۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

چگونه با احساس تنهایی مقابله کنیم ؟


آیا شما هم احساس تنهایی می کنید ؟ آیا از این حس ناراحت هستید؟
یك پژوهش جدید پیشنهاد می‌كند: تغییر در نحوه درك و تصور فرد نسبت به دیگران موثرترین راه كار برای مقابله با تنهایی است كه بعنوان فاكتوری پرخطر در بروز بیماریهای قلبی و سایر مشكلات سلامتی شناخته شده است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، ‌اخیرا محققان از عوارض و اثرات منفی تنهایی، افزایش فشار خون، خواب نامطلوب، زوال عقل و سایر مشكلات برای سلامتی را برشمرده‌اند. این تاثیرات تایید می‌كند كه تنهایی یك فاكتور خطرزا برای سلامتی مثل چاقی و سیگار كشیدن است كه می‌توان با در نظر گرفتن آن از چندین بعد سلامت بیماران را بهبود بخشیده و تقویت كرد.
جان كاسیوپو، پروفسور روانشناسی دانشگاه شیكاگو در این تحقیق متذكر شد: مردم هر روز بیش از گذشته تنها می‌شوند و این مشكل شناخته برای سلامتی رو به افزایش است. اگر ما بدانیم كه تنهایی با بروز بیماری ارتباط دارد پرسش بعدی این است كه برای برطرف كردن این فاكتور خطرزا چه كاری می‌توانیم انجام دهیم.
به گزارش شیكاگو تریبون، پروفسور كاسیوپو و دستیاران وی در این پژوهش دریافته‌اند كه برای مقابله با مشكل تنهایی اصلاح در درك اجتماعی موثرتر از ایجاد مهارت‌ها و فرصت‌های اجتماعی برای تعاملات اجتماعی عمل می‌كند.
این تحقیق در مجله «بازبینی شخصیت و روانشناسی اجتماعی» منتشر شده است.
محققان می‌گویند: اگر افراد بتوانند درك خود را نسبت به اطرافیانشان تغییر دهند در برقراری ارتباط با آنها و رهایی از تنهایی موفق‌تر خواهند بود.
منبع : isna.ir

هیچ نظری موجود نیست: