۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

انسان در 40 سال آينده



مجله «وايرد» با کمک گروهي از دانشمندان عرصه هاي مختلف علمي، فناوري و پزشکي به پيش بيني دنياي دانش در 40 سال آينده پرداختند. در رنگارنگ امروز اين پيش بيني ها را برايتان طرح مي کنيم: ديدار انسان هاي زميني با موجودات فرازميني اين پيش بيني ها نشان مي دهد که تا سال2049م، انسان هاي زميني با موجودات فرازميني ديدار مي کنند. همچنين تا اين سال انسان مي تواند به روياي ناميرايي از طريق خواب طولاني فکر کند. اما با وجود اين تا 40 سال آينده هنوز علم به حدي پيشرفت نخواهد کرد که بتواند در خصوص بيداري دوباره انسان هاي به خواب رفته اطمينان دهد.
مجله «وايرد» با کمک گروهي از دانشمندان عرصه هاي مختلف علمي، فناوري و پزشکي به پيش بيني دنياي دانش در 40 سال آينده پرداختند. در رنگارنگ امروز اين پيش بيني ها را برايتان طرح مي کنيم:
ديدار انسان هاي زميني با موجودات فرازميني
اين پيش بيني ها نشان مي دهد که تا سال2049م، انسان هاي زميني با موجودات فرازميني ديدار مي کنند. همچنين تا اين سال انسان مي تواند به روياي ناميرايي از طريق خواب طولاني فکر کند. اما با وجود اين تا 40 سال آينده هنوز علم به حدي پيشرفت نخواهد کرد که بتواند در خصوص بيداري دوباره انسان هاي به خواب رفته اطمينان دهد.
ورود انسان به مريخ و استخراج نفت
از آنجا
انسان تا سال 2040 قدم بر خاک مريخ مي گذارد و با احداث پايگاه هايي در صدد حفاري و کشف نفت در زير سطح سياره سرخ برمي آيد.
کشف درمان قطعي سرطان و ايدز
همچنين تا 40 سال آينده درمان قطعي سرطان کشف شده و واکسني براي مقابله با بيماري ايدز ساخته مي شود. علاوه بر اين تا اين سال انسان موفق به اختراع ماشين هاي مجهز به هوش مصنوعي مي شود. البته بايد مراقب باشد که اين ماشين هاي هوشمند را تحت کنترل و سلطه خود نگه دارد. اين مجله در اين پيش بيني ها از مشاوره مختصصاني چون; «يان پيرسون»، «فيت پاپکورن» و «نورمن فاستر» بهره جسته است. به اعتقاد اين کارشناسان تا سال2020م، ماموريت فضايي انسان به مريخ انجام خواهد شد. اين سفر فضايي بين 500تا900 روز طول خواهد کشيد بطوري که مي تواند فضانوردان را در معرض تششعات شديد کيهاني قرار دهد و موجب بروز مشکلاتي در دستگاه استخواني شود. همچنين مي تواند دشواري هايي را در زمينه حمل مواد غذايي، آب و اکسيژن براي آنها ايجاد کند اما در صورتي که اين دانشمندان موفق شوند قدم بر خاک مريخ بگذارند بر اساس عقيده بسياري از سياره شناسان امروز مي توانند تا سال2040 در زير سطح سياره سرخ نفت کشف کنند.
امکان تسلط روبات هاي انسان نما بر انسان
همچنين تا سال2020م، انسان ها رايانه، روبات و ماشين هايي مجهز به هوش مصنوعي در اختيار خواهند داشت که توانايي صحبت کردن با انسان را دارند. اين ماشين ها به حدي طبيعي به نظر مي رسند که امکان تشخيص آنها از انسان ها بسيار مشکل خواهد بود. بنابراين اگر اين روبات هاي انسان نما تحت کنترل دائمي انسان نباشند مي توانند بر انسان مسلط شوند. از سويي ديگر در عرصه توسعه هاي پزشکي، امکان ساخت واکسن ايدز در سال2024م، چشم هاي مصنوعي در سال203م، و درمان قطعي سرطان در سال2032م، ميسر مي شود.
خودروهايي که خودشان
رانندگي مي کنند
پيش بيني شده در سال2035م، خودروهايي وارد بازار مي شوند که به تنهايي رانندگي مي کنند و در واقع راننده خودکار دارند. همچنين افرادي که در روياي ناميرايي به سر مي برند، مي توانند در سال2037م، به خواب مصنوعي طولاني فرو روند اما در آن زمان هنوز قطعيتي در خصوص بيدار شدن دوباره اين افراد وجود ندارد. اما ملاقات انسان با موجودات فرازميني در سال2038م، اتفاق خواهد افتاد. آنها تنها ميکروب هاي فضايي خواهند بود که متاسفانه يا خوشبختانه بيگانگان هوشمند نيستند. گفتني است; مجله «وايرد» در سال1996م، در نسخه آمريکايي خود نظرسنجي آنالوگي را در ميان دانشمندان و پژوهشگران عرصه هاي مختلف علمي انجام داد. در آن زمان بسياري از اين دانشمندان موفق به پيش بيني بسياري از فناوري هاي که امروز در دسترس ساکنان روي زمين است براي مثال ابزاري مثل «آي پاد» و بخصوص قدرت جادويي اينترنت نشدند.
برگرفته از : ebtekarnews
انتشار از: ناهید حسینی

هیچ نظری موجود نیست: