اين روزها ديگر جهان تكنولوژي هر روز ميزبان فناوريهاي جديد براي كاربران و مصرفكنندگان در سرتاسر جهان است. به اين ترتيب اين فناوريها وقتي به ميان لوازم مصرفي الكترونيك كاربران راه پيدا كنند، خيلي زود هم رشد كرده و متداول ميشوند. در ميان اين محصولات معمولا انواع تلويزيون پرمصرفترين لوازم مصرفي ديجيتال هستند و به همين دليل هم اغلب تكنولوژيهاي جديدي را هم به كاربرانش ارائه ميكند.
به گزارش «دنياي اقتصاد»، بعد از تلويزيونهاي تخت، پلاسما، السيدي و الايدي، حالا گويا نوبت به تلويزيونهاي D3 يا سه بعدي رسيده است. اين تلويزيونها كه نسل بعدي تلويزيونهاي جديد هستند قرار است در سالهاي آينده به بازار آمده و عرصه رقابتي جديدي را براي شركتهاي توليدكننده به وجود بياورند.شركت LG هم يكي از اين توليدكنندگان است كه روز دوشنبه گذشته در يك كنفرانس خبري از عرضه اولين تلويزيونهاي سه بعدي خود در سال 2010 خبر داده است. اين شركت كه در حال حاضر جايگاه دوم را از نظر ميزان درآمد در ميان ديگر توليدكنندگان بازار جهاني تلويزيون در اختيار دارد، تصميم دارد اين تلويزيونهاي جديد را با هدف كسب بيشترين سهم بازار تلويزيونهاي سه بعدي در آينده به بازار و البته ابتدا به بازار كشورهاي در حال توسعه عرضه كند.تلويزيونهاي سه بعدي در واقع از دو لايه تصوير و نوعي شيشه خاص بهره ميبرند تا به اين ترتيب تصاوير سه بعدي را براي كاربرانشان به نمايش بگذارند.LG اعلام كرده است كه تصميم دارد 400 هزار تلويزيون D3 را تا پايان سال 2010 به بازار عرضه كند و 4/3 ميليون دستگاه از اين تلويزيونها را هم در سال 2011 روانه بازار جهاني كند. اين شركت همچنين از خط توليد تلويزيونهاي D3 خودش در نيمه دوم سال آينده ميلادي يعني سال 2010 به صورت رسمي پردهبرداري ميكند. LG در حال حاضر اولين تلويزيون سه بعدي با اندازه 47 اينچ خود را به بازار عرضه كرده است كه به خاطر قيمت بالاي آن بيشتر در بازارهاي تجاري به فروش ميرسد.اين در حالي است كه بسياري از تحليلگران درباره كمبود محتواي سه بعدي كه در واقع نيمي از بازار تلويزيونهاي سه بعدي را در اختيار دارد، اخطار دادند. آنها معتقدند كه فروش اين تلويزيونها ارتباط زيادي با تامين محتواي سه بعدي آنها دارد. اين در حالي است كه توليدكنندگان محتواي سه بعدي تا زماني كه از فروش مناسب اين تلويزيونها اطمينان پيدا نكنند، تمايلي به توليد اين محتوا ندارند.با اين اوصاف، گويا تلويزيونهاي سه بعدي تنها بخشي از فروش تلويزيونهاي شركت LG را در اختيار خواهند داشت. اين شركت پيشبيني كرده است كه تا پايان سال 2010 دست كم 25 ميليون دستگاه تلويزيون LCD در بازار جهاني به فروش برساند.اين در حالي است كه شركتهاي ديگري مانند Sony و Panasonic هم از عرضه تلويزيونهاي سه بعدي خود در آينده نزديك خبر دادهاند. بر اين اساس Sony اعلام كرده است كه تلويزيونهاي سه بعدي نيمي از صادرات نهايي تلويزيونهاي اين شركت را تا سال 2013 به خودشان اختصاص ميدهند و Panasonic هم تصميم دارد اولين سري تلويزيونهاي سه بعدياش را در سال 2010 روانه بازار كند. شركت LG همچنين از همكاري خود با شركت كرهاي SkyLife براي تامين محتواي سه بعدي تلويزيونهاي جديدش خبر داده است. آخرين تحقيقات انجام شده توسط موسسه تحقيقاتي DisplaySearch نشان ميدهد كه بازار تلويزيونهاي سه بعدي در سال 2010 به ارزش 1/1 ميليارد دلاري ميرسد و اين رقم خيلي زود رشد ميكند تا در سال 2015 ارزشي برابر 8/15 ميليارد دلاري داشته باشد.
به گزارش «دنياي اقتصاد»، بعد از تلويزيونهاي تخت، پلاسما، السيدي و الايدي، حالا گويا نوبت به تلويزيونهاي D3 يا سه بعدي رسيده است. اين تلويزيونها كه نسل بعدي تلويزيونهاي جديد هستند قرار است در سالهاي آينده به بازار آمده و عرصه رقابتي جديدي را براي شركتهاي توليدكننده به وجود بياورند.شركت LG هم يكي از اين توليدكنندگان است كه روز دوشنبه گذشته در يك كنفرانس خبري از عرضه اولين تلويزيونهاي سه بعدي خود در سال 2010 خبر داده است. اين شركت كه در حال حاضر جايگاه دوم را از نظر ميزان درآمد در ميان ديگر توليدكنندگان بازار جهاني تلويزيون در اختيار دارد، تصميم دارد اين تلويزيونهاي جديد را با هدف كسب بيشترين سهم بازار تلويزيونهاي سه بعدي در آينده به بازار و البته ابتدا به بازار كشورهاي در حال توسعه عرضه كند.تلويزيونهاي سه بعدي در واقع از دو لايه تصوير و نوعي شيشه خاص بهره ميبرند تا به اين ترتيب تصاوير سه بعدي را براي كاربرانشان به نمايش بگذارند.LG اعلام كرده است كه تصميم دارد 400 هزار تلويزيون D3 را تا پايان سال 2010 به بازار عرضه كند و 4/3 ميليون دستگاه از اين تلويزيونها را هم در سال 2011 روانه بازار جهاني كند. اين شركت همچنين از خط توليد تلويزيونهاي D3 خودش در نيمه دوم سال آينده ميلادي يعني سال 2010 به صورت رسمي پردهبرداري ميكند. LG در حال حاضر اولين تلويزيون سه بعدي با اندازه 47 اينچ خود را به بازار عرضه كرده است كه به خاطر قيمت بالاي آن بيشتر در بازارهاي تجاري به فروش ميرسد.اين در حالي است كه بسياري از تحليلگران درباره كمبود محتواي سه بعدي كه در واقع نيمي از بازار تلويزيونهاي سه بعدي را در اختيار دارد، اخطار دادند. آنها معتقدند كه فروش اين تلويزيونها ارتباط زيادي با تامين محتواي سه بعدي آنها دارد. اين در حالي است كه توليدكنندگان محتواي سه بعدي تا زماني كه از فروش مناسب اين تلويزيونها اطمينان پيدا نكنند، تمايلي به توليد اين محتوا ندارند.با اين اوصاف، گويا تلويزيونهاي سه بعدي تنها بخشي از فروش تلويزيونهاي شركت LG را در اختيار خواهند داشت. اين شركت پيشبيني كرده است كه تا پايان سال 2010 دست كم 25 ميليون دستگاه تلويزيون LCD در بازار جهاني به فروش برساند.اين در حالي است كه شركتهاي ديگري مانند Sony و Panasonic هم از عرضه تلويزيونهاي سه بعدي خود در آينده نزديك خبر دادهاند. بر اين اساس Sony اعلام كرده است كه تلويزيونهاي سه بعدي نيمي از صادرات نهايي تلويزيونهاي اين شركت را تا سال 2013 به خودشان اختصاص ميدهند و Panasonic هم تصميم دارد اولين سري تلويزيونهاي سه بعدياش را در سال 2010 روانه بازار كند. شركت LG همچنين از همكاري خود با شركت كرهاي SkyLife براي تامين محتواي سه بعدي تلويزيونهاي جديدش خبر داده است. آخرين تحقيقات انجام شده توسط موسسه تحقيقاتي DisplaySearch نشان ميدهد كه بازار تلويزيونهاي سه بعدي در سال 2010 به ارزش 1/1 ميليارد دلاري ميرسد و اين رقم خيلي زود رشد ميكند تا در سال 2015 ارزشي برابر 8/15 ميليارد دلاري داشته باشد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر