۱۳۸۷ فروردین ۲۸, چهارشنبه

ماجرای مردی که حامله است !


این مرد جوان که تا سن ۲۲ سالگی به عنوان مدل لباس های زنانه فعالیت می کرده و سپس تغییر جنسیت داده است، درخصوص باردار شدن خود پس از ۱۲ سال زندگی مردانه گفت؛ یکی از آرزو های همیشگی من این بود که فرزندی داشته باشم اما پس از گذشت پنج سال از ازدواج خود با نانسی دریافتم او به خاطر مشکلات جسمانی قادر به باردار شدن نیست. در این زمان ما با هم مشورت کردیم و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که من با توجه به وضعیت جسمانی خودم برای باردار شدن تلاش کنم.
توماس در ادامه احساس خود را در مورد زندگی مردی که باردار است چنین بازگو کرد؛ زمانی که این تصمیم را گرفتیم به این نمی اندیشیدم که من در حال حاضر چه جنسیتی دارم و تصور جامعه از من چیست. تنها هدف مان اهمیت داشت. من گمان می کنم در این مورد باردار شدن یک عمل مردانه یا زنانه نیست بلکه یک عمل انسانی است. این نیازی است که فردی می خواهد بچه دار شود و حالا که در این وضعیت هستم تنها آرزویم این است که فرزند سالمی را به دنیا آورم. نانسی همسر توماس که از ازدواج قبلی خود دو فرزند دارد، در شرح چگونگی انجام این عمل گفت؛ پس از اینکه تصمیم به انجام این کار گرفتیم ما ابتدا به دنبال کسی گشتیم که حاضر باشد در عمل لقاح مصنوعی ما را یاری کند. پس از یافتن مرد جوانی من به یک دامپزشکی رفتم و سرنگ مخصوص لقاح مصنوعی حیوانات را خریداری کردم. پس از تهیه مقدمات کار ما در حالی که امید چندانی به موفقیت طرح مان نداشتیم، خودمان در خانه عمل را انجام دادیم و چند روز بعد برای اینکه از ماحصل کار باخبر شویم، توماس را برای آزمایش خون به آزمایشگاه بردیم و از تست بارداری متوجه شدیم عمل موفقیت آمیز بوده است. در همین حال توماس درخصوص چگونگی تغییر جنسیت خود گفت؛ در سن ۲۲ سالگی دریافتم رفتارهایم بیشتر به یک مرد شبیه است تا یک زن، از این رو به پزشک مراجعه کردم تا ترتیب تغییر جنسیت من داده شود. در ابتدا برای من دشوار بود که در جامعه به عنوان یک مرد شناخته شوم. زندگی قبلی من به عنوان یک مدل لباس بسیار با مسیر جدیدی که در پیش داشتم متفاوت بود. از این رو ابتدا با پوشیدن لباس های مردانه اطرافیان را با فرم جدید زندگی خود وفق دادم تا پس از عمل مشکلی برایم پیش نیاید. در حالی که با حضور این مرد ۳۴ ساله در برنامه معروف اپرا وینفری ادعای باردار شدن یک مرد شکلی رسمی تر به خود گرفته است، بسیاری از کارشناسان این ادعا را نادرست دانسته اند و مدعی هستند علت باردار شدن توماس وجود بخش های زنانه در داخل بدن اوست که یادگاری از زندگی قبلی او با جنسیت زن است. در کنار این نظر برخی نیز به کل ادعای مرد بودن توماس را زیر سوال برده اند. این جنجال در حالی ادامه دارد که به علت جنسیت توماس پزشکان امکان وضع حمل طبیعی وی را غیرممکن می دانند و از اکنون در فکر اقداماتی هستند که بتوانند فرزند این مرد را در سوم ژوئن 2008 سالم به دنیا اورند.

هیچ نظری موجود نیست: