۱۳۸۷ اردیبهشت ۱, یکشنبه

افتتاح نمایشگاه بین المللی اتومبیل در چین


نمايشگاه بين المللی اتومبيل سال ۲۰۰۸ پکن از امروز در محل جديد نمايشگاه گشايش يافت. بزرگترين کارخانه های اتومبيل سازی جهان آخرين، مدرنترين، و پيشرفته ترين اتومبيل های خود را از امروز بمدت ۷ روز به معرض نمايش خواهند گذاشت.
اتومبيل سازان عمده جهان، از جمله، جنرال موتورز، فورد، و فولِکس واگن به اميد آنکه بازار بسيار داغ و پر رونق چين بتواند فروش آنها را در سال جاری افزايش دهد، آخرين مدلهای اتومبيل های خود را با پيشرفته ترين و تازه ترين فن آوری و طرحهای جديد ارائه کرده اند.
جان پارکر، معاون مدير عامل فورد، ميگويد، «ميزان فروش ما در چين بشدت رو به افزايش است. ما اتومبيل های جديد، متنوع، و بسيار جالبی را توليد کرده ايم که تا اواخر امسال به بازارها چين ارائه خواهد شد.»
کارخانه های اتومبيل سازی چين، که از شهرت کمتری در جهان برخوردارند، عليرغم رقابت های تنگاتنگ کارخانه های اتومبيل سازی بزرگ و ثروتمند جهان در چين، تلاش ميکنند با نمايش اتومبيل های خود در اين نمايشگاه توليدات خود را به سراسر جهان صادر کنند.
امسال، کارخانه اتومبيل سازی چری چين ۲۶ مدل اتومبيل، از اتومبيلهای بسيار کوچک گرفته تا اتومبيل های شاسی بلند از نوع جيپ خود را، به نمايش گذاشته است.
شرکت اتومبيل سازی چری همچنين با کمپانی کرايسلر اخيراً قرار دادی بمنظور توليد و فروش اتومبيل های ارزان قيمت در آمريکا به امضاء رسانده است که در آن کمپانی کرايسلر بعنوان سهام دار عمده نقش اصلی را بازی خواهد کرد.
ين تون گيائو، رئيس کارخانه چری، ميگويد، «به اعتقاد من، بازارهای آمريکای شمالی از نظر عرضه و فروش اتومبيل بسيار پر رقابت و اشباع شده هستند و ما نميتوانيم به آسانی و يا بسرعت وارد اين بازار شويم. بنابراين، ما در نظر داريم که به تدريج و گام به گام وارد بازار آمريکای شمالی شويم.»
عليرغم رشد شديد تورم در چين که در ۱۲ سال اخير بيسابقه بوده است، مردم چين در سال گذشته بيش از ۵ ميليون و ۵۰۰ هزار اتومبيل خريداری کردند و انتظار ميرود در سال جاری که فروش اتومبيل های ساخت مشترک چين و ساير اتومبيل سازان عمده جهان ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزايش يابد. از هر 8 شهروند چينی که امسال اتومبيلی خريداری خواهد کرد، هفت نفرشان برای نخستين بار دست به اين کار خواهند زد.

هیچ نظری موجود نیست: