۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

چند راه حل ساده و خانگی برای مشکلات پوستی شما در تابستان



مشكلات پوستي خود را به سادگي و با استفاده از روش هايي كه در اين مقاله آورده شده است ، رفع كنيد. فصل تابستان کم کم از راه می رسد و برای شما تفریحات و مشکلات خود را به ارمغان می آورد....

خیلی ها در این فصل به کنار ساحل می روند تا در دریا شنا کنند و یا حمام آفتاب می گیرند یا برای فرار از شر گرما به مناطق ییلاقی شمال کشور سفر می کنند و در آنجا چادر می زنند و یا در ویلاها ساکن می شوند. ولی این تفریحات تابستانی مشکلات خاصی را هم برای شما به ارمغان می آورد.در اثر گرمای هوا، آفتاب سوختگی و تاول ایجاد می شود یا در اثر نیش حشرات پوست افراد زخم می شود. در این شرایط ممکن است پزشک در دسترس نباشد. برای اینکه شما بتوانید تا زمانی که خود را به اولین مرکز درمانی برسانید، این مشکلات خود را حل کنید ما برای شما چند راه حل خانگی تدارک دیده ایم ولی فراموش نکنید که در اولین فرصت باید با پزشک خود درباره این مشکلات تابستانی مشورت کنید.

مشکل

نیش حشرات:سفر در تابستان و رفتن به ییلاق یکی از تفریحات دوست داشتنی تابستانی است به خصوص اگر شما بتوانید در طبیعت چادر بزنید و یک شب بمانید، حسابی به شما خوش می گذرد ولی این تفریح تابستانی یک دردسر را ممکن است برای شما ایجاد کند و آن هم نیش حشرات است. جای نیش حشرات پوست را ملتهب می کند و به خارش می اندازد.

:راه حل

قطره نعناع

برای حل این مشکل یک قطره نعناع بخرید و یک یا دو قطره از آن را روی محل گزیدگی حشره بچکانید. این قطره محل گزیدگی را خنک کرده و حالت التهاب را برطرف می کند. همچنین گردش خون را به محل گزش افزایش داده و باعث بهبود سریع تر می شود. اگر شما به قطره نعناع دسترسی ندارید به جای آن می توانید یک مقدار خمیر دندان نعنایی روی محل گزش حشره بگذارید.

مشکل قرمزی پوست :این طرف و آن طرف رفتن در گرما باعث می شود، پوست شما گُر بگیرد و قرمز شود.

:راه حل

جوش شیرین

بعضی ها می گویند جوش شیرین برای برخی از مشکلات مفید است. یکی از این موارد قرمزی گُر گرفتگی پوست در اثر گرما است. برای اینکه از شر این دردسر تابستانی خلاص شوید، یک وان آب را پر کنید و یک قاشق چای خوری جوش شیرین درون آن بریزید. این حمام به شما کمک می کند که از سوزش و احساس گُر گرفتگی ناشی از گرما رهایی پیدا کنید. شما می توانید حتی مقدار اندکی جوش شیرین را مستقیما روی محل قرمزی و عرق سوز شده بریزید تا رطوبت پوست را جذب کند. این را ه حل سال ها در طب سنتی بسیاری از کشورها رایج بوده است. در نهایت پوست تان را بشویید و خشک کنید.

مشکل

تاول:بعضی ها در اثر خوردن غذاهای گرم و سنگین مثل شکلات و آب نبات و... دچار تاول می شوند یا در اثر گرفتن حمام آفتاب، پوست شان تاول می زند. تاول یک ضایعه پوستی است که در زیر پوست ایجاد می شود و در زیر آن آب جمع می شود.

:راه حل

آلوئه ورا

برای اینکه بتوانید با مواد و خوراکی هایی که در خانه دارید از شر تاول خلاص شوید، اول محل آن را روی پوست تان با آب و صابون بشویید و تمیز کنید. روی سطوح تاول را با مقداری ژل آلوئه ورا بپوشانید و یک بانداژ استریل هم روی این مجموعه قرار دهید تا از ژل محافظت شود و در تماس با تاول باقی بماند. دقت کنید حتما شما باید ژل خالص این گیاه را تهیه کنید و روی این ضایعه پوستی قرار دهید. برخی از محصولات فرآوری شده آلوئه ورا حاوی موادافزودنی دیگری مثل الکل هستند که باعث خشکی پوست می شوند.

مشکل گوش شناگران

شنا یکی از ورزش های مورد علاقه مردم در فصل گرم سال است ولی اگر شما در این فصل خیلی در استخر بمانید و شنا کنید، ممکن است گوش شما بگیرد و نتوانید صداها را به خوبی بشنوید. عارضه گوش شناگران، یک عفونت گوش داخلی است. این عارضه وقتی رخ می دهد که آب وارد گوش داخلی شود و به این ترتیب باکتری ها و قارچ ها به این محل راه یافته و در آنجا رشد کنند.

راه حل:سیر

برای اینکه شما بتوانید از درد ناشی از این عفونت که در تابستان رایج می شود، رها شوید باید یک استامینوفن و یا آسپرین بخورید. برای اینکه در خانه بتوانید این درد را بهبود بخشید، یک بطری آب گرم فراهم کنید و آن را درون یک حوله بپیچید تا حرارت بطری مستقیما روی پوست صورت شما قرار نگیرد. حوله را که در آن بطری داغ پیچیده شده است روی پوست اطراف گوش تان قرار دهید. در داروخانه ها و عطاری ها قطره های حاوی سیر وجود دارد. سیر یک گیاه بسیار مفید است که قادر است میکروب ها را از بین ببرد. شما می توانید روغن سیر را از داروخانه ها بخرید یا خودتان در منزل تهیه کنید. برای تهیه روغن سیر باید چند حبه سیر را در ظرف کم عمقی بگذارید و مقداری روغن زیتون روی آن بریزید. این مخلوط را بگذارید تا یک شبانه روز باقی بماند. شما می توانید یک قطره از این مخلوط را در گوش عفونی خودتان بچکانید.

مشکل بریدگی و خراش

در فصل تابستان بازار رفتن به کنار دریا و ساحل داغ است. ممکن است شما در اثر راه رفتن پا برهنه در کنار دریا و یا ساحل دچار بریدگی و خراش شوید. خراش دردسر شماره پنجم تابستانی ماست که برای آن یک راه حل خانگی هم وجود دارد.

راه حل :عسل

عسل می تواند از خون ریزی محل بریدگی پیشگیری کرده و از عفونت زخم در اثر میکروب ها پیشگیری کند اگر پوست شما دچار خراش یا بریدگی شد، یک مقدار عسل روی آن بریزید و روی اش یک بانداژ بگذارید. تحقیقات نشان می دهد که عسل از رشد میکروب ها، درون زخم پیشگیری می کند و در عین حال به پوست این فرصت را می دهد که زودتر بهبود پیدا کند. عسل در ترمیم سریع تر زخم موثر است. برخی محققان اعتقاد دارند که عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است.

منبع : salamat.ir

شما به چه حالتی می‌خوابید ؟ «شخصیت شناسی»


حتما شما هم شنيده‌ايد که مى‌گويند فلانى امروز از دنده چپ بلند شده است. هيچ مى‌دانيد وضعيت خواب شما در هنگام شب مى‌تواند بيانگر شخصيت شما باشد؟ مطالعات اخير دانشمندان نشان داده است که به‌طور کلى شش حالت براى خواب وجود دارد که هر کدام از اين حالات بيانگر نوعى از شخصيت اشخاص است...‌
همان‌طور که اشاره شد دانشمندان بر اين باور هستند که افراد شب‌ها به 6 حالت متفاوت مى‌خوابند و اين حالات متفاوت مى‌تواند نشانه‌هايى از شخصيت آنها باشد. به گزارش بى بى سى همه ما از زبان بدن خود هنگام بيدارى آگاهى داريم. اما در حال حاضر با تحقيقاتى که انجام شده است ما مى‌توانيم ببينيم ضمير ناخودآگاه ما چه چيزهايى را در موردمان مى‌گويد.درهمين رابطه در اين مقوله به شش نوع روش به خواب رفتن و اينکه هر کدام چه بعدى از شخصيت ما را نشان مى‌دهد، مى‌پردازيم.‌

خوابيدن به حالت جنينى‌

کسانى که به حالت جنينى مى‌خوابند، به عبارتى به پهلو مى‌خوابند و پاهايشان را در شکم خود جمع مى‌کنند در حالى که دست‌هايشان روى هم و در جلوى صورتشان قرار دارد، معمولا از جمله اشخاصى هستند که بسيار حساس‌اند. آنها ممکن است در ابتدا که با ديگران ملاقات مى‌کنند خيلى خجالتى به نظر برسند اما به زودى با ديگران ارتباط برقرار مى‌کنند. اين وضعيت خواب در ميان اشخاص مختلف بسيار متداول است و در زنان نسبت به مردان دو برابر افزايش مى‌يابد.‌

‌ خوابيدن به حالت صاف‌

اغلب کسانى که به پهلو و حالت صاف مى‌خوابند و دست‌هايشان نيز به حالت صاف در کنارشان قرار دارد، افرادى اجتماعى هستند که خيلى زود به غريبه‌ها اطمينان مى‌کنند اگرچه ممکن است گول بخورند.‌

خوابيدن به حالت نيمه‌خميده‌

کسانى که به پهلو مى‌خوابند در حالتى که تنه‌شان کمى ‌به سمت جلو خم شده و دست‌هايشان هم کشيده و در جلوى صورت‌شان قرار دارد، به‌طور معمول آدم‌هاى رک و در عين حال شکاک و عيب جو نيز هستند. آنها خيلى دير تصميم مى‌گيرند اما وقتى تصميم گرفتند، هرگز آن را عوض نمى‌کنند.‌
‌ خوابيدن به حالت طاق‌باز‌

کسانى که به پشت مى‌خوابند در حالى که دست‌هايشان در کنارشان قرار دارد اغلب اشخاصى آرام و محتاط هستند. آنها هياهو و سروصدا را دوست ندارند اما استاندارد‌هاى بالايى را براى خود و ديگران تعيين ميکنند.‌

‌ خوابيدن روى شکم‌

معمولا کسانى که به حالت دمر مى‌خوابند، دست‌هايشان هم روى بالش است و سرشان به يک طرف قرار دارد، از جمله اشخاصى هستند که اغلب اجتماعی، بى‌پروا و گاهى پررو هستند. آنها از انتقاد
خوش‌شان نمى‌آيد و افراط را دوست ندارند.‌

‌ خوابيدن به پشت‌

کسانى که به حالت طاق‌باز مى‌خوابند و دست‌هايشان را روى بالش مى‌گذارند، به‌طور معمول دوستان خوبى براى خود پيدا مى‌کنند، زيرا آنها هميشه آماده شنيدن حرف‌هاى ديگران هستند و درصورت نياز به آنها کمک مى‌کنند.در اين تحقيقات همچنين مشخص شد که‌ اين شش حالت خواب بر سلامت اشخاص نيز تاثير مى‌گذارد. به عنوان مثال خوابيدن به حالت دمر در حالى که دست‌ها روى بالش قرار دارد، براى گوارش مفيد است. در حالى که طاق‌باز خوابيدن به حالتى که دست‌ها روى بالش قرار داشته باشد يا در کنار بدن باشد موجب خرخر کردن و خواب بد شبانه مى‌شود. خوابيدن به پهلوى چپ نيز موجب استرس بيشتر اندام‌هاى درونى از جمله کبد و ريه‌ها مى‌شود. طاق‌باز خوابيدن به حالت صاف نيز موجب فراهم شدن فضاى بيشترى براى تنفس اندام‌هاى درونى شما مى‌شود و وقتى شما از خواب بيدار مى‌شويد احساس بهترى خواهيد داشت.گفتنى است از آنجايى که وضعيت خواب بيشتر اشخاص در طول شب تغيير نمى‌کند، بنابراين نحوه خواب آنها مى‌تواند مسايل بسيارى را در خصوص شخصيت آنها بگويد.‌
منبع: عصر ایران

چه کاری مردان و چه کاری زنان را خوشحال می‌کند ؟


نتایج حاصل از مطالعه جدید توسط محققان استرالیایی نشان داد، در حالی که گشت و گذارهای اینترنتی مهم‌ترین عامل در خوشحالی مردان به حساب می‌آید، بودن در کنار اعضای خانواده بزرگترین عاملی است که می‌تواند شادمانی و خوشحالی را برای خانم‌ها به همراه داشته باشد.
در این مطالعه که با نام Happiness Index انجام شد، 8500 استرالیایی بین سنین 18 تا 64 سال شرکت کردند و در پایان مشخص شد که استراحت کردن محبوب‌ترین بهانه برای گذران وقت بوده و فعالیت‌های بدنی کمتر از دیگر بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
بیش از نیمی از مردانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، اعلام کردند که خوشحالی و شادمانی آن‌ها مربوط به زمانی است که در سایت‌های اینترنتی گشت و گذار می‌کنند، بازی‌های آنلاین را انجام می‌دهند و یا از ابزارهای و امکانات شبکه‌های اجتماعی نظیر سایت Facebook استفاده می‌کنند. در مقابل، 39 درصد خانم‌ها نیز استفاده از اینترنت و گشت‌ و گذارهای اینترنتی به عنوان ابزاری برای شادمانی خود یاد کرده‌اند.
در این بررسی، 55 درصد خانم‌ها اعلام کردند که خوردن غذا و بودن در کنار اعضای خانواده مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند باعث خوشحالی آن‌ها شود که در این زمینه،‌ فقط 45 درصد مردان موافقت خود را اعلام کردند. علاوه بر این،‌ مشخص شد که خانم‌ها بیش از آقایان از بودن در کنار حیوانات خانگی خود لذت می‌برند.
چهل و هشت درصد مردان و 40 درصد زنان از بودن در کنار دوستان خود لذت می‌برند و خانم‌ها، بیشتر از آقایان به خواندن کتاب، خوردن غذا در آرامش و دادن هدیه به دوستان علاقه‌مند هستند.
منبع: مدیا نیوز

۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

استاد فلسفه و یک سئوال ساده !


يه روز يه استاد فلسفه مياد سر کلاس و به دانشجوهاش ميگه : امروز ميخوام ازتون امتحان بگيرم ببينم درسهايي رو که تا حالا بهتون دادمو خوب ياد گرفتين يا نه...!
بعد يه صندلي مياره و ميذاره جلوي کلاس و به دانشجوها ميگه: با توجه به مطالبي که من تا به امروز بهتون درس دادم، ثابت کنيد که اين صندلي وجود نداره؟!
دانشجوها به هم نگاه کردن و همه شروع کردن به نوشتن روي برگه...
بعد از چند لحظه يکي از دانشجوها برگه شو داد و از کلاس خارج شد...
روزي که نمره ها اعلام شده بود ، بالاترين نمره رو همون دانشجو گرفته بود !
اون فقط رو برگه اش يه جمله نوشته بود: کدوم صندلي؟
/رامشگاه

روش کشیدن خط چشم


بازار خط چشم بسیار بازار شلوغی است، چون شرکتهای مختلف انواع مختلف این محصول را به بازار داده اند که باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادی، مایع و پودری وجود دارد .
اگر از مداد خط چشم استفاده میکنید، دقت کنید که نوک آن نرم باشد تا به راحتی بتوانید خط چشمتان را بکشید. این موضوع بسیار مهم است چون پوست پلکهای شما بسیار حساس و آسیب پذیر است. کشیدن خط چشم بخشی از هنر آرایش کردن است که احتیاج به تمرین و مهارت نسبتا زیادی دارد.
مداد خط چشم مجبوبیت زیادی دارد چون کشیدن خط چشم با آن آسانتر است و شما میتوانید به راحتی حالتی را که میخواهید به چشمانتان بدهید.
اگر میخواهید فاصله چشمانتان را بیشتر جلوه دهید، هنگام کشیدن خط چشم روی گوشه داخلی چشم بیشتر تا کید کنید و اگر میخواهید این فاصله را کمتر جلوه دهید، روی گوشه خارجی چشم بیشتر تاکید کنید و گوشه داخلی را روشن تر نگه دارید. برای داشتن چشمان خمار گوشه خارجی خط چشمتان را کمی به بالا متمایل کنید.
نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمی باز نگهدارید تا عضلات چشمتان شل شوند. به این ترتیب کشیدن خط چشم راختتر شده و نیازی نیست که پوست پلکتان را بکشید.
تا جاییکه میتوانید خط چشمتان را نزدیک به مژه هایتان بکشید تا از به وجود آمدن خط سفید بین مژه و خط چشم جلوگیری کنید.
http://www.faramodel.com/

تاثیر متفاوت صدای مردان و زنان بر رشد گیاهان !



تاثیر صدای انسان بر روی سرعت گرفتن رشد گیاهان امری است که به واسطه مطالعات پیشین به اثبات رسیده است. اکنون مطالعات جدید نشان می دهد که تاثیرگذاری صدای زنان بر روی رشد گیاهان بسیار بیشتر از صدای مردان است.
به گزارش خبرگزاری مهر، این یافته بر اساس آزمایشی یک ماهه ارائه شد. طی این آزمایش دانشمندان مشاهده کردند میزان رشد بوته گوجه فرنگی زمانی که در معرض صدای زنانه قرار می گیرند دو سانتیمتر بیشتر از زمانی است که در معرض صدای مردانه قرار می گیرند.
در این آزمایش بهترین صدایی که بر روی رشد گیاه بیشترین اثر را داشت صدای سارا داروین نواده گیاه شناس افسانه ای چارلز داروین بود. وی متنی را از کتاب منشا گونه ها برای گیاهی خواند و نتایج نشان داد این گیاه نسبت به گیاهی که در معرض صدای مردانه قرار داشته پنج سانتیمتر بیشتر و نسبت به صدای زنی دیگر ۱٫۲ سانتیمتر بیشتر رشد داشته است.
کالین کورسبی مدیر موسسه RHS که انجام این مطالعات را به عهده داشته است اعلام کرد هنوز دلیل این تاثیر بیشتر تعیین نشده است. شاید بتوان این تاثیر را به گسترده بودن دامنه صوتی زنان و تن صدای آنها نسبت داد. شاید امواج صدای آنها پس از برخورد با سطح گیاه تاثیر متفاوتی از خود به جا می گذارند.
آزمایشهای این موسسه از ماه آپریل آغاز شده و طی آن قسمتهایی از آثار تاریخی مانند روز تریفیدها اثر جان ویندهام، رویای نیمه شب تابستان ویلیام شکسپیر و منشا گونه های چارلز داروین برای گیاهانی تعیین شده خوانده شد. افرادی با صداهای مختلف برای خواندن متن برای ۱۰ بوته گوجه فرنگی انتخاب شده بودند و طی یک ماه به خواندن متون مختلف برای گیاه خود ادامه دادند.
گیاهان در این آزمایش امواج صدا را از طریق هدفونی که به گلدان آنها اتصال داشت، دریافت می کردند. در عین حال شرایط تمامی گیاهان یکسان بوده و به منظور اطمینان از مساوی بودن شرایط برای تمامی گیاهان، دو بوته ناظر مشابه در شرایط سکوت تحت نظر گرفته شدند.
نتایج نشان داد به صورت میانگین زنان به نسبت مردان شاهد رشد ۲٫۵ سانتیمتری گیاه خود بودند. در عین حال برخی مردان شرکت کننده در آزمایش به اندازه ای تاثیر منفی بر روی گیاه گذاشته بودند که گیاه مورد آزمایش رشدی کمتر از گیاه ناظر و رشد داده شده در سکوت داشت.
بر اساس گزارش تلگراف، صدای سارا داروین بیشترین تاثیر را بر روی رشد گیاه از خود نشان داد و وی در واکنش به تاثیر صدای خود بر روی رشد گیاهان از آن به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد
http://www.iranfemschool.biz/

۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

جهان ما در سیاهچاله‌ای متعلق به جهانی دیگر قرار دارد !


یک فیزیکدان با محاسبات جدید خود مدعی شده که جهان ما به این دلیل در حال انبساط است که خود، ‌درون یک سیاهچاله قرار گرفته است. سیاهچاله‌ای که به دنیایی کاملا متفاوت با شناخته‌های ما تعلق دارد.
بهنوش خرم‌روز: در حالی که بسیاری از دانشمندان تلاش می‌کنند انبساط سریع جهان را به انرژی تاریکی نسبت می‌دهند که به نظر می‌رسد همه چیز را پراکنده می‌کند، یکی از استادان دانشگاه ایندیانا فرضیه جدیدی را مطرح کرده است.
بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، نیکودم پوپ‌لاوسکی با استفاده از نسخه اصلاح‌شده معادله نسبیت عمومی انیشتین، ادعا کرده که ما درون یک سیاهچاله قرار گرفته‌ایم که خود این سیاهچاله به دنیای دیگری تعلق دارد. در این فرضیه، سیاهچاله‌ای که ما درون آن قرار گرفته‌ایم مانند یک چشمه در حال جوشش و جهش است. در این فرضیه جدید، چرخش ذرات به حساب می‌آید و با در نظر گرفتن این مولفه، محاسبه پیچش، ‌یعنی بخشی از هندسه بعد چهارم (زمان) امکان‌پذیر می‌شود. همچنین این فرضیه خودش را از شر تکینگی سیاهچاله خلاص کرده که در آن، به نظر می‌رسد ابعاد فضا به سمت صفر میل می‌کند و چگالی ماده و انرژی به سمت بینهایت می‌رود. مدل‌های فیزیکی موجود مانند نظریه نسبیت عمومی و مکانیک کوانتومی تاکنون نتوانسته‌اند توضیحی برای آن ارایه دهند.
بر اساس مطالعه جدید پوپ لاوسکی، بعد چهارم یا همان زمان درون سیاهچاله‌ای که ما در آن قرار گرفته‌ایم، در هر 10 تا 46 ثانیه، به اندازه 1.4 برابر کوچک‌ترین اندازه خود، بزرگ‌تر می‌شود و به همین دلیل هم جهان ما در حال انبساط است. پوپ‌لاوسکی اوائل امسال در مقاله‌ای توضیح داده بود که وقتی غلظت ماده به نسبت خاصی می‌رسد، پیچش با گرانش مقابله می‌کند.
http://khabaronline.ir/news

شستن مرغ در آشپزخانه خطرناک است !


افرادی که مرغ را قبل از پختن می‌شویند خود و خانواده خود را در معرض مسمومیت غذایی قرار می‌دهند.
تقریبا سه چهارم خریداران مرغ، قبل از پختن آن را می‌شویند. اما این کار باعث می‌شود باکتری‌ها در سطح آشپزخانه و به شعاع ۱۰ سانتی‌متر پراکنده شوند.
آخرین تحقیقات که توسط آژانس استاندارد غذایی انجام شده است نشان می‌دهد ۶۵ درصد از مرغ‌های خام آلوده به کمپی‌لوباکتر هستند که شایع‌ترین عامل مسمومیت غذایی در انگلستان است و به صورت علائمی مانند درد شکم و اسهال بروز پیدا می‌کند.
اگرچه پختن مرغ به طور کامل این باکتری را از بین می‌برد، اما با این حال در هر سال بیش از ۳۰۰ هزار نفر به دلیل مسمومیت غذایی ناشی از آن دچار مشکل می‌شود و ۱۵ هزار نفر نیز در بیمارستان‌های انگلستان بستری می‌شوند.
به همین دلیل آژانس استاندارد غذایی به دنبال آن است که میزان عفونت موجود در مواد غذایی مانند مرغ را در زنجیره تولید کاهش دهد.
یکی از این اید‌ه‌ها استفاده از مواد آنتی‌باکتریال در روند تولید برای شستن مرغ‌هاست که هنوز مورد تائید اتحادیه اروپا قرار نگرفته است.
سخنگوی آژانس استاندارد غذایی در این باره گفت: شستن مواد خام در آشپزخانه یکی از اشتباهات معمول است که البته نیاز چندانی هم به این کار نیست.
آب نمی‌تواند باعث پاک شدن میکروب‌ها و باکتری‌های مواد غذایی شود. شما با شستن مرغ به جای کشتن باکتری‌ها، آن‌ها را در محیط آشپزخانه پراکنده می‌کنید.
به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که باکتری‌ها و آلودگی‌ها قبل از رسیدن محصول به دست مشتری و در طی روند تولید برطرف شوند تا از بروز این مشکلات پیشگیری شود.
http://www.iranianeurope.com/

کت و شلوار 100 هزار دلاری !


گران قیمت ترین کت و شلوار دنیا از نخهای طلای 18 عیار تهیه شده و دکمه های الماسی دارد ، این کت و شلوار از پارچه ی ویژه ای تهیه شده که نیاز به شستشو و اتو کشیدن ندارد ، خیاط این کت می گوید:" یک مرد ثروتمند یک دست از این لباس را از ما خرید اما من نمی توانم به شما بگویم چه کسی!"
http://zar.ir/News/

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

9 اشتباه آرایشی خانم‌ها


پوست، پیش‌زمینه یک آرایش است و شادابی و سلامت پوست اولین شاخص یک چهره زیبا است. برای اینکه لوازم و مواد آرایشی بهتر روی صورت شما بنشینند، پوست شما باید صاف و بدون چین و چروک و جوش باشد.
خیلی از خانم‌ها لوازم آرایشی و بهداشتی‌شان را که در منزل استفاده می‌کنند، در کیف دستی‌شان می‌گذارند و همراه خودشان به خارج از منزل می‌برند و حتی با آن به مسافرت می‌روند ولی متخصصان می‌گویند این یک اشتباه آرایشی است. آنها توصیه می‌کنند شما لوازم آرایشی‌تان را دو دسته کنید.
بخشی از وسایل را که جعبه‌های بزرگ‌تری دارند برای استفاده در منزل قرار دهید و کیف کوچکی با لوازم ابتدایی برای بردن به خارج از منزل تدارک ببینید.
شما چند خطای آرایشی دیگر می‌شناسید که بین خانم‌‌ها شیوع دارد؟ هفته نامه سلامت در گزارشی به 9 اشتباه آرایشی رایج بین خانم‌ها می پردازد.

1.خطای روز و شب

لوازم آرایشی‌ای را برای روز استفاده کنید که دوام کافی روی پوست‌تان داشته باشند تا مجبور نشوید مدام آنها را تجدید کنید. فراموش نکنید که آرایش روز باید بسیار سبک و کم‌رنگ باشد.
برای پشت چشم از سایه‌های روشن و محو استفاده کنید. رژ‌لب‌های کم‌رنگ برای روز بهترین و طبیعی‌ترین جلوه را به چهره شما می‌بخشند. ریمل‌های ضدآب و رژلب‌های مات بهترین دوام را در آرایش شما خواهند داشت.

2.خطای تعریق

برای حل مشکل پوست‌هایی که عرق می‌کنند. باید از مواد و محصولات ضدعرق که حاوی درصد بیشتری از نمک‌های آلومینیوم هستند، استفاده کرد. می‌توان از این محصولات به ویژه برای پوشاندن گردن استفاده کرد.

3.خطای لوسیون

شما می‌توانید برای شست و شو و مراقبت از پوست‌تان از لوسیون‌هایی با ph کم استفاده کنید. این لوسیون‌ها برای پوست‌های خشک و حساس بهترین جواب را می‌دهند. لوسیون‌هایی که دارای ترکیب شیمیایی پنتانتریول هستند، برای برداشتن و جذب باکتری‌هایی که موجب جوش‌های پوستی و سایر ضایعات پوستی می‌شوند، مناسب‌اند. اگر پوست شما دچار خارش شده است، لوسیون‌هایی را برگزینید که حاوی ترکیب شیمیایی پولی‌دکانول باشند.

4.خطای دئودورانت

در صورتی که به تازگی اصلاح و از تیغ استفاده کرده‌اید یا پوستی بسیار حساس دارید، باید در انتخاب دئودورانت مناسب دقت کنید. بهترین دئودورانت برای شما دئودورانتی است که بدون الکل باشد یا حداقل مقدار بسیار اندکی الکل در ترکیب شیمیایی آن به کار رفته باشد، در این غیر این صورت دچار خارش و حساسیت خواهید شد.

5.خطای رنگ

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بانوان در آرایش می‌کنند، انتخاب فوندیشن نامناسب برای پوست‌شان است، به همین علت، صورت بعضی‌ها بسیار طبیعی و شاداب به نظر می‌آید و برخی دیگر از خانم‌ها مثل این است که یک ماسک بر چهر‌ه‌شان زده‌اند. به طور کلی رنگ پوست بیشتر بانوان یک ته زمینه زردرنگ دارد و این ته‌رنگ پوست در بانوان آسیایی، آمریکای لاتین و برخی از مناطق آفریقا دیده می‌شود.
بنابراین برای اینکه پوست‌شان طبیعی‌تر به نظر بیاید، باید فوندیشنی را انتخاب کنند که یک ته رنگ زرد داشته باشد. بیشتر فوندیشن‌های موجود در بازار، ته رنگ نارنجی یا صورتی رنگ دارند. به همین دلیل بانوانی که این رنگ فوندیشن‌ها را استفاده می‌کنند، صورتی مصنوعی پیدا می‌کنند.

6.خطای شستشو

پوست، پیش‌زمینه یک آرایش است و شادابی و سلامت پوست اولین شاخص یک چهره زیبا است. برای اینکه لوازم و مواد آرایشی بهتر روی صورت شما بنشینند، پوست شما باید سالم و صاف و بدون چین و چروک و جوش باشد. در پایان هر روز صورت‌تان را با صابون ملایم و آب ولرم بشویید. غذاهای چرب و سرخ کردنی، سلامت پوست شما را تهدید می‌کنند.

7.خطای تثبیت

مشکل بسیاری از بانوان این است که پوست بسیار چربی دارند و لحظاتی پس از اینکه آرایش چهره‌شان تمام شد، مواد آرایشی روی پوست آنها راه می‌افتد. راه حل این مشکل، استفاده از یک پودر سبک روی کل آرایش صورت است که آرایش را در محل خود تثبیت می‌کند. اگر شما به‌ویژه در مناطقی که آب و هوا گرم است زندگی می‌کنید یا مجبورید در یک مهمانی یا عروسی در هوای گرم ساعاتی را بگذرانید، لازم است حتما آرایش را با پودر، روی پوست‌تان تثبیت کنید.

8.خطای تقارن

اگر لب‌های شما شکل متقارن ندارد، به آسانی می‌توانید با استفاده از رژ لب این مشکل را حل کنید. فقط کافی است رژ لب‌هایی را انتخاب کنید که رنگ روشن‌تر و براق‌تری داشته باشند چون در این صورت، شما با استفاده از آرایش اصلاحی، نقایص صورت‌تان را پنهان کرده‌اید. این رژلب‌ها، لب‌های شما را پرتر نشان می‌دهند.
برای اینکه دندان‌هایتان را رنگی نکند، انگشتان را در در دهان‌تان قرار دهید و در همین حالت لب‌هایتان را روی هم بگذارید، رنگ اضافی رژ لب به انگشتان خواهد چسبید. برای اینکه لب‌هایتان خشک و ترک‌خورده به نظر نرسند، می‌توانید پیش از استفاده از رژ لب، مقداری ویتامین E روی لب‌تان بمالید.
اگر سن‌تان بالای 40 است، از رژ لب‌های مات استفاده نکنید بلکه به جای آن رژ لب‌های براق را همراه خط لب به کار ببرید تا افتادگی و جمع‌شدگی لب‌هایتان کمتر به نظر بیاید. برای پاک‌کردن لک رژ لب از روی لباس‌تان، از گلیسیرین استفاده کنید و سپس لباس‌تان را بشویید. برای اینکه لب‌هایتان را با استفاده از خط لب، آرایش کنید، باید ابتدا رژ لب و پس از آن، خط لب را دور لب‌هایتان بکشید. هیچ‌گاه از رژ لب و خط لبی که با هم تفاوت رنگ زیادی دارند، استفاده نکنید چون جلوه زیبایی نخواهد داشت.

9.خطای فرچه

نخستین اشتباه رایج برای استفاده از رژگونه استفاده از رنگ‌های تند است. فراموش نکنیدکه همیشه یک ته رنگ، زیباتر و طبیعی‌تر جلوه می‌کند. رژ‌گونه را در امتداد استخوان گونه‌تان به کار ببرید.
محل شروع آن باید خط رویش مو در کنار گوشتان باشد. برای اینکه گونه‌هایتان برجسته‌تر به نظر بیایند، باید از یک پودر روشن در زیر استخوان گونه‌تان استفاده کنید.
رنگی را برای رژگونه انتخاب کنید که ته رنگ قرمز زیادی نداشته باشد چون در این صورت، چهره شما بسیار آفتاب‌سوخته به نظر خواهد رسید. قبل از استفاده از فرچه مخصوص رژگونه، آن را حتما تمیز کنید و اضافات رژگونه را از لابه‌لای موهای آن بتکانید. برای پخش رژگونه، روی استخوان گونه، از حرکت‌های نیمه هلالی فرچه روی استخوان گونه استفاده کنید.
فراموش نکنید که شما نباید رژگونه را تا نزدیکی پره‌های بینی پخش کنید. برای آرایش روز از مقدار بسیار کمی رژگونه استفاده کنید چون چربی روی پوست شما رنگ را به خود گرفته و آن را شدیدتر نشان می‌دهد.
نوشته شده توسط بیتا / هفته نامه سلامت

کافی‌نت "خلیج فارس" در آلمان


یکی از هموطنان ایرانی که در مولهایم آلمان زندگی می کند تصاویری از محل کار خود ارسال نموده که در آن با توجه به برخی فشارهای وارده از سوی برخی اعراب ساکن مولهایم بر وی، همچنان نام زیبای persian gulf خودنمایی می کند.

http://www.tabnak.ir/

رایانه های آینده می بینند و می شنوند !


محققان در دو دانشگاه مختلف در تلاشند با الهام از عملکرد نورونهای مغز انسان و با شبیه سازی آنها رایانه هایی را تولید کنند که در آینده قادر به دیدن و شنیدن خواهند بود.
شیوه برقراری ارتباط نورونها با یکدیگر می تواند الهام بخش ساخت نسل جدید رایانه ها باشد. دانشمندان با شبیه سازی تولد و مکالمه نورونها با یکدیگر قصد دارند رایانه های جدیدی بسازند.
ساخت رایانه ها بر اساس عملکرد نورونها می توانند منجر به بهبود یافتن پردازش صوتی و تصویری رایانه ها شود.
شاید این به آن معنی باشد که رایانه ها در آینده به جای اتکا به حسگرهای مختلف بتوانند ببینند یا بشنوند. دانشمندان در کنار ساخت چنین رایانه هایی در نظر دارند میزان درک خود را از سلولهای عصبی و چگونگی عملکرد آنها بهبود دهند.
با وجود اینکه شبکه های عصبی مصنوعی برای ۵۰ سال است که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند، با این حال این شبکه ها قادر به شبیه سازی دقیق نورونهای واقعی نیستند.
از این رو دانشمندان در دانشگاه "پلی ماوث" می خواهند ویژگی های فیزیولوژیکی که نورونها با استفاده از آنها در بخشهایی از مغز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند را شبیه سازی کنند.
"توماس ونکرز" یکی از اعضای این پروژه می گوید: "ما می خواهیم با الهام از ساختار زیستی نورونها رایانه های آینده را بسازیم. مغز نسبت به شبکه های عصبی مصنوعی که اکنون ساخته و استفاده شده اند از پیچیدگی های بسیار بیشتری برخوردار است."
مراحل اولیه این پروژه به جمع آوری اطلاعات درباره نورونها و شیوه ارتباط آنها با یکدیگر در یکی از بخشهای مغز خواهد گذشت.
محققان بر روی ریزمدارهای لایه ای بخشی از قشر تازه مخ که با عملکردهای پیچیده مغزی از جمله دیدن و شنیدن در ارتباطند تمرکز دارند.
اطلاعات جمع آوری شده از عملکرد این بخش از مغز می تواند به شبیه سازی دقیق گروهی از سلولهای عصبی و ریزمدارهای نورونها که در ساختارهای بزرگتری از قبیل قشر بینایی گسترده شده اند، کمک فراوانی کند.
در حالی که "ونکرز" و تیمش در حال شبیه سازی نرم افزاری عملکرد نورونها هستند، "استیو فربر" در دانشگاه منچستر با الهام گرفتن از نورونها در حال ساخت سخت افزاری جدید است.
در پروژه "اسپیناکر" وی قصد دارد رایانه های بهبود یافته ویژه ای بسازد که عملکردی مشابه نسخه های بیولوژیکی داشته باشند.
سیستم اسپیناکر در سخت افزارها می تواند عملکرد تعداد زیادی از نورونها را شبیه سازی کند.
اسپیناکر از پردازشگرهای ARM استفاده می کند که هر یک از آنها در حدود هزار مدل نورونی را اجرا می کنند.
در حال حاضر این سیستم از هشت پردازشگر برخوردار است اما به گفته "فربر" در مراحل نهایی سیستم به ۱۸ پردازشگر ARM که ۱۶ پردازشگر به مدل سازی نورونها خواهند پرداخت، مجهز خواهد بود.
بر اساس گزارش بی بی سی، این تحقیقات می تواند در آینده به این واقعیت تبدیل شود که رایانه ها می توانند ببینند.
به گفته "فربر" هدف نهایی خلق سیستم رایانه ای است که می تواند یک میلیارد نورون را بر روی یک میلیون پردازشگر ARM تحت کنترل بگیرد. همچنین دانشمندان امیدوارند این شبیه سازی ها منجر به ابداع سیستمهای پردازشگر رایانه ای هوشمند شود و دیدگاهی جدید از شیوه اتصال اجزای پردازشگر رایانه ای با یکدیگر به دست آید.
گزارش :(www.mehrnews.com)

۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

نکات بسیار مهم برای گرفتن عکس با موبایل


این روزها هر جا که می‌روی، چند نفری را می‌بینی که با تلفن همراه خود مشغول عکاسی هستند. اگر به اماکن باستانی و دیدنی بروید که قضیه پررنگ تر هم می‌شود. تقریبا بیشتر کسانی که می‌خواهند تازه گوشی موبایل بخرند، داشتن دوربین برایشان موضوع مهمی است و البته اگر این وسیله را قبلا داشته باشند، این دفعه به کیفیت دوربین هم فکر می کنند. با این همه یک نکته همواره مغفول می‌ماند، چطور باید با دوربین تلفن همراه عکسی با کیفیت بگیریم؟ اشتباه نکنید، منظور روش کار با گوشی نیست; بلکه چگونگی گرفتن یک عکس خوب، مدنظر است. اگر تلفن همراه شما دوربین عکاسی دارد و یا قصد خرید گوشی با این امکان را دارید، حتما به نکات زیر برای عکاسی بهتر، توجه کنید:

۱) گوشی هایی که دوربین عکاسی دارند، معمولا گران تر از انواع دیگر هستند، البته این درجه گرانی، با توجه به قدرت دوربین تغییر می کند ولی در هر صورت شما پول دوربین گوشی را پرداخت کرده اید، پس حتما از آن استفاده کنید! تعجب نکنید، هستند کسانی که گوشی دوربین دار دارند ولی از آن استفاده نمی‌کنند.

۲) حالا که قرار است از دوربین گوشی تان استفاده کنید، پس بعنوان اولین کار، لنز دوربین را تمیز کنید. دوربین های عکاسی معمولا درپوش مخصوص لنز دارند، اما دوربین های روی گوشی معمولا چنین نیستند و اثر انگشت یا خاک بسیار روی آنها دیده می‌شود. لنز دوربین را با یک دستمال نخی یا دستمال عینک تمیز کنید.

۳) به فاصله خود و سوژه عکاسی توجه کنید. یکی از مشکلات اساسی در عکس هایی که توسط دوربین های موبایل گرفته می شوند، فاصله زیاد با سوژه است.

۴) درست است که باید به سوژه نزدیک باشید، اما نه آنقدر که همه چیز از حالت طبیعی خارج شود. مخصوصا اگر از صورت یک نفر می خواهید عکس بگیرید، تنظیم فاصله بسیار مهم است.

۵) بصورت فیزیکی به سوژه نزدیک شوید، نه با زوم دستگاه. زوم دیجیتال، عکس بهتری به شما نمی‌دهد. بهتر است عکس خود را بگیرید و بعد با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، هر قسمت را که تمایل داشتید جدا کنید.

۶) پس از تنظیم فاصله نوبت تنظیم نور است، حتما می‌دانید که هرچه نور تابیده شده به سوژه بیشتر باشد، عکس واضح تری خواهید داشت. این موضوع در همه دوربین ها یکسان بوده و برای همین است که عکاسان از فلش استفاده می کنند. این روزها موبایل هایی به بازار آمده که یا فلش دارند و یا امکان نصب این وسیله روی آنها طراحی شده است; اما اگر گوشی شما این امکان را ندارد، حتما نور محیط را زیاد کنید. مثلا در روز به فضای باز بروید و یا در شب همه چراغ ها را روشن کنید. البته توجه داشته باشید که افراط در هیچ کاری خوب نیست; ا زجمله نورپردازی.

۷) می‌دانید که نور سفید، مخلوط چند رنگ است. گاهی اوقات این نور در برخورد با عدسی دوربین تجزیه شده و عکس شما را بدرنگ می کند. برای رهایی از این مشکل، از امکانی به نام Balance White استفاده کنید. معادل فارسی این اصطلاح، «تراز سفیدی» است. این قابلیت به شما اجازه می دهد تن مایه های رنگی اضافی را از نور محیط گرفته و عکس هایی با رنگ طبیعی بگیرید.

۸ ) ثابت بودن دوربین مسئله بسیار مهمی است. بسیاری از عکاسان، پایه های با قابلیت حمل آسان دارند که در هر نقطه ای آن را بر زمین می گذارند. عکاسی با دوربین تلفن همراه این امکان را از شما می گیرد پس بهتر است با روش های دیگری، این ثبات را به دست آورید، مثلا می توانید دستی که دوربین در آن است را با دست دیگر نگه دارید یا به جایی تکیه دهید.

۹) تا زمانی که عکس ثبت نشده، تکان نخورید. برخی از دوربین ها وقفه شاتر طولانی دارند. پس هنگامی که دکمه را فشار دادید، ثابت بمانید تا عکس گرفته شده را روی صفحه ببینید.

۱۰) خاصیت دوربین دیجیتالی اینست که می توان به هر تعداد عکس انداخت یا چون فیلم وجود ندارد و شما هزینه ای نمی‌دهید. از سوی دیگر عکاسی یک هنر بسیار تجربی است و دیگر اینکه عکاسی با هر دوربین، لم خاص خود را دارد. پس آنقدر عکس بگیرید تا با دوربین موبایل تان آشنا شوید.

۱۱) برخی دوربین های موبایل به شما این امکان را می دهند که وضوح عکس تان را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که همیشه وضوح بالا بهتر است.

۱۲) در هر حال اگر از عکس خود راضی نیستید، در دور انداختن آن لحظه ای درنگ کنید. افزایش کیفیت یک عکس با استفاده از نرم افزارهای موجود در گوشی و یا نرم افزارهای کامپیوتری کار چندان ساده ای نیست. در صورتی که به سادگی می توان یک عکس جدید بگیرید.

۱۳) هر روز بر میزان حافظه گوشی تلفن همراه افزوده می‌شود. به اضافه اینکه شما می توانید از حافظه های جانبی هم استفاده کنید. با این همه بهتر است که عکس های خود را در اولین فرصت به کامپیوتر منتقل کنید. این کار، خطر از بین رفتن عکس ها را کاهش می دهد به اضافه اینکه افراد ناباب را هم در دزدیدن عکس های شما ناکام می‌گذارد.

۱۴) اگر کیفیت تصویر دوربین شما بالا است می توانید عکس هایتان را چاپ کنید. برای این کار استفاده از فوتو پرینتر، بهترین روش است.

۱۵) خلاصه اینکه در صورتیکه کیفیت تصویر دوربین شما بالا نیست، از خیر چاپ عکس بگذرید که دور ریختن پول است.
منبع: www.ebtekarnews.com

کره ماه روزی از چشم زمینیان ناپدید خواهد گشت !


در جریان پیدایش و شکل گیری منظومه خورشیدی، سیاره ای بنام "تـَیا" در مدار زمین قرار گرفت که پیشاپیش زمین حرکت می کرد و پنج یا شش بار از زمین کوچکتر بود. در آن دوران که هنوز حیات بر روی کره زمین پدید نیامده بود، تصادفی میان تـَیا و کره زمین رخ داد که حاصل آن بزرگتر شدن کره زمین، دگرگونی در آن و آماده ساختن کره خاکی برای پیدایش حیات بود.
در اثر این برخورد و انفجار حاصل از آن، تـَیا متلاشی شد و حجم بسیار عظیمی از مواد مذاب در اتمسفر پخش نمود که سپس بصورت بارانی از ریزه های مذاب به زمین باز گشتند. در پیامد این انفجار، همچنین مقدار زیادی از گازهای گوناگون آزاد شدند که این گازها آتمسفر زخیمی پیرامون کره زمین ایجاد کردند و هوای کره رو به گرمی گذاشت.
پس از متلاشی شدن تـَیا در این برخورد، قطعات عظیمی از آن به فضا پرتاب شدند که در فضای مجاور زمین با هم تصادف می کردند. از برخورد و بهم پیوستن این قطعات متلاشی، ماهواره ای تشکیل شد که ما امروز آنرا "ماه" می نامیم.
با مطالعاتی که تا کنون روی ماه انجام شده، بشر باین نتیجه رسیده است که ماه آرام آرام از مدار کنونی خود بدور زمین خارج شده، بتدریج از زمین دور می شود، تا اینکه روزی از نظر زمینیان ناپدید گردد.
با اینحال نباید از بروز چنین رویدادی در وحشت بود، چرا که میلیون ها سال تا رخداد این پدیده باقی است و تا آن زمان اگر طبیعت در این مدت جایگزینی برای ماه انتخاب نکند، بشر میلیون ها سال بعد، شاید راهکاری برای جبران ماه بیابد.
آنچه به وجود ماه برای موجودات زنده روی کره زمین جنبه حیاتی می بخشد، تأثیر آن بر چرخش زمین بدور خود می باشد که باعث پدید آمدن شبانه روز 24 ساعت برای زمین شده است. اگر ماه نبود، زمین بمراتب با سرعت بیشتری بدور خود دوران می کرد و زندگی را برای انسان ها، جانوران و گیاهان بر روی کره خاکی مشکل و یا غیر ممکن می ساخت.
http://www.faravarde.biz/parsi/danesh_moon.html

۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

مرغی که تغییر رنگ می‌دهد ! (پدیده نادر و عجیب علمی )


مرغی که اغلب اوقات رنگ خود را عوض می‌کند باعث شده دانشمندان مطالعات خود را بر روی پدیده نادر تغییر رنگ آن آغاز کنند.
مرغی که متعلق به یک کشاورز ساکن دهکده ای ساحلی است اغلب اوقات رنگ خود را عوض می‌کند که این موضوع نه تنها باعث حیرت مردم عامی منطقه شده بلکه جامعه دانشمندان را نیز متعجب کرده است.
بر اساس گزارشی از ایندین اکسپرس، طبق مطالعات جانورشناسان این پدیده برای اولین بار است که رخ می دهد.
این مرغ که 6 ساله است در ابتدا سیاه متولد شد و در طی این 6 سال بدون هیچ پوست اندازی و یا هیچ گونه مشکل فیزیکی چهار بار تغییر رنگ داده است.
به گفته کشاورزی که صاحب این مرغ است، این مرغ در سال 2009 دو بار به رنگ سفید و مشکی تغییر رنگ داد تا اینکه بالاخره به رنگ سفید خالص درآمد.
تغییر رنگ بالهای این مرغ زمانی مورد توجه قرار گرفت که برای اولین بار تخم گذاشت. پس از آن به مدت یکسال این پرنده مشکی رنگ کاملا به رنگ سفید در آمد در حالیکه در سلامتی کامل بسر می‌برد. هیچ نابهنجاری دیگری از این مرغ مشاهده نشده و همچنان در حال تخمگذاری است.
یکی از جوجه‌های این مرغ هم به گفته این کشاورز گرایشات شبیه مادر خود را دارد.
به گفته دکتر اومن عضو دپارتمان جانورشناسی دانشگاه کرالا از سال 2008 این مرغ را تحت نظر داشتیم. این مورد جزء یکی از پدیده‌های نادر و عجیب علمی است که برای از دست ندادن آن باید تنها آزمایشهای خارجی و سطحی روی آن انجام شود.
نمونه‌های خونی و هورمونی از این مرغ در سالهای 2008، 2009 و 2010 جمع آوری شده و در حال بررسی است. تعداد استروژن بالاتر از حد طبیعی موجود در خون این مرغ ممکن است دلیل این پدیده باشد. استروژن امکان دارد مانع از تجمع رنگدانه‌ها در بافت جنس ماده شود. گرچه این موضوع باید بعد از مطالعات ژنتیکی پرندگان ثابت شود.
خبرگزاری مهر

فروش گران ترین اتومبیل جهان



فراری افسانه ای مدل GTO 250 در حراجی لندن به قیمت ۲۸٫۷ میلیون دلار فروخته شد.و بدین ترتیب گران ترین اتومبیل جهان نام گرفت.این اتومبیل یکی از زیباترین و مشهور ترین اتومبیل های جهان و ساخت کارخانه فراری ایتالیا میباشد.
تنها ۳۹ مدل از این فراری افسانه ای در بین سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ ساخته شد و جالب است بدانید از اتومبیل هایی با این کلاس(اسپرت) بیشتر از ۱۰۰ عدد ساخته نمیشد،همچنین بسیاری از کارشناسان نیز پذیرفته اند که این مدل یکی از بهترین مدل های همیشگی فراری میباشد.قبل از این حراجی همگان بر ارزش ۱۹/۵ میلیون دلاری این اتومبیل اتفاق نظر داشتند که پس از این حراجی،این فراری ارزش واقعی خود را نشان داد
خریدار این فراری یک انگلستانی ناشناس میباشد. او تنها کسی ست که میتواند از این به بعد سوار این فراری افسانه شود و چرخ های آن را به حرکت در آورد.

این اتومبیل با یک موتور ۱۲ سیلندری ۳ لیتری ساخته شده و بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و دارای سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت میباشد.همچنین دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۵٫۴ ثانیه میباشد.برخی از مدل های آن نیاز ۴ لیتری بودند.
رکورد قبلی گران ترین اتومبیل جهان متعلق بود به یک فراری مدل California Spyder که در حراجی دوسالانه Ferrari Leggenda e Passione در شهر مارانلو (Maranello) در ایتالیا به قیمت ۱۰/۸ میلیون دلار به یک تولید کننده برنامه های رادیویی و تلویزیونی انگلستانی به نام کریس ایوانس(Chris Evans) فروخته شد.
http://ihome.30sad.com/292.aspx

۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

یک خط تلفن همراه فروشی در ایران = 100میلیون تومان !



یک خط تلفن همراه(موبایل)فروشی 100میلیون تومان
اقتصاد - یک روزنامه صبح، امروز این آگهی را منتشر کرده است.هنوز معلوم نیست این خط فروخته شده یا همچنان روی دست صاحبش مانده است
زمان انتشار: شنبه 2 مرداد 1389

سفر به گذشته امکان پذیر است !


فیزیکدانان کوانتوم در موسسه تکنولوژی ماساچوست MIT معتقدند امکان خلق ماشین زمانی که بتواند بدون ایجاد اثر "پارادوکس پدربزرگ" بر روی گذشته تاثیر بگذارد وجود دارد.
دانشمندان برای سالها توانسته بودند حالت کوانتومی را از جایی به جایی دیگر تله پورت (انتقال ماده یا انرژی با سرعتی بالاتر از سرعت نور) کنند. اکنون "سث لوید" و گروهی از محققان MIT اعلام کردند با استفاده از چنین اصولی و با کمک گرفتن از دیگر تاثیرات قدرتمند کوانتومی که به Postselection شهرت دارند امکان بازگشت به گذشته وجود خواهد داشت. به گفته "لوید" امکان کانال زدن از آینده به گذشته برای ذرات و برای انسانها وجود دارد.
Postselection بخشی حیاتی از دانش در حال تکامل محاسبات رایانه ای کوانتومی به شمار می رود. در محاسبات سنتی در صورتی که یک کاربر نیاز داشت بداند کدام یک از متغیرها در یک معادله منجر به پاسخ درست خواهد شد رایانه باید تمامی ترکیبها را مورد آزمایش قرار می داد تا ترکیب درست را کشف کند. در رایانه های کوانتومی طبق رفتارهای عجیب و موازی ذرات تحت اتمی، به نظر می آید امکان ساده سازی این روند به واسطه اجرا کردن همزمان تمامی متغییرهای ممکن و انتخاب ترکیبی که به پاسخ درست منجر می شود وجود دارد.
پروفسور لوید و تیمش اعلام کردند با ترکیب تله پورت کردن و Postselection می توان فرایند تله پورت کردن را به صورت وارونه عملی کرد. به این شکل که Postselection به کاربر امکان می دهد حالت کوانتومی قابل انتقال را تعیین کرده و قبل از آغاز تله پورت کردن حالتهای کوانتومی درست را مشخص کند.
بر خلاف دیگر نظریه های تله پورت کردن، این نظریه از مواجهه با پارادوکس پدربزرگ و یا پارادوکس سفر به گذشته جلوگیری می کند. (درصورتی که بتوانید به گذشته سفر کنید و به صورت تصادفی پدربزرگ خود را بکشید، تضاد یا پارادوکسی را ایجاد کرده اید زیرا در آینده هرگز متولد نخواهید شد پس نمی توانید به گذشته بازگشته و بر روی آن تاثیر بگذارید.) این نظریه در حالتهای ذره ای نیز مشکل آفرین است زیرا ذرات نیز می توانند به گونه ای گذشته خود را نابود کرده و یا آن را تغییر دهند.
با این حال به دلیل طبیعت احتمالی دستگاه های کوانتومی به نظر می رسد روشهای "لوید" از بروز این پارادوکس جلوگیری می کند. هر آنچه به واسطه سفر در زمان به وجود می آید باید از احتمال محدود رخ دادن برخوردار باشد.
بر اساس گزارش نیوساینتیست، نظریه لوید بسیار بحث برانگیز است. برخی از فیزیکدانان از آن به عنوان نظریه ای غیر عملی و امکان ناپذیر یاد کرده اند اما لوید معتقد است این نظریه می تواند درک انسان را از فیزیک بهبود دهد و امیدوار است نظریه اش بتواند در ارائه فرمولی از نظریه کوانتوم گرانشی موثر واقع شود.
گزارش خبرگزاری مهر

زنان در ۳۱ سالگی به اوج زیباییشان می رسند


تلگراف: محققان می گویند: زنان در اواخر دهه سوم و اوایل دهه چهارم زندگیشان جذاب تر از ۱۸ یا ۱۹ سالگی شان هستند. این نظرسنجی که روی بیش از ۲۰۰۰ مرد و زن انجام شده است نشان می دهد که زیبایی همانقدر که در ظاهر ریشه دارد، در شخصیت هم تعریف می شود.
* روی هم رفته، زنان انگلیسی ای که سابقا ازدواج کرده اند و بچه نیز دارند، در ۳۰ سالگی به بعدشان، موفق شده اند مجددا ازدواج کنند.
* وقتی پرسیده شد که زنان در کدام سن دارای بیشترین جذابیت هستند، بیشتر مردم عدد ۳۱ را انتخاب کردند.
* ۷۰ درصد پاسخ دهندگان معتقد بودند زیبایی همان داشتن اعتماد به نفس است و ۶۷ درصد از مشارکت کنندگان زیبا به نظر رسیدن و ۴۷ درصد نیز شیک بودن را همان زیبایی تعریف کرده اند
http//zahra-hb.com/

۱۳۸۹ مرداد ۱, جمعه

فروش تخم مرغ مصنوعی چینی به جای واقعی !









چینی ها این بار اهداف بیزینسی خود را روی شکم انسانها پیاده کرده و تخم مرغ مصنوعی راهی بازار کرده اند.
کاملا شبیه تخم مرغ واقعی به نظر رسیده و هنگام پخت و پز نیز ظاهری زیباتر دارند. برای درست کردن پوسته تخم مرغ از کربنات کلسیم استفاده کرده و برای زرده و سفیده نیز از مواد شیمیایی مانند سدیم ژلاتین،کلسیم کلراید، زاج سفید و مواد رنگی استفاده می کنند.
ورود این نوع تخم مرغ که از اواخر سال 2009 به بازار شروع شده خشم اذعان عمومی را برانگیخته و کشورهای خارجی بیم آنرا دارند که تخم مرغ چینی بازارشان را فرا گیرد
http://khabaronline.ir/

انداختن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟


تابه حال به این فکر کرده اید که انداختن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟ ما به شما می گوییم که هر انگشت نشانه چیست و چطور انداختن انگشتر در انگشتان مختلف تفاوت می کند.
گاهی اوقات، علیرغم همه تلاشهایی که می کنیم، زندگی به مراد ما پیش نمی رود. این همان زمانی است که بعضی از آدم به سراغ فال و طالع بینی می روند تا به طریقی زندگیشان را رونق بدهند.
کف بینی، فال اعداد، تاروت، و از این قبیل بعضی از راه هایی هستند که متخصصین این رشته ادعا دارند به وضعیت کنونی افراد کمک می کند. یک چیزی که خیلی برای من جالب بود انگشترهایی است که این متخصصین به افراد توصیه می کنند که بیندازند. این انگشترها وقتی با سنگ تولد هر کس ادغام شود در خیلی از جوانب زندگی هر فرد تعادل ایجاد می کند. اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که هر انگشت برای انداختن انگشتر چه معنا و مفهومی دارد؟ آیا انداختن انگشتر در یک انگشت بخصوص نشان دهنده یک مفهوم عمیق است؟ پس اجازه بدهید نگاهی به مفهوم انگشت های مختلف برای انداختن انگشتر بیندازیم.
مفهوم انگشت های مختلف برای انداختن انگشتر
انگشت شست:
نشان دهنده قدرت اراده در فرد است. این انگشت با خودِ درونی فرد در ارتباط است. وقتی به شما گفته می شود که در انگشت شستتان انگشتری بیندازید، به دقت مراقب تغییراتی که در زندگیتان اتفاق می افتد باشید. این انگشتر قدرت اراده شما را تقویت خواهد کرد.
انگشت اشاره:
نشان دهنده قدرت، رهبری و جاه طلبی است. این انگشت نشان دهنده یک نوع قدرت خاص است. این مسئله به خصوص در قدیم الایام وقتی پادشاهان قدرتمند در انگشت اشاره خود انگشتر می انداختند بیشتر نمود دارد. درنتیجه، انداختن انگشتر در این انگشت به شما در این زمینه کمک می کند.
انگشت وسط :
نشان دهنده فردیت و هویت فرد است. این انگشت که در وسط قرار گرفته است نشاندهنده یک زندگی متعادل و متوزان است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند زندگی متعادلتری داشته باشید.
انگشت انگشتری انگشت چهارم :
انگشت انگشتری دست چپ به قلب رابطه مستقیم دارد. به خاطر همین است که حلقه ازدواج در این انگشت انداخته می شود. این انگشت همچنین نشاندهنده احساسات و خلاقیت در فرد است. انداختن انگشتر در انگشت چهارم دست راست به شما کمک می کند در زندگی خود خوشبین تر باشید.
انگشت کوچک:
نشان دهنده همه چیز در روابط شماست. این انگشت نشاندهنده روابط ما با محیط بیرون می باشد و دقیقاً مخالف شست است که به خودِ درونی ما اشاره دارد. این انگشت نشاندهنده رفتار ما با دیگران است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند روابط خود را تقویت کنید، به خصوص درمورد ازدواج. به ارتقاء روابط کاری هم کمک می کند.
انگشترها در میان سایر جواهرات اهمیت بیشتری دارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر انگشتری دستتان کنید، بهتر است با یک متخصص درمورد نوع جواهری که می خواهید دست کنید صحبت کنید. این انگشتر، چه یک انگشتر الماس یا انگشتر نامزدی یا عروسی یا هر انگشتر دیگری باشد، نمی توان زیبایی آنها را بعنوان جواهرهایی شیک نادیده گرفت. پس فقط به دلایل باورها و اعتقادات مذهبی نیست که خیلی ها انگشتر دست میکنند، این مسئله می تواند جنبه مدگرایی هم داشته باشد. دلیل آن مهم نیست، مهم این است که انداختن انگشتر به ارتقاء وضعیت ظاهر شما کمک می کند.
zar.ir/سایت زر

عکسهای دیدنی از یک اجاق گاز به شکل اتومبیل !




پشيمان‌ترين مرد دنيا !


Ron Wayne. احتمالا اسم این فرد برای شما آشنا نیست. اما بد نیست بدانید که حدود ۳۵ سال پیش این مرد به همراه استیو جابز و استیو وزنیاک شرکت اپل را تاسیس کردند. و او کسی است که راهنمای استفاده Apple I را نوشته است.۱۰ درصد از سهام اپل متعلق به آقای Wayne بود اما او چند روز بعد از تاسیس اپل از کار خود پشیمان می شود و تصمیم می گیرد که سهام خود را واگذار کند. به همین خاطر ۱۰ درصد سهمش را در مقابل ۸۰۰ دلار! می فروشد. حالا همین سهام آقای Wayne بیشتر از ۲۲ میلیارد دلار ارزش دارد و او هیچ سهمی در آن ندارد.
‏Wayne که حالا در دهه ۷۰ زندگی اش است تا به حال هیچ کدام از محصولات اپل را نخریده و در حال حاضر وقت اش را با جمع آوری سکه و تمبر برای کلکسیون می گذراند. در حالی که وجودش بیش از خشم، پر از پشیمانی است از تصمیمی که هرگز قابل بازگشت و یا فراموش شدن نیست.
منبع : asriran.com