۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

نکاتی جالب و خواندنی درباره مراسم ازدواج "پرنس ویلیام" نوه ملکه انگلیس !


با نزدیک شدن به روز برگزاری مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس حواشی آن هم افزایش می یابد بطوریکه تیتر اصلی امروز رسانه های بریتایا دعوت نشدن مقام های اول سابق این کشور به عروسی ویلیام است.
جدیدترین موضوع درباره ازدواج پرماجرای ویلیام و کیت مربوط به انتشار لیست میهمانان دعوت شده به مراسم ازدواج روز جمعه است. لیستی که در آن "تونی بلر" و "گوردون براون" نخست وزیران سابق انگلیس دیده نمی‌شوند و در عوض میهمانانانی با درجه سیاسی پائین تر آنهم از کشورهای دیگر به این مراسم دعوت شده‌اند.
یک هزار و 900 میهمان به مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس دعوت شده اند که در میان اسامی میهمنان نامی از "باراک اوباما" و همسرش میشل نیز دیده نمی‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا "جرج بوش" رئیس‌جمهور سابق آمریکا به این مراسم دعوت شده یا خیر.
از میان یک هزار و 900 میهمان، 200 نفر را چهره‌های سیاسی معروف انگلیس و دیگر کشورهای جهان تشکیل می دهند.
از میان نخست وزیران اسبق انگلیس فقط بلر و براون هستند که به مراسم ازدواج ویلیام دعوت نشده‌‌اند و تمامی نخست‌وزیران اسبق این کشور از جمله "مارگارت تاچر" در این ضیافت حضور خواهند داشت.
بلر و همسرش روابط چندان خوبی با خاندان سلطنتی انگلیس ندارند و دلیل آن خودداری همسر بلر از ادعای احترام به ملکه بوده است.
سران کشورها و نخست‌وزیران اغلب کشورها به این مراسم دعوت شده‌اند، البته میهمان فقط شامل چهره‌های سیاسی نیستند و جمعی از هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران معروف از جمله "دیوید بکهام" نیز در ین مراسم ازدواج شرکت می‌کنند.
مراسم ازدواج نوه ملکه یکی از گران‌ترین عملیات‌های امنیتی دولت انگلیس است که حدود ۲۰ میلیون پوند برای مالیات‌دهندگان هزینه در بر خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن به روز برگزاری مراسم جشن ازدواج پرنس ویلیام، اقدامات امنیتی پلیس انگلیس نیز افزایش یافته و این در حالی است که چند گروه ضد جنگ تقاضای دریافت مجوز برای برپائی تظاهرات در روز جمعه آتی همزمان با برگزاری این مراسم کرده‌اند که البته دولت انگلیس به این درخواست‌ها پاسخ منفی داده است.
به گزارش فرارو، با توجه به اینکه روز ازدواج نوه ملکه (جمعه هفته آینده) و سه روز بعد از آن در انگلیس تعطیل عمومی خواهد بود، ماموران پلیس نیز برای انجام مسئولیت‌های خود در ایام تعطیل دو برابر روزهای معمول حقوق دریافت خواهند کرد.
علاوه بر اعضای خانواده سلطنتی و مقامات ارشد انگلیسی، سران بیش از ۵۰ کشور جهان نیز برای مراسم ازدواج ویلیام و کیت دعوت شده‌اند که تامین امنیت آنها هزینه‌های گزافی دارد.
این مراسم بطور مستقیم از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش می شود و حدود دو میلیارد بیننده در سراسر جهان خواهد داشت. به همین دلیل پلیس انگلیس همه تلاش خود را به کار گرفته است تا چیزی را به شانس واگذار نکند و همه پیش‌بینی‌ها را انجام می‌دهد تا از هرگونه خرابکاری و حادثه ناگواری جلوگیری نماید.
در حالی که هزینه‌های مستقیم این مراسم و از جمله تامین امنیت آن بیش از ۲۰ میلیون پوند برآورد می‌شود، برخی رسانه‌های انگلیس با توجه به تعطیل شدن چهار روزه انگلیس در ایام ازدواج نوه ملکه، گزارش داده‌اند که هزینه واقعی کل مراسم برای اقتصاد انگلیس حدود پنج میلیارد پوند خواهد بود.

وليعهد بحرين مجبور شد انصراف دهد

لندن - شيخ 'سلمان بن حمد آل خليفه' وليعهد بحرين كه از سوی خانواده سلطنتی انگليس برای مراسم عروسی پرنس ويليام دعوت شده بود، روز يكشنبه اعلام كرد كه نمی‌تواند در اين مراسم شركت كند.
از ماه گذشته كه خبر دعوت از خاندان آل خليفه برای مراسم عروسی نوه ملكه در رسانه‌ها پخش شد، فعالان مدنی و مدافع حقوق بشر و بحرينی‌های مقيم انگليس بشدت به اين دعوت اعتراض كردند.
معترضان تاكيد می‌كردند كه دعوت خانواده سلطنتی انگليس از اعضای خاندان آل‌خليفه كه در حال حاضر بشدت مردم خود را به خاطر دموكراسی‌خواهی سركوب می‌كنند، جای بسی تعجب و تاسف دارد.
به گزارش رسانه‌های انگليس، وليعهد بحرين سرانجام روز يكشنبه اعلام كرد كه نمی‌تواند در مراسم ازدواج پرنس ويليام نوه ملكه انگليس با كيت ميدلتون كه قراراست روزجمعه اين هفته در لندن برگزار شود، شركت كند.
شيخ سلمان با ابراز تاسف دليل تصميم خود را نا آرامی جاری در بحرين اعلام كرده و گفته است كه اميدوار بود اوضاع كشورش بهبود پيدا كند تا او بتواند در اين جشن و سرور شركت كند.
وی در نامه‌ای به پرنس چارلز وليعهد انگليس و پدر داماد، با اشاره به گزارش‌هاي رسانه‌ها در مورد احتمال حضور وی در مراسم عروسی سلطنتی نوشته است: رسانه‌ها تلاش می‌كردند از شركت بالقوه من در اين مراسم به عنوان بهانه و ابزاری برای مطرح كردن مطالب ديگری درباره بحرين استفاده كنند و من شخصا از اين موضوع ناراحت و متاسف هستم.
شبكه خبري 'بی بی سی' با اشاره به انصراف وليعهد بحرين از حضور در مراسم عروسی نوه ملكه، گفت: خانواده سلطنتی انگليس بطور علنی مطلبی در اين باره نگفته‌اند ولی احتمالا بايد از انصرف شيخ سلمان خوشحال باشند چون حضور وليعهد بحرين می‌توانست مسائل حاشيه‌ای برای اين مراسم ايجاد كند.
'پيتر تاتچل' يكی از فعالان حقوق بشری انگليس كه از جمله مخالفان دعوت از وليعهد بحرين و برخی ديگر از مقامات خارجی براي مراسم عروسی سلطنتی بود، گفت: فهرست مهمانان اين مراسم نشان داد كه خانواده سلطنتی انگليس حساسيت مسائل حقوق بشری را ناديده گرفته است.
وی افزود: ظاهرا ملكه انگليس مسائل مربوط به خانواده‌های سلطنتی را مهمتر از مسائل حقوق بشری می‌داند و ارزش‌های انسانی مدرن و ليبرال جامعه انگليس را درک نمی‌كند.

منبع :aftabnews.com

هیچ نظری موجود نیست: