۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

برای مبارزه با آلرژی در فصل بهار چه کنیم ؟


یک فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: استفاده از«کرومولین سدیم» در پیشگیری از بروز علایم آلرژی موثر است.
یک فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه در سال جاری به علت گرمای زودهنگام زودتر از موعد شاهد گرده افشانی درختان بوده‌ایم، گفت: به طور معمول 15 اسفند آغاز فصل گرده افشانی درختان است.
دکتر موحدی فصل گرده افشانی چمن و علف را در تابستان، درختچه‌ها و علف هرز را در پاییز برشمرد و اظهار کرد:
برای تظاهرات علایم بالینی آلرژی عوامل ارثی و محیطی موثر است.
وی با اشاره به تظاهرات گوناگون آلرژی در افراد، گفت: به عنوان مثال برخی علایم به صورت آبریزش از بینی، چشم، ورم ملتحمه چشم و یا حتی درگیری بخش‌های تحتانی دستگاه تنفسی و بروز آسم، سرفه، خس خس و تنگی نفس است.
این فوق تخصص آسم و آلرژی ادامه داد: برای پیشگیری از بروز علایم آلرژی می‌توان دو هفته پیش از آغاز فصل گرده افشانی از داروهای تثبیت کننده غشای «مست سلها» به نام کرومولین سدیم استفاده کرد که به اشکال قطره و اسپری بینی در بازار یافت می‌شود.
منبع : isna.ir

فواید عدس !


یك متخصص تغذیه گفت: عدس سرشار از پتاسیم و منیزیم است كه برای فشارخونی‌ها مفید است و باعث باز شدن عروق خونی می‌شود.
مریم مراداف افزود: عدس سرشار از اسید فولیك است. با توجه به اینكه اسید فولیك به حرارت، بسیار حساس است ولی در عدس پخته مقدار قابل توجهی یافت می‌شود.
وی گفت: عدس سرشار از پتاسیم است و در كنار منیزیم می‌تواند، برای فشار خونی‌ها مناسب باشد و باعث باز شدن عروق خونی بیماران قلبی و عروقی شود.
این متخصص تغذیه افزود: عدس سرشار از B6، اسید فولیك و ‌آهن است كه می‌تواند، برای كم‌خونی مفید باشد و به دلیل دارا بودن منگنز و «روی» برای رشد كودك و سلامت بسیار مفید است.
مراداف گفت: در عدس آنتی‌اكسیدانی به نام سلنیوم وجود دارد كه ضد رادیكال‌های مضر در بدن است و كمبود آن در بدن سبب ضعف ایمنی می‌شود.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: عدس به دلیل داشتن فیبر بالا و شاخص قندی پایین برای افراد دیابتی مفید است و باعث كاهش قند و چربی خون می‌شود.
منبع : farsnews.com

۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

نوميدي ممنوع !


به روایت افسانه‌ها روزی شیطان همه جا جار زد که قصد دارد از کار خود دست بکشد و وسایلش را با تخفیف مناسب به فروش بگذارد. او ابزارهای خود را به شکل چشمگیری به نمایش گذاشت.
این وسایل شامل خودپرستی، شهوت، نفرت، خشم، آز، حسادت، قدرت‌طلبی و دیگر شرارت‌ها بود.
ولی در میان آنها یکی که بسیار کهنه و مستعمل به نظر می‌رسید، بهای گرانی داشت و شیطان حاضر نبود آن را ارزان بفروشد ...
کسی از او پرسید: این وسیله چیست؟
شیطان پاسخ داد: این نومیدی و افسردگی است .
آن مرد با حیرت گفت: چرا این قدر گران است؟
شیطان با همان لبخند مرموزش پاسخ داد: چون این مؤثرترین وسیله من است. هرگاه سایر ابزارم بی‌اثر می‌شوند، فقط با این وسیله می‌توانم در قلب انسان‌ها رخنه کنم و کاری را به انجام برسانم.
اگر فقط موفق شوم کسی را به احساس نومیدی، دلسردی و اندوه وا دارم، می‌توانم با او هر آنچه می‌خواهم بکنم. من این وسیله را در مورد تمامی انسان‌ها به کار برده‌ام. به همین دلیل این قدر کهنه است.»

۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

ادويه ای که چروك و خال‌های سياه پوست را از بين می‌برد


اگر پوست تان چروک و خال دارد با استفاده از این ادویه تمام این موارد را از بین ببرید .
مطالعات نشان می‌دهد كرم‌های مرطوب‌كننده‌ای كه حاوی عصاره ادویه هندی هستند در از بین رفتن یا كاهش چین و چروك و خال‌های سیاه پوست مؤثرند.
آن دسته از كرم‌های دست و صورت كه پایه آن‌ها زردچوبه و ادویه است تا 15 درصد به از میان برداشتن خال‌های سیاه و چروك‌های پوست كمك می‌كنند.
براساس گزارش اینفونیاك، شهرت زردچوبه به خاطر خاصیت آنتی‌اكسیدان آن است چراكه با بنیان‌های اسیدی مقابله و روند پیری را نیز كُند می‌كند.
منبع : isna.ir

۱۳۸۹ فروردین ۸, یکشنبه

بزکشی، بازی جسارت و مهارت


تجلیل از نوروز در آسیای میانه هفته ها ادامه می یابد و این جشن را در بسیاری از کشورها برگزار می کنند.سن تجلیل از نوروز تاریخی چندهزار ساله دارد. این جشن را، که میراث برزگران عهد قدیم محسوب می شود، حتی عرب ها در قرن های میانه نتوانستند با زور شمشیر از میان ببرند.

در تاجیکستان امروزها مردم معمولا لباس های نو به تن می کنند، خانه ها را پاک می سازند، آنهایی، که در دل کینه دارند، با هم آشت می کنند، همدیگر را می بخشند و سفره نوروزی می گسترند.

اما سنت دیگری هم در آسیای مرکزی رایج است: بزکشی، که به معنی رقابت برای رساندن جسد بز به مره است.

محل بزکشی همیشه شلوغ است و فضا را غوغای مردم و شیهه اسبان پر می کند.

امکان ورود به میدان بزکشی وجود ندارد. ده ها ماشین و صدها تماشاچی برای تماشا به تدریج به بالای تپه های اطراف میدان بزکشی حرکت می کنند.

بزکشی از بازی های بسیار پرطرفدار در آسیای میانه محسوب می شود.

تا زمان آغاز بازی بهتر است مکان امنی را برای خود انتخاب کنید. مکانی که از آن جا میدان بزکشی به خوبی نمودار باشد و هیچ خطری هم جان و سلامت شما را تهدید نکند.

بزکشی بازی سنتی مردمان کوچی آسیای میانه است، که حتی در زمان چنگیزخان هم رایج بوده است.

امروز این بازی به نوعی ورزش تبدیل شده است، که از مردان، مهارت، جسارت و نیرو می خواهد.

هر قومی ادعا می کند، که بزکشی مال اوست، ولی برای دوستداران این بازی، لذت تماشای آن بیشتر مهم است.

یک هوادار این بازی علاقه مندی اش به بزکشی را چنین ابراز می کند: "هر جایی که بزکشی برپا شود، من به هر قیمتی خود را به آن جا می رسانم. در این روز من از رفتن به جای کار خودداری می کنم. هر مردی باید به نوعی از ورزش اعتیاد داشته باشد: یکی فوتبال را دوست می دارد، دیگری بسکتبال را و سومی نوع دیگری از ورزش را. این نوعی بیماریست و مردان به آن باید تن دهند."

قاعده بزکشی ساده است. سواران بی آن که از اسپ پیاده شوند، باید با مهارت خاصی بز کشته شده را از مرکز میدان بردارند و آن را به مره برسانند. طبیعتا، در این هنگام بازیگران یا به اصطلاح "چاو اندازهای" دیگر با تمام نیرو تلاش می کنند از رسیدن فردی، که بز را گرفته است، به مره مانع شوند و غنیمت را از دست او بگیرند.

به این دلیل، آن گونه که جنید الله فیض الله یف می گوید، چاوانداز بودن آسان نیست.

وی می فزاید: "چاو انداز باید ورزش کرده، نیرومند و همیشه آماده باشد. وی همچنین باید چست و چالاک باشد و قاعده بازی را خوب بداند. باید اسب را خردمندانه اداره کند. زیرا اگر بسیار قوی باشد، ولی خرد نداشته باشد، شاید سه ساعت طاقت کند، ولی بعدا ضعیف می شود. اما اگر خردمندانه بازی کند، در بازی پیروز خواهد شد."

دولت الله عوضف، چاوانداز دیگر، می گوید، که جسد بز تقریبا ۷۰ کیلوگرم و شاید بیشتر از آن وزن دارد.

وی افزود: "برای این بازی بز پنج-شش ساله ای لازم است. یک یا دو روز پیش از بزکشی جانوران را سر می برند و به آب می اندازند. گاها به آن نمک می پاشند. جسد سنگین و محکم می شود. برداشتن چنین باری آسان نیست."

هرچند بزکشی بسیار ساده به نظر می رسد، ولی روش های آن دشوار است. برای آموختن این بازی و شرکت در آن سال های طولانی تمرین و ورزش لازم است. تصادف نیست، که بهترین چاواندازها از چهل ساله بالا هستند. باید اسب ها را نیز به خوبی تمرین داد. قبل از آن که اسبی را به میدان بزکشی سر دهند، آن را دست کم پنج سال آماده می کنند.

دولت الله می گوید: "اسب ها را باید دو-سه ساعتی گردش داد. برای بزکشی اسب خاصی لازم است. اسب های تازی به درد بزکشی نمی خورند."

چاواندازهای ورزیده افراد معتبر و ثروتمند هستند. بزکشی خطراتی برای سلامتی را نیز به همراه دارد. با این وجود، چاوانداز جمال الدین داستی یف آماده است توکل کند.

وی می گوید، که جایزه ها برای بزکشی ارزنده شرکت است: "جایزه بهترین ماشین است. پول هم البته هست. مثلا ۱۰۰۰ دلار از جایزه های کلان پولی محسوب می شود."

بازی بزکشی از چند مرحله عبارت است. هنگامی که نزدیک ۲۰۰ نفر از سواران در میدان هستند، همین تعداد دیگر در بیرون آمادگی می بینند. جایزه ها زیاد است-از قالی و تلویزیونهای رنگی گرفته تا ماشین و سرمایه.

چاوانداز جمال الدین به بازی آمادگی می بیند: "اینها لباس ورزشی و موزه های (چکمه های) منند. برای نیفتادن از اسب، موزه ها باید بلند و پاشنه دار باشند. هر گاه که جایزه ارزشمندی گذاشته شود، برای آن بهترین سواران و چاواندازها رقابت می کنند. سر و صورت آدم کبود و خونشار می شود، بی این اصلا امکان ندارد."

موارد جراحات سنگین برداشتن سواران و چاواندازها کم نیست. اما مقامات این بازی را ممنوع نکرده اند و کسانی که در آن شرکت می کنند، آن را چندان بی رحمانه نمی شمارند.

جمال الدین می گوید: "جراحات مختلفی برداشتن ممکن است. دست می شکند، پا از جایش بیجا می شود. بی این نمی شود. در همه انواع ورزش این گونه موارد هست."

هر بازی سرمایه گذار خود را دارد. سرمایه گذاران بزکشی معمولا خانواده هایی هستند، که جشن عروسی دارند و یا کودکان را برای ختنه سور آماده می کنند. آنها پول خود را برای بزکشی دریغ نمی دارند.

در میان هواداران این بازی زنان و کودکان هم کم نیستند. در مناطق روستایی بزکشی گاهی تنها نوع تفریح محسوب می شود. ولی برای چاواندازان هر بازی یک رویداد مهم است.

جمال الدین داستی یف در این باره می گوید: "یک اسب خوب ۵۰۰۰ دلار و یا گرانتر از این است. برای انجام کارهای خانوادگی به اسب نیاز نیست. این یک نوع سرگرمی ماست."

وی افزود: "برای بزکشی ما مخصوصا اسب های خوبی را خریداری می کنیم. این گونه اسب ها در بازار فروخته نمی شوند. آنها را از خردسالی تربیت می کنند. برای پرورش یک اسب سالیانه ۱۵۰۰ دلار صرف می شود. این هم تنها برای خوراندنش. پرورشگاه اسب های من بیرون از شهر واقع است."

در این میان، مخالفان بزکشی هم کم نیستند. بسیاری این بازی را وحشیانه و بی رحمانه توصیف می کنند، هرچند خود سازمان دهندگان، تماشاگران و سواران با این نظر موافق نیستند.

http://www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/email/ft/-/persian/world/2010/03/100326_l10_as_buzkashi.shtml

۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

۱۳۸۸ اسفند ۲۷, پنجشنبه

تصاویر: تنها موجود زنده فضایی در زمین !







Leon-Botha که 24 ساله و اهل آفریقای جنوبی است، بخاطر شکل خاص سر و بدن خود، به عنوان بیگانه فضایی در زمین شهرت دارد.
منبع:poolnews.ir

۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

جویدن آدامس،پوست صورت را خراب می کند !


افرادی که به طور افراطی آدامس می‌جوند با احتمال بیش‌تری پوست اطراف دهان آن‌ها چروک می‌شود.
جراحان زیبایی هشدار دادند جویدن آدامس به صورت افراطی که عادت بسیار شایعی نیز هست می‌تواند باعث بروز چین و چروک در اطراف دهان و ایجاد خط های ظریف روی لب شود.
این هشدار توسط دکتر جوئل شلسینگر یک جراح زیبایی داده شده است.به اعتقاد او بسیاری از بیمارانی که در حال حاضر به پزشک مراجعه می‌کنند به دلیل عادت به جویدن آدامس دچار چین و چروک‌هایی در ناحیه دهان خود شده اند.
دکتر شلسینگر در این باره گفت : بسیاری از بیماران من به دلیل این عادت دچار چروک‌های خاصی در اطراف دهان خود شده اند.اگرچه هنوز تحقیقات پزشکی دقیقی برای بررسی صحت این ادعا انجام نشده است ، اما تعدادی از کارشناسان معتقدند جویدن آدامس باعث استفاده بیش از حد از عضلات اطراف دهان شده و باعث می‌شود پشتیبانی این عضلات از بافت‌های صورت کم‌تر شود.
این موضوع باعث کم شدن خاصیت ارتجاعی پوست شده و در نهایت باعث به وجود آمدن چین و چروک در این ناحیه می‌شود.
هم‌چنین جویدن آدامس سبب می‌شود مواد ضد چروکی که به داخل پوست تزریق شده اند جابه جا شده و از محل خود خارج شوند.
منبع : khabaronline.ir

۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

عکس هائی از کارهای ابلهانه بعضی از ادم ها !









سوختگي با آب جوش توسط مایکروفر


اگر از مایکروفر استفاده میکنید این مطلب بسیار مهم را بخوانید :
یک فرد 26 ساله جهت درست کردن یک فنجان قهوه، یک لیوان آب را در مایکروفر قرار داد(کاری که قبلا بارها انجام داده بود).
دقیقا نمیدانم چه زمانی را روی دستگاه تنظیم کرد اما و به من گفت که قصد داشته آب به جوش برسد.
وقتی که دستگاه خاموش میشود، ایشان لیوان محتوی آب را از مایکروفر خارج میکند.
او میگوید وقتی لیوان را برداشتم آب نمیجوشید، اما بلافاصله تمام آب داخل لیوان بصورت انفجاری به صورتش پاشیده شد و لیوان سالم و خالی در دستش باقی ماند تازمانی که او لیوان را زمین انداخت. تمام صورتش تاول زد و دچار سوختگی درجه یک و دو گردید، به گونه ای که ممکن است جای زخمها بر صورتش بماند.
همچنین ممکن است بخشی از بینایی چشم چپ ایشان از دست برود.
زمانی که ایشان در بیمارستان بود، پزشک معالج ایشان گفت که موارد دیگری مشابه اتفاقی که برای ایشان افتاده مشاهده کرده است و هیچگاه نباید آب خالص را به تنهایی در دستگاه مایکروفر قرار داد.
اگر قصد گرم کردن به این روش را داریم باید حتما چیزی درون لیوان قرار داده شود تا انرژی کسب شده توسط آب پخش گردد. مثلا یک همزن چوبی یا چای کیسه ای یا چیز دیگر.
اما به هر حال بهترین راه جوش آوردن آب استفاده از کتری است و نه مایکروویو.
توضیح: یکی از افرادی که این مطلب را توسط ایمیل دریافت کرده گویا برای تایید صحت مطلب فوق به شرکت جنرال الکتریک طی ایمیلی آن را گزارش میدهد.
پاسخ شرکت جنرال الکتریک:
از تماس شما متشکریم. خیلی خوشحال میشوم که بتوانم به شما کمکی کنم. ایمیلی که شما دریافت کردید صحیح است. آب یا هر مایعی که اشعه ی مایکروویو کسب میکند و به دمای جوش میرسد الزاما همیشه به حالت جوشش حباب نمایان نمیشود (و قل قل نمیکند).
بلکه ممکن است دمای بسیار زیادی کسب کند اما همچنان بیحرکت و بدون حباب بماند و قل قل نکند مایع یا آبی که دمای فوق العاده زیاد را توسط امواج مایکروویو کسب میکند ممکن است پس از حرکت دادن و یا هم زدن و یا مثلا قراردادن چای کیسه ای در آن به حالت ظاهری جوشیدن برسد و قبل از آن هیچ نشانه ای از جوشیدن و دمای بالا از خود نشان ندهد.
برای جلوگیری از این اتفاق و جلوگیری از صدمه دیدن هرگز هیچ مایعی را به اندازه یک لیوان، بیشتر از دو دقیقه در مایکروویو قرار ندهید. همچنین بعد از خاموش شدن مایکروفر اجازه دهید سی ثانیه مایع همچنان در مایکروفر باقی بماند و آن را قبل از سی ثانیه بیرون نیاورید.
From:
"Rangarang Group

۱۳۸۸ اسفند ۲۱, جمعه

جابجایی رتبه ثروتمندترین مرد جهان !


کارلوس اسلیم میلیاردر مکزیکی با 53 میلیارد و 500 میلیون دلار ثروت جای بیل گیتس را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان گرفت.
به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی : در 16 سال گذشته بیل گیتس ، مدیر شرکت مایکروسافت ، ثروتمندترین مرد جهان بود.
مجله فوربز امسال در فهرست ثروتمندترین مردان جهان، نام کارلوس اسلیم میلیاردر مکزیکی را با ثروت 53 میلیارد و 500 میلیون دلار در رده نخست قرار داده است.
بیل گیتس با پنجاه و سه میلیارد دلار به رده دوم این فهرست سقوط کرده است.
منبع : alef.ir

۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

چاقها بخوانند !


اگر شما فردی چاق هستید و نمی دانید چه راه کاری را باید بیندیشید توصیه می کنیم که ...
مصرف روغن ماهی در تداوم برنامه کاهش وزن اثرات مثبت روانی دارد.مصرف روغن ماهی می تواند اثرات مثبت روانی در تداوم برنامه کاهش وزن در افراد چاق داشته باشد.
امروزه چاقی به عنوان یکی از مشکلات مهم عصر حاضر مطرح است و متخصصان در زمینه‌های مختلف می‌کوشند تا بتوانند به روش‌های جدیدی در درمان آن دست یابند. استفاده از مکمل‌ها در کنار رژیم‌های معمول کاهش وزن یکی از راه‌کارهای مورد توجه است.
مطالعه حاضر با هدف بررسی مکمل روغن ماهی در ترکیب با رژیم کم کالری بر میزان کاهش وزن زنان چاق توسط دکتر بنفشه گلستان از گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته است.
نتایج این مطالعه حاکی از آن است اگرچه مصرف 3 گرم روغن ماهی در روز در ترکیب با رژیم کم کالری به مدت 8 هفته تأثیر مضاعفی نسبت به مصرف رژیم کم کالری به تنهایی بر میزان کاهش وزن نشان نداد با این‌ حال میزان تمایل به ادامه برنامه کاهش وزن تا رسیدن به وزن مطلوب در پایان مطالعه در گروه شاهد 47 درصد و در گروه مداخله 87 درصد بود که می تواند بیانگر اثرات مثبت روانی مصرف روغن ماهی در تداوم برنامه کاهش وزن باشد.
منبع : khabaronline.ir

چگونه تخم‌مرغ‌های هفت سين را رنگ كنيم ؟


یكی از سنت‌های زیبای ایرانی ، رنگ كردن تخم‌مرغ برای سفره هفت سین است.یكی از روش‌های رنگ كردن تخم‌مرغ، استفاده از رنگ‌های طبیعی است:
به عنوان مثال می‌توانید از چغندر(2 پیمانه) برای رنگ سرخابی، زردچوبه (3 قاشق‌غذاخوری) برای رنگ زرد، برگ اسفناج (2 پیمانه) برای رنگ سبز، كلم قرمز(2 پیمانه) برای رنگ آبی، قهوه (4 قاشق غذاخوری) برای رنگ شكلاتی ، پوست پیاز(با پیچیدن پوسته پیاز به دور تخم‌مرغ) برای رنگ نارنجی یا ارغوانی، چای (12 عدد چای كیسه‌ای) برای رنگ قهوه‌ای روبه قرمز، استفاده كنید.
روش استفاده:
مواد فوق را به‌علاوه یك قاشق غذاخوری سركه همرا با مقدار آب كافی در ظرفی ریخته، به مدت 15 دقیقه آن‌ها را جوشانده سپس تخم‌مرغ‌ها را كه در دمای اتاق قرار داشته، درون مخلوط فوق بریزید و 15 دقیقه دیگر نیزآن ها را بجوشانید.(در این مرحله مطمئن شوید آب تا 2 سانتی‌متر روی تخم‌مرغ‌ها قرار گرفته باشد).
نكته: • اگر مایل هستید از رنگ تیره‌تری استفاده كنید تخم‌مرغ‌ها را، مدت بیشتری در آب رنگی بجوشانید.
• برای براق كردن سطح تخم‌مرغ‌ها، روی آن‌ها، روغن مایع بمالید.
از دیگر از روش‌های تزئین و رنگ كردن تخم‌مرغ، استفاده از رنگ‌های غیر طبیعی مانند: گواش، ماژیك، آبرنگ، و نیز استفاده از برچسب، روبان یا كاغذهای رنگی و... است.
منبع : hamshahrionline.ir

۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

مغز مصنوعی تا ده سال دیگر تولید می شود


گفته یک محقق برجسته : تولید مغز مصنوعی تا ده سال دیگر امکان پذیر خواهد بود.
هنری مارکرام، مدیر طرح مغز آبی رنگ در یک کنفرانس علمی در آکسفورد بریتانیا گفت تولید مغز مصنوعی می تواند در درمان بیماری های روانی نقش داشته باشد. به گفته او پیش بینی می شود حدود دو میلیارد نفر دچار اختلال های مغزی باشند.
مارکرام گفت: "ساخت مغز انسان غیرممکن نیست و می توانیم این کار را تا ده سال دیگر انجام دهیم."
او ادامه داد اگر این طرح موفق شود، یک مغز مصنوعی را برای سخنرانی به کنفرانس خواهد فرستاد.
هنری مارکرام تاکنون موفق به تولید بخش هایی از مغز موش شده است.طرح مغز آبی رنگ در سال 2005 و با هدف تولید مغز مصنوعی با استفاده از مهندسی معکوس و بر اساس داده های آزمایشگاهی راه اندازی شد.
محققان این طرح مطالعات خود را بر قشر جدید مخ (نئوکورتکس) پستانداران عالی متمرکز کرده است.
مارکرام درباره این بخش از سیستم عصبی پستانداران گفت: "این مغز جدید است...پستانداران به آن نیاز داشتند زیرا باید از عهده مراقبت از فرزندان، روابط اجتماعی و مسائل ادراکی پیچیده بر می آمدند."
به گفته او عملکرد نئوکورتکس به قدری موفق بود که تعداد واحدهای سلولی آن در انسان هزار برابر بیشتر از موش است.بر این اساس تکامل سلول نئوکورتکس با سرعت غیرقابل تصوری ادامه دارد.هنری مارکرام و محققان همکارش در 15 سال گذشته اجزای نئوکورتکس را مطالعه کرده اند.
محققان امیدوارند با تولید مغز مصنوعی بعضی از اختلالات روانی را درمان کنند.
او در این باره می گوید: "این کار تا حدودی مانند تهیه کاتالوگی از جنگل های پرباران است. باید ببینید چه تعداد درخت دارد، درخت ها چه شکلی هستند، از هر نوع درخت چه تعداد وجود دارد و وضع درخت ها چیست." اما به گفته مارکرام تحقیقات آنها از مطالعه جنگل های پرباران پیچیده تر است زیرا باید ارتباطات بین اجزا و تداوم فعالیت سلول های مغزی در نظر گرفته شود.
طرح مغز آبی رنگ به یک نرم افزاری از ده هزار سلول عصبی مجهز است. هر کدام از این سلول ها با دیگری متفاوت است و به محققان امکان ایجاد عملکرد نئوکورتکس را داده است.به گفته محققان، آزمایش ها نشان داده است به رغم منحصر به فرد بودن سلول های عصبی، الگوی فعالیت سلول های مغزی مشابه است.
به گفته هنری مارکرام مغز همه افراد از نظر شکل ظاهری و اندازه متفاوت است ولی ساختار همه آنها یکی است.
او ادامه داد: "فکر می کنیم این یکپارچگی ساختار مختصص گونه هاست. به همین خاطر که نمی توانیم با اعضای سایر گونه ها ارتباط برقرار کنیم."
محققان برای زنده کردن مدل های مغزی خود باید این مدل ها را به همراه چند محاسبه الگوریتمی بر یک ابرکامپیوتر بارگذاری کنند.
برای این کار از یک کامپیوتر مجهز به ده هزار پردازنده استفاده شد.
شبیه سازی فعالیت سلول های مغزی به وسیله این ابرکامپیوتر به محققان امکان داده است به سرنخ هایی درباره نحوه عملکرد مغز دست پیدا کنند.
آنها همچنین امیدوار هستند با استفاده از داده های موجود درباره مغز حیوانات، فعالیت مغزی آنها را نیز برای آزمایش های آینده شبیه سازی کنند.
/ elmeemorz

قرص های حاوی الکل میتواند انسان را مست کند !


محققان روسی به تازگی با استفاده از تکنولوژی دارو، قرص هایی را ساخته اند که میتواند انسان را بدون نوشیدن الکل مست کند!
این تکنولوژی با تبدیل مواد شیمایی و تولید الکل به صورت پودر صورت گرفته است که به راحتی داخل کپسول هایی قرار میگرد و همان حالت مستی بعد از نوشیدن الکل را به وجود میاورد.
همچنین این تحقیق در دانشگاه مسکو بر روی تعداد زیادی انجام شده است و 96 درصد شرکت کننده همان احساس مستی بعد از نوشیدن الکل را داشته اند. همچنین این محققان در حال ساخت این قرص ها با درصد و طمع های مختلفی هستند.
این قرص ها که به تازگی به الکل خشک معروف شده اند طرفداران زیادی در روسیه و سایر کشورها پبدا کرده است.
در این تکنیک به کار رفته امکان تولید قرص هایی از ویسکی و ودکا را هم فراهم ساخته است.
این درحالی است که مقدار مشخصی از این قرص ها با دزهای مختلف تولید خواهد شد اما این بر عهده خود مصرف کنندگان است که چه میزان از این قرص ها را استفاده کنند.
متن اصلی خبر: huffingtonpost مترجم متن : Shadi

دفعات نوشیدن آب را برای خود تنظیم کنید


تنظیم دفعات نوشیدن آب باعث می شود کارایی بدن بالا برود
Correct timing to take water will maximize its effectiveness to Human body.

دو لیوان آب - بعد از بیداری - به فعالیت ارگانهای داخلی بدن کمک می کند
Two (02) glass of water - After waking up - Helps activate internal organs

یک لیوان آب - نیم ساعت قبل از غذا خوردن - به هضم و گوارش غذا کمک می کند
One (01) glasses of water - 30 minutes before meal - Help digestion

یک لیوان آب - قبل از دوش گرفتن - به کاستن از میزان فشار خون کمک می کند
One (01) glass of water - Before taking a bath - Helps lower blood pressure

یک لیوان قبل از خواب - از سکته و حمله قلبی جلوگیری می کند
One (01) glass of water - Before sleep - To avoid stroke or heart attack

۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

چطور از پیله تنهایی خارج شویم ؟


معمولاً اینطور گفته می‌شود كه برونگرایی بیشتر از آنكه رفتاری اكتسابی باشد، خصیصه‌ای است كه با آن به دنیا می‌آیید و خودتان نقشی در انتخاب، كاهش یا افزایش آن ندارید
حتی اگر این موضوع درست باشد، و شما فردی كاملاً درونگرا هم باشید اما باز هم امیدی برای كسب برخی خصوصیات افراد برونگرا وجود دارد. برای ایجاد تغییر و تحول در خودتان باید همیشه سه اصل را رعایت كنید:
1. با گروه‌های مختلف مردم راحت باشید
2. ملاقات با دیگران را زیاد بر خودتان سخت نگیرید
3. بدون نگرانی از اینكه چه باید بگویید باب گفتگو را باز كنید.
چگونه برونگرایی را در خود تقویت كنید
شما می‌توانید بدون اینكه دست به تغییر شخصیت خود بزنید، و فقط با برداشتن چند گام ساده مهارتهای برونگرایی را در درونتان ایجاد كرده و تقویت كنید.
برای شروع و در اولین گام باید سعی كنید بیشتر وقت خود را با دیگران بگذرانید. اگر احساس می‌كنید با قرار گرفتن در موقعیت‌هایی كه به معاشرت با تعداد زیادی از افراد نیاز دارد، تحت فشار قرار می‌گیرید و معذب می‌شوید، مطمئن باشید كه این موضوع زیاد ارتباطی به ساختار شخصیتی شما ندارد و تنها با این دلیل است كه تجربه حضور در چنین موقعیت‌هایی را نداشته‌اید.
برای برداشتن گام اول ابتدا به یك پیش گام احتیاج دارید، به دلیل اینكه شما تا بحال فردی برونگرا نبودید برای ملاقات و معاشرت با دیگران انگیزه لازم را نداشتید، و تا زمانیكه این انگیزه در شما ایجاد نشود، نمی‌توانید برونگرا شوید.
اگر در چنین حلقه انزوا‌طلبانه‌ای گرفتار شوید، برای خلاص شدن و شكستن آن دو راه بیشتر ندارید :
1) به دنبال فعالیت‌های گروهی مورد علاقه خود بگردید.
2) پیله تنهایی كه به دور خود تنیده‌اید را پاره كنید.
- به دنبال فعالیت‌های گروهی مورد علاقه خود بگردید:
یكی از موانعی كه راه اجتماعی شدن را بر بسیاری از افراد درونگرا سد می‌كند، این است كه نمی‌توانند فعالیت‌های اجتماعی مورد علاقه خود را به درستی پیدا كنند.
شما می‌توانید افرادی را شناسایی كنید كه از بودن در كنار آنها لذت می‌برید و در معیت آنها به انجام فعالیت‌های دسته‌جمعی بپردازید. قرار نیست كه شما با هر تیپ آدمی در ارتباط باشید و معاشرت كنید، چرا كه سنگ بزرگ علامت نزدن است، قدم به قدم و آهسته‌آهسته خود را با وضعیت جدید وفق دهید، این روش نقطه شروع مناسبی خواهد بود.
- پیله تنهایی خود را پاره كنید:
در درون تمام افراد درونگرا ترسی ناخودآگاه نسبت به قرار گرفتن در محیط‌های اجتماعی وجود دارد. راهكار دومی كه به شما پیشنهاد می‌كنیم این است كه این ترس‌ها را دور بریزید.
همه افراد برای خود یك حریم خصوصی دارند كه در مورد افرادی كه به شدت برونگرا هستند، این حریم محدود شده و زیاد به چشم نمی‌آید. اما افراد درونگرا برای خود حریم خصوصی گسترده‌تری قائل هستند.
پس در نتیجه برای اینكه فردی اجتماعی باشید باید این حریم خصوصی را محدود كنید و زیاد خود را در پیله تنهایی‌تان محصور ننمایید. اگر یك‌بار دست به این كار بزنید، تكرار آن برای‌تان راحت‌تر خواهد شد.
بطور مثال اگر تازه به یك ساختمان نقل مكان كرده‌اید و مواجه با همسایه‌های جدید چندان هم كار ساده‌ای به نظر نمی‌آید، برای غلبه بر این ترس می‌توانید هر روز صبح شما برای سلام كردن پیش قدم شوید.
البته لازم به ذكر است كه لازم نیست از همان شروع كار گام‌های بیش از حد بلندی بردارید، همیشه مسیرهای جدید را با گام‌های كوتاه شروع كنید تا رفته‌رفته به شرایط جدید عادت كنید.
- هنر خوب صحبت كردن را یاد بگیرید :
درست است كه خوب گوش دادن مهارت بسیار مهمی است و شاید در بیشتر مواقع مهمتر از خوب صحبت كردن باشد، اما به‌هرحال خوب صحبت كردن خصیصه ایست كه در بین تمام افراد درونگرا مشترك است.
پس شما هم اگر می‌خواهید خود را در این گروه جای دهید باید زره و كلاه خود به تن كرده و به جنگ سكوت بروید و بتوانید بی‌وقفه حرف بزنید. اما خوب می‌دانید كه در عمل توانایی چنین كاری را ندارید.
مطمئناً شما و تمام درونگراها بر این عقیده‌اید كه بهترین گفتگوها آنهایی هستند كه به عنوان متكلم نقش كمی در آن داشته باشید، و به عنوان یك درونگرا خوب می‌دانید كه از بودن در یك جمع دوستانه و تنها شنونده سخنان آنها بودن چه احساس خوبی در شما ایجاد می‌شود.
اما از همین امروز رویه خود را تغییر دهید. برای شروع تنها چند كلمه هم كفایت میكند. لازم نیست مثل یك برونگرای حرفه‌ای مسلسل وار حرف بزنید، همین كه بتوانید در حد چند كلمه نظرات و احساسات خود را بیان كنید، اعتماد به نفس شما برای برخورد با موقعیت‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.
در اینجا وقت آن شده كه فوت كوزه گری افراد برونگرا را به شما یاد دهیم، این افراد بدون اینكه مطمئن باشند درباره چه موضوعی می‌خواهند صحبت كنند، باب گفتگو را باز كرده و همچنان به حرف زدن ادامه می‌دهند.
پس شما هم فقط حرف بزنید تا حرف زده باشید. شاید باز هم برای شما كه به چنین روش‌های نه چندان دل چسبی عادت ندارید، انجام چنین اعمالی كمی سخت باشد اما به‌هرحال در همین حد كه برای صحبت تلاش كنید پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.
بالاخره روزی می‌رسد كه شما هم مثل یك برونگرای واقعی بی‌وقفه حرف بزنید !
لذت درونگرایی :
در آخر اگر از حق نگذریم، در درونگرایی لذتی هست كه در برونگرایی نیست. شما به عنوان یك فرد درونگرا می‌توانید از كارایی خود حداكثر استفاده را ببرید. همچنین خلوت تنهایی بهترین فضا برای تفكر و كارهای خلاقانه است.
پس این درونگرا بودن چندان هم بد نیست و باعث افزایش و ارتقای مهارت‌های دیگر شما می‌شود.
ایده‌آل‌ترین روش برای بكار بستن در زندگی تلفیقی از درونگرایی و برونگرایی است. می‌توانید به كمك مهارتهای اجتماعی افراد برونگرا و آرامش ذهن و نظم و ترتیب افراد درونگرا از زندگی خود لذت برده و حداكثر استفاده را از توانایی‌های خود ببرید.
اصلاً‌ مهم نیست تست‌های روانشناسی چگونه درباره شما قضاوت كنند.
برونگرا‌ها و درونگراها :
برونگرایی و درونگرایی اصطلاحاتی است كه «ك.گ.یونگ» وضع كرده و حاكی از دو نوع شخصیت متناقض است. فعالیت كلی یا شوق و كشش در شخص برونگرا آفاقی (یعنی متوجه دنیای خارج) و در درونگرا انفسی (یعنی متوجه بدون شخص) است.
هر كس به این هر دو متمایل است، اما همواره بر اثر محیط و خصوصیات خلقی، یكی بر دیگری تفوق دارد و به‌نحو بارزی آشكار می‌شود. برونگرایی حاد فرار نامعقول و غیرمنطقی از نفس و نمایش دادن احساسات در جمع است (مانند هیستری و هیجان شدید) و درونگرایی حاد عبارت از عقب‌نشینی به دنیای درون است، و درین حال خیالبافی جانشین واقع بینی می‌شود. «یونگ» بیماری تقسیم خاطر را اختلال مشاعر شخص درونگرا می‌داند.
منبع: iransohrab.ir

چهار اشتیاه کوچک اما رایج در مورد حفظ سلامتی


چهار اشتباه کوچک اما شایع هستند که گاهی خیلی از تلاش‌هایی را که برای حفظ سلامت‌مان به خرج میدهیم، کم‌اثر می‌کنند.
اگر شما هم اهل این اشتباه‌های کوچک هستید، به‌‌تان توصیه می‌کنیم از همین امروز دور آنها خط بکشید.

1-خوردن سالاد‌های ناسالم : به نظر خیلی ها سالاد غذایی سالم است، اما واقعیت این است که بعضی سالادها از بسیاری از غذاهای چرب هم ناسالم‌تر است. کارشناسان بهداشت غذایی آمریکا با بررسی 34 نوع سالاد موجود در بزرگ‌ترین رستوران‌ها، دریافتند که تنها تعداد اندکی از این رستوران‌ها سالادهایی سرو می‌کردند که سرشار از فیبر و با چربی‌های غیراشباع، کلسترول پایین، کالری کم و سالم باشد. سالادهایی که 640 کالری و 49 گرم چربی (بیشتر از یک ساندویچ همبرگر) داشتند.
بسیاری از سالادها، علاوه بر ماده فیبری، دارای حبوبات، انواع گوشت‌ها مانند گوشت مرغ، کالباس و سرشار از سس است و این یعنی یک وعده کامل غذایی. مصرف این نوع سالادها موجب چاقی و اضافه وزن میشود. استفاده از سبزی‌هایی مانند کلم، کاهو،‌ بروکلی، گوجه‌فرنگی، ذرت، نخودفرنگی و هویج به همراه روغن زیتون و ماست، بهترین نوع سالاد است.

2- تنفر از ترازو : برای بسیاری زنان ترازو وسیله ای است که گرد و خاک می‌گیرد، چرا که آنها از ترازو می‌ترسند. ترس از چاقی و اضافه وزن، مانع از این می‌شود که آنها روزانه یا حداقل به صورت هفتگی خود را وزن کنند. بسیاری از افراد نمی‌خواهند عکس‌العمل رفتارهای ناسالم خود را بدانند، چرا که در این صورت دچار استرس می‌شوند. در صورتی که اگر به صورت منظم خود را وزن کنید، به آسانی متوجه تغییرات خود می‌شوید و در نتیجه زودتر می‌توانید جلوی مخاطرات سلامت را بگیرید. پس بهتر است با ترازو دوست باشیم. بهترین توصیه آن است که اگر می‌خواهید وزن کم کنید، ابتدا ماهیانه خود را وزن کنید. این کار را در ابتدای صبح، پیش از صبحانه انجام دهید. جدولی داشته باشید و وزن خود را در آن ثبت کنید. این کنترل ماهیانه را به هفتگی و سپس به روزانه تغییر دهید.
3- فرار از نخ دندان : به گزارش انجمن دهان و دندان آمریکا، بسیاری از افراد تنها کمتر از پنج دقیقه در روز از نخ دندان استفاده می‌کنند و 23 درصد از زنان 30 تا 54 ساله و 44 درصد از زنان بالای 55 سال دچار بیماری‌های دهان و دندان هستند و اغلب دچار آسیب‌های جدی لثه می‌شوند. بیماری لثه درواقع نوعی عفونت است که ممکن است همه بدن را آلوده کند. التهاب مزمن موجب حملات قلبی که اغلب عامل خطر شناخته شده‌ای ندارند مانند فشارخون و کلسترول بالا می‌شود. عفونت لثه التهاب را بدتر می‌کند. در زمان التهاب مزمن، دیواره عروق هم آسیب دیده و این عروق را مستعد تجمع چربی و تنگ شدن می‌کند. حتی عفونت مزمن باکتریایی مانند بیماری‌های لثه، ممکن است فرد را مستعد سرطان کند.
کشیدن نخ دندان برای سلامت دندان‌ها ضروری است و استفاده از آن بعد از مسواک مانع از خرابی دندان‌ها می‌شود و از بیماری‌های لثه پیشگیری می‌کند. نخ دندان، به خصوص برای زنان بسیار حیاتی است چرا که تغییرات هورمونی که در دوران بلوغ، حاملگی و یائسگی رخ می‌دهد، سبب می‌شود باکتری‌های دهانی به آسانی رشد کرده و به لثه‌ها آسیب برسانند. استفاده از نخ دندان به صورت یک بار در روز و به شیوه صحیح،‌ آن هم با نخ دندانی به طول 45 سانت که دو سر آن دور انگشتان پیچانده شده با حرکت آرام در میان دندان‌ها، بهترین شیوه نخ دندان کشیدن است.

4- ترس از وزنه : بعضی از زنان از بلند کردن وزنه هنگام ورزش می‌ترسند. در حالی که باید بدانند که در زنان به طور ژنتیکی قابلیت تغییر شکل بدن و عضلانی شدن به آن صورت که در ورزشکاران بدن‌ساز وجود دارد، نیست. با وزنه زدن شاید کمی وزن اضافه کنید. بدن‌تان کمی عضلانی می‌شود و در ازای آن، چربی اضافه بدن را از دست می‌دهید. از آنجایی که عضلات وزن بیشتری از چربی دارند، کمتر فضا می‌گیرند و این کمک می‌کند تا سایز کم کنید.
منبع : salamat.ir

اخرین مدل لپ تاپ