۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

چگونه خود را برای یک زندگی بهتر آماده کنید


داشتن یک زندگی خوب یک هدف بزرگ است.اما باید خود را برای حقایق حاضر کنید.
بسیاری از مردم می خواهند زندگی خود را ارتقاء دهند ولی آنها نمی دانند که این دگرگونی یک سفر ساده نخواهد بود.
آیا تاکنون توجه کرده اید که درست زمانیکه کارهایی برای بهبود اوضاع زندگی خود انجام می دهید انواع تضادها و مشکلات خودنمایی می کنند؟
اما نگران نباشید، شما کار اشتباهی نکرده اید.
دلیل این امر این است که شما تغییراتی در زندگی خود خلق می کنید.
یادم هست که بزرگی می گفت هر تغییری برای بهتر شدن همراه با اشکالات و ناراحتی است. و به این دلیل است که بیشتر افراد از بهبود وضعیت خود پشیمان می شوند. آنها مشکلات و ناآرامی های مربوط به تغییر را دوست ندارند. بنابراین از خیر آن می گذرند و ترجیح می دهند به همان روشی که راحتترند زندگی کنند، تا اینکه با نا ملایمات روبرو شوند.
کمی فکر کنید اگر ارتقاء سطح زندگی فقط به سادگی خواستن آن بود آنگاه هرکسی یک زندگی فوق العاده می داشت. بیشتر افراد مایل به ایجاد تغییرات و تنظیمات لازم در زندگی خود نیستند. آنها فکر می کنند با همین روش بدون هیچ تغییری می توانند زندگی بهتری بسازند.
ولی در عمل حقیقت غیر از این است.
شما بدنیا آمده اید تا زندگی ای بهتر از آنچه اکنون دارید داشته باشید، حتی اگر احساس می کنید از شرایط فعلی راضی هستید. باید بخواهید که تغییر کنید و رشد کنید به طوریکه بتوانید بهتر زندگی کردن را بیاموزید و از زندگی خود با تمام قابلیتهای آن استفاده کنید. آن موقع است که از توانایی خود لذت می برید.
● انعطاف پذیر باشید.
دگرگونی و تغییر زمان می برد بخصوص زمانیکه می خواهید عادتهایی را که مدت طولانی داشته اید تغییر دهید. این حرفها برای دلسرد کردن شما نیست، بلکه برای یادآوری چیزهایی است که خود بهتر می دانید. ما انسان ها تمایل به فراموش کردن این رفتارهای ساده داریم و منتظر یک راه بدون مانع و یک نتیجه فوری هستیم. ولی این انتظارات غیر واقعی به ناامیدی منجر می شود. زمانیکه شکستها اتفاق می افتند گویی باید اتفاق می افتادند، تا بفهمیم که عامل خطا و شکست نیستیم بلکه به سادگی قسمتی از یک فرآیند هستیم.
/یاد بگیر دات کام

هیچ نظری موجود نیست: