۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

گزارش تصویری از گذشته و حال دریاچه ارومیه ! در صورت ادامه تعلل و بی‌توجهی مسئولان؛ دریاچه ارومیه تا 5 سال دیگر نابود می‌شود


















نماینده ارومیه در مجلس هشدار داد که در صورت ادامه تعلل و بی‌توجهی مسئولان، دریاچه ارومیه تا 5 سال دیگر به طور کامل از بین می‌رود.
‌سلمان ذاکر با ابراز تاسف در مورد نابودی دریاچه ارومیه، گفت: دریاچه ارومیه دردی شده برای تمام آن‌هایی که به طبیعت عشق می‌ورزیدند. تمام جهان آذربایجان را با نام دریاچه ارومیه می‌شناسند و نابودی دریاچه ارومیه به منزله نابودی کل استان است.
نماینده ارومیه با اشاره به تعلل مسئولان برای حل معضل نابودی دریاچه ارومیه، نامه سه سال قبل ۲۳۰ نماینده به احمدی نژاد را که هیچ اقدامی درباره آن نشد، یادآور شد و افزود: هنوز مسئولان برای حل مشکلات دریاچه به یک عزم و اراده جدی و واقعی نرسیده‌اند.
وی در مورد آثار سوء نابودی دریاچه ارومیه، اظهار داشت: اولین تاثیر نابودی دریاچه بر روی مردم است؛ به این‌گونه که با نابودی دریاچه مهاجرت شروع می‌شود بعد از آن کشاورزی به طور کامل از بین می‌رود و به طور جدی می‌توانم بگویم که استان آذربایجان از بین می‌رود.
ذاکر افزود: متاسفانه اگر مسئولان به داد دریاچه ارومیه نرسد باید بگویم که این نگین غرب کشور که تمام کشور‌ها جهان حسرت داشتن آن را می‌خورند تا 5 سال دیگر از بین می‌رود.
وی با اشاره به باز شدن ردیف بودجه‌ای به مبلغ 10 میلیارد تومان به منظور احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: این مبلغ برای این پروژه بسیار ناچیز است، این در حالی است که برای این پروژه باید مبلغی حدود 1000 میلیارد تومان تخصیص داده شود.
این عضو کمیسیون قضائی و حقوقی درمجلس، به عنوان یک راه حل‌ احیای دریاچه ارومیه، پیشنهاد اجرای پروژه انحراف مسیر آب رودخانه ارس به دریاچه را مطرح کرد.
منبع : آفتاب /عکسها : akbaralami.com /خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست: