۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

افزایش 126 درصدی تحصیلات زنان طی سال‌های اخیر


معاون آمار و اطلاعات شورای فرهنگی اجتماعی زنان از افزایش 126 درصدی آمار سواد و تحصیلات بین زنان طی سال های اخیر خبر داد.
برنا نوشت:
ناهید اعظم رامپناهی، معاون آمار و اطلاعات شورای فرهنگی اجتماعی زنان در خصوص نرخ میزان سواد در میان زنان گفت: براساس آخرین سرشماری کشوری، نرخ زنان باسواد نسبت به کل جمعیت زنان بالای 6 سال بیش از 80 درصد برآورد شده است که این رقم بیش از 46 درصد کل باسوادان کشور بوده است و نسبت به سال های گذشته بیش از 126 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی تعداد دختران دانش آموز در سال گذشته بیش از 6 میلون و 796 هزار نفر گزارش شده که این رقم 49 درصد کل دانش آموزان را شامل می شود و به دلیل کنترل جمعیت نسبت به دهه اخیر 3/20 درصد کاهش یافته است، لکن نسبت به قبل از انقلاب 144 درصد افزایش داشته است.
رامپناهی با بیان اینکه اکنون حدود 63 درصد دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی را دختران تشکیل می دهند افزود: تعداد کارکنان زن آموزش و پرورش ، 511 هزار و 552 نفر گزارش شده که این رقم 51 درصد کل کارکنان آموزش و پرورش را تشکیل می دهد و نسبت به سال های گذشته بیش از 285 درصد افزایش داشته است.

معاون آمار و اطلاعات شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه اذعان داشت: تعداد آموزشیاران زن نهضت سوادآموزی طبق آخرین سرشماری، حدود 41 هزار و 800 نفر گزارش شده که این رقم 85 درصد کل آموزشیاران را تشکیل می دهد و نسبت به 20 سال گذشته 4/71 درصد افزایش داشته است.
به اعتقاد رامپناهی تعداد سوادآموزان زن در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار نفر بوده است که این رقم بیش از 85 درصد کل سوادآموزان را شامل شده و نسبت به 20 سال گذشته 59 درصد افزایش داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: