۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

چگونه جنس دست دوم بخريم ؟




ممكن است برخی از افراد به هر دلیلی برای فراهم كردن راحتی و وسایل مورد نیاز خانه خود قادر به خرید اجناس نو نباشند. برای چنین افرادی بهترین راه حل خرید وسایل دسته دوم اما سالم و كارآمد است. در این مورد نكاتی وجود دارد كه هنگام خرید وسایل دست دوم باید به آن ها توجه كنید تا بتوانید خرید ایده آلی داشته باشید.

و اما این كار را چگونه انجام دهیم؟

1) بازرسی دقیق وسایل: این مسئله اولین چیزی است كه باید به آن توجه كنید زیرا شرایط ظاهری و ساختاری یك وسیله می تواند نمایانگر كیفیت آن باشد. اگر می خواهید مطمئن شوید وسیله ای كه چندماهی مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر شما می خواهید آن را خریداری كنید، در آستانه خرابی و ویرانی نیست، به جای اینكه سریعا آن را انتخاب كنید، مدتی را به وارسی و مشاهدات دقیق بپردازید. به عنوان مثال اگر چوبی است ببینید با كیفیت ساخته شده است و قطعات مختلف آن محكم و اصولی به هم متصل شده اند یا خیر. آنگاه با اطمینان آن وسیله را خریداری كنید نه با ترس!

2) آزمون وسیله: چنانچه وارسی دقیق و همه جانبه وسیله ممكن است آن را تست كنید. برای مثال اگر قصد خرید كاناپه دست دومی را دارید، روی آن بنشینید و میزان راحتی پشتی آن و نرمی و راحتی تشك آن را تست كنید. دقت كنید كه آیا هنگام استفاده صداهای ناهنجار به گوش می رسد یا خیر. پس از تایید به خریداری وسیله بپردازید.

3) سنجش فضای مورد نظر: شما برای وسیله ای كه خریداری می كنید هزینه می كنید و باید از آن استفاده كنید و لذت ببرید. بنابراین قبل از اقدام برای خرید، مقیاس فضای مورد نظر را در نظر بگیرید و اگر قرار است وسیله را از راه پله بالا ببرید، عرض راه پله را نیز مدنظر داشته باشید تا هنگام حمل و نقل وسیله به خانه دچار دردسر نشوید.

4) در نظر گرفتن بودجه لازم:تعیین كنید كه قصد دارید چه مقدار بودجه برای خرید وسایل مورد نیاز خود هزینه كنید و آن را برای خرید كنار بگذارید. ضمنا هزینه بار و تحویل وسیله را نیز فراموش نكنید.

5) پیدا كردن جای مناسب و مطمئن برای خرید:دكوراسیون یك فضا با وسایل دست دوم نیز ممكن است اما به شرطی كه وسایل سالم و تمیزی را از مكانی مطمئن خریداری كنید. برای خرید وسایل دست دوم می توانید به اینترنت و یا فروشگاه های مخصوص این نوع اجناس مراجعه كنید و یا اینكه سری به نیازمندی های روزنامه بزنید. در این صورت موارد مناسبی را پیدا خواهید كرد.

خرید وسایل دست دوم برخلاف تصور افراد كار ساده ای نیست و نیاز به دقت و توجه زیادی دارد تا خرید منتهی به ضرر و پشیمانی خریدار نشود و رضایت او را به دنبال داشته باشد.

منبع : manzelmag.com

هیچ نظری موجود نیست: