ه‍.ش. ۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

حس ششم در زنان قوی تر از مردان است !


زنان پیام های نامحسوس را قوی تر از آقایان می گیرند و به نکات ناگفته، بهتر پی می برند. به عنوان مثال، وقتی مردی از همسر، و فرزندی از مادر چیزی را مخفی کند، همسر یا مادر به راحتی می فهمد که اتفاقی افتاده است

در هر سنی که باشیم ، برای این که زندگی شاد و موفقی داشته باشیم ، نیاز داریم دانش و مهارت های زندگی خود را افزایش دهیم. به عبارت دیگر، هر زن و مردی ، وقتی آگاهی های خود را بالا برند ، می توانند بر ذهن خود مدیریت کنند ، خود را تغییر داده و انرژی ، احساس ها و عواطف خود را در جهت مثبت به کار گیرند و زندگی خود و زندگی مشترک را درهر سنی که باشند، بهبود بخشند و حتی آن را به بهشت تبدیل نمایند.
چرا خانم ها روابط ، احساس ها، علائم کلامی و غیرکلامی، پیام های محسوس و نامحسوس دیگران را قوی تر از آقایان می گیرند و به نکات ناگفته بهتر پی می برند؟

آقایان توجه کنند که:

خانم ها علائم شنیداری ، دیداری ، کلامی و غیرکلامی را به سرعت می گیرند و هماهنگی یا عدم هماهنگی بین آن ها را به راحتی در افراد تشخیص می دهند. در نتیجه در گفت و گوهای رودرو:
با توجه به این که مغز زن، صداها را به سرعت تفکیک و طبقه بندی می کند و حرکت های بدن و ایما و اشاره ی طرف مقابل را زیر نظر می گیرد:
هماهنگی بین گفتار و علائم دیداری و غیرکلامی نهفته در کلام را به راحتی تشخیص می دهد و می فهمد که شوهر یا طرف مقابل به او راست یا دروغ می گوید!
به طور کلی، زنان پیام های نامحسوس را قوی تر از آقایان می گیرند و به نکات ناگفته، بهتر پی می برند. به عنوان مثال، وقتی مردی از همسر، و فرزندی از مادر چیزی را مخفی کند، همسر یا مادر به راحتی می فهمد که اتفاقی افتاده است. به عبارتی حس ششم در زنان قوی تر از مردان است.

به آقایان توصیه می شود:

به همسرتان دروغ نگویید، تا راز و دروغ تان فاش نشود. چرا که برای پنهان ساختن دروغ گویی، از چهره بیش از سایر قسمت های بدن استفاده می شود هر کسی به صورت ناخودآگاه از تبسم، سر تکان دادن، حالت های چشم و چشمک زدن، برای پنهان ساختن دروغ استفاده می کند. عدم هماهنگی بین حرکت های بدن و نشانه های صورت و تن صدا، این پنهان کاری را آشکار می سازد.
خانم ها با توجه به نوع روابط زوج های دیگر و تغییرهای جسمی و روانی آنان، به راحتی پی می برند که کدام یک از آنان با هم صمیمی هستند، کدام یک از هم خشمگین و ناراحت می باشند و کدام یک تظاهر به دوستی و صمیمیت می کنند، کدام یک حسود هستند، کدام یک برتری جو هستند و... به طور کلی، خانم ها از طریق احساس قوی خود ، دگرگونی یا تغییرها را در دیگران به سرعت متوجه می شوند . در حالی که مردان در هنگام گوش دادن، خونسرد بوده و سعی دارند بر اوضاع مسلط باشند و چهره شان دچار تغییر نشود، در این حالت، حتی ممکن است مردان بی احساس جلوه کنند. در حالی که، چهره زنان هنگام حرف زدن و گوش دادن، حالت های خاصی به خود می گیرند و حالت های ناراحتی ، ترس ، خشم ، تعجب و لذت در چهره ی آنان قابل مشاهده است.
عواطف مرد در نیمکره ی راست مغز ولی عواطف زن در دو نیمکره ی مغز قرار دارد این امر به زن کمک می کند که از قدرت عواطف و احساس قوی تری برخوردار شود و به مرد نیز کمک می کند که از احساسات خود به صورت مستقل استفاده کند. به طوری که مرد، عواطف خود را با خویشتن داری در برخورد با مشکل ها، مشاجره ها، خوشحالی، سخن گفتن ها و ..به طور معمول کم تر دخالت می دهد؛ در حالی که زن، هم زمان با دیگر فعالیت ها، حتی در مسائل بسیار جدی، احساس های خود را دخالت می دهد.
مرکز شنیداری در مردان فقط در نیمکره ی چپ مغز قرار دارد. در حالی که زنان برای شنیدن، از دو نیمکره ی مغز بهره می گیرند. قدرت شنوایی همانند قدرت گویش در زنان، قوی تر از مردان است.
مادران با صدایی کوچک و یا صدای گریه ی کودک، به سرعت از خواب بیدار می شوند و حتی اگر کودک در دوردست باشد، از گریه ی کودک متوجه حال او می شوند؛ در حالی که وقتی پدر در خواب باشد، صدای گریه ی کودک را نمی شنود مگر این که صدای گریه، خیلی بلند باشد.
ارتباط بین دو نیمکره ی مغز در زنان، حدود پانزده درصد بیش تر از مردان است. به علاوه استقرار مراکز عواطف، گویایی و شنیداری برای زنان در دو نیمکره ی مغز، باعث شده که زنان هم زمان هم می توانند صحبت کنند و هم قادرند به صحبت های دیگران گوش فرا دهند. احساس های خود را به راحتی نشان دهند و چند کار دیگر را هم زمان انجام دهند! تجسم کنید خانمی در آشپزخانه در حالی که مشغول آشپزی است، با تلفن هم صحبت می کند، جواب همسر یا فرزندش را هم می دهد که فلان چیز در کجاست و...
برای مردان حیرت انگیز است که می بینند در یک جمع ده الی بیست نفری خانم ها، همگی می توانند با هم صحبت کنند و به صحبت های یکدیگر گوش داده، جواب پرسش های همدیگر را نیز بدهند. در حالی که مردان در جمع چند نفره، اگر دو یا سه نفر هم زمان صحبت کنند، نمی توانند روی صحبت های چند نفر یک جا تمرکز کنند.
مردان هنگام صحبت و انجام هر کار دیگر، نیاز به تمرکز دارند و مغز آنان طوری طراحی شده که هر لحظه می توانند فقط بر یک موضوع تمرکز پیدا کنند. چنان چه وقتی مردی می خواهد کاری انجام دهد برای نمونه با تلفن صحبت کند، افراد خانواده را به سکوت دعوت می کند و از آنان می خواهد صدای تلویزیون و رادیو را کم کنند تا بتواند روی صحبت تلفنی، تمرکز پیدا کند و یا وقتی مردی مطالعه می کند یا مشغول تماشای تلویزیون می باشد، ممکن است صدای همسرش را نشنود چون تمرکزش روی مطالعه و یا تماشای تلویزیون است!
به طور کلی، زنان نسبت به توانمندی های زبانی، مهارت های کلامی، غیرکلامی و در بروز و بیان عواطف خویش، عنایت بیشتری از خود نشان می دهند و در این راستا بهتر از مردان عمل می کنند.
به طور کلی، مردان به مسائل استدلالی و تخصص های فنی، فضایی و سه بعدی بیشتر ابراز علاقه می کنند و در این راه، مهارت های بیشتری از خود نشان می دهند و از زنان، قوی تر عمل می کنند.
مراتب بالا، نشان دهنده ی گوشه ای از تفاوت برنامه ریزی مغزی زنان و مردان است. زن و مرد با ازدواج و در کنار هم قرار گرفتن، می توانند نقاط قوت خود را به یکدیگر منتقل نموده و هر یک بر طرف کننده ی نیازها و کمبودهای دیگری باشند.
منبع: تیتر آنلاین - مرجع : ماهنامه شادکامی و موفقیت- دکتر میرعمادالدین فریور

شصت برند معروف و معتبر در جهان


60 برند معروف و معتبر در جهان
اگر میخواهید با 60 برند مشهور دنیا در زمینه های مختلف آشنا شوید به ادامه مطلب توجه نمایید

بهترین برند های پوشاک
1 Clandestine Industries
2 Billabong
3 Volcom
4 Prada
5 Gucci
بهترین لوازم آرایشی
1 Sephora
2 Clinique
3 Benefit
4 ID Bare
5 NARS

بهترین وسایل زیبایی و تناسب اندام
1 Neutrogena
2 St Ives
3 Urban Decay
4 Bliss
5 Bath and Body Works

معروفترین ساعتها
1 Rolex
2 Bvlgari
3 Cartier
4 Breitling
5 Seiko
بهترین برندهای مردانه
1 Google
2 Apple
3 Nike
4 Sony
5 Playboy

بهترین برندهای زنانه
1 Nike
2 Apple
3 Sony
4 Banana Republic
5 Gap

معروفترین پوتین های زمستانی
1 Timberland
2 Wolverine
3 Donner
4 Lucchese
5 Justin

معروفترین مارک شلوار جین
1 Levi's
2 Wrangler
3 Carhartt
4 Dickies
5 Stitch's

معروفترین مارک کفش کتونی
1 Nike
2 Converse
3 Dr Martens
4 Reebok
5 Vans

برترین مارکهای بستنی
1 Baskin Robbins
2 Ben and Jerry's
3 Dreyers
4 Breyers
5 Haagen-Dazs

برترنین برندهای ورزشی
1 Yankees
2 Nike
3 Reebok
4 Tiger Woods
5 WWE

معروفترین مارکهای کامپیوتر
1 Apple
2 IBM
3 Dell
4 Sony
5 Asus
سیمرغ/ تهیه و تدوین : نعیمه عارفی زاده

شما چگونه می خندید ؟ با صدای بلند ، آرام ، معمولی ؟


خندیدن با صدای بلند مسری است
گروهی از دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود کشف کردند که خندیدن با دهان باز و صدای بلند موجب می شود که خنده مسری شود.
به گزارش مهر، آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا صدای خندیدن افرادی را که با دهان باز می خندند دوست داریم؟
اکنون محققان دانشگاه ایالتی جورجیا به سرپرستی مایکل اورن در بررسی های خود دریافتند که خندیدن تنها زمانی مسری می شود که با دهان باز و همراه با صدای قهقه همراه باشد و زمانی که خنده بی صدا و با دهان بسته باشد چندان تاثیرگذار نیست.
این یافته ها نشان می دهد افراد از سنین پایین یاد می گیرند که به خاطر مثبت ترین تجربیات زندگی خود با صدای بلند و همراه قهقه بخندند کسانی هم که به صدای شادی دیگران (خنده با صدای بلند) گوش می کنند نیز احساس خوشحالی می کنند. (نمونه این مسئله قهقه زدن نوزادان است که موجب شادی دیگران می شود).
مایکل اورن در این خصوص اظهار داشت:«فکر می کنم که صدای خنده همانند نوعی مکانیزم بنیادی برای ساختن و حفظ روابط اجتماعی مثبت باشد خندیدن تقریبا یک خصیصه غالب در تعاملات اجتماعی است و به وضوح در ترویج احساسات مثبت نقش مهمی ایفا می کند اما هنوز مشخص نیست که این مکانیزم چگونه کار می کند».
این تیم تحقیقاتی به منظور دستیابی به این نتایج حدود 50 کلیپ از خنده مردم را به داوطلبان نشان دادند. نتایج این آزمایش نشان داد کلیپ هایی که در آنها افراد با صدای بلندتر و با دهان باز می خندیدند داوطلبان را بیشتر وادار به خندیدن می کرد.
این دانشمند افزود: ما این فرضیه را مطرح کردیم که همه افراد پاسخ های احساسی به خندیدن با صدای بلند را آموخته اند. این نوعی پاسخ ناخودآگاه است که در تمام زندگی همراه ما است و تاحد چشمگیری بر روی روش ما در موقعیتهای اجتماعی روزانه ما تاثیر می گذارد.
منبع : mehrnews.com

ه‍.ش. ۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

تابلوهای نقاشی زنده و متحرک !










تصاویری بسیار زیبا و دیدنی از انواع پرندگان رنگین در دنیا



































رز رنگین کمان ، شاهکار کشورهلند !





رنگ گل رز رنگین کمان دقیقا به رنگ های رنگین کمان است.
آنها توسط Peter Van de Werken ، که صاحب یک شرکت گل در جنوب هلند است طراحی شده اند. این گل های رز رنگین کمان واقعی هستند. ساقه این گل های ویژه را در حالی که رشد می کنند در رنگ مخصوصی قرار می دهند ، که در نتیجه آن رنگ توسط گلبرگ جذب می شود.
تولید آنها آسان نیست و نیاز به کمی مهندسی دارد.
گل های رنگین کمان هدیه خوبی برای جشن عروسی است.
قیمت خورده فروشی 5 شاخه گل رنگین کمان 55 دلار و 2 دوجین رز رنگین کمان بالغ بره 325 دلار است.
روزانه این شرکت بیش از ٢ میلیون
شاخه گل به ارزش ٢ میلیون یورو از هلند به سراسر جهان ارسال می نماید و در روزهای خاص نظیر والنتاین این تعداد به بیش از ٢ برابر می رسد.؟
From: Rangarang Group