۱۳۹۱ مهر ۳۰, یکشنبه

5 شرکت اسرار آمیز جهان

  Coca Cola

می‌گویند فرمول ساخت نوشابه‌هایش را در گاوصندوقی بزرگ پنهان کرده است. طعم خاص نوشیدنی‌های کوکا کولا از همان سال 1886 دنیا را به سمت خودش جلب کرد. طرفداران محیط زیست بر این باورند که افزودنی‌هایی که کوکا کولا مصرف می‌کند یکی از مضرترین مواد شیمیایی است. سال 1985 فرمول جدید این شرکت با نام نیو کوک وارد گاوصندوق معروف شد.

Tempur-Pedic

اینکه هر شرکتی راه و روش خاص خود را برای تولید به کار می‌گیرد داستانی منطقی است. ولی آیا یک شرکت ساخت تخت‌ خواب‌ هم می‌تواند اسرارآمیز باشد؟ تمپور پدیک معتقد است موادی که برای تشک استفاده می‌کند از مهندسی‌ترین روش‌های نانو تکنولوژی است. طبیعتاً باید هم چنین باشد چراکه ناسا از تولیدات این شرکت در سفینه و فضاپیماهای خود استفاده می‌کند.

Research in Motion

نام آشنایی ندارد و تقریباً‌ همه با بزرگ‌ترین محصولش آشنایی دارند. گوشی‌های هوشمند بلک‌بری. پیش از آنکه اپل یکه‌تازه دنیای فناوری‌های دیجیتال مخابراتی باشد، بلک‌بری برای خودش برو بیایی داشت. گوشی‌های بلک‌بری با متدی خاص می‌‌توانند هر جای دنیا که باشند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این ارتباط بی‌سیم مبتنی بر امواج مخابراتی هنوز جزو اسرار شرکت محسوب می‌شود.

Cadbury

اگر حتی یک بار هم طعم شکلات‌هایش را بچشید، تمایز آن را با مدل‌های دیگر می‌فهمید. نزدیک به 50 سال است این شرکت از فرمول محرمانه‌ای برای ترکیب کاکائو، قهوه و شکلات استفاده می‌کند. میزان اضافه کردن شیر و کارامل نیز روش خودش را دارد. فرمول ساخت شکلات‌های این شرکت در یک روستای دورافتاده نگهداری می‌شود.

KFC

مرغ سوخاری‌، به نظر نمی‌آید تا این حد قضیه پیچیده‌ای داشته باشد. اما داستان از سال 1939 به گونه‌ای دیگر شروع شده است. می‌گویند کی.اف.سی روش منحصر به فردی برای سرخ و سوخاری کردن محصولات خود دارد. مایع مرموزی که این شرکت به عنوان سس روی قطعات مرغ می‌ریزد شامل 11 نوع ادویه و مواد گیاهی محرمانه است.

هیچ نظری موجود نیست: