۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

گزارش تصویری از موزه کفش تورنتو

       
 
موزه کفش تورنتو يکي از قديمي موزه‌هاي کفش در جهان است که در آن 12 هزار جفت کفش موجود است. در این موزه می توان عجیب ترین ، خاص ترین ، گرانترین ، قدیمیترین و معروف ترین کفشها را پیدا کرد.























گروه سرگرمی ROZANEH

گالری عکس دیدنی جنگل های بامبو در ژاپن

 

     

گیاه بامبو معمولا در پای کوه‌ها می‌روید اما در ژاپن این گیاه به شکل ویژه ای در منطقه‌ای به نام “کیوتو” روئیده است. رویش گیاه بامبو در این منطقه به حدی است که جنگلی انبوه را به وجود آورده است. شرایط مناسب و آب و هوایی موجب شده تا گیاه بامبو در این منطقه به خوبی رشد کند و تبدیل به درخت‌هایی به طول ۱۰ متر شود. جنگل بامبو در شهر کیوتو ژاپن یکی از زیباترین مناطق جهان است. بخصوص اینکه از این نوع جنگل‌ها به ندرت در مناطق دیگر جهان مشاهده شده یا اصلا مشاهده نشده است. جالب این است که تنها یک سال کافی است تا با کاشت گیاه بامبو در این منطقه این گیاه تبدیل به درختی ۱۰ متری شود و پس از یک سال و توقف رشد طولی آن رشد عرضی خود را آغاز کند.
گیاه‌شناسان ژاپنی تاکید می‌کنند که کاشت گیاهان بامبو در مناطق زلزله‌خیز بسیار مفید است، چون ریشه‌های این گیاهان در زیر خاک چون شبکه‌ای از تارها به یکدیگر تنیده و مانع حرکت خاک هنگام تکان‌های زمین می‌شود. همچنین از این گیاه برای ساخت انواع محصولات خانگی از قبیل سبد و صندوق و حصیر و غیره استفاده می‌شود. درباره شهر کیوتو باید گفت که این شهر یکی از زیباترین نقاط و مناطق جهان است که در جنوب جزیره هونشو قرار دارد. این شهر دارای ۱,۴۶۶,۱۶۳ نفر جمعیت و از سه جهت شمال، غرب و شرق به کوه محدود می‌شود.