۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

تصاویری از نقاشی های گرافیتی جوانان بر روی دیوارهای شهرک اکباتان- تهران









آپارتمان های اجاره ای در تهران حتی برای یک روز !











این آپارتمان ها فقط به خارجی ها یا ایرانیان مقیم خارج اجاره داده میشود و به افرادی که مقیم ایران باشند، اجاره داده نمی شود.

این روزها نوعی از اجاره آپارتمانهای لوکس در شمال تهران به خارجی‌ها رونق پیدا کرده که مالکان، این واحدها را به صورت روزانه و با دریافت حداقل 120 دلار اجاره می‌دهند.

میان انبوه آگهی های اجاره مسکن در روزنامه، یک آگهی بیشتر توجه جلب می کند گرچه سعی شده تا این آگهی زیاد به چشم نیاید اما اگر کسی به دنبال اجاره در واحدهای شمال شهر تهران باشد حتما یک بار آگهی اجاره روزانه آپارتمان مبله شمال شهر را دیده است.

این آپارتمانها که به صورت روزانه و کوتاه مدت اجاره داده می شوند ظاهرا مشتریهای خاصی هم دارند که چند و چون آن چندان هم مشخص نیست.

یکی از مشاورین املاک، در رابطه با این آپارتمانها می گوید: ما فقط به خارجی ها یا ایرانیان مقیم خارج این آپارتمانها را اجاره می دهیم و به افرادی که مقیم ایران باشند، اجاره داده نمی شود.

وی درباره این پرسش که خارجی ها می توانند به هتل بروند به جای اینکه یک آپارتمان مبله را در اختیار داشته باشند می گوید:

این آپارتمانها نگهبان، سرایدار و نظافتچی دارد و کلیه امکانات رفاهی را برای افراد فراهم می کند، به علاوه اینکه از دیگر امکانات رفاهی مانند استخر و زمین بازی برخوردار است درحالی که هتلها این شرایط را ندارند.

این آپارتمانهای مبله و شیک که عمدتا در شمالی ترین منطقه تهران قرار دارند با متراژهای متفاوتی عرضه می شوند و قیمتهای سرسام آوری هم دارند که اغلب هم به دلیل اینکه شرایط مناسبی در هتلهای کشور برای خارجی ها وجود ندارد، از سوی این آپارتمانها با استقبال زیادی مواجه می شوند.

پرداخت دلار برای اجاره

اجاره روزانه این آپارتمانها برای مستاجران هزینه های زیادی دارد که باید هم به دلار پرداخت شود.

یکی از این آپارتمانها که با متراژ 70 متری به اجاره گذاشته شده است برای یک روز با مبلغ 120 دلار اجاره داده می شود که البته رقم اجاره ماهیانه در بخشی از شهر تهران است!

این هزینه ها با افزایش متراژ هر واحدی زیادتر می شود و به رقم 200 دلار برای واحدهای 3 خوابه هم می رسند، البته با افزایش امکانات اجاره آنها هم بیشتر می شود.

یکی دیگر از این آپارتمانها بصورت ماهیانه به خارجی ها اجاره داده می شود و مبالغ از 1500 دلار شروع شده و به بالاتر هم می رسد.

البته در برخی از مواقع ایرانیانی به غیر از اتباع خارجی این آپارتمانها را اجاره می کنند و از آن برای برگزاری مجالس خود استفاده می کنند که به گفته برخی از فعالان بازار مسکن، مالکان فقط به ایرانی هایی که از قبل شناخت دارند این واحد ها را روزانه اجاره می دهند.

گزارش خبرگزاری مهر

کباب‌ هزارحیوان‌ ممنوعه‌ درانظارعمومی !


کسانی که برای دیدن جاذبه‌های توریستی کشور چین مثل "دیوار بزرگ” و "شهر ممنوعه” و "کاخ تابستانی” و … راهی این کشور می‌شوند دیدن خیابان "وانفوجینگ” که به کافه‌ها و فروشگاه‌های برندش معروف است خالی از لطف نیست.
هر چند که چیزی که توریست‌ها را به این خیابان می‌کشاند هیچ کدام از این‌ها نیست بلکه حضور دست‌فروشانی است که کباب می فروشند!

کباب به خصوص برای توریست‌های ایرانی با بوی ریحان و خاطرات خوش همراه است در حالی که در "وانفوجینگ” خبری از این چیزها نیست و منظور چینی‌ها از کباب انواع موجودات جنبنده روی زمین است که به سیخ کشیده شده‌اند و منتظرند تا مشتری درخواست کند و روی زغال قرار بگیرند و کباب شوند.

بوی ناآشنا و غریبی که فضا را پرکرده خبر از این دارد که به قلمروی کباب فروش‌ها نزدیک شدید و هر چه نزدیک‌تر می‌شوی این بوی عجیب نامطبوع‌تر هم می‌شود.
همه چیز در بساط این دست‌فروش‌ها یافت می‌شود. از سوسک، هشت پا، عقرب و هزارپا گرفته تا انواع معمول‌تر مثل سیرابی، جگر، بلال و انواع میوه‌ها!

این دست‌فروشان آن قدر توریست دیده‌اند که با یک نگاه متوجه ملیت توریست‌ها می‌شوند و سعی می‌کنند هر چند به طور دست و پا شکسته با زبان خودتان شما را برای خرید ترقیب کنند.

بنابراین اگر از کنار این دستفروش‌ها می‌گذرید گول کلمه "حلال” را که مدام با لهجه خاصی ادا می‌کنند، نخورید!

جالب این‌جا است که این فروشنده‌ها بنا به ملیت فرد کباب خاصی را هم تعارف می‌کنند تا وسوسه خرید در شما بیدار شود.

خیلی ها فقط برای تماشا می آیند و جرات تست کردن ندارند اما دیدن چهره آن‌هایی که شجاع ترند و کباب ها را تست می کنند هم دیدنی است.

با کمی تحقیق می‌ توان فهمید که تا چند سال پیش کباب گربه و سگ پرطرفدارترین بخش این خیابان بود که این روزها به دلیل مخالفت گروه‌های طرفدار حیوانات، فروش آن غیرقانونی است و اگر کسی هم برای فروش داشته باشد معمولا به صورت مخفیانه این کار را میکند.
البته اگر کسی واقعا طالب باشد پیدا کردنش هم کار زیاد سختی نیست!

پسرجوانی که ظاهری آسیایی دارد، از کره جنوبی آمده است و با ترس و لرز مار کباب شده‌ای را به دندان می‌کشد.
از طعمش که می‌پرسی با همان قیافه ترسیده‌اش می‌گوید: خوب است اما نامزدش حاضر به امتحان کردن نیست!

ایرانی‌ها معمولا محتاط‌ ترند و به امتحان بلال و بال کبابی اکتفا می‌کنند!
مجید که با خانواده‌اش آمده است از بوی نامطبوع مغازه‌ها می‌نالد و می‌گوید: خودشان می‌گویند بوی "هشت پا” است اما نمی‌دانم این چیزهای بد بو را چطور می‌خورند!

با وجود این بوی نامطبوع، فروشنده‌ها سعی می‌کنند تا از نظر بهداشتی تمام نکات را رعایت کنند، این را از لباس‌های یک شکل و پیشبندهایشان می‌فهمی که عجیب مواظبند تا لک نشود!

با همه این‌ها اگر قصد امتحان کردن این کباب‌ها را ندارید، باز هم دیدن این خیابان خالی از لطف نیست…
منبع : برنا

اسکناس یک میلیارد تومانی !


آیا میدانستید که برای داشتن چنین اسکناسی که فقط تعداد بسیار محدودی از آن در امریکا به چاپ رسیده و هرگز به دست افراد عادی قرارنگرفته، مبلغی بیش از یک میلیارد تومان باید بپردازید ؟!

این اسکناس در سال ۱۹۳۴ برای نقل و انتقالات خاص مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان پشتوانه ای برای طلا شد.

این اسکناس که تعداد موجود آن بسیار کم است، در موزه ها نگه داری می شود و حتی کلکسیونرها هم از داشتن آن محروم هستند.

بوعلی سینا جزو ده فیلسوف برتر دنیا شناخته شد !



از سوی نشریه لایف استریم؛
بوعلی سینا جزو ده فیلسوف برتر دنیا شناخته شد
بوعلی سینا در لیست ده فیلسوف برتر و تاثیرگذار تاریخ قرار گرفته است.
در لیست مذکور فیلسوفانی قرار گرفته‌اند که بیشترین تاثیر را بر نظام فکری دنیا گذاشته اند كه به ترتیب اهمیت عبارتند از: ارسطو، افلاطون، پولس، رنه دکارت، کنفوسیوس، توماس آکویناس، ابن سینا، زنون رواقی، اپیکور و جان لاک انگلیسی.
نشریه تاریخی «لایف استریم» که به بررسی موضوعات تاریخی و فلسفی می پردازد «ابو علی سینا» فیلسوف و دانشمند ایرانی قرن دهم میلادی را به عنوان یکی از ده فیلسوف برتر تاریخ معرفی کرد.
این فیلسوفان بر اساس میزان تاثیری که روی جریان فکری زمان خود و بعد از آن گذاشته اند و همچنین عمق دانش و میزان ت
سلط به دانشهای مختلف زمانه خود انتخاب شده اند. برخی از این متفکران تنها فیلسوف نبودند بلکه مانند ارسطو و بوعلی سینا جزو دانشمندان نیز شناخته می شوند زیرا نگاه آنان به دنیای پیرامون علمی نیز بوده است.


بوعلی سینا ۹۸۰-۱۰۳۷ میلادی

فیلسوف به شخصی می‌گویند که به آموختن و اندیشه در مسائل فلسفی و اندیشه ورزانه می‌پردازد. در گذشته به آنان حکیم می‌گفتند. واژه "فلسفه" از کلمه "فیلو سوفیا" گرفته شده است که ریشه آن در زبان یونانی، به معنای "خرد دوستی" است زیرا کلمه Philo به معنای دوست داشتن و واژه Sophia به معنای دانایی است. به گفته افلاطون، "فیلسوف به کسی گفته می‌شود که در پی شناسایی امور ازلی و حقایق اشیاء و علم به علل و مبادی آنها است. "



ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا و پور سینا (زادهٔ ۱ شهریور ۳۵۹ خورشیدی در بخارا-درگذشتهٔ ۴۱۶ خورشیدی در همدان)، از مشهورترین و تاثیرگذارترینِ فیلسوفان و دانشمندان ایرانی در جهان اسلام بود. وی ۴۵۰ کتاب در زمینه‌های گوناگون نوشته‌است که شمار زیادی از آن‌ها در مورد پزشکی و فلسفه است. جرج سارتن او را مشهورترین دانشمند سرزمین‌های اسلامی می‌داند که یکی از معروف‌ترین‌ها در همهٔ زمان‌ها و مکان‌ها و نژادها است. کتاب معروف او «قانون» است. وی تاثیر عمیقی روی فلسفه اسلامی برجای گذاشته است و هنوز اندیشه های وی مورد بحث فیلسوفان و متکلمان است.
در لیست مذکور فیلسوفانی که بیشترین تاثیر را بر نظام فکری دنیا گذاشته اند به ترتیب اهمیت عبارتند از ارسطو، افلاطون، پولس، رنه دکارت، کنفوسیوس، توماس آکویناس، ابن سینا، زنون رواقی، اپیکور و جان لاک انگلیسی.
در صدر فیلسوفان برتر تاریخ، ارسطو فیلسوف یونانی قرن چهارم قبل از میلاد قرار دارد. ارسطو شاگرد افلاطون و آموزگار اسکندر مقدونی بود. تالیفات او در زمینه‌ها و رشته‌های گوناگون منجمله فیزیک، متافیزیک، شعر، زیست شناسی، منطق، علم بیان، سیاست، دولت و اخلاق بوده‌اند. بعد از وی این مقام به افلاطون فیلسوف قرن پنجم و چهارم قبل از میلاد بازمی گردد. افلاطون را پایه‌ گذار بناهای فلسفی فرهنگ غرب معرفی می کنند. وی شاگرد سقراط بود و تاثیر زیادی روی فلسفه اسلامی نیز به جای گذاشت. وی تالیفات گوناگونی در زمینه سیاست و معرفت شناسی از خود باقی گذاشته و محاورات سقراط نیز از یادگارهای اوست.
در رده سوم این لیست نیز "پولس" بنیانگذار الهیات و خداشناسی آئین مسیحیت قرار دارد. پولس مسیحیت را همچون دینی جداگانه از یهودیت جدا ساخت. در کتاب اعمال رسولان، پولس پیشوای نصاری و حواریون پیشوای مسیحیان خوانده شده اند.
"رنه دکارت" چهارمین فیلسوف تاثیرگذار تاریخ است. این ریاضی‌دان و فیلسوف فرانسوی را از جملهٔ بنیان‌گذاران فلسفهٔ جدید می‌دانند. وی به مکتب اصالت عقل تعلق داشت. بعد از وی "کنفوسیوس" حکیم چینی قرن ششم قبل از میلاد قرار دارد. چندین کتاب به وی منسوب است و تاثیر عمیقی روی فلسفه شرق به جای گذاشته است.
مقام بعدی در اختیار توماس آکویناس فیلسوف و متاله مسیحی قرن سیزدهم میلادی قرار دارد. او اعتقادات مسیحی را با فلسفه ارسطو تلفیق کرد و فلسفه اش سالها فلسفه رسمی کلیسای کاتولیک بود.
بعد از این سینا که مقام هفتم لیست را دارد نوبت به "زنون کیتسیونی" فیلسوف قرن سوم و چهارم قبل از میلاد می رسد. وی مبدع مکتب فلسفی رواقی گری است. فلسفه اخلاقی رواقی تاثیر گذارترین جریان اخلاقی-فلسفی در طول تاریخ است که پانصد سال به درازا انجامید و از دوره فروپاشی امپراتوری اسکندر کبیر ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا ۲۰۰ سال بعد از میلاد مسیح ادامه داشت.
دو فیلسوف اخر این لیست "اپیکو"ر و "جان لاک" هستند. "اپیکور" فیلسوف یونانی قرن چهارم قبل از میلاد مکتبی فلسفی ایجاد کرد به نام "اپیکوریسم" یا طرفداران زیبایی و لذت. او را از اولین فیلسوفان مادّی شمرده‌اند. اندیشهٔ فلسفی او بیشتر با محوریت اصل بودن لذت در زندگی آدمی شکل گرفته بود و البته حق بهره مند شدن از لذت زندگی را برای همهٔ انسان‌ها قائل بود.
"جان لاک" نیز از فیلسوفان سده ۱۷ میلادی انگلستان و از مهمترین شارحان نظریه قرارداد اجتماعی و پیروان مکتب تجربه‌گرایی بود. او از تأثیرگذارترین اندیشمندان عصر روشنگری شمرده می‌شود. نوشته‌های او بر ولتر و روسو، بسیاری از اندیشوران اسکاتلندی و انقلابیون آمریکايی اثرگذار بود. این تأثیر را می‌توان در اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا مشاهده کرد.
فرزاد مرادی / دادنا

۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

تصاویری از چند تابلوی نقاشی اثر "پابلو پیکاسو" (قیمت هر یک از این نقاشی ها ، ده ها ملیون دلار است)






افغانستان چگونه از ايران جدا گرديد ؟


آنچه می‌خوانید چکیده مقاله‌ای است به قلم دکتر هوشنگ طالع از پژوهشگران بزرگ ایران زمین که چندین سال پیش نگاشته اند:

در سپتامبر سال 1856 ميلادي ]162 سال پيش[نيروهاي اعزامي ايران به فرماندهي حسام السلطنه فرمانرواي وقت خراسان، شهر هرات را از دست ياغيان خارج كردند. يك سال پيش از اين واقعه ،به شكايت قوم هزاره كه محمد خان(ظهيرالدوله)حاكم هرات با آنان بدرفتاري مي‌كرد و كريم دادخان هزاره- يكي از سران آنان- را كشته بود، فرمانرواي خراسان، “محمد يوسف” را حاكم هرات كرد. دولت انگلستان در 30 مارس سال 1855 پس از 12 سال جنگ با افغان ها ضمن قراردادي كه در پيشاور امضا شد، با آنان صلح كرد اين قرارداد به دوست محمد خان حاكم كابل بهانه داد كه درصدد ضميمه ساختن ساير شهرهاي افغانستان، از جمله قندهار و هرات به فلمروي خود برآيد. سرزميني كه انگليسيها در قرن 19 آن را افغانستان ناميدند از آغاز امپراطوري ايران گوشه وفاداري از آن بود و قسمت شمال غربي آن، از جمله هرات، بخشي از خراسان محسوب مي شد و خود شهر هرات مركز خراسان و فرهنگ و ادب ايران به شمار مي رفت. از روز پس از ترور نادرشاه در فتح آباد(10 ژوئن سال 1747 ) افسران افغاني او هركدام خود را حاكم يكي از شهرهاي آن منطقه ناميدند، ولي هم چنان- ولو اسما- خود را مطيع حكومت مركزي ايران مي‌دانستند. وفاداري نسبت به ايران ميان غيرپشتون ها كه در شمال و غرب افغانستان زندگي مي كنند، بيشتر بوده است. رقابت هاي مستعراتي انگلستان و روسيه بر سر افغانستان در طول قرن 19 روحيه خود مختاري را در گروهي از افغان ها تقويت كرد. انگلستان سرزمين افغانستان را كليد شبه قاره هند مي دانست و به هر ترتيب كه بود مي‌كوشيد كه روسيه اين كليد را به دست نياورد و اين در حالي بود كه آن زمان سران تهران تمايل بيشتري به روسيه داشتند تا انگلستان. خودمختار طلبي اميران مناطق افغانستان سبب شد كه دولت ايران در سال 1836 به هرات لشكر بكشد، زيرا براي تهران، جدايي هرات ابدا قابل قبول نبود. در سال 1856 ميلادي، محمد يوسف كه با تاييد فرمانرواي حاكم خراسان، حاكم هرات شده بود، وقتي كه شنيد دوست محمد خان”قندهار” را تصرف كرده عملا از اطاعت فرمانرواي خراسان سرباز زد. فرمانرواي خراسان نيز يراي گوشمالي او “سام خان” را با چند دسته سرباز به آنجا فرستاد. محمد يوسف از در اطاعت داخل نشد حسام السلطنه خود با لشكر خراسان به هرات رفت و 26 سپتامر 1856 محاصره هرات شكسته شد و ياغيان فرار كردند. انگلستان كه در فكر ايجاد كشور افغانستان براي حايل بودن ميان روسيه و هند بود به تهران اخطار داد و چون از تهران جواب فوري نشنيد، مناسبات سياسي خود را با ايران قطع كرد و روز اول نوامبر 1856 به ايران اعلان جنگ داد و در ژانويه سال بعد(2 ماه و دو هفته بعد) بوشهر را به تصرف درآورد و نيرو روانه جزيره خارك و خوزستان كرد. انگلستان براي خروج ايران از هرات شتاب داشت زيرا روس ها به تصرف آسياي ميانه دست زده بودند و به خيوه و مرو كه هنوز از ايران- ولو رسما- اطاعت مي‌كردند، رسيده بودند و از قشون اعزامي ايران براي نجات مرو به علت ايجاد اختلاف ميان فرماندهان آن كاري بر نيامد. ميرزا محمد خان قاجار كه با يك تيپ از تهران عازم دفاع از بوشهر شده بود، پس از تصرف بندر به آن جا رسید. حکومت تهران كه از تحولات اروپا و آسياي خاوري و جنوبي بي خبر بود، به محض اين كه شاه وقت فرانسه-ناپلئون دوم- پيشنهاد ميانجيگري ميان ايران و انگليس را داد، پذيرفت و در مارس 1858 طبق قرداد پاريس، ايران تحت شرايطي از هرات و بقيه سرزمين هاي تابع ايران صرفنظر كرد، ولي انگلستان با وجود اين قرارداد تا 50 سال بعد نيز استقلال و تماميت افغانستان را به رسميت نشناخت.

خودتان ویندوزتان را فارسی کنید !



در این ترفند قصد داریم تا روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به اطلاعات پیچیده کامپیوتری و نرم افزار

خاصی و تنها از طریق رجیستری ویندوز قسمتهای اساسی ویندوز را فارسی کنید.

این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.

برای این کار:
از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
اکنون به آدرس زیر بروید :

HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-839522115-1003

Software/Microsoft/Windows/ShellNoRoam/MUICache

حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتوانید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید.

کافی است روی هر کدام از آنها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data به جای نام انگلیسی آن ، نام فارسی مورد نظر خودتان را بنویسید.

نهایتأ OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

match1390.blogfa.com

روشن نگه داشتن کامپیوتر هنگام قطع برق !



ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!
روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید. سپس گزینه آخر یعنی
Properties
را انتخاب کنید.
بعد مسیر زیر را دنبال کنید:
Setting > Advanced > Adapter > Properties > Resources
حال عبارت زیر را انتخاب کرده و اوکی کنید.
Memory Rang
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوز امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)

match1390.blogfa.com

۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

وقتی کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد، چه باید بکنید؟


وقتی کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد، چه باید بکنید؟ با اینکه ممکن است اولین واکنشتان به اصطلاح آویزان شدن و سعی در برقراری ارتباط باشد، اما بهترین راهکار این است که واقعیت را بپذیرید و سعی کنید آن فرد را فراموش کنید.

"اگر ندیده بودمت، دوستت نمی داشتم. اگر دوستت نداشتم، عاشقت نمی شدم. اگر عاشقت نشده بودم، دلم برایت تنگ نمی شد. اما همه این کارها را کردم، می کنم و خواهم کرد."

درد دوست داشتن کسی که هیچ علاقه ای در قلبش به شما احساس نمی کند، نابودتان می کند. شما هم کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟ پس احتمالاً با احساسات نومیدانه مربوط به آن آشنا هستید. وقتی فکر کنید که آن فرد دقیقاً همانی است که می خواهید، این احساسات قوی تر هم می شوند. بیشتر آدم ها با امید اینکه روزی بتوانند آن فرد را به دست بیاورند روزگار می گذرانند اما این امیدها هیچ وقت به واقعیت بدل نمی شوند و آنها را با چشمانی گریان و دلی پردرد بر جای می گذارند. عشق نافرجام را همه ما احتمالاً تجربه کرده ایم. منتظر وصال یک عشق شدن ممکن است شکستن قلبتان را به دنبال داشته باشد. با اینکه به نظر دشوار می آید اما فراموش کردن و ادامه زندگی بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

وقتی کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد، چه باید بکنید؟

واقعیت را بپذیرید: وقتی عاشق کسی هستیم احساس می کنیم که آن فرد تنها کسی است که می تواند ما را شاد و خوشبخت کند. چیزی که نمی توانیم درک کنیم این است که هیچوقت نمی توانیم با کسی که دوستمان ندارد خوشبخت شویم. پس بااینکه ممکن است احساس کنید می توانید برای همه عمر به آن فرد متعهد باشید، اما فرد مقابل این احساس را به شما ندارد. پس به جای سعی و تلاش برای برقراری ارتباط با آن فرد سعی کنید این واقعیت را بپذیرید که این عشق دوطرفه نیست و آن را فراموش کنید. دیگر وقت و فکر و انرژی بیشتری را صرف آن فرد نکنید. پذیرش این واقعیات باعث می شود بتوانید تمرکزتان را تغییر داده و اولین قدم برای فراموش کردن آن فرد را بردارید.

فراموش کنید: برهم خوردن یک رابطه عاطفی سخت ترین قسمت است. تا می توانید گریه کنید، بعد همه عکس ها و یادگاری هایی که او و زمانهای خوشی که با او داشتید را به یادتان می آورد، بیرون بریزید و از چیزها و جاهایی که شما را به یاد او می اندازد دوری کنید. درعوض رو به کارهایی بیاورید که مشغولتان می کنند، مثل گذراندن وقت با دوستانتان، انجام کارهایی که دوست دارید و از آن لذت می برید. این کار باعث می شود دیگر در مورد آن فرد خیالپردازی نکنید و به جنبه های دیگر زندگی هم نگاه کنید.

عاشق شوید: اگر کسی دوستتان ندارد ولی باز هم با شما مانده است مطمئناً خیلی از خودش مایه نمی گذارد. به جای آویزان شدن برای با او بودن، دست از عذاب دادن خودتان بردارید، دست از او کشیده و به زندگی خودتان برسید. به خودتان توجه کنید و به چیزهای غیرلازم نپردازید. با گذشت زمان یاد می گیرید که فراموش کنید و دوباره عاشق شوید.

عشق واقعی زمانی است که دو طرف بتوانند از نظر احساسی و ذهنی همه احساساتشان را با هم شریک باشند. این یک عشق سالم، متوازن و درست است. پس اگر به کسی ابراز عشق کرده اید و به نظر می رسد که او این احساس را به شما ندارد، دیگر عشق با ارزشتان را صرف او نکنید. با اینکه کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد، اما یادتان باشد که این پایان دنیا نیست. با گذشت زمان با کسی آشنا می شوید که می تواند شاد و خوشبختتان کند و به همان اندازه دوستتان خواهد داشت.

منبع : mardoman.net

لپ تاپی با 18 ساعت طول عمر باطری


لپ تاپ 12‪.‬1 اینچی جدید فوجیتسو با وجود وزن 1‪.‬3 کیلوگرمی اش یک کامپیوتر قابل حمل خوب محسوب می شود.
اما اگر طول عمر باطری 18 ساعته اش را هم به حساب بیاورید آن وقت در مقابل یک گزینه عالی هستید.
مصرف انرژی بسیار کم در این لپ تاپ حاصل استفاده از آخرین پردازشگر کم مصرف اینتل ULV به همراه استفاده از دیگر قطعات بسیار کم مصرف به همراه سولید دیسک و باطری اضافه بوده است.
در LIFEBOOK P771 درایو نوری و باطری اضافه قابل جدا شدن هستند تا اینکه وزن کمتر هم بشود.
سرعت پردازشگر این لپ تاپ بین 1‪.‬5GHz تا 2‪.‬6GHz در حالت توربو متفاوت است و با دو نوع رم 2 گیگابایت و 4 گیگابایت با قیمت 1700 و 1980 دلار فروخته می شود. ‏
منبع :
Narenji.ir

افعی‌ ماهی، شکارچی ترسناک اعماق اقیانوس


این شکارچی ترسناک با تولید نقاط نورانی در تاریکی‌های اقیانوس، شکار را به سوی خود جلب می‌کند و وقتی شکار به فاصله مناسب رسید، در میان دندان‌های بلند به دام می‌افتد و لحظه‌ای بعد کاملا بلعیده می‌شود.

وایپرفیش (افعی‌ماهی)، شکارچی ترسناک اعماق اقیانوس اطلس روش جالبی برای شکار دارد.

در تاریکی اعماق اقیانوس، نقاط روشن روی پوست این ماهی که درواقع کلونی باکتری‌های نورافشان است، توجه شکار را جلب می‌کند و موجود بخت‌برگشته به‌سوی شکارچی حرکت می‌کند.

افعی‌ماهی با دندان‌های بزرگش، شکار را نگه می‌دارد و در حرکت بعد، آن را به‌طور کامل می‌بلعد.

www.khabaronline.ir

هشدارهای آغاز روزهای گرم : آب بنوشید، عینک بزنید، در سایه راه بروید


با شروع فصل تابستان و تابش آفتاب، پوست افراد در معرض اشعه‌های UVA و UVB ناشی از نور خورشید قرار می‌گیرد.
این اشعه‌ها آسیب جدی به پوست وارد می‌کند.
در این میان، افرادی که پوست‌های سفید و روشنی دارند بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
هرچه بیشتر به فصل گرما و تابستان نزدیک می‌شویم، بحث برنزه کردن پوست بین نوجوانان و جوانان گل می‌کند و بحث داغ روز می‌شود، با وجود اینکه متخصصان پوست بارها و بارها در این‌باره هشدار داده‌اند، اما برنزه کردن که یک مد رقابتی (مد منفی گرا) شده است، همچنان رایج است.
  • میزان آسیب نور آفتـاب در طول سالیان :
نور آفتاب در طول سالیان، آسیب‌های مختلفی به پوست وارد می‌کند که این آسیب‌ها به شکل‌های مختلفی ظاهر می شوند، از جمله:
  • سوختگی
  • لک‌های مختلف (به‌خصوص در مناطق برجسته صورت مثل گونه)
  • ایجاد چین و چروک (به‌خصوص در زیر چشم و پیشانی)
  • قرمز شدن رنگ پوست
  • ایجاد حالت کهیر و زمختی در پوست
  • خشک شدن پوست و از دست رفتن آب بدن
  • بروز سرطان پوست که در طی سال‌های اخیر بسیار شایع شده است.

  • عینک آفتابی فراموش نشود :
استفاده از عینک‌های آفتابی طبی و استاندارد لازم و ضروری است.
این عینک‌ها مثل کرم ضدآفتاب عمل می‌کنند و باعث کاهش آسیب اشعه‌های خورشید بر روی چشم و پوست اطراف چشم می‌شوند، به خصوص پوست بالا و پایین پلک که در مقابل نور آفتاب دچار چروک و افتادگی می‌شوند.
عینک‌ها باید در سایزهای بزرگ (قاب و شیشه بزرگ) تهیه شوند، به طوری که پلک بالا و پایین و مقداری از اطراف پلک را کاملا احاطه کنند.

توصیـه هـای تابستـانـی :

با توجه به مواردی که گفته شد، در فصل تابستان باید نکات زیر را رعایت کنید:
  • مسیرهایی را انتخاب کنید که آفتاب‌گیر نباشد.
  • در ساعات تابش شدید آفتاب، سعی کنید از خانه خارج نشوید.
  • استفاده از کلاه‌های نخی برای آقایان
  • استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا+30 (به خصوص برای افرادی که پوست سفید دارند).
  • استفاده از ضد آفتاب مخصوص براي کودکان

تابستان و تغذیه :

تغذیه نقش مهمی در سلامتی پوست در فصل گرما ایفا می‌کند.

با توجه به گرم بودن هوا و از دست رفتن مقدار زیادی از آب پوست در اثر تعریق، هر فرد باید روزانه مقدار فراوانی آب بنوشد.

مقدار آب مورد نیاز برای هر فرد بزرگسال 2 الی 3 لیتر است.

نوشیدن بیش ازحد آب‌های معدنی مفید نیست، زیرا بسیاری از املاح موجود در آنها گرفته شده است.

کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها در تابستان :

از دیگر توصیه‌های مهم و حیاتی فصل تابستان، استفاده ازمرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های ضدآفتاب است.

در این باره باید این نکات را رعایت کنید:
  • برای افرادی که پوست خشکی دارند، میزان استفاده از ضدآفتاب‌ها و مرطوب‌کننده‌ها باید 2 الی 3 برابر بیشتر از افرادی باشد که پوست چربی دارند.
  • کرم‌های ضدآفتاب و مرطوب‌کننده‌ها را باید هر 3 الی 4 ساعت یک بار تمدید کنید.
  • افرادی که پوست سفیدی دارند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند و میزان مصرف آنها باید 2 الی 3 برابر بیشتر از افرادی باشد که پوست تیره دارند.
  • خانم‌هایی که شاغل هستند و بیشتر وقت خود را بیرون از منزل می گذرانند، بهتر است کرم مرطوب‌کننده و ضد‌آفتاب را داخل کیف خود بگذارند و هر 3 ساعت یک بار آن را تمدید کنند.

۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

زنی با چاقوی آشپزخانه خود را جراحی کرد!



يك زن چيني كه توانايي پرداخت هزينه درمان در بيمارستان را نداشت، با چاقو خود را جراحي كرد.
'چاينا ارگ' پايگاه اينترنتي چين روز سه شنبه نوشت:
'وو يوانبي' 53 ساله از ساكنان شهر 'چونگ چينگ' در جنوب غرب چين به علت آنكه خانواده اش توانايي پرداخت هزينه هاي پزشكي را نداشت؛ تصميم گرفت خود را جراحي كند.
روزنامه 'چونگ چينگ مورنينگ پست' نيز مي نويسد:
اين زن 12 سال پيش از بيماري از ناحيه شكم رنج مي برد.
خانواده وي هر آنچه داشتند براي اولين عمل جراحي و خارج كردن غده 25 كيلوگرمي از شكم وي هزينه كردند اما آنها نمي توانستند هزينه 10 ميليون توماني براي عمل دوم را بپردازند.
اين زن كه از درد شديد رنج مي برد سرانجام تصميم گرفت براي كاهش درد شكم خود را با چاقو پاره كند.
بعد از انتشار اين گزارش و اينكه زن يادشده خود را جراحي كرده است؛ بيمارستاني در 'چونگ چينگ' پذيرفت كه او را بدون دريافت وجه جراحي كند.
زن بعد از عمل گفت: اگر زماني كه خود را جراحي كردم مي مردم حداقل خانواده ام از اين وضع راحت مي شدند.
'وو مينگ' از دانشگاه پكن مي گويد: بسيارند خانوارهاي فقير در چين كه توانايي پرداخت بسياري از هزينه هاي پزشكي خود را ندارند و بيمه درماني نيز آنها را تحت پوشش نمي گيرد.
/ایرنا

۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

احساس شادی کنید !


شاکر باشید

از کسی که برای شما غذا پخته از راننده تاکسی یا دوستی که شما را سالم به مقصد رسانده؛ از رفتگری که زباله‌های شما را جمع کرده و از پستچی که هر روز نامه‌های شما را به دست تان رسانده تشکر کنید. با این کار تحولی ایجاد می‌کنید و در درون خود احساس متفاوتی خواهید داشت.

هر چقدر می‌توانید بخندید

همه ما این جمله را شنیده ایم: خنده بر هر درد بی درمان دواست. پس اگر جوک خوبی شنیده‌اید آن را برای دوستان و اعضای خانواده تان نیز تعریف کنید.

اخبار را رها کنید

آیا از آن دسته کسانی هستید که بدون اطلاع از اوضاع و احوال و اخبار جهان نمی‌توانید روز خود را آغاز کنید؟ این میل و عادت خود را رها کنید. اخبار استرس می‌آورند!

مدیریت زمان را تمرین کنید
مدیریت زمان اصولا شامل قوانینی است که به ما کمک می‌کنند وقت کمتری را تلف کنیم. در وهله اول لازم است اهداف خود را مشخص نمايیم سپس برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنیم. فهرست بایدها و نبایدهای خود را بنویسیم و موارد را اولویت بندی کنیم.

تلاش کنید

تلاش کردن رضایت خاطر شما را فراهم می‌کند. وقتی کار مشخصی را به پایان می‌رسانید احساس می‌کنید توان موفق شدن در هر کاری را دارید و همین موجب می‌شود برای خودتان ارزش قائل شوید.

احساسات خود را ابراز کنید

یاد بگیرید ابراز احساسات کنید. یاد بگیرید محبت و خونگرمی خود را به اطرافیان نشان دهید و ترس‌های خود را کنار بگذارید. یادتان باشد ترس بدترین مشاور شماست و برای سلامتی تان مضر است.

آه... خدای خوب من

خوب است به معنویات متصل شوید. با معنویات به آرامش درونی دست پیدا می‌کنید. بخشی از این روش می‌تواند مدیتیشن باشد که روشی فوق العاده برای حفظ آرامش درون است.

نکاتی در مورد خانم ها که آقایان باید بدانند / از زبان احسان علیخانی


1. خانم‌ها در 99.99999 درصد مواقع، واژه «نه» و منفی بودن نظر آقایان را از دویست کیلومتری و تنها از روی رفتار آنها متوجه می‌شوند. حالا اگر آقایان، آسمان و ریسمان را به هم ببافند، آسمان بروند و زمین بیایند و یا خودشان را تکه‌تکه کنند که نه، این‌جور نیست، هیچ فایده‌ای ندارد. دارد؟ مرغ خانم‌ها در بهترین حالت یک پا دارد.

2. تقریبا نظر همه خانم‌ها نسبت به مقوله «خیانت» مشابه است. اکثر قریب به اتفاق آنها در این مورد اتفاق‌نظر دارند. فقط کافی است در مورد یک مرد خیانتکار از آنها سوال شود؛ که در آن صورت به سادگی می‌شنوید: «مرده‌شورشو ببرن!»

3. در 6 ماه اول ازدواج، خانم‌ها دوست دارند که فقط حرف بزنند و آقایان گوش کنند. در 6 ماهه دوم، این ماجرا کاملا برعکس می‌شود و دوست دارند که فقط شنونده باشند. در 6 ماهه سوم، کل داستان شکل دیگری به خود می‌گیرد و در این شرایط خانم‌ها و آقایان دوست دارند همزمان با هم حرف بزنند و همسایه‌ها گوش کنند!

4. این یک هشدار برای آقایان است و هرگز سعی نکنید آن را شوخی گرفته و یا از کنار آن به‌سادگی رد شوید. هر زمان یک خانم تا حدی ناراحت می‌شود که به گریه می‌افتد، حتما منتظر یک سونامی عظیم در مایه‌های سونامی ژاپن باشید! اگر این سونامی را به سلامت پشت سر گذاشتید، خیلی امیدوار نباشید که جان سالم به در برده‌اید. چون پس‌لرزه‌های بعد از آن می‌تواند یک رآکتور اتمی را با مشکل مواجه کند.

5. این نکته‌ای که می‌خواهم بگویم را خودم هم نمی‌دانم که خوب است یا بد. اما به این نتیجه رسیده‌ام که خانم‌ها یا عاشق‌اند یا متنفر. هرگز حد وسطی برای این داستان وجود ندارد. به‌خدا ندارد. شما غیر از این فکر می‌کنید؟ من که عمرا!

6. اگر می‌خواهید خانم‌ها را بهتر درک کنید، این 3 نکته را رعایت کنید و بدانید که رابطه‌تان تضمین‌شده است:
اول: خانم‌ها را ببینید. یعنی تلاش کنید که نیاز بی‌پایان آنها به دیده‌شدن را ارضا کنید.
دوم: به حرف آنها گوش کنید. خانم‌ها خیلی وقت‌ها شما را به شکل یک گوش بزرگ می‌بینند.
سوم: دايما از کلمه «دوستت دارم» استفاده کنید و فراموش نکنید که این کار را حداقل 3 بار در روز استفاده کنید. به قول شاعر: «می‌دونم که یه وقتایی، دلت می‌گیره از کارم/ روزایی که حواسم نیست، بگم خیلی دوستت دارم...»

7. خانم‌ها یک خصوصیت ویژه دارند: اگر آنها برای ازدواج 2 گزینه داشته باشند که یکی دزد باشد و دیگری خیانتکار، بدون شک شوهر دزد را انتخاب می‌کنند! اگر فکر می‌کنید آنها می‌توانند با خیانت کنار بیایند، سخت در اشتباهید، سخت!

8. اگر یک مرد بخواهد آرامش داشته باشد، بهتر است که روزی 2 بار به همسر یا نامزد خود بگوید: «خیلی عجیبه. اصلا قیافت به سنت نمیاد!» و باید این را جوری ادا کند که معنی آن این باشد که یعنی خیلی از سن واقعی خودت جوان‌تر به نظر می‌آیی. به جان خودم!

9. اما این را هم از ته دل می‌​گویم که خدا وکیلی بعضی از زن‌ها از یک لشکر مرد، مرد‌ترند. من که در این هیچ شکی ندارم. شما هم حتما در زندگی‌تان با چنین شیرزن‌هایی برخورد کرده‌اید.

10. در آخر در یک جمله می‌توانم بگویم: «زن خوب مایه حیاته و زن بد مایه ممات!»

Bartarinha.ir