۱۳۸۷ آذر ۲۷, چهارشنبه

9 توصيه بين المللى براى صرفه جويى در اقتصاد خانواده


1- سوراخی كه پول‌هایتان را هدر می دهد بگیرید:
خنذر و پنذر‌هایی كه پول بالایشان می‌دهید و هرگز هم به چشم نمی آیند.غذاهای كه بیرون می‌خورید و هیچ ارزشی غذایی ندارد.كارتهای هدیه یا خرید كه دست آخر فقط با آن پیاز و سیب زمینی یا غذای گربه و سگ می‌خریم .به این مواد متفرقه كه پول بالایشان می‌دهیم سوراخهای پولی می‌گویند.دیو رامسی می‌گوید:"این متفرقات پولهای شما را می‌مكد و جیب‌ها را خالی می‌كند و آنقدر ضروری نیستند كه شما جیب‌هایتان را پر از خالی كنید " سعی كنید آهسته آهسته این سوراخها را بگیرید .
2- از تحریك اشتهای خریدتان حذر كنید:
مسلما فروشگاه‌های هست كه هوش از سر شما میبرد و شما را برای وسایل غیر ضروری وسوسه می‌كند اما شعار شما باید این باشد: هرگز چیزی كه نیاز ندارم نمی خرم . شاید به جایی بروید كه لوازم تزئینی زیبا و اسنك‌ها و مواد غذایی اشتها برانگیز و مصنوعات زیبایی داشته باشد .اما شما باید جلو خود را بگیرید ، اگر نمی توانید بهتر است دفعات و تعداد آن را كم كنید . رامسی می‌گوید برای این كار همراه خود یك لیست از احتیاجات به همراه ببرید و در فروشگاه فقط سراغ آنها بروید.
3- خریدهای ویژه به روش مخصوص :
اگر در جایی زندگی می‌كنید كه امكان خرید از طریق اینترنت را دارید این راه خوبی است كه از فروش ویژه‌های اینترنت بعضی از لوازم خود را كه می‌دانید بعدا به آن نیاز دارید و قیمت آن هم اكنون مناسب تر است خریداری كنید.با این كار تقریبا 20 % از پولتان را صرفه جویی می‌كنید.
4- زرق و برق غذاهای بیرون :
رستورانها از خوردن یك وعده شام ساده با دسر بسیار سود می‌برند.معمولا غذایی كه شما بیرون میل می‌كنید معادل 3/1 برایش هزینه می‌شود . مثلا یك غذای ساده 9دلاری را حساب كنید ؟ كلارك‌هاوارد می‌گوید اگر برای مثال عادت دارید 3بار در هفته بیرون شام بخورید این عادت را به یك بار تقلیل دهید
5- هزینه‌ها را سریع تخمین بزنید:
روزی كه پل براون برای تعویض حلقه لاستیكش به تعمیر گاه مجاز رفت فكر نمی كرد كه هزینه ای 44 دلاری برای گارانتی و 15 دلاری برای سر سوپاپ‌های ماشینش بپردازد. یكی از مدافعان حقوق مصرف كنندگان كه عضو یك گروه بین المللی حمایت از مصرف كننده است توصیه می‌كند:"باید زمانی كه مشتری به یك مغازه یا سرویس مجاز مراجعه می‌كند تمام هزینه‌ها برای او روی یك برگه نوشته شود ، به این ترتیب مشتری می‌تواند روی هزینه‌هایش نفوذ داشته باشد و آن را مدریت كند ."
6- تخقيف بگيريد:
این روز‌ها بیشتر شركت‌ها تخفیف برای اجناس و كالا‌هایشان قائل می‌شوند . بیشتر این تخفیف‌ها برای این است كه مشتری را جلب كند . اما بنا به تحقیقات این 21% این تخفیف‌ها مسترد می‌شود و الباقی ..؟ حتما اگر از شركتی خرید می‌كنید ین مساله را مد نظر داشه باشید و از گرفتن حق خود نهراسید.
7- همیشه در جستجوى علت باشید:
چند ماه بعد از اینكه دانیل باتلر یك خانه بازسازی شده را خرید در كمال تعجب دید قبض گازش بالاتر از 100 دلار از حد معمول است.او سریعا تمام خانه را بازرسی كرد یك پنجره مخفی كوچك فقط مقدار كمی باز بوده و همین سوراخ كوچك گرمای خانه را به هدر می‌داده.گرفتن بعضی از سوراخهای پولی كار راحتی است البته به شرطی كه دقت در مخارج و جزئیات را فراموش نكنید.
8- یك دفترحسابداری برای خود باز كنید:
از ماه آینده شروع كنید یك لیست از بزرگترین مخارج و ریزترین آنها بنویسید و مقدار پول یا موجودی خود را هم درگوشه بالای لیست یادداشت كنید و هر زمان بیرن میروید این دفترچه كوچك را با خود داشته باشید حتی اگر قصدتان خرید نیست ، این كار به شما كمك میكند از خریدن غیر ضروریات منصرف شوید و حساب احتیاجات خود را هم داشته باشید.
9- به خودتان اجازه سرگرمی بدهید:
وقتی شما دخل و خرج خود را با هم هماهنگ كنید می‌توانید با استطاعت مالی حاصل از این صرفه جویی با خیالی آسوده گاهی اوقات سرگرمی هم داشته باشید و دستی به جیب ببرید. رامسی می‌گوید :"وقتی خزانه تان خالی است شما محكوم به سكوتید "و این صرفه جویی‌ها برای شما سوپاپ اطمینان است.
www.seemorgh.com/lifestyle

هیچ نظری موجود نیست: