۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

این قایـق لوکـس یک جزیـره شنـاور است


یک شرکت اتریشی با ارائه یک جزیره شناور لذت تغییر مناظر را برای افراد به ارمغان آورده است. قایق تفریحی "جزیره اُرسُس" به منظور ترکیب قدرت حرکت یک قایق تفریحی با راحتی و آسایش یک خانه، طراحی و ساخته شده است. در واقع، حزیره اُرسُس با برخورداری از شش اتاق خواب که در سه طبقه این قایق قرار گرفته و مساحت هزار متر مربعی، فضای زندگی لوکس و شناوری را ایجاد کرده است. امکانات رفاهی و سرگرمی مختلف شامل جکوزی، باربیکیو، آکواریوم، سالن غذاخوری مجلل، سینمای خانگی و ... در این جزیره شناور تدارک دیده شده اند. البته برای برخورداری از این امکانات باید دست به جیب شده و هزینه 6.5 میلیون دلاری آن را پرداخت کرد.

جزیره اُرسُس حاصل پروژه مورد علاقه "گابور اُرسُس"، کارآفرین مجارستانی و هتلدار سابق است که همواره ایده ترکیب امکانات هتل های لوکس با انعطاف پذیری و قابلیت حرکت قایق های تفریحی پیشرفته را در ذهن داشته است. با توجه به طول 37 متری، این جزیره می تواند در هر نقطه از جهان لنگر بیندازد. اما با وجود موتورهای دیزل کوچک و سرعت کم آن، بیشتر برای مسافرت های کوتاه مناسب است.

برای افزایش اعتبار سبز بودن جزیره اُرسُس، 160 متر مربع پنل خورشیدی بر روی سقف آن قرار گرفته و از یک توربین بادی که توانایی تولید 28 تا 30 کیلووات نیرو را دارد، بهره می برد. در شرایطی که تمامی دستگاه های این جزیره شناور مشغول به کار باشند، بیشینه برق مورد استفاده در آن برابر با 45 کیلووات ارزیابی شده است. در این شرایط، نیروی دو موتور دیزلی قایق نیز برای تامین انرژی مورد نیاز استفاده می شوند. با توجه به سامانه آب شیرین کن، جزیره اُرسُس توانایی تبدیل 12 هزار لیتر آب دریا به آب شرب را داشته که در آن از فرایند "تراوش معکوس" استفاده می شود.


منبع:پرشین استار

هیچ نظری موجود نیست: