۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۰, شنبه

نرخ های عجيب اجاره و فروش مسکن در شمال تهران/ قيمت های نجومی برج وکلا و وزرا


موضوع اجاره مسکن برای اکثريت مردم امری مهم و نه چندان جديد است. نه چندان جديد از آن جهت که هر روز در صفحات نخست روزنامه و خبرگزاري‌ها گزارشی از قيمت اجاره بها و خريد خودنمايی مي‌کند که البته نه مسئولی را به فکر نوش دارويی برای اين درد مي‌اندازد و نه مالکان را به فکر مراعات حال عامه مردم. 
در اين ميان اما چندی است روند صعودی نرخ اجاره بها از يمرايند منطقی خارج شده و در مناطق مختلف تهران سخن از قيمت هايی به ميان می آيد که انسان را بهت زده می کند. 
به موازات اين امر که عرصه را برای مردم عادی تنگ کرده است در منطقه ای از تهران عده ای بی خيال از رشد قيمت ها سرگرم مبادله کردن ملک با قيمت های نجومی هستند. 

خبرنگار "فردا" به عنوان خريدار ملک به چند بنگاه معاملات ملکی در شمال تهران مراجعه کرد و به نتايج جالبی دست يافت. 
در ذيل اين گزارش مسنتد از نظرتان می گذرد:

اين بار برخلاف روال سابق به عنوان خريدار راهی معاملات ملکی شده و سراغ ويلاهای چند صد متری و پنت هاوس‌های فول آپشن را گرفتم. 

- يه اکازيون دارم تو خيابون فرشته اصلا برای شما ساخته شده، ۲۳۵ متر، ۲۵۰ متر تراس، طبقه هفتم با کليه مشاعات و… ۱ ميليارد و ۳۳۵ ميليون تومان. 
- مورد ديگه‌ای نداريد؟ 
- اين مورد مال يکی از آشناهای خودمونه، تو فرشته طبقه دهم، ۴ تا پارکينگ، نوساز، متری ۱۵ ميليون تومان. 
- يکی ديگه هم هست، ۶۰۰ متر، ۷ خوابه، ۳۰۰ متر تراس مشجر، ديد چهار طرف. متری ۱۶ ميليون تومان. 

* بنگاهی ديگر، اين بار به قصد اجاره 
- زعفرانيه، انتهای خيابان… امکانات فول، تک واحدي، ۲۸۰ متر، ۳۶۰ ميليون رهن کامل! 
- يه کم پايين‌تر هم يه مورد دارم ۳۳۰ متر، ۲۰۰ ميليون تومان وديعه، ۴ ميليون اجاره. 
- مورد ديگه‌ای نداريد؟ 
- معلومه که خيلی سخت پسنديد، يه مورد دارم که برای هر کسی رو نمي‌کنم، تو خيابون… اهل اين محل باشی برج… رو مي‌‌شناسي، همه وکيل و وزيرا اينجا مي‌شينن، بخاطر اونا هر کسی رو تو برج راه نمي‌دن، الانم صاحب اين مورد داره مي‌ره اونور، آپارتمان رو مفت مي‌ده. يه آپارتمان نقلی ۲۵۰ متري، طبقه ۵، ۲ تا پارکينگ، خواب مستر، استخر و سونا و… 500 ميليون تومان وديعه، ۵ تومان اجاره. 

نتيجه گيری! 
اين قيمت های آنچنانی ما را به ياد کش مکش‌های موجران و مستاجران بر سر يکی دو ميليون کم و زياد کردن پول خانه در بسياری از محله‌های اين شهر بزرگ انداخت. 
دو ميليونی که شايد برای تغيير دکوراسيون گوشه کوچکی از آن آپارتمان‌های مرفه نشين هم کافی نباشد. 

گرانی و تورم‌های امروز به علاوه بالا رفتن نرخ مسکن امری است که بر قشر متوسط و ضعيف اثر می گذارد و بر آن بالا نشين‌ها هيچ فشاری از اين اوضاع نا‌به سامان اقتصادی حس نمي‌کنند و همچنان به دنبال زندگی لوکس‌تر هستند، 


 برگرفته از : عصر ايران

***************************************************************************

با پول «مغازه» چند «آپارتمان» می‌توان خرید؟/جدول نرخ های پیشهادی فروش مغازه در تهران
قیمت مغازه ( واحد تجاری ) در نقاط شمالی تهران معادل ارزش خرید حداقل 5 آپارتمان متراژ متوسط در نقاط مرکزی پایتخت است. همچنین با پولی که برای خرید هر متر مربع از یک مغازه در شمال تهران پرداخت می‌شود، می‌توان حداقل 10 متر مربع بنای مسکونی در این کلان شهر خریداری کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، با 18 میلیون تومان می‌توان در جنوب تهران یک سوئیت 18 متری نوساز را خریداری کرد، اما با همین مبلغ یعنی 18 میلیون تومان هم اکنون در شمالی‌ترین نقطه پایتخت می‌توان فقط یک متر مغازه نوساز را صاحب شد.
این روزها شواهد در بازار معاملات ملکی در یکی از محله‌های شمال تهران، حاکی از این خبر است که قیمت فروش هر متر مربع برخی از مغازه‌هایی که در مکان‌های پر رفت و آمد همچون دربند که جنبه تفریحی دارند ساخته شده، به 18 میلیون تومان می‌رسد.
به تازگی تعدادی مغازه نوساز با کلیه امکانات به همراه پارکینگ و انباری در منطقه دربند برای فروش به بازار عرضه شده است که قیمت کوچک‌ترین این مغازه‌ها، متری 18 میلیون تومان از سوی فروشنده اعلام شده است و مسوولان فروش به متقاضیان تاکید کرده اند که نرخ هر متر مربع از واحدهای متراژ بزرگ ارزان‌تر از واحدهای متراژ کوچک محاسبه می‌شود.
یکی از مشاوران املاک فعال در شمال تهران دراین باره به «دنیای اقتصاد» گفت: اگر هر یک از این مغازه‌ها به همراه سرقفلی و مالکیت برای فروش به بازار عرضه شده باشند، 18 میلیون تومان قیمت ارزنده‌ای است که البته تنها میزان امکانات، توجیه کافی برای مناسب بودن یک ملک نیست، بلکه به اصطلاح «میزان پاخور» و همچنین موقعیت قرارگیری ملک تجاری هم تاثیرگذار خواهد بود.
وی در ادامه اظهار کرد: 10 درصد قیمت سرقفلی به مالکیت مربوط می‌شود و متناسب با قیمت هر متر مربع از مساحت مغازه مذکور (27 متری) که 18 میلیون تومان است، نرخ مالکیت یک میلیون و 800 هزار تومان می‌شود بنابراین اگر این مغازه بدون مالکیت برای فروش آگهی شده باشد، باید متری 16 میلیون و 200 هزار تومان به خریدار پیشنهاد شود.
********************************************************************

هیچ نظری موجود نیست: