۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

جزیره هنگام و جذابیتهای متفاوت آن


آب‌هاي اطراف جزيره هنگام به زيستگاه دلفين‌ها شهرت دارد و بسياري از گردشگران براي تماشاي زندگي دلفين‌ها به هنگام سفر مي‌كنند اما گاهي مي‌شود كه به دليل شرايط جوي خبري از دلفين‌ها نيست و گردشگران بدون ديدن آنها جزيره را ترك مي‌كنند.

جزیره هنگام با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیره قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. فعالیت اقتصادی مردم جزیره از دیرباز، ماهیگیری بوده است و در حال حاضر با حضور گردشگران علاقه‌مند به دیدین زیبايی‌های طبیعی و گردشگری جزیره، ارائه خدمات به گردشگران نیز از جمله فعالیت‌های مردم محلی محسوب مي‌شود.

بازارچه‌اي از صنايع دستي اهالي هنگام كه همگي از صدف‌ها و مرجان‌هاي دريايي درست شده، كنار ساحل هنگام برقرار است و زنان و دختران جزيره هنگام، نقش حنا مي‌زنند و براي گردشگران علاقه‌مند با هنرنمايي، گل‌ها و نقش‌هاي حنا مي‌زنند كه زيبايي آن موجب شده اين هنر به يكي از منابع درآمدي مردم هنگام تبديل شود.

تصاوير زير نمايي از حضور گردشگران در جزيره هنگام و سواحل نقره‌يي هنگام را به نمايش مي‌گذارد.
پارک و مزرعه پرورش کروکودیل (تمساح) در جزیره هنگام

از دیگر مکانهای دیدنی جزیره هنگام می توان به  پارک نوپک اشاره کرد. پارک و مزرعه نوپک در دل طبیعت بکر و آرام جزیره هنگام قرار داشته و در مسیر گشت سافاری جزیره می باشد. این مزرعه در تمام ایام سال و از ساعت 8 صبح تا 4 عصر بازدید کننده می پذیرد.
از درب ورودد راهنمایان مجرب همراه با بازدید کنندگان حرکت کرده و با توضیحات لازم ، اطلاعات علمی مفیدی در خصوص تمساح و فعالیتهای مزرعه به میهمانان ارائه می شود. این روش در بین تمام مزارع و پارکهای کروکودیل در جهان منحصر بی همتا می باشد.
در این مزرعه علاقمندان می توانند از نزدیکترین فاصله ممکن تمساح ها را از نوزاد تا بیش از دو متری ببینند. محیط زیبا و ایمن این مزرعه فضای مناسبی برای خانواده ها و گردشگران جزیره قشم و جزیره هنگام فراهم آورده است.
ازجمله امکانات این مزرعه کمپینگ دائمی اقامت طبیعت گردان (همراه با برق ، آب ، سرویس بهداشتی و حمام) ، رستوران و فضای اقامتی می باشد.
حیوانات مزرعه ای دیگری نیز جهت سرگرمی پرسنل و بازدید کنندگان در این محوطه نگهداری می شوند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

تحقیق و مطالعه در زمینه کروکودیلها که از سال 85 شروع شد و در دیماه 86 موافقت اصولی احداث این مزرعه صادر گردید و هم اکنون با همکاری کارشناسان و محققان داخلی و خارجی به عنوان یکی از مراجع علمی و تخصصی کشور در زمینه خرید و فروش کروکودیل زنده و محصولات پرورشی فعال است.

موقعیت پارک و نحوه دسترسی به آن
پارک و مزرعه تمساح نوپک در جزیره هنگام ، در مجاورت جزیره قشم واقع است ، فاصبه دریایی حدود دو کیلومتر با قشم دارد. رفت و آمد به جزیره هنگام از طریق اسکله ای درساحل کندالو در نزدیکی روستای شیب دراز واقع در بال جنوبی جزیره قشم انجام می شود. فاصله شهر قشم تا اسکله کندالو حدود 55 کیلومتر و فاصله فرودگاه قشم تا اسکله کندالو حدود 10 کیلومتر می باشد. در صورتیکه با خودرو شخصی وارد قشم شوید فاصله شما از اسکله ورود خودرو به قشم (اسکله لافت) تا اسکله کندالو حدود 35 کیلومتر است.


در قشم با تماس با آژانسها ، تورها و تاکسی ها به راحتی می توانید به سمت جزیره زیبای هنگام (اسکله کندالو) حرکت کنید. در اسکله هنگام (کندالو) قایقها منتظر گردشگران علاقمند هستند در داخل جزیره نیز به وسیله خودروی سافاری می توانید علاوه بر دیدن طبیعت و فضای داخلی جزیره از مزرعه کروکودیل نیز بازدید فرمائید.

سایر جاذبه های گردشگری هنگام
جزیره هنگام علاوه بر مزرعه تمساح جاذبه های گردشگری طبیعی جذابی در دریا نظیر تماشای دسته دلفینها و ساحل مرجانی زیبا و طبیعت بکر و حیات وحش جالب این جزیره در خشکی موجب شده است تا جزیره هنگام در مسیر حرکت تورها و گردشگران جزیره قشم باشد. خانواده های بسیاری خاطرات خوشی را در طبیعت این جزیره دیدنی برای خود ثبت می کنند.
منبع: پارس توریسم

هیچ نظری موجود نیست: