۱۳۸۷ تیر ۶, پنجشنبه

زیبائی دندان ها


دندان های خیلی پسرا و حتی دخترها جرم گرفته است و هنگامی که می خندند یا لبخند می زنند نمای زشتی پیدا می کنند. این جرم گرفتگی اغلب ناشی از بهداشت نامناسب زبان می باشد هرچند ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد.دندان های سفید همیشه زیبا به نظر می رسند و حتی ممکن است اعتماد به نفس شخص را بسیار بالا ببرند. پس باید برای داشتن دندان های سفید تلاش کنیم.ممکن است جرم گرفتگی قهوه ای کثیف بر روی دندان های سفید مروارید وار ناشی از یکی از عوامل رایج زیر باشد:

مصرف بیش از دو فنجان قهوه در روز می تواند باعث جرم گرفتگی سریع دندان های سفید بشود. این جرم گرفتگی در دندان های جلو بارزتر است و به سختی می توان از آن ها رهایی یافت.
سیگار دلیل رایج دیگری برای دندان های قهوه ای می باشد. به دور و برتان نگاه کنید. بسیاری از افرادی که برای مدت طولانی سیگاری هستند دندان های جرم گرفته و زردی دارند.
بیماری های لثه، عفونت و بهداشت نامناسب زبان نیز می تواند باعث زرد شدن دندان ها بشوند.
موارد زیر برای معالجه اساسی دندان ها پیشنهاد می شود. اگر این درمان ها کارساز نبود و یا مشکل شما مزمن می باشد حتماً باید با یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید:

- میزان نوشیدن قهوه و کشیدن سیگار را کاهش دهید. این موضوع برای بدنتان نیز مناسب می باشد.- سعی کنید روزی یک مرتبه سبزیجات خام بجوید. سبزیجات خام یک وعده غذایی سالم می باشد و به تمیز شدن دندان هایتان کمک می کند.- توت فرنگی اثر سفید کنندگی طبیعی دارد و حاوی میزان زیادی ویتامین C می باشد. پس هر روز مصرف کنید. این یک روش خوش طعم برای رفع مشکل زردی دندان می باشد. البته اطمینان حاصل کنید که نسبت به آنها آلرژی ندارید.- هر روز با نخ دندان، دندانهایتان را تمیز کنید. جرم ها به آسانی در بین دندان ها شکل می گیرند و استفاده از نخ دندان روش مناسبی می باشد.- دندان هایتان را هر روز، هر 12 ساعت یکبار مسواک بزنید. اطمینان حاصل کنید که مسواک هایتان کهنه نشده است. مسواکتان را به طور منظم عوض کنید برای اینکه مسواک های کهنه نمی توانند باکتری ها را به خوبی از روی دندان پاک کنند.
یک درمان طبیعی- قبل ازمسواک زدن مقداری نمک خام را برای چند دقیقه بر روی دندان هایتان بمالید. دانه های نمک زردی دندان هایتان را کاهش داده و از بین خواهد برد و دندان هایتان را سفید خواهد کرد.- اگر این روش چاره ساز نبود پیش یک دندانپزشک متخصص بروید. ممکن است شما روش های مختلفی را برای تمیز کردن دندان هایتان در خانه امتحان کرده باشید ولی نتیجه دلخواه را نگرفته باشید. مشاوره با یک دندانپزشک بسیار کارساز خواهد بود.

/مجله اینترنتی دخترونه

هیچ نظری موجود نیست: