۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

9 زن قدرتمند جهان


  9 زن قدرتمند جهان
نشریه فوربز لیستی از زنانی تهیه کرده که شامل مدیران اجرایی و سران دولت ها ،کارآفرینان ،مدل های مشهور و ثروتمندان و افرادی که اقدامات بشردوستانه انجام می دهند می باشد و از این میان زنانی که نسبت به بقیه نقش پررنگ تری دارند را هرساله معرفی می کند، 9 زن قدرتمند جهان به ترتیب عبارتند از :
1. آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان
قدرتمند ترین زن دنیا ، زنی که در میان 27 عضو اتحادیه اروپا به عنوان ستون اصلی به شمار می آید و می توان گفت مسئولیت اصلی اتحادیه اروپا بر شانه های وی قرار گرفته است. مرکل برای کاهش میزان بدهی های اروپا سیاست تندرویی را در پیش گرفت و در میان دو قشر مرفه شمال اروپا و کشورهای جنوب اروپا چالشی ایجاد نمود ولی با همه این اوصاف وی هنوز سرپا ایستاده است.
مرکل از سال 2005 صدر اعظم آلمان بوده است اما یکی از بزرگترین چالش های وی هنوز در پیش روی اوست : تقویت محبوبیت دولت خود تا قبل از انتخابات سال 2013 آلمان.
برجسته ترین موفقیت 2012 : دریافت جایزه صلح نوبل از اتحادیه اروپا
2
. دیلما روسف ،رئیس جمهور برزیل
اولین رئیس جمهور زن برزیل که طبق گفته نشریه فوربز رئیس جمهور ششمین اقتصاد برتر دنیا ( تولید ناخالص داخلی 2.4 تریلیون دلار در سال) است. خانم روسف با لبخند در این عکس در کنار لباس فضانوردی در مراسم افتتاحیه تجارت عادلانه جهانی 2012(ceBIT) در هانوفر آلمان دیده می شود.
در حال حاضر اولویت اول روسف در زمینه کارآفرینی و تولید می باشد.
3
. ملیندا گیتس ، ریس بنیاد بیل و ملیندا گیتس
هنگامی که شما نام خود را بر بالای لیست ثروتمند ترین و سخاوتمندترین بنیاد خصوصی دنیا داشته باشید، آن وقت مجبورید با واتیکان برخورد کنید تا موضع خود را در برابر کنترل جمعیت تغییر دهد.
در این تابستان ملیندا گیتس ، که یک کاتولیک است زندگی خود را به انضمام 560 میلیون دلار وقف این کرده است که دسترسی به روشهای پیشگیری از بارداری را در کشورهای فقیر بهبود ببخشد . کمک های این نهاد برای هشت سال آتی بالای 140 میلیون دلار در هر سال خواهد بود.او در سال گذشته 2.5 میلیارد دلار کمک خیریه و تا به امروز بیش از 25 میلیارد دلار در قالب کمک های مالی در ریشه کنی فقر ، بهداشت عمومی و آموزش و پرورش انجام داده است.
امسال این نهاد مبلغ 500000 دلار را برای انجام تحقیق و آزمایش کمیته کودکان مدرسه انجام داده است.
4
. میشل اوباما ، بانوی اول ایالات متحده
در انتخابات اخیر از همسر خود معروف تر بوده است، محبوبیت میشل اوباما در حدود 66٪ بود در حالیکه متوسط محبوبیت ریس جمهور آمریکا زیر 50٪ تعیین شده است. بانوی اول آمریکا دارای خصوصیاتی از قبیل داشتن تعهد در قبال خانواده های ارتشی ها و شیک پوش بودن است .سال گذشته مدرسه حقوق هاروارد هیات المپیک ایالات متحده را در لندن هدایت کرد . آنها کتابچه ای با عنوان " رشد سالم در آمریکا " منتشر کردند که درباره رشد سبزیجات و گوجه فرنگی در حیاط خلوت کاخ سفید بود که به ابتکار میشل اوباما انجام گرفته بود. وی امسال بیشتر در محافل عمومی دیده شده است که البته برای مبارزات انتخاباتی استفاده از همسر کاندیدا چیز عجیبی نیست.
5
. هیلاری کلینتون ، وزیر امور خارجه آمریکا
هیلاری کلینتون در ماه های پایانی وزارت امور خارجه و به دور از مبارزات انتخاباتی است. وی حدود یک سال است که به تنهایی به 42 کشور مختلف سفر کرده است. کاندیدای سابق ریاست جمهوری امریکا یک سال گذشته را پرقدرت سپری کرده است. هیلاری کلینتون اعلام کرده که قصد دارد در پایان دوره وزارت خود زندگی آرامی داشته باشد. اما حامیان وی تمایل دارند که او را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در سال 2016 ببینند.
6
. شریل سندبرگ ،مدیر عامل ارشد شرکت فیسبوک
او نخستین زن عضو هیات مدیره فیسبوک است و حدود 1میلیارد دلار از سهام فیسبوک متعلق به اوست. او کارشناس ارشد دانشگاه هاروارد است و به عنوان رئیس ستاد خزانه داری ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون خدمت کرده است. او حراج عمومی آنلاین شرکت گوگل را مدیریت نموده است . سندبرگ یکی از زنان صاحب نام در عرصه فن آوری است که مشعل دار زنانی است که امیدوارانه میان کار و وظیفه مادرانه خود تعادل برقرار می کنند. او می گوید : " من فکر نمی کنم که همه چیز را با هم داشته باشم اما معتقدم که چه زن و چه مرد می توانند خانواده و کار را در کنار هم داشته باشند. هر چه زنان بیشتری در موقعیت های قدرتمند وارد شوند، سود بیشتری عاید جامعه می شود."
7
. کریستین لاگارد ، مدیرعامل صندوق بین المللی پول
کریستین لاگارد نخستین زنی است که برنامه های صندوق بین المللی را برای 188 کشور جهان اجرا کرده است. در عکس وی در یک کنفرانس خبری در ماه اکتبر در برلین آلمان حضور یافته است.
در ماه آوریل لاگارد بیش از 430 میلیار دلار از بودجه کشورهای G-20 را حفظ کرد که تقریبا دوبرابر ظرفیت وام دهی IM می باشد.
8
. جانت ناپولیتانو ، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده
اولین بانویی که به ریاست وزارت امنیت داخلی امریکا منسوب شد،این موقعیت را پس از خدمات خود به عنوان فرماندار آریزونا در سالهای 2003 تا 2009 دریافت کرد . او در راس سومین مقام سیاسی ایالات متحده قرار دارد. ناپولیتانو دارای سابقه ای در زمینه سیاستهای ایالتی و ولایتی درباره اجرای قوانین می باشد. او می گوید:" حرکت به سمت عرصه های ملی برای من یک پیشرفت طبیعی بوده است. شما باید دامنه اختیارات خود را گسترش دهید و اولویت های خود را برای حفظ امنیت مرزهای کشور تغییر دهید. "
9
. سونیا گاندی ، رییس جمهور کنگره ملی هندوستان

سونیا گاندی رهبر حزب کنگره ، رئیس جمهور و رئیس (UPA) می باشد.
به عنوان رهبر حزب سیاسی حاکم در هند ، گاندی زمام امور دومین کشور پرجمعیت دنیا و دهمین اقتصاد بزرگ دنیا را برعهده دارد.پسرش راهول نیز به عنوان یکی از سیاستمداران معروف هند شناخته شده است.

هیچ نظری موجود نیست: