۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

4 روش برای مراقبت از دست های شما


دست جزء اعضای بسیار کاربردی و مهم بدن است که آسیب آن می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کند. آسیب دیدن تنها به معنی شکستن یا ضرب دیدن نیست. خشک و حساس شدن پوست دست نیز هم در زیبایی فرد تاثیر دارد و هم به مرور می‌تواند سبب کاهش کارایی آن شود.
از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است در زیر روش‌هایی را برای مراقبت از دست‌های‌تان به شما آموزش می‌دهیم:
* دست‌هایتان را مرطوب نگه دارید!
شستشوی دست‌ها اغلب با آنتی‌باکتریال‌های بهداشتی که حاوی الکل هستند، می‌تواند موجب خشک شدن دست‌ها شود. تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است که در حقیقت صابون می‌تواند حدود 25 درصد از رطوبت طبیعی دست را با هر بار شستشو بگیرد.
به همین دلیل توصیه می‌شود برای تجدید پوست و نرم شدن آن از صابون‌های حاوی شیر به جای صابون‌های سولفات‌دار استفاده کنید و برای مرطوب نگه داشتن دست از لوسیون‌های مملو از پترولاتوم استفاده کنید تا دستانی نرم و لطیف داشته باشید. برای بازسازی و سالم نگه داشتن پوست می‌توانید حداقل هفته‌ای یک بار به آرامی و با ملایمت پوست پرتقال را به پشت دست‌هایتان بمالید.

* مراقب ریشه ناخن‌هایتان باشید برای التیام دادن ریشه‌های ناخن ریش‌ریش شده آنها را با کرم‌هایی که پایه روغن دارند در دو نوبت صبح و عصر ماساژ بدهید.
در این صورت تغییراتی که در نتیجه لاک زدن، استفاده از سوهان و جلا دادن ناخن‌ها به وجود آمده و سبب از دست رفتن رطوبت ناخن شده اصلاح می‌شود.

* ناخن‌هایتان را تقویت کنید از لاک‌هایی که حاوی مواد تولوئن و فرمالدهید و دیبوتیل فتالات هستند، اجتناب کنید زیرا موجب شکسته شدن ناخن‌ها می‌شوند.
در ضمن حداقل یک هفته در ماه از لاک استفاده نکنید و به ناخن‌هایتان استراحت بدهید. متخصصان پوست تاکید دارند که در سالن‌های بزرگ آرایش برای محکم و سفت شدن ناخن‌ها و به منظور زیبایی ناخن‌ها از فرمول‌ها و روش‌هایی استفاده می‌شود که برای ناخن‌ها بسیار مضر است. گرچه بسیاری از این امور به زیبایی شما می‌افزایند اما برای سلامت شما و ناخن‌هایتان مضرند. تا حد ممکن توصیه می‌شود ناخن‌هایتان را جلا ندهید تا رطوبت به ناخن‌هایتان باز ‌گردد.

*کرم ضد آفتاب را حتی در سایه از یاد نبرید
سال‌ها در معرض آفتاب بودن می‌تواند رنگ یکنواخت و زیبای پوست شما را دچار لک و خال‌های قهوه‌ای رنگ کند. برای پیشگیری از این آسیب‌ها از کرم‌های مرطوب کننده دست که حاوی ضد آفتاب هستند با spf30 در طول روز استفاده کنید. در نتیجه آن خواهید دید که دستانی نرم و صاف و بی‌عیب خواهید داشت.
منبع : salamatiran.com

هیچ نظری موجود نیست: