا از شرایط مالی خوبی برخوردارند حاضر به انجام هر هزینه‌ای هستند که این وضعیت سبب می شود مردان متوقع و تنبل شوند. چون هر چیزی را اراده کنند بدست می‌آورند. در صورت بروز مشکل هم، جدایی راهی است که انتخاب می‌شود و این یعنی افزایش آمار طلاق در ایران و مسایل بعدی آن.
در رابطه با همین موضوع جالب به سراغ یکی از دفاتر معروف ازدواج تهران رفتم و از سردفتر آن پرسیدم در ماه چند مورد از این گونه ازدواج‌ها به دفترتان مراجعه می‌شود؟ گفت: "در ماه نمیشه گفت ولی سالی 2,3 تا مورد رو داریم که خانم حدود 10 سالی از آقا بزرگتر باشه، اما این نوع ازدواج یکی دو سالی هست که شایع شده و تا قبل از آن ازاین جور ازدواج‌ها به دفتر ما مراجعه نمی‌شد. اتفاقا امروز یک مورد قبل شما مراجعه کرد. خانم 30 سال داشت و دارای 2 بچه بود که می‌خواست با پسری 20 ساله ازدواج کنه."
با تعجب پرسیدم شما می‌دانید چرا این پسر 20 ساله حاضر به چنین ازدواجی شده است؟
سردفتر پاسخ داد: "ما دیگه خیلی وارد جزییات نمی‌شیم ولی به‌نظر می‌رسید با توجه به وضعیت مالی مناسب خانم، آقا پسر حاضر به چنین ازدواجی شده و گرنه هیچ پسری با این سن و سال همچین شرایط سخت و عجیبی رو برای ازدواج قبول نمی کنه!"
بعد سردفتر با خنده گفت:" البته بعید نیست چند ماه دیگه بیان اینجا و طلاقشون رو هم اینجا ثبت کنن !"
منبع: jahannews.com

هیچ نظری موجود نیست: