۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

خواص میوه ها با توجه به رنگ شان !


در اولین قدم این رنگ اشیا است كه شما را به طرف آن شیء جذب و یا از آن دور می‌كند.

در واقع احساس آرامش،لذت ناراحتی،تنش،صلح و دوستی و ... همه و همه در پرتو رنگ‌هاست.رنگ‌ها تمامی محیط ما و حتی خود ما را نیز تسخیر كرده‌اند و در تمام جسم جان و روح ما تاثیر گذارند. مثلا در مورد رنگ سیب سرخ و زیبا علاوه بر لذتی كه از رنگ آن در هنگام خوردن می‌بریم و در ما احساس شادابی و نشاط ایجاد می‌كند،در خواصش نیز تاثیر فراوانی دارد.
تمامی سبزیجات و میوه‌هایی كه روزانه مصرف می‌كنید با توجه به نوع رنگشان منافع خاصی برای شما دارند.شاید تعجب كنید،اما فراموش نكنید كه رنگ‌ها بر همه وجود ما و در تمامی جوانب نفوذ دارند و این هم یك روش نفوذی آنهاست.
رنگ سبزرنگی‌ است آرامش بخش و با دیدن این رنگ شما احساس آرامش می‌كنید و از وجودش لذت می‌برید و جالب اینجاست كه همین رنگ زیبا و آرامش بخش علاوه بر این كه شما را در ظاهر جذب می‌كند و شما از آن لذت می‌برید خواص درمانی بسیاری نیز دارد و برای جسمتان مفید است.در واقع هر چیز سبزی كه شما می‌بینید این خاصیت را داراست و این در مورد میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ نیز صادق است.این رنگ برای افراد عصبی و نا ‌آرام بسیار مفید است.رنگ سبز خاصیت ضد عفونی‌كننده‌ دارد و مناسب برای بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های روده‌‌ای (یبوست)‌،معده (سوء‌هاضمه،زخم معده و...)،كلیه (سنگ كلیه و ناراحتی‌های مجاری ادراری)‌، ریه (مشكلات تنفسی،آسم و ...) و رحم می‌باشد. این رنگ برای درمان زخم‌های عمیق سوختگی‌های شدید نیز موثر است.این خواص در میوه‌ها و سبزیجاتی كه سبز رنگ هستند به وفور یافت می‌شود.تحقیقات نشان داده میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ خاصیت ضدعفونی‌كنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند. میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ برای افرادی كه از بیماری‌های عصبی رنج می‌برند توصیه شده است. سبزیجات سبز رنگ همچنین در درمان زخم‌های عمیق و سوختگی ‌ها و بیماری‌ های ریوی و كلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری‌های قلبی مصرف فراوان دارد.
مثلا جعفری دارای خواص ضد عفونی‌كننده خون و دستگاه گوارش می‌باشد.جعفری موجب تحریك عضلات روده و رحم می‌شود و مناسب برای معده و هضم غذاست.برگ این گیاه مناسب برای زخم‌های عمیق است و جوشانده آن مناسب برای بیماری‌های كلیوی و مجاری ادرار است.
انگور سبز:
این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است.مواد غذایی موجود در انگور به هضم غذا و جذب آن در معده كمك فراوانی می‌كند و در درمان بیماری‌های سوءهاضمه،سل ریوی،مشكلات كلیوی (سنگ كلیه)‌ و یبوست كمك فراوانی می‌كند.همچنین باعث دفع سموم و مواد زائد از بدن می‌شود.آب انگور مغذی عضله قلب است.انگور اختلالات قلبی حاصله از ازدیاد فشارخون را از بین می‌برد و دارای اثر تقویت‌كننده قلب است. انگور موجب ازدیاد ترشح صفرا می‌شود و عمل هضم را تحریك و تسریع می‌بخشد و تخمیرهای روده‌ای را كاهش می‌دهد.
كاهو : كاهو در درمان تپش قلب و سرفه و مشكلات ریوی موثر است.همچنین آرام‌ كننده اعصاب است.كاهو برای دفع مواد زاید در روده‌ها و جلوگیری از یبوست مناسب است.از جوشانده كاهو می‌توان برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده كرد.
لوبیا سبز : از لوبیا سبز برای درمان كسالت‌های شدید كلیوی استفاده می‌شود.این سبزی همچنین در درمان بیماری‌های قلبی نیز موثر است.وجود فسفر در لوبیا برای اعصاب مفید است.خرده شده و یا پوره شده دانه لوبیا به عنوان ضماد برای مواضع سوختگی و سایر التهابات پوستی و زخم‌ها موثر است.
ترخون : ترخون به دلیل داشتن اسانس‌های معطر در خود مجاری دستگاه گوارشی را ضدعفونی می‌كند و محرك مناسبی برای معده به شمار می‌رود.این سبزی برای بیماری‌های رحم و تسهیل جریان خون قاعدگی بسیار موثر است.
رنگ قرمزرنگی‌است محرك و اشتهاآور.رنگی پر انرژی كه همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می‌شود.معمولا ما برای خوردن خوراكی‌هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم.این رنگ و در واقع میوه‌ها و سبزیجات‌ قرمز رنگ علاوه بر این كه افزایش‌ دهنده اشتها هستند،برای افراد كم خون و افرادی كه كمبود آهن دارند بسیار مناسب است.همچنین در درمان عفونت‌‌ها و سوختگی‌های شدید بسیار موثر است و معمولا این ‌گونه میوه‌ها و سبزیجات در درمان بیماری‌‌های ریوی،مشكلات روده (یبوست)‌ و رحم به كار برده می‌شود.مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت‌كننده روده و كبد است.
گیلاس‌تقویت‌كننده و انرژی‌ زا.تنظیم ‌كننده كبد و مناسب برای رفع یبوست و اشتها ‌آور،دفع‌كننده مواد زائد و سموم از بدن.
توت ‌فرنگی‌در درمان سل ریوی بسیار سودمند است و همچنین در درمان عفونت‌های روده.
انارجلوگیری از تنگی نفس.مناسب برای روده و تصفیه‌كننده خون.
انگور فرنگی‌موثر در درمان تب‌های عفونی،محرك اشتها و رفع یبوست.
شاتوت‌تصفیه‌كننده خون،مناسب برای بیماری‌های كم‌خونی و مشكلات ریوی.
فلفل‌قرمزتحریك قوای هاضمه،مناسب برای خونریزی‌های رحم،رفع فلج،رفع یبوست و بیماری‌‌های روده.
رنگ نارنجی‌رنگی جذاب و سر زنده و شاداب،كه در نهایت جذابیت و جلب توجه احساس ‌زدگی ایجاد نمی‌كند. سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ و كلا هر شی نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار موثر است.مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی‌ زا است و محرك مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشكلات تنفسی و ضد سرفه،ضد آسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ كلیه و كیسه صفرا و بیماری‌های معده و روده موثر هستند.
هویج‌افزایش شیر مادر،مناسب برای درمان اختلالات شدید روده‌ای،بهبود دهنده زخم‌های دستگاه گوارش،رفع‌كننده یبوست،ضد عفونی‌كننده روده،تقویت‌كننده اعصاب و انرژی‌زا و موثر در بهبود عفونت‌های ریوی.
پرتقال و نارنگی‌تقویت‌كننده دستگاه عصبی،عضلات و غدد،مناسب برای رفع اختلالات دستگاه گوارش،كبد و روده‌ها.
زالزالك‌مناسب برای درمان بیماری‌های روده و رفع كم‌خونی.
رنگ زردرنگی شادی‌آفرین،درخشان،زنده و محرك.سبزیجات و میوه‌های زردرنگ معمولا اشتها آور و در عین حال مناسب برای هضم غذا می‌باشند.میوه‌جات و سبزی‌های زرد‌رنگ تصفیه‌كننده كبد و روده‌ها و كلیه‌هاست.این مواد غذایی در درمان بیماری‌های معده (ورم معده)‌ كیسه صفرا یبوست و فشار خون و همین طور مشكلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب موثرند و بسیار انرژی‌زا می‌باشند و محرك اعصاب.
زردآلوسرشار از انرژی،موثر در درمان یبوست،كاهش‌دهنده افسردگی و تقویت‌كننده اعصاب.
آناناس‌تقویت‌كننده روده،نیرو بخش،مناسب برای هضم غذا و موثر در بیماری‌های ریه.
به‌تقویت‌كننده اعصاب و قلب،موثر در درمان بیماری‌های ریوی و سل.همچنین در درمان ورم معده و روده از این میوه استفاده می‌شود.
گلابی‌از بین برنده ضعف و بی‌حالی،تقویت‌كننده اعصاب،رفع تنبلی روده‌ها،رفع یبوست و بیماری‌های روده‌ای و معده،موثر در درمان سل ریوی،از بین برنده سنگ كلیه.
آلوانرژی‌زا و از بین برنده كم‌خونی و ضعف و سستی،برطرف‌كننده یبوست،محرك اعصاب،مناسب برای كلیه‌ها.
سیب زردانرژی‌ساز،ضد عفونی ‌كننده قوی روده و مناسب برای تقویت روده‌ها و معده،محرك كلیه‌ها و مناسب برای سنگ كلیه و مجاری ادرار،تقویت‌كننده اعصاب،رفع‌كننده یبوست و اسهال، مناسب برای اختلالات تنفسی.
منبع:jamejamonline.ir

هیچ نظری موجود نیست: