۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

مبارزه ایتالیایی علیه کباب ترکی


مبارزه ایتالیایی علیه کباب ترکی
در شهر میلان ایتالیا عشاق غذاهای حاضری در اعتراض به قانونی بحث برانگیز علیه که "قانون ضد کباب" نام گرفته، در حرکتی جمعی اقدام به خوردن کباب ترکی کردند.
قانون جدید که حاصل تلاش حزب منطقه گرا و غالبا ضد خارجی "اتحادیه شمال" محسوب می شود، توسط دولت محلی ایالت لومباردی به تصویب رسیده که شهر میلان پایتخت آن ایالت است.
بر اساس این قانون خوردن غذاهای حاضری همچون کباب ترکی در اطراف باجه های فروش پس از ساعت یک بامداد ممنوع اعلام شده است.
مخالفان این قانون که جمعی از آنها در محل یک رستوران فروش کباب و غذاهای حاضری گردهم آمده بودند، می گویند این اقدام از احساسات ضد خارجی نشات می گیرد و هدف آن جلوگیری از لذت بردن ایتالیایی ها از کباب است.
اما طرفداران این قانون، هدف آن را تنها کنترل سر و صدا و مردم آزاری و جلوگیری از ریختن زباله عنوان کرده اند.
با این حال بحث های زیادی درباره این قانون ایجاد شده است. منتقدان این قانون معتقدند بر اساس آن غذا خوردن در خیابان ممنوع می شود و در کنار آن، خوردن بستنی یا یک قطعه پیتزا در محل های عمومی، که فعالیتی لذت بخش برای توریست ها و مردم ایتالیا محسوب می شود.
اما طرفداران این قانون چنین استدلالی را رد می کنند و معتقدند "قانون ضد کباب" تنها برای دکه داران خیابانی مانع ایجاد می کند تا میز و صندلی های موقت را در کنار دکه خود قرار ندهند.
دلیل هر چه که باشد، به نظر می رسد کباب در دهان ایتالیایی ها مزه کرده است؛ به روایتی تنها در میلان حدود یکصد دکه کباب فروشی وجود دارد.
اما ظاهرا برای برخی اعضاء حزب "اتحادیه شمال" وجود این کباب ناقابل غیرقابل قبول است و نمادی از واقعیت های جمعیتی در ایتالیا، که هنوز با تغییرات ایجاد شده در اثر مهاجرت های گسترده به این کشور کنار نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست: