۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۰, شنبه

آیا می دانید که 120 سال زنده باشی یعنی چه و از کجا آمده؟






آیا میدانستید که گاهی به هم می رسیم و می گوییم 120 سال زنده باشی یعنی چه و از کجا آمده؟
برای چه نمی گوییم 150 یا 100 سال یا .........

در ایران قدیم، سال کبیسه را به این صورت محاسبه می کردند که به جای اینکه هر 4 سال یک روز اضافه کنند و آن سال را سال کبیسه بنامند.
(حتما خوانندگان می دانند که تقویم فعلی که بنام تقویم جلالی نامیده می شود حاصل زحمات خیام و سایر دانشمندان قرن پنجم هجری است)
هر 120 سال، یک ماه را جشن می گرفتند و در کل ایران، این جشن برپا بود و برای این که بعضی ها ممکن بود یک بار این جشن را ببینند و عمرشان جواب نمی داد تا این جشن ها را دوباره ببینند (و بعضی ها هم اصلا این جشن را نمی دیدند!).
به همین دلیل، دیدن این جشن را به عنوان بزرگترین آرزو برای یکدیگر خواستار بودند و هر کسی برای طرف مقابل آرزو می کرد تا آنقدر زنده باشی که این جشن باشکوه را ببینی، و این، به صورت یک تعارف و سنتی بی نهایت زیبا درآمد که وقتی به هم می رسیدند بگویند 120 سال زنده باشی.
From : Negar

برگر سیب زمینی و عدس / غذای 25 دقیقه ‌ای !


(وقتی مایه برگرها آماده شد، ابتدا آن‌ها را درون تخم‌مرغ‌های هم‌زده قراردهید، سپس با آرد سوخاری آغشته کرده و سرخ کنید).

مواد لازم برای 12 عدد

عدس: ‌یک پیمانه

سیب زمینی متوسط: 2 عدد، خرد شود.

روغن زیتون: 4/ 1 پیمانه

پیاز: یک عدد، کاملا ریز شود.

سیر: یک حبه، کاملا ریز شود.

پودر زیره: ‌یک قاشق چای‌خوری

پنیر فتا: 1/2 پیمانه، خرد شود.

گوجه فرنگی خرد شده: 1/2 پیمانه

گشنیز خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

نعنای خرد شده تازه: 2 قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ:‌ 2 عدد، هم زده شود.

آرد سوخاری: یک پیمانه

ماست: 1/2 پیمانه

طرز تهیه:

  • درون قابلمه‌ای 2 پیمانه آب بریزید و عدس و سیب‌زمینی‌ها را در آن جوش بیاورید سپس حرارت را کم کرده و تا حدود 15 دقیقه یا تا زمانی‌که نرم شوند آن‌ها را بپزید سپس درون آبکش بریزید.
  • نصف قاشق روغن را درون تابه‌ای روی حرارت متوسط حرارت داده و پیازها را به مدت 3 دقیقه درون آن تفت دهید.
  • سیر و زیره را به تابه اضافه کرده و 30 ثانیه آن‌ها را تفت دهید.
  • پنیر فتا و عدس و سیب زمینی‌ها را به تابه اضافه کنید.
  • مواد درون تابه را به صورت پوره درآورید و تابه را از روی حرارت بردارید و گوجه فرنگی، گشنیز و نعنا را به پوره اضافه کنید و چاشنی لازم را به آن‌ها اضافه کنید.
  • دستتان را کمی مرطوب کنید و مخلوط را به صورت 12 پاته درآورید.
  • هر کدام از پاته‌ها را ابتدا درون تخم‌مرغ‌های هم زده سپس با آرد سوخاری آغشته کنید.
  • پاته‌ها را درون یخچال به مدت سی دقیقه خنک کنید تا سفت شوند.
  • مابقی روغن در تابه روی حرارت متوسط گرم کرده و هر طرف برگرها را درون روغن به مدت 4- 3 دقیقه تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.
  • برگرها را روی دستمال خشک کن قرار داده تا روغن‌های اضافی جذب دستمال شوند.
  • برگرهای آماده را همراه با ماست نوش جان کنید.
سر آشپز

تاثيرات رنگها !





براي لاغر شدن ، از بشقاب و روميزي آبي رنگ استفاده کنيد. رنگ آبي اشتها را کم مي‌کند .


اگر کم خواب هستيد وسايل اتاق خواب را به رنگ بنفش درآوريد يا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنيد. رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است .


اگر از کم خوني رنج مي‌بريد، ميوه‌هاي قرمز رنگ مانند گيلاس ، توت فرنگي و گوشت قرمز مصرف کنيد.


اگر بي‌حال و حوصله هستيد، رنگ نارنجي را انتخاب کنيد، هنگام استحمام صبحگاهي از حوله و ابزار نارنجي استفاده کنيد، رنگ نارنجي. بي‌حالي شما را از بين مي‌برد


اگر مشکلي پيش روي شماست، از رنگ نيلي استفاده کنيد، رنگ نيلي کمک مي‌کند تا بهتر بينديشيد .


اگر مضطرب هستيد و فشار عصبي طاقت شما را بريده است، از رنگ سبز استفاده کنيد. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش مي‌دهد .


افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند. غذاهاي زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجويند. رنگ زرد سطح انرژي را بالا برده و مانع افسردگي مي‌شود

فرستنده : Soosan Mahvi

عجب دزدی ؟!



يک دامدار استراليايي که مي ديد به طور مداوم گوسفنداش ناپديد ميشن،
تصميم
گرفت که به حصار دور مزرعه اش برق وصل کنه تا از شر اين دزد خلاص بشه.
حالا ببینین چی شکار کرده ؟!

۱۳۹۰ اردیبهشت ۹, جمعه

چقدر شير بنوشيم؟




یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای خیلی از خوانندگان پیش بیاید‌ این است که حداکثر مصرف شیر در روز چند لیوان است؟ آیا کسی اجازه دارد که هر روز به جای آب هم شیر بنوشد یا نه؟
دیده‌ایم افرادی را كه به دلیل حرفه ای (ورزشكاران یا دست اندركاران رشته تربیت بدنی) دارند بیش از هر ماده غذایی به شیر بها می‌دهند، گاهی گوشت نمی‌خورند اما بطری بطری شیر را خالی می‌كنند.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر یک لیوان شیر، حدود 250 تا 300 میلی‌گرم، کلسیم دارد و نیاز افراد به کلسیم از 1 سالگی به بعد حداکثر 5/2 گرم است که این میزان برابر با مصرف 6 تا 10 واحد شیر و لبنیات در روز است.

حالا اگر کسی روزی 1 لیتر (4 لیوان) شیر همراه مقداری ماست، دوغ، پنیر و کشک بخورد، مشکلاتی برایش به وجود می‌آید.

ضمن اینکه در جامعه ما کمتر کسی پیدا می‌شود که بیشتر از 10 واحد لبنیات در طول روز مصرف کند!

اما نکته مهم در مورد مصرف شیر و لبنیات و دریافت کلسیم این است که در بدن ما همیشه باید تعادلی بین دریافت کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم برقرار باشد.

به عبارت ساده‌تر اگر افراد در طول روز به اندازه کافی میوه و سبزی مصرف نکنند و پتاسیم و منیزیم لازم را به بدنشان نرسانند و از طرف دیگر، مدام شیر و لبنیات بخورند و دریافت کلسیم‌شان بالا برود، خطر به هم خوردن نسبت در مایع فضای بین سلولی‌شان به وجود می‌آید و در نتیجه دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند.

این مشکل به خصوص بیشتر برای ورزشکاران پیش می‌آید و آنها نمی‌دانند که باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند و تعادلی بین دریافت کلسیم، پتاسیم و منیزیم‌شان با مصرف میوه، سبزی و لبنیات کافی به وجود بیاورند.

حالا اگر این اتفاق برعکس بیفتد و دریافت منیزیم و پتاسیم روزانه یک فرد از طریق خوردن میوه‌ها و سبزیجات فراوان بالا برود و او در طول روز به اندازه کافی هم شیر یا سایر لبنیات را مصرف نکند تا کلسیم کافی به بدنش برساند، مشکل دیگری پیش می‌آید.

در این صورت، ممکن است که فرد دچار تشنج بشود و نداند که این تشنج از کجا آمده است ؟!

با تمام این تفاسیر، با توجه به سرانه مصرف بسیار پایین شیر و لبنیات در کشورمان، به نظر نمی‌رسد که مشکلات اضافه دریافت کلسیم از طریق مصرف این گروه غذایی در بین مردم‌ما وجود داشته باشد و چون شیر مانند نان، قوت لایموت مردم محسوب نمی‌شود، قطعا با برداشتن یارانه آن، نتایج فاجعه‌باری در کشورمان در اثر کمبود مصرف شیر و لبنیات رخ خواهد داد.

بنابراین امیدواریم مسوولین به این مهم توجه ویژه داشته تا گروههای آسیب پذیری نظیر کودکان، نوجوانان و خانمهای باردار و شیرده کمترین اثر منفی را به خاطر کم مصرف کردن شیر ببینند.
منبع : Salamatiran.com

دختر 27 ساله‌ای که شبیه پیرزن 80 ساله شد !


وفاء جاسم حبیسه یک دختر 27 ساله عربستانی است که از سن 4 سالگی دچار یک بیماری ناشناخته شده است.
او در اثر این بیماری از همان سن تا کنون نتوانسته حتی یک شب بخوابد.
این دختر از یک شب در سن 4 سالگی او شروع شد. او در آن شب یکباره از خواب بیدار شد و فریاد کشید و به تشنج افتاد.
اما پدر و مادر وی گمان کردند که کابوس دیده و این حادثه را امری طبیعی قلمداد کردند.
این کابوس عجیب از آن زمان تا کنون که وفا جشن تولد 27 سالگی خود را برپا کرده، همچنان با او بوده است.

این تشنج، وفا را هرشب و حتی برخی از ساعات روز راحت نمی‌گذارد، به طوری که چهره این دختر جوان شبیه یک پیرزن 80 ساله شده است.

به گزارش روزنامه الرایة، پزشکان برای درمان او و دریافت علت این تشنج‌های شدید بسیار تلاش کرده‌اند، اما تا کنون موفق به درمان وی نشده‌اند.

منبع:eramnews.ir

مرد مغناطیسی !



لئو تو لین اهل مالزی به خاطر داشتن توانایی در جذب اجسام فلزی، مرد مغناطیسی لقب گرفته است.
او قادر است اجسام فلزی از دو کیلوگرم تا حداکثر 36 کیلوگرم را با بدن خود جذب کند.
توانایی او به قدری عجیب است که تا به حال دانشمندان و پزشکان بسیاری از دانشگاه‌های مالزی را حیرت‌زده کرده و درباره او به تحقیق پرداخته‌اند.
نکته جالب اینجاست که دو پسر و دو نوه‌اش نیز از این توانایی برخوردارند.
نیروی مغناطیس در بدن لئو آن قدر زیاد است که می‌تواند با استفاده از یک جسم فلزی چسبیده به بدنش، وزنی معادل سه آجر را روی آن نگه دارد.
منبع : asriran.com

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

نکاتی جالب و خواندنی درباره مراسم ازدواج "پرنس ویلیام" نوه ملکه انگلیس !


با نزدیک شدن به روز برگزاری مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس حواشی آن هم افزایش می یابد بطوریکه تیتر اصلی امروز رسانه های بریتایا دعوت نشدن مقام های اول سابق این کشور به عروسی ویلیام است.
جدیدترین موضوع درباره ازدواج پرماجرای ویلیام و کیت مربوط به انتشار لیست میهمانان دعوت شده به مراسم ازدواج روز جمعه است. لیستی که در آن "تونی بلر" و "گوردون براون" نخست وزیران سابق انگلیس دیده نمی‌شوند و در عوض میهمانانانی با درجه سیاسی پائین تر آنهم از کشورهای دیگر به این مراسم دعوت شده‌اند.
یک هزار و 900 میهمان به مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس دعوت شده اند که در میان اسامی میهمنان نامی از "باراک اوباما" و همسرش میشل نیز دیده نمی‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا "جرج بوش" رئیس‌جمهور سابق آمریکا به این مراسم دعوت شده یا خیر.
از میان یک هزار و 900 میهمان، 200 نفر را چهره‌های سیاسی معروف انگلیس و دیگر کشورهای جهان تشکیل می دهند.
از میان نخست وزیران اسبق انگلیس فقط بلر و براون هستند که به مراسم ازدواج ویلیام دعوت نشده‌‌اند و تمامی نخست‌وزیران اسبق این کشور از جمله "مارگارت تاچر" در این ضیافت حضور خواهند داشت.
بلر و همسرش روابط چندان خوبی با خاندان سلطنتی انگلیس ندارند و دلیل آن خودداری همسر بلر از ادعای احترام به ملکه بوده است.
سران کشورها و نخست‌وزیران اغلب کشورها به این مراسم دعوت شده‌اند، البته میهمان فقط شامل چهره‌های سیاسی نیستند و جمعی از هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران معروف از جمله "دیوید بکهام" نیز در ین مراسم ازدواج شرکت می‌کنند.
مراسم ازدواج نوه ملکه یکی از گران‌ترین عملیات‌های امنیتی دولت انگلیس است که حدود ۲۰ میلیون پوند برای مالیات‌دهندگان هزینه در بر خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن به روز برگزاری مراسم جشن ازدواج پرنس ویلیام، اقدامات امنیتی پلیس انگلیس نیز افزایش یافته و این در حالی است که چند گروه ضد جنگ تقاضای دریافت مجوز برای برپائی تظاهرات در روز جمعه آتی همزمان با برگزاری این مراسم کرده‌اند که البته دولت انگلیس به این درخواست‌ها پاسخ منفی داده است.
به گزارش فرارو، با توجه به اینکه روز ازدواج نوه ملکه (جمعه هفته آینده) و سه روز بعد از آن در انگلیس تعطیل عمومی خواهد بود، ماموران پلیس نیز برای انجام مسئولیت‌های خود در ایام تعطیل دو برابر روزهای معمول حقوق دریافت خواهند کرد.
علاوه بر اعضای خانواده سلطنتی و مقامات ارشد انگلیسی، سران بیش از ۵۰ کشور جهان نیز برای مراسم ازدواج ویلیام و کیت دعوت شده‌اند که تامین امنیت آنها هزینه‌های گزافی دارد.
این مراسم بطور مستقیم از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش می شود و حدود دو میلیارد بیننده در سراسر جهان خواهد داشت. به همین دلیل پلیس انگلیس همه تلاش خود را به کار گرفته است تا چیزی را به شانس واگذار نکند و همه پیش‌بینی‌ها را انجام می‌دهد تا از هرگونه خرابکاری و حادثه ناگواری جلوگیری نماید.
در حالی که هزینه‌های مستقیم این مراسم و از جمله تامین امنیت آن بیش از ۲۰ میلیون پوند برآورد می‌شود، برخی رسانه‌های انگلیس با توجه به تعطیل شدن چهار روزه انگلیس در ایام ازدواج نوه ملکه، گزارش داده‌اند که هزینه واقعی کل مراسم برای اقتصاد انگلیس حدود پنج میلیارد پوند خواهد بود.

وليعهد بحرين مجبور شد انصراف دهد

لندن - شيخ 'سلمان بن حمد آل خليفه' وليعهد بحرين كه از سوی خانواده سلطنتی انگليس برای مراسم عروسی پرنس ويليام دعوت شده بود، روز يكشنبه اعلام كرد كه نمی‌تواند در اين مراسم شركت كند.
از ماه گذشته كه خبر دعوت از خاندان آل خليفه برای مراسم عروسی نوه ملكه در رسانه‌ها پخش شد، فعالان مدنی و مدافع حقوق بشر و بحرينی‌های مقيم انگليس بشدت به اين دعوت اعتراض كردند.
معترضان تاكيد می‌كردند كه دعوت خانواده سلطنتی انگليس از اعضای خاندان آل‌خليفه كه در حال حاضر بشدت مردم خود را به خاطر دموكراسی‌خواهی سركوب می‌كنند، جای بسی تعجب و تاسف دارد.
به گزارش رسانه‌های انگليس، وليعهد بحرين سرانجام روز يكشنبه اعلام كرد كه نمی‌تواند در مراسم ازدواج پرنس ويليام نوه ملكه انگليس با كيت ميدلتون كه قراراست روزجمعه اين هفته در لندن برگزار شود، شركت كند.
شيخ سلمان با ابراز تاسف دليل تصميم خود را نا آرامی جاری در بحرين اعلام كرده و گفته است كه اميدوار بود اوضاع كشورش بهبود پيدا كند تا او بتواند در اين جشن و سرور شركت كند.
وی در نامه‌ای به پرنس چارلز وليعهد انگليس و پدر داماد، با اشاره به گزارش‌هاي رسانه‌ها در مورد احتمال حضور وی در مراسم عروسی سلطنتی نوشته است: رسانه‌ها تلاش می‌كردند از شركت بالقوه من در اين مراسم به عنوان بهانه و ابزاری برای مطرح كردن مطالب ديگری درباره بحرين استفاده كنند و من شخصا از اين موضوع ناراحت و متاسف هستم.
شبكه خبري 'بی بی سی' با اشاره به انصراف وليعهد بحرين از حضور در مراسم عروسی نوه ملكه، گفت: خانواده سلطنتی انگليس بطور علنی مطلبی در اين باره نگفته‌اند ولی احتمالا بايد از انصرف شيخ سلمان خوشحال باشند چون حضور وليعهد بحرين می‌توانست مسائل حاشيه‌ای برای اين مراسم ايجاد كند.
'پيتر تاتچل' يكی از فعالان حقوق بشری انگليس كه از جمله مخالفان دعوت از وليعهد بحرين و برخی ديگر از مقامات خارجی براي مراسم عروسی سلطنتی بود، گفت: فهرست مهمانان اين مراسم نشان داد كه خانواده سلطنتی انگليس حساسيت مسائل حقوق بشری را ناديده گرفته است.
وی افزود: ظاهرا ملكه انگليس مسائل مربوط به خانواده‌های سلطنتی را مهمتر از مسائل حقوق بشری می‌داند و ارزش‌های انسانی مدرن و ليبرال جامعه انگليس را درک نمی‌كند.

منبع :aftabnews.com

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

نهنگ هایی که با انسان ها دوست هستند !












چه می تواند بهتر از این باشد که بزرگترین ساکنان دریاها و اقیانوس ها نیز به انسان ها عشق می ورزند.
اینچنین فرصتی تنها برای گردشگران سن ایگناسیو (San Ignacio) در مکزیک فراهم است که حتی نهنگ های آنسوی دنیا، برای اثبات دوستی با انسانها حرفهایی برای گفتن دارند.
From : Sahar:

رواج قلیان‌های عجیب دربعضی از کشورهای جهان و خطرات آن !





این روزها قلیان از یک محصول دخانی سنتی به اعتیادی فراگیر تبدیل شده و مصرف آن، به گروه اجتماعی یا محدوده سنی خاص محدود نمی‌شود.
قلیان‌هایی که به جای ذغال از المنت های نسوز استفاده می‌کنند و با برقی که از پورت یو.اس.بی به آنها می‌رسد دود می‌کنند، قلیان های پایه کوتاه مصری، قلیان های سفری و همینطور قلیان های چند لوله‌ای، تنها بخشی از نوآوری ها در این بخش را شامل می‌شوند.

رواج قلیان در اروپا
مدل های خاصی از قلیان در اروپا با نام های شیشا (Shisha) و یا هابل بابل (Hubble Bubble) نیز شناخته شده و مصرف آن اخیرا در میان جوانان بسیار رواج یافته است.
دیانا اشتولتس (Diana Stolz)، کارشناس کلینیک شهر بازل سویس، در این باره می‌گوید: «از هر سه نفر فرد جوان که قلیان مصرف می‌کنند، یک نفر قطعا به بیماری مزمن ریه دچار خواهد شد و در حقیقت برای خیلی از جوانان، مصرف قلیان کلید ورود به دنیای مواد مخدر محسوب می‌شود».

کشیدن قلیان در قدیم در کشورهای چین، هند، پاکستان و کشورهای شرقی مدیترانه نوعی سنت بوده و مصرف آن کم کم از طریق مهاجرت در سایر کشورهای دنیا نیز رواج یافته.

در کشورهای غربی قلیان از سال ۹۰ تا کنون، بیشتر در میان جوانان مرسوم شده است.

یک دانشمند هندی به نام حکیم ابوالفتح می‌گوید که در قرن شانزدهم در دوران حکومت اکبرشاه، توتون قلیان به عنوان توتونی کم ضرر محسوب می‌شده است.

یک نظر سنجی از هزارها جوان نشان می‌دهد که مصرف قلیان در میان برخی از آنها حتی محبوب تر از مصرف سیگار است.

در ایالات متحده آمریکا، از هر پنج نفر دانشجو، یک نفر قبل از این نظرسنجی قلیان مصرف کرده بوده.

در بریتانیا از هر سه دانشجو یک نفر و در آلمان از هر چهار نفر یک نفر.

در بسیاری از موارد، جوانان مصرف قلیان را زودتر از سیگار آغاز می‌کنند؛ حتی قبل از ۱۰ سالگی.

بسیاری از آنان نیز گمان می‌کنند که ضرر قلیان کمتر از سیگار است.

کارشناسان پزشکی می‌گویند: هر وعده قلیان برابرمصرف یک پاکت سیگاراست. به صورتی که مصرف یک نخ سیگار بین ۵۰۰ سی سی تا یک لیتر دود تولید می‌کند، اما استفاده ی یک بار از قلیان ۱۰ تا ۲۰ لیتر دود تولید خواهد, دود استنشاق شده از قلیان، نه تنها همه ی مواد سرطان زای دود سیگار را دارا است، بلکه مونوکسیدکربن بیشتری هم دارد و متاسفانه به این حقیقت علمی‌توجهی نمی‌شود

خطر قلیان میوه ای بیشتر است
توتون قلیان بر خلاف توتون سیگار دارای ماده ای مرطوب کننده به نام گلیسرین است.

بسیاری مواد معطر و خوش طعم مثل اسانس سیب، نعنا، عسل یا حتی کاپوچینو نیز به توتون قلیان اضافه می‌شود.

این مواد گرچه به نظر کم خطرتر به نظر می‌رسد، ولی در واقع این طور نیست.

در حین کشیدن قلیان، توتون آن تا ۳۰۰-۴۵۰ درجه سانتی گراد داغ می‌شود.

این دوبرابر گرمایی است که هنگام سیگار کشیدن تولید می‌شود.

بخار ایجاد شده از این طریق، با رد شدن از آب قلیان سرد می‌شود.

اما این مسیر طولانی نیازمند یک پک عمیق و طولانی است.

به این ترتیب مونواکسید کربن بیشتری نسبت به سیگار وارد خون انسان می‌شود.

مصرف بیش از حد قلیان، می‌تواند به بیماری های قلبی یا حتی سکته ی قلبی و مغزی منجر شود.

محققان پزشکی در این باره می‌گویند: «مصرف قلیان می‌تواند به همان اندازه ی سیگار انسان را معتاد کند».

او می‌افزاید: «مصرف قلیان می‌تواند به سرطان ریه، سرطان در ناحیه ی دهان و لب ها و همچنین سرطان مثانه بینجامد».

زیان دیگر قلیان عفونت دهان است.

آنها می‌افزایند: «زمانی که همه از یک قلیان استفاده می‌کنند بیماری های سل، هپاتیت و قارچ هم به راحتی می‌توانند انتقال پیدا کنند.»

منبع: khabaronline

غول پیکر ترین گل جهان در مرکز گیاه شناسی شهر بازل سوئیس شکوفا شد.


به نقل از یورونیوز، گل تیتان اروم (Titan Arum) با بیش از دو متر ارتفاع به مهمترین جذبه مرکز گیاه شناسی این شهر تبدیل شده به طوری که بیش از ده هزار نفر برای مشاهده لحظه شکفتن این گیاه نادر در این مرکز حضور یافتند
اخرین نمونه از این گل هفتاد و پنج سال پیش در سوئیس شکفته شده بود.
هاینز اشنایدر کارشناس گیاهان در این مرکز می گوید: " این زیباترین گیاهی است که ممکن است هر مرکز گیاه شناسی داشته باشد. این گیاه متاسفانه در اوج مرحله رشد خود قرار گرفته و به زودی پژمرده می شود.
وجود گیاه موجب شده حضور مردم به مرکز چندین برابر بیشتر شود ."
تیتان اروم بیشتر در جنگل های سوماترای اندونزی می روید.

این گیاه ممکن است تا سه متر رشد کند و بوعی متعفن ان موجب فرار حشرات می شود.
بیشتر انواع این گل منقرض شده و کاشت ان بسیار مشکل است.
مدت زمان مشاهده شکفته شدن گل نیز بسیار کوتاه است و طول عمر گل از یک شب تا چند روز متغیر است.
پیش بینی شده است سه سال دیگر گلی دیگر از این نوع در این مرکز شکفته شود.

منبع:iribnews.ir

پدیده ای جالب از سونامی ژاپن که تبدیل به یک جاذبه توریستی شده !


این کشتی مسافربری که پس از سونامی یازدهم مارس گذشته روی سقف خانه‌ای در شهر اوتسوچی در منطقه ایواته در ژاپن قرار گرفته، به یک نماد تبدیل شده است.
بسیاری از افراد با گرفتن عکس از آن این صحنه عجیب به عنوان یک جاذبه توریستی، آنرا جاودان می‌کنند.

شبیه ترین روبات به انسان




محققان ژاپنی با رونمایی آخرین دستاورد روباتیک خود، روباتی انسان نما که به شکل یک استادیار دانمارکی ساخته شده و حالات صورتش به اندازه‌ای عجیب، طبیعی است مرز میان انسان و روبات را از بین بردند.
محققان دانشگاه اوساکا این روبات را به شکلی طراحی کرده‌اند که دقیقا به استادیاری در دانشگاه آلبورگ دانمارک شباهت داشته باشد.

این اولین روبات از این سری است که به فردی ژاپنی شباهت ندارد.
اولین روبات : "Geominoid"، مشابه مهندس ارشد پروژه و دومین آن بر اساس چهره یک مدل ژاپنی ساخته شده بود.
هر سه مدل کنترل از راه دور بوده و هدایت آن به عهده یک رایانه مجهز به فناوری موشن کپچراست که این فناوری به روبات قدرت شبیه سازی بسیار واقعی از حالت های صورت و حرکات سر انسان را خواهد داد.
بر اساس گزارش فاکس نیوز، قرار است از این روبات برای مطالعه بیشتر بر روی تعاملات انسان ها و روبات ها استفاده شود.

میزان طبیعی بودن حالات چهره این روبات به اندازه ای قوی و واقعی است که گاه ترسناک به نظر می آید.

منبع:rajanews.com

ده روش برای جلوگیری از حساسیت به لوازم آرایشی





1) در قوطی‌ها را ببندید:
پس از استفاده از لوازم آرایش‌تان، در قوطی‌های آن را محکم ببندید. هیچ‌وقت کرم‌پودرها، پنکیک‌ها و سایه‌ها را با درهای باز روی میز آرایش رها نکنید.

۲) دست‌هایتان را بشویید:
پیش از آرایش کردن، دست‌هایتان را با آب و صابون خوب بشویید. پاکیزه بودن دست‌ها میکروب‌ کمتری را به پوست صورت شما می‌رساند.

۳) قرض ندهید:
لوازم آرایش یک وسیله کاملا شخصی است مانند مسواک و شانه بنابراین لوازم آرایش‌تان را به کسی قرض ندهید. استفاده از ریمل و سایه و حتی کرم‌پودر مشترک ممکن است موجب حساسیت پوستی شود.

۴) آرایش، ممنوع:
اگر شما به یک سایه و یا ریمل و یا هر ماده آرایشی دیگر حساسیت دارید، آن را کنار بگذارید و تا برطرف شدن کامل علایم حساسیت، مواد آرایشی دیگری را استفاده نکنید.

۵) قدیمی‌ها را کنار بگذارید:
نیم نگاهی به لوازم آرایش قدیمی‌تان بیندازید. آنهایی را که به مرور زمان کهنه شده و تغییر رنگ داده‌اند و تاریخ مصرف‌شان گذشته است را کنار بگذارید.

۶) بدون بوها را مصرف کنید:
بهتر است لوازم آرایشی را مصرف کنید که بدون بو باشد. لوازم آرایشی که دارای عطر است اغلب موجب حساسیت پوستی می‌شوند.

۷) گاهی به چشم‌هایتان نگاه کنید:
اگر چشمان شما قرمز شده است و یا اگر پلک‌هایتان ورم کرده و قرمز شده است، از سایه چشم استفاده نکنید چون این مواد آرایشی شدید، حساسیت چشم و پلک شما را تشدید می‌کند.

۸) دور از آفتاب نگاه دارید :
بهتر است لوازم و مواد آرایشی‌تان را دور از تابش نور خورشید نگه دارید بنابراین اگر روی میز آرایش شما آفتاب می‌افتد لوازم و مواد آرایشی خود را از روی آن جمع کنید. اشعه آفتاب موجب تغییر شیمیایی مواد آرایشی شده و ممکن است شما به این مواد جدید حساسیت نشان دهید.

۹) اسپری‌ها را دور از حرارت نگه دارید:
قوطی اسپری‌های مو و ضدعرق و حتی عطرها را دور از تابش آفتاب،شوفاژ و یا سایر منابع حرارت قرار دهید. حرارت می‌تواند موجب انفجار این قوطی‌ها شود و در عین حال با تغییر مواد شیمیایی، این محصولات حساسیت زا می‌شوند.

۱۰) به برچسب وزارت بهداشت دقت کنید:
مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی وزارت بهداشت اعلام کرده است که برای ورود هر ماده آرایشی بهداشتی به کشور، ثبت شرکت تولیدکننده خارجی و وزارت بهداشت الزامی است.
دکتر هدایت حسینی می‌گوید: «هنگام خرید این محصولات به برچسب مجوز بهداشتی واردات این کالاها توجه کنید.» شما می‌توانید این برچسب‌ها را به رنگ سفید و با نوشته‌های فارسی مشکی رنگ پشت محصولات آرایشی با مجوز وزارت بهداشت پیدا کنید.
منبع:akairan.com