۱۳۹۱ آبان ۲۵, پنجشنبه

فروش ۹۱ ميليون سيم كارت در ايران



ا
 به گفته وزير ارتباطات تاكنون ۹۱ ميليون سيم كارت تلفن همراه در ايران فروخته شده، به اين معني كه هر نفر در ايران ۳/۱ عدد سيم كارت تلفن همراه دارد.
 
به گزارش اول نیوز به نقل از فارس، پنجمين كنفرانس نظام اداري الكترونيك، با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس دانشگاه اميركبير برگزار شد.
رضا تقي پور در اين كنفرانس، اظهار داشت: براي ارائه خدمات الكترونيك، زيرساخت مناسبي در كشور ايجاد شده و در نتيجه توجه به حوزه زيرساخت، هم اكنون ظرفيت IP داخل كشور به ۵۰۰ گيگابيت برثانيه رسيده است كه در كلان براي ارائه تمام كاربردهاي الكترونيكي كافي است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: براي مثال در انتخابات مجلس نهم، تمام ۵۶ حوزه به صورت آنلاين و يكپارچه با يك مركز در ارتباط بودند و برنامه پنجم نيز به بحث يكپارچه سازي اطلاعات، تأكيد ويژه دارد.
تقي پور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليت كميته خدمات الكترونيك دولت در زيرمجموعه كارگروه فاواي دولت، گفت: نقشه راه خدمات الكترونيكي دولت پس از تهيه در كميته مربوطه در كارگروه فاوا به تصويب رسيد و آماده رونمايي است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين با اشاره به ضريب نفوذ تلفن همراه و تلفن ثابت در كشور، گفت: ايران بيشترين ضريب نفوذ تلفن ثابت را در خاورميانه دارد.
وي ادامه داد: همچنين تاكنون ۹۱ ميليون سيم كارت تلفن همراه در ايران فروخته شده، به اين معني كه هر نفر در ايران ۳/۱ عدد سيم كارت تلفن همراه دارد.
تقي پور تصريح كرد: ايران نخستين كشوري بود كه اعلام كرد، فضاي اينترنت كنوني براي ارائه اطلاعات با ارزش مناسب نيست و پس از آن ايده راه اندازي شبكه ملي اطلاعات را با ويژگي هاي شبكه اي امن، پايدار و با ظرفيت بالا، مطرح كرديم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: پس از اين اعلام ايران، آمريكا نيز اعلام كرد اينترنت فعلي فضاي مناسبي براي ارائه اطلاعات نيست و به اينترنت جديدي نياز دارند.
وزير ارتباطات همچنين با اشاره به نامه نگاري با رئيس كل بانك مركزي و معاون خود مبني بر ممنوعيت استفاده از ايميل خارجي در ارسال اطلاعات مشتريان گفت: تكليف و الزام قانوني در اين زمينه نداريم.
بنابراين گزارش: چندي پيش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با ارسال نامه اي به رئيس كل بانك مركزي، از بهمني خواست بانك ها در افتتاح حساب براي مشتري، از قبول ايميل هاي خارجي خودداري كنند و امكاناتي نيز در فضاي بانك براي تهيه ايميل داخلي براي مشتري ها انديشيده شود.تقي پور همچنين با ارسال بخشنامه مشابهي به معاون خود، به رگولاتوري نيز الزام كرد كه اپراتورهاي تلفن همراه از اين پس نبايد اطلاعات حساب مشتركان را به ايميل هاي خارجي شان بفرستند.
در اين رابطه رضا تقي پور در پاسخ به اين سؤال كه درخواست وزير ارتباطات براي عدم استفاده از ايميل هاي خارجي تا چه حد اجرايي شده، گفت: اين درخواست از آقاي بهمني براي اين بود كه با اين روش امنيت كاربران را تضمين كنيم.
معرفي مرد سال
نظام الكترونيكي
در افتتاحيه كنفرانس نظام اداري الكترونيكي، بهمن آبادي دبير اين همايش در صحبتي كوتاه به ارائه توضيحاتي درباره برنامه هاي همايش مذكور پرداخت و از دكتر فروزنده به عنوان مرد سال نظام اداري الكترونيك نام برد.
وي همچنين به انتشار نشريه تخصصي نظام اداري الكترونيك اشاره كرد و با بيان اين كه اين نشريه هر ماه منتشر مي شود، آن را اولين نشريه تخصصي در اين زمينه دانست.
رهايي رئيس دانشگاه اميركبير نيز در اين مراسم در سخناني كوتاه به ذكر توضيحاتي درباره فعاليت هاي دانشگاه اميركبير در ارتباط با فن آوري هاي نوين پرداخت و يادآور شد: قطعاً استفاده از خدمات الكترونيك باعث تحرك بيشتر در فضاي اقتصادي كشور خواهد بود.
وي در عين حال به طراحي پژوهشكده سلامت الكترونيك در اين دانشگاه اشاره كرد و گفت: امنيت اطلاعات و ايمن سازي شبكه هاي كامپيوتري از جمله مؤلفه هاي مهمي است كه لازم است در تمام كشورها مورد توجه ويژه كاربران قرار گيرد.

هیچ نظری موجود نیست: