۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

شاد باشید تا بیماری قلبی نگیرید


شاد بودن بیش از هر عامل دیگری خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
به گزارش واحد مرکزی خبر،روزنامه واشنگتن پست نوشت ؛شما برای مهارکردن خطر بیماری های قلبی ممکن است وزن خود را کاهش دهید، سیگار کشیدن را ترک کنید یا چربی و فشار خون خود را کنترل کنید.
اما محققان دانشگاه کلمبیا با بررسی اطلاعات ده ساله هزار و هفتصد و سی و نه نفر که مشکلات قلبی نداشتند، مشاهده کردند که افرادی که شادتر هستند کمتر از دیگران به بیماری های قلبی دچار می شوند.
دکتر کاترینا دیویدسون که این تحقیق را هدایت کرده است، گفت اگر شما به طور معمول فرد شادی نیستید، بهتر است شاد بودن را تمرین کنید چون اینکار به قلب شما کمک می کند.
محققان دانشگاه کلمبیا از یک معیار پنج بخشی برای اندازه گیری میزان تاثیر شادی افراد بر سلامت قلب انها استفاده کردند انها سپس نتایج ان را با متغیرهای دیگری چون سن، جنسیت و سیگار کشیدن سنجیدند. تاثیر شاد بودن به گونه ای است که هر درجه شاد بودن بیشتر، بیست ودو درصد خطر مشکلات قلبی را کاهش می دهد در مقابل استرس اغلب موجب ازاد شدن هورمون هایی می شود که می توانند به ماهیچه های قلب اسیب بزنند. استرس همچنین موجب می شود رگ های خونی بیش از حد باز شوند و فضا برای ایجاد پلاک هایی که رگ ها را مسدود می کنند، فراهم می شود.

هیچ نظری موجود نیست: