۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

خطراتي كه فيس بوكی ها را تهديد مي‌كنند


كاربران فيس بوك به علت مشكلات امنيتي اين گونه شبكه‌هاي اجتماعي در معرض خطر سارقان و افراد هرزه‌اي هستند كه ممكن است با دانستن اطلاعات شخصي آنها برايشان مشكل ايجاد كنند، اين خطر به ويژه براي نوجوانان بيشتر است.
به گزارش فارس، تلويزيون العربيه در گزارشي به خطراتي كه كاربران شبكه‌هاي اجتماي از جمله فيس بوك را تهديد مي‌كنند، پرداخت و افزود: عدم رعايت برخي از نكات امنيتي مي‌تواند بسياري از كاربران فيس بوك را طعمه دزدان قرار دهد.
اين گزارش با بيان اينكه "خودتان را شكار سارقان و هرزه‌ها قرار ندهيد " مي‌افزايد: شايد برخي‌ها چنين مقوله‌اي كه پيوسته از سوي كارشناسان خبره مطرح مي‌شود را تكراري بدانند و به آن توجه نكنند ولي سهل انگاري در اين امر مي‌تواند مشكلاتي را براي كاربران ايجاد كند.
بنابراين گزارش، انتخاب كلمه عبور ساده مي‌تواند راه را براي دسترسي به صفحه شخصي و بسياري از اطلاعات كاربر را براي سارقان اينترنتي باز كند بنابراين كارشناسان توصيه مي‌كنند كه در انتخاب كلمه عبور از حروف و اعداد با هم استفاده شود و از به كاربردن تاريخ مناسبات شخصي مختلف پرهيز شود.
اين گزارش مي‌افزايد: درج دقيق تاريخ تولد مي‌تواند سارقان و هكرها را به يافتن شماره حساب بانكي رهنمود سازد.
كارشناسان توصيه مي‌كنند كه در صورت درج اطلاعات و عكس‌هاي شخصي در صفحه فيس بوك فقط به دوستان اجازه دسترسي به آنها داده شود.
اين گزارش حاكي است: در استفاده از فيس بوك و ساير شبكه‌هاي اجتماعي بايستي نكات امنيتي را رعايت كرد و گرنه كاربران با مشكلات جدي روبه‌رو خواهند شد. براي نمونه چنانچه شخصي هنگام مسافرت رفتن اين موضوع را در صفحه فيس بوك مكتوب كند، قطعاً به فرصت طلب‌هايي كه منتظر چنين موقعيت‌هايي هستند؛ كمك مي‌كند.
كارشناسان اينترنت توصيه مي‌كنند براي حفاظت از جان كودكان از منتشر ساختن اطلاعات كامل و عكس‌ آنها جلوگيري شود چنانچه يكي از دوستان عكس‌ها و نام كودكانمان را منتشر ساخت از حق خود براي منع چنين كاري استفاده شود.
بنابراين گزارش ،‌كارشناسان مربوطه استفاده از فيس بوك را براي كودكان زير 13 سال پيشنهاد نمي‌كنند.
www.tabnak.ir

هیچ نظری موجود نیست: