۱۳۸۸ فروردین ۳۰, یکشنبه

پولدارترين ايراني كیست ؟


مجله فوربس كه هرساله ليست پولدارترين افراد دنيا منتشر مي كند، امسال در يك اقدام جالب، با معادل سازي ارزش دارايي افراد در مقاطع زماني مختلف تا كنون، براي اولين بار ليستي را منتشر كرده است كه در آن 200 نفر كه در طول تاريخ بيشترين ثروت را داشته اند معرفي شده اند.دانستن ليست "ترين ها" همواره از جمله مطالبي بوده است كه علاقمندان زيادي براي خود دارد و يكي از اين ليست ها، ليست پولدارترين افراد است كه همواره در حال تغيير و تحول است.
به گزارش خبرنگار بولتن نيوز، مجله فوربس كه هرساله ليست پولدارترين افراد دنيا منتشر مي كند، امسال در يك اقدام جالب، با معادل سازي ارزش دارايي افراد در مقاطع زماني مختلف تا كنون، براي اولين بار ليستي را منتشر كرده است كه در آن 200 نفر كه در طول تاريخ بيشترين ثروت را داشته اند معرفي شده اند.
اولين نفر در اين ليست كه به عنوان پولدارترين فرد در تاريخ معرفي شده، چنگيز خان با 417 ميليارد دارايي است. نكته جالبي كه در اين ليست به چشم مي خورد، وجود تنها يك ايراني در اين ليست 200 نفره است، كه در اين رده بندي جايگاه 193 را به خود اختصاص داده است.
بر خلاف تصور اكثر ايرانيان در مورد پولدارترين فرد ايراني! اين عنوان به پير اميديار، مدير سايت ebay اختصاص دارد.اميديار در سال 1967 در كشور فرانسه- پاريس به دنيا آمد. پدر او ايراني و مادرش فرانسويست. وي در 6سالگي به همراه خانواده خود به امريكا رفت و در كالج نافتز در رشته علوم رايانه تحصيلات خود را به پايان رساند.
اميديار در سال 1995 سايت ebay را تنها از روي سرگرمي راه اندازي مي كند ولي پس از گذشت اندكي اين سايت به يكي از بزرگترين و پردرآمد ترين سايت هاي اينترنتي تبديل مي شود.
Ebay به عنوان اولين سايت حراجي اينترنتي لقب گرفته است. اين سايت در حال حاضر تعداد 6000 كارمند دارد و در سال 2005
معادل 441 ميليون دلار سود داشته است.
در حال حاضر 144 ميليون عضو دارد و روزانه ميليون ها معامله بصورت مجازي در آن صورت مي گيرد.اميديار در ليست ثروتمندان حال حاضر دنيا در رتبه 17 قرار دارد و ثروت او حدود 8 ميليارد دلار برآورد شده است..

هیچ نظری موجود نیست: