۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

چرا بعضی ها دور چشمشان سیاه است ؟


آیا می دانید چرا بعضی از خانم ها علی رغم تمام داروهایی که استفاده می کنند باز هم دور چشمانشان سیاه است؟
پوست زیر چشم به دلیل نازک بودن یکی از ظریف ترین قسمت های بدن است. مقدار زیادی عروق خونی در ناحیه حساس و آسیب پذیر چشم ها وجود دارند که اگر این عروق خونی مسدود شوند به ظاهر شدن حلقه های سیاه اطراف چشم کمک می کنند.
لایه هایی از چربی و عضلات، اطراف چشم را در بر گرفته اند. کار عضلات، نگهداری چربی های اطراف پلک های بالا و پائین، در جای اصلی خود است. هنگامی که پیر می شویم، پوست و عضلات حالت کشسانی و الاستیسیته خود را از دست می دهد. این امر باعث شل شدن و افتادگی پوست اطراف چشم ها می گردد.
سیاهی اطراف چشم ها می تواند به چند دلیل ایجاد شود. وراثت یکی از عوامل پیدایش سیاهی اطراف چشم به شمار می رود که در پوست های روشن بیشترمشاهده می شود. کم خوابی و بد خوابی نیز یکی دیگر از دلایل پدیدار شدن عروق خونی در زیر چشم ها می باشد.
همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باعث پیدایش لک ها و چروک های زود رس شده و سیاهی اطراف چشم را نیز به دنبال دارد.
افزایش سن یکی دیگر از عواملی است که باعث نازک شدن لایه های چربی اطراف چشم می شود، این امر سبب پیدایش فرو رفتگی زیر چشم ها می گردد. کسانی که کاهش وزن داشته اند نیز دچار این عارضه می شوند. پوست اطراف چشم نازك‌ترین پوستی است كه در بدن وجود دارد و به همین دلیل بسیار آسیب‌پذیر است و در مقابل تحریك‌ها به سرعت واكنش نشان می‌دهد. حلقه‌های سیاهی كه گاهی اطراف چشم مشاهده می كنیم، در واقع مویرگ‌های خونی هستند كه هاله‌ای سیاه رنگ به وجود می‌آورند. سیاهی دور چشم علل متفاوتی دارد.
شایعترین علت ژنتیكی و ارثی است. عواملی دیگر مثل ضربات پیگمانتاسیون پس از التهاب یا تحریك هورمون ملانین ساز به هر دلیلی می تواند باعث این حالت شود.گاهی این تغییر رنگ در اثر عوامل شیمیایی مثل جیوه یا نقره می تواند باعث تغییر رنگ آبی، قهوه ای، خاكستری می شود. درمان با مینوسیكلین به عنوان یك عارضه دراز مدت می تواند باعث رنگ خاكستری پلكها شود.بعلاوه تركیبات آرایشی دارای مواد فتوتوكسیك از جمله پسورالن می تواند باعث افزایش رنگدانه در ناحیه پلك شود. اگزما و لیكن پلان به دلیل ایجاد التهاب می تواند باعث تغییر رنگ پلكها شود. گاهی آلرژی و ناراحتی‌های کلیه می‌تواند از جمله دلایل تیره‌تر‌شدن این حلقه‌ها باشد.
البته کمبود ویتامین K ، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها و نیز بی‌خوابی از دیگر عوامل شایع در ایجاد این حلقه‌هاست و هرچه سن بالاتر رود با توجه به نازک‌ترشدن پوست، حلقه‌های دور چشم تیره‌تر می‌شوند.
منبع : salamatiran.com

شارژ تلفن همراه با لباس !


دانشمندان دانشگاه کاليفرنيا با ابداع شيوه اي براي رسانا کردن نسوج کتاني و پلي استري و توليد پارچه هاي الکترونيکي مسيري جديد را در استفاده از لباس ها براي شارژ تجهيزات الکترونيکي مانند تلفن همراه به وجود آورده اند.
الکترونيک هاي قابل پوشيدن نمايانگر نسل جديدي از مواد در حال گسترش هستند که از عملکردهاي متنوعي برخوردارند.
از جمله قابليت ارتجاع، کشش و سبک وزني که امکان استفاده از آنها را در بسياري از تکنولوژي هاي قديمي به وجود خواهد آورد.
در شيوه جديد ساخت پارچه هاي الکترونيکي از جوهرهايي که از نانوتيوب هاي کربني تک ديواره ساخته شده اند استفاده مي شود. زماني که اين جوهر بر روي نسوج پلي استري و پنبه اي قرار مي گيرد جوهر نسوج را به رشته هاي رسانايي تبديل مي کند که از توانايي بالايي در ذخيره انرژي الکتريکي برخوردار خواهند بود.
آزمايشهاي متعددي که فرايند شستشو و اتو کشيدن اين پارچه هاي الکترونيکي را شبيه سازي مي کرد نشان دادند نسوج پارچه ها در عين رسانايي و حفظ توانايي ذخيره انرژي ويژگي انعطاف پذيري و کشساني خود را نيز حفظ مي کنند.
بر اساس گزارش ساينس ديلي، به گفته محققان با توجه با اين موفقيت در آينده اي نه چندان دور کاربران قادر خواهند بود تجهيزات الکترونيکي خود را تنها با قرار دادن بر روي شلوار يا بلوز خود شارژ کنند.

کاخ ریاست جمهوری هاییتی قبل و بعد از زلزله ویرانگر اخیر

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

ماست را در این زمان بخورید تا کلسیم بیشتری جذب شود


مصرف ماست با معده خالی میزان جذب كلسیم آن را بیشتر می‌كند.
یك متخصص تغذیه گفت: مصرف ماست با معده خالی میزان جذب كلسیم آن را بیشتر می‌كند، البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا كلسیم جذب نمی‌شود.
سعید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: ماست حاوی مقداری فسفر و 84 درصد آب است. افرادی كه در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان هستند، باید روزانه حداقل یك وعده ماست مصرف كنند.
وی گفت: ماست‌های كم‌چرب یا رژیمی برای افرادی كه كلسترول بالایی دارند، مناسب است. این نوع ماست‌ها برای كاهش وزن نیز مناسب هستند.
این متخصص تغذیه افزود: برای این كه بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف كنید باید آن ‌را به گونه‌ای جایگزین مواد غذایی پرضرر كنید به عنوان مثال می‌توانید به‌ جای سس مایونز از آن به ‌همراه آب‌لیمو برای روی سالاد فصل‌ استفاده كرد.
حسینی گفت: هنگام خرید ماست دقت شود كه حتماً تازه باشد. هرچه‌قدر به تاریخ تولید آن نزدیك‌تر باشید باكتری‌های مفید آن فعال‌تر خواهند بود. در نهایت دقت كنید كه آن‌را سرد نگه دارید و سرد مصرف كنید. باكتری‌های مفید ماست در گرمای طولانی زنده نمی‌مانند. وی افزود: بنا به توصیه كارشناسان تغذیه، مصرف لبنیات از جمله ماست با معده خالی توصیه می‌شود چون در این حالت میزان جذب كلسیم از این محصولات بیشتر است. مصرف ماست قبل از غذا از نظر جذب كلسیم بهتر است. البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا جذب كلسیم نخواهیم داشت.
این متخصص تغذیه گفت: ماست فقط یك عصرانه یا دسر خوشمزه نیست و خواص بسیار زیادی دارد. ماست منبع غنی پروتئین، كلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است.
ماست در مقایسه با شیر، به دلیل افزودن باكتری‌های مفید مقدار بیشتری كلسیم و پروتئین دارد.
منبع : farsnews.com

بخورید تا لاغر شوید !


این ها تغییرات کوچکی هستند که هر بار می توانید یکی از آنها را انجام دهید و البته در مدت کوتاهی وزن خود را کم کنید :

۱-صبحانه بخورید : خیلی از مردم از زیر صبحانه خوردن در می روند .اگر در تلاش هستید وزن خود را کم کنید این اشتباه را نکنید .پژوهش ها نشان می دهد کسانی که صبح ها صبحانه نمی خورند در طول روز بیشتر غذا می خورند .
از طرفی ، خوردن صبحانه متابولیسم بدن را به حرکت وا می دارد و چیزی که صبح خورده می شود بهتر هضم می شود .اگر به خوردن صبحانه عادت ندارید یا صبح ها میل به خوردن نان و این جور چیزها ندارید می توانید میوه ها را با شیر در مخلوط کن بریزید و بخورید.

۲-آب بنوشید : سعی کنید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.در این مورد آب یخ بهتر است .چون متابولسم بدن را تسریع می کند .علاوه بر این آب اصلاً کالری ندارد و چربی بدن را می شوید و با خود می برد.نوشیدن آب نیم ساعت پیش از غذا گرسنگی را مهار می کند و باعث می شود کمتر از حد معمول غذا بخورید.

۳-سبزی و صیفی بخورید : افزودن سبزی و صیفی به رژیم غذایی راه خوبی برای وزن کم کردن است .این دسته از مواد غذایی برای سلامتی ضروری اند و معمولاً کالری کمی دارند .سبزی و صیفی را می توانید کنار غذاها و خوراک ها میل کنید یا آنها را در سوپ ، ساندویچ یا سالاد بگذارید یا به تنهایی به صورت یک وعده غذایی کم کالری گیاهی میل کنید.

۴-بیشتر سالاد بخورید : خیلی ها حتی از شنیدن اسم سالاد هم طفره می روند ، چه رسد به آنکه آن را ذوست داشته باشند .اما اگر در درست کردن سالاد خلاقیت به خرج دهید حتما میتوانید آن را جایگزین خوشمزه و مقوی و در عین حال سالم وعده های غذایی بکنید .به یاد داشته باشید ، سس سالادتان هم باید مقوی باشد .آب لیموی تازه ، سرکه خرما یا انواع دیگر سرکه همره روغن زیتون بهترین سس برای انواع سالادهاست

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

مقابله با بوی عرق بدن


امروزه کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود، که در آن عطر، اسپری یا مام زیر بغل موجود نباشد. اکثر انسانها تلاش دارند از بوی عرق بدن‌شان جلوگیری کنند و تولیدکنندگان مواد عطری از این راه درآمدهای هنگفت به دست می‌آورند.
در عرق زیر بغل میلیون‌ها باکتری وجود دارد، که حداقل به ۵۰ نوع مختلف تقسیم می‌شوند. در زمان‌هایی که انسانها کمتر از طریق گفتاری و بیشتر از طریق بوی بدن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند، این باکتری‌ها نقش مهمی را در یافتن شریک جنسی ایفا می‌کردند. بوی برخی موادی که در عرق وجود دارد، باعث کشش جنسی در بین نیاکان ما می‌شد.
بوی عرق بستگی به موقعیت شخص دارد
البته مواد موجود در عرق ثابت نیست و بستگی به موقعیت شخص دارد. عرقی که به خاطر گرمای بدن ترشح می‌شود، عمدتا از آب و نمک تشکیل شده است. ولی عرقی که به علت هیجان یا ترس ترشح می‌شود، تشکیل شده از چربی‌ها و پروتئین‌های گوناگون و اسیدهای آمینه است.
باکتری‌ها از این مواد تغذیه می‌کنند. البته باکتری‌ها قادر نیستند همه مواد عرق را تجزیه کنند. بویی که به نظر ما زننده می‌آید، بوی مولکول‌های اسید چرب است، که توسط باکتری‌ها به طور کامل تجزیه نمی‌شود.
تاثیرات اسپری‌ها و مام‌های گوناگون
هزاران سال است که انسانها سعی می‌کنند از بوی عرق بدن‌شان جلوگیری کنند. ۳۵۰۰ سال پیش چینی‌ها سعی می‌کردند با ترکیبی از صمغ و چربی‌های حیوانی بوی عرق را رفع کنند. امروزه ولی با روش‌های خوشایندتری با بوی عرق مقابله می‌شود.
بسیاری از اسپری‌ها و مام‌های زیربغل حاوی نمک‌های آلومینیوم و زیرکونیوم هستند که در برخورد با رطوبت باد می‌کنند و مجراهای خروج عرق را می‌بندند. از این طریق عرق بدن انسان بین ۲۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
برخی از اسپری‌ها یا مام‌های زیربغل روغن‌های عطری‌ای دارند که علاوه بر اینکه خوشبو هستند، می‌توانند مانع رشد باکتری‌ها شوند و یا جلوی آنزیم‌هایی را بگیرند که در تولید مولکول‌های بدبو نقش دارند.
برخی دیگر از اسپری‌ها و مام‌ها حاوی روغن‌های عطر‌ای هستند که به طور تدریجی بوی‌شان پخش می‌شود. این روغن‌های عطری به مولکول‌هایی پیوند خورده‌اند که باعث آزاد شدن تدریجی مواد عطری می‌شوند.
تاثیرات مواد عطری بر انسان‌ها یکسان نیست
تولیدکنندگان مواد عطری در مراحل پایانی تولید، تاثیر مواد عطری‌ای را که ساخته‌اند، روی بدن افراد تست می‌کنند. افراد شرکت‌کننده در آزمایش اسپری یا مام را به زیر بغل خود می‌زنند و بعد کارکنانی که حس بویایی قوی دارند و در این زمینه تخصص دیده‌اند، زیر بغل آنان را بو می‌کنند.
تاثیرات مواد عطری بر بدن انسان‌ها یکسان نیست و مواد عطری روی بدن هر انسان بوی متفاوتی به خود می‌گیرد. حتی بعضی وقت‌ها ممکن است بوی زیربغل چپ یک شخص با سمت راست او متفاوت باشد.
تولیدکنندگان مواد عطری بودجه بالایی را به تحقیقات اختصاص داده‌اند و امیدوارند شیوه‌های کارآمدتری را برای جلوگیری از بوی عرق پیدا کنند.
AS/FW
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5157183,00.html

دود سیگار و بیماری سیگاری‌های غیر فعال


اصطلاح سیگاری غیر فعال یا Passive Smoker به افرادی گفته می‌شود که سیگاری نیستند، اما در معرض دود سیگار اطرافیان خود قرار می‌گیرند. این افراد نیز مانند سیگاری‌ها در خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از دود سیگار قرار دارند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد، نوزادان و کودکانی که در معرض دود سیگار محیط اطراف خود قرار می‌گیرند، بیشتر از کودکانی که والدینشان غیر سیگاری هستند، بیمار می‌شوند. کودکانی که والدین سیگاری دارند، بیشتر بیمار می‌شوند. از جمله بیماری‌هایی که این کودکان به آن دچار می‌شوند‌، می‌توان نارسایی‌ها وبیماری‌های دستگاه تنفسی تحتانی، برونشیت، عفونت ریه، عفونت مزمن گوش میانی و آسم برونشیال را نام برد.
دکتر ولف رودیگر هورن، مسئول اتحادیه‌ی پزشکان متخصص در بیماری‌های اطفال و نوجوانان آلمان در بخش اعتیاد، می‌گوید: "کودکان، چون تعداد تنفسشان دو تا سه برابر بزرگسالان است، مواد زیان‌آور موجود در هوا را نیز بیشتر از آنان جذب می‌کنند."
دکتر هورن در گزارشی که در آخرین شماری‌ مجله‌ی ویتال، چاپ هامبورگ منتشر شده، به اظهارات کارشناسان شهر کلن آلمان اشاره می‌کند و می‌افزاید: "بین سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری و رفتار ناهنجار کودک، مانند پرخاشگری یا تحرک بیش از حد، ارتباط وجود دارد."
بنا بر یافته‌های مرکز سرطان‌‌شناسی آلمان در هایدلبرگ، زنان بارداری که نمی‌توانند از کشیدن سیگار صرفنظر کنند، علاوه بر به خطر انداختن زندگی خود، زندگی فرزندانشان را نیز به خطر می‌اندازند.
دکتر مارتینا پوتشکه ـ لانگر، از دیگر اعضای همین اتحادیه می‌گوید: "ریسک مرگ ناگهانی کودکانی که مادرانشان در طول دوران بارداری سیگار کشیده‌اند، در ۹ ماهه‌ی اول زندگی این کودکان، هشت تا ۱۶ برابر کودکان عادی است."
بالا بودن خطر ابتلا به سرطان ریه
در بزرگسالان نیز وضع بهتر از کودکان نیست. تحقیقات جدید نشان می‌دهد‌‌، خطری که سیگاری‌های بزرگسال غیر فعال را تهدید می‌کند، بسیار بیشتر از حدی است که تاکنون تصور می‌شد. مجله‌ی ویتال با استناد به مطالعات بین‌المللی ۱۳ کشور در مورد افرادی که به طور دائم در معرض دود سیگار قرار دارند، می‌نویسد که این افراد اغلب از احساس خفگی در شب، تنگی نفس و آسم رنج می‌برند. همچنین ریسک ابتلا به سرطان ریه در سیگاری‌های غیر فعال ۴۰ برابر افراد عادی است.
دکتر مسعود ایروانی، فوق تخصص بیماری‌های سرطانی در ایران، در مورد بیماری‌زایی دود سیگار برای سیگاری‌های ثانویه یا غیر فعال می‌گوید: "این افراد ممکن است به چند بیماری مبتلا شوند. یکی اینکه اینها ممکن است، رینیت آلرژیک بگیرند. دوم اینکه ممکن است به آسم مبتلا شوند. ولی از همه‌ خطرناکتر و بدتر سرطان‌های ریه است که در این افراد شایع‌تر از افراد نرمال که در معرض خطر مصرف سیگار نیستند یا در معرض دود سیگار نیستند، وجود دارد. اینها یک و نیم برابر تا دو برابر، گاهی هم تا سه برابر جمعیت کنترل، به سرطان مبتلا می‌شوند."
بنا بر تحقیقات اتحادیه‌ی پزشکان‌ متخصص در بیماری‌های اطفال و نوجوانان آلمان، سالانه ۴۰۰ سیگاری غیر فعال بر اثر ابتلا به کارسینوما یا سرطان ریه جان خود را در این کشور از دست می‌دهند. تحقیقات مرکز پژوهش‌های آلمان همچنین نشان می‌دهد که خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان سیگاری فعال یا غیر فعال، یک و هشت‌دهم برابر زنان غیر سیگاری است.
فریبا والیات/http://www.dw-world.de/dw/article/0,,3123001,00.html

راه‌های ترک سیگار


سیگار بیش از اینکه باعث اعتیاد جسمی شود، اعتیاد روحی ایجاد می‌کند. در هفته‌های اول امکان دارد ترک سیگار با عوارضی جسمی چون بدخوابی یا عصبیت همراه باشد، ولی این مشکلات دوره‌ای است و بدن خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد.
"ترک سیگار کاری بسیار راحت است. من تا به حال صد بار این کار را کرده‌ام!" این جمله‌ای معروف از مارک تواین، نویسنده آمریکایی است که در آن به تلاش‌های بی‌نتیجه خود برای ترک سیگار اشاره کرده است.
همه می‌دانند که سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است و خطرات بسیاری به همراه دارد، با این وجود بسیاری از انسان‌ها سیگار می‌کشند. در آلمان یک چهارم مردم سیگاری هستند. بالاترین درصد سیگاری‌ها را افراد بین ۲۰ تا ۲۵ ساله تشکیل می‌دهند. و اولین سیگار به طور میانگین بین سن ۱۱ تا ۱۲ سالگی امتحان می‌شود.
اثرات مثبت ترک سیگار
ترک سیگار تاثیراتی بسیار مثبت بر سلامتی و وضعیت جسمانی شخص دارد. کنار گذاشتن سیگار باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود و بدین‌گونه خطر سکته را کاهش می‌دهد. پنج سال بعد از ترک سیگار خطر سکته مغزی و ده سال بعد از آن، خطر ابتلا به سرطان ریه کاهش می‌یابد.
علاوه بر اثرات مثبت بر سلامتی شخص، ترک سیگار همچنین باعث بهتر شدن وضع مالی او می‌شود، چرا که سیگاری‌ها، به ویژه در کشورهای اروپای غربی، پول زیادی برای سیگار خرج می‌کنند.
اعتیاد روحی به سیگار
سیگار بیش از اینکه باعث اعتیاد بدنی شود، اعتیاد روحی ایجاد می‌کند. بسیاری از موقعیت‌ها در زندگی روزمره، فرد سیگاری را به یاد سیگار می‌اندازد. برای نمونه بسیاری از سیگاری‌ها بعد از غذا یا بعد از نوشیدن چای یا قهوه سیگار می‌کشند. مسئله‌ای که ترک سیگار را دشوار می‌کند این است که کشیدن سیگار در زندگی افراد سیگاری تبدیل به یک عادت روزمره شده است و برای آنان سخت است جای خالی آن را پر کنند.
با همه این‌ها ترک سیگار ممکن است. در هفته‌های اول امکان دارد ترک سیگار با عوارضی جسمی چون بدخوابی یا عصبیت همراه باشد، ولی این مشکلات دوره‌ای است و بدن خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد.
۱۲ راهنمایی برای ترک سیگار
(۱) ترک سیگار تصمیمی مهم در زندگی افراد سیگاری است و تاثیراتی جدی به دنبال دارد. با عجله تصمیم نگیرید و به خودتان وقت دهید، وقت برای تصمیم‌گیری و برای دوره ترک سیگار.
(۲) برای خودتان یک لیست درست کنید و خوبی‌ها و بدی‌های سیگار کشیدن را در آن بنویسید. به طور مرتب به این لیست مراجعه کنید.
(۳) اگر فکر می‌کنید اعتیادتان به سیگار خیلی شدید است، سعی کنید در دوره ترک سیگار از آدامس یا چسب‌های نیکوتین‌دار استفاده کنید.
(۴) یک روز مشخص را برای شروع ترک سیگار تعیین کنید. بهترین کار ترک یکباره آن است. با کم کردن تدریجی سیگار ارزش آن را در زندگی‌تان بالاتر می‌برید.
(۵) بعد از اینکه روز ترک سیگار را تعیین کردید، به این فکر کنید که در آن روز چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید و چگونه می‌خواهید وقت‌تان را پر کنید. به فکر از دسترس دور کردن زیرسیگاری و فندک و اشیا دیگری باشید که در حین سیگار کشیدن از آن استفاده می‌کنید.
(۶) سعی کنید مرتبا به اثرات مثبت ترک سیگار و اثرات منفی کشیدن آن فکر کنید. به این فکر کنید که با ترک سیگار می‌توانید بدون اینکه از نفس بیفتید، از پله‌ها بالا بروید؛ می‌توانید بدون اینکه دائم به سیگار فکر کنید، با فرزندتان بازی کنید و غیره.
در رابطه با تاثیرات منفی سیگار به این فکر کنید که کشیدن سیگار می‌تواند چه عوارض جسمی به دنبال داشته باشد؛ به اینکه می‌تواند به طور دائمی باعث بوی بد دهان شود؛ و به اینکه چه خرجی روی دست‌تان می‌گذارد.
(۷) فقط ۵۰ درصد سیگاری‌ها در دوران ترک سیگار دچار عوارض جسمی می‌شوند. اگر شما جزو این ۵۰ درصد بودید، فکر کنید که عوارض ترک سیگار چیزی مانند یک سرماخوردگی خفیف است و به زودی رفع می‌شود.
(۸) سعی کنید ذهن خود را مشغول کنید تا کمتر به کشیدن سیگار فکر کنید. زیاد آب بنوشید، در فضای آزاد قدم بزنید یا ورزش کنید. حرکت جسمی باعث بهتر شدن روحیه انسان می‌شود.
(۹) سعی کنید برخی عاداتی را که با سیگار کشیدن همراه بوده است، کنار بگذارید. اگر عادت داشتید بعد از چای سیگار بکشید، چای را با یک نوشیدنی دیگر جایگزین کنید.
(۱۰) از افراد پیرامون‌تان بخواهید که وضعیت شما را درک کنند و در صورت امکان به شما کمک کنند تا این مرحله را با سختی کمتر پشت سر بگذارید.
(۱۱) به خودتان پاداش بدهید! پولی را که برای سیگار خرج می‌کردید، خرج رفتن به رستوران، سفری کوتاه، لباس یا موبایل جدید یا هر چیز دیگر کنید که دوست دارید.
(۱۲) اگر فکر می‌کنید به تنهایی قادر به ترک سیگار نیستید، به مراکز ویژه برای کمک به افرادی مراجعه کنید که می‌خواهند سیگار را ترک کنند.

85 درصد دختران از زیبایی خود راضی نیستند !


قائم مقام سازمان نظام پزشکی گفت: دختران به خاطر نارضایتی از زیبایی خود به تقلید اجتماعی میپردازند.
علیرضا زالی‌زاده اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی 85 درصد دختران از زیبایی خود رضایت نداشته و دوست دارند به تقلید اجتماعی بپردازند.
زالی با بیان این که ایران سومین کشور استفاده کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه محسوب می‌شود، گفت: بررسی نشان می‌دهد 25 تا 30 درصد از لوازم آرایشی در کشور استاندارد نیستند و به روش غلط تهیه شده و تعداد برندهای معروف در لوازم پزشکی از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان نظام پزشکی علی‌رغم شکایات متعدد از جراحان بینی، کمتر از 10درصد از شکایات مبتنی بر حکم شده است که کمترین میزان شکایت در شکایت‌های مربوط به جراحی زیبایی به جراحی بینی اختصاص دارد. علم جراحی زیبایی بینی در ایران به جایگاه استقرار رسیده است و پزشکان متخصص ایرانی در زمینه زیبایی با عملکرد درست خود توانستند اقبال عمومی را به دست بیاورند.
زالی با اشاره به این که جوانانی که فرم صورت خود را دوست ندارند با جراحی زیبایی، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و فعالیت‌های اجتماعی آنان پررنگ‌تر می‌شود، افزود: بیشترین میزان جراحی بینی در ایران و برزیل صورت می‌گیرد و عواملی مانند نژاد، پوشش بانوان ایرانی که مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است و در آن صورت زن نمود بیشتری دارد از دلایل علاقه ایرانیان به جراحی بینی است. قائم مقام سازمان نظام پزشکی گفت: علاقه ایرانیان به زیبایی نگران‌کننده نیست بلکه نشان دهنده شادابی جامعه ایرانی است و باید به این نیاز پاسخ منطقی و درست داد.
/خبرگزاری فارس

اسم رمزهای کامپیوتری سرقت شده !


نتایج یک تحقیق در مورد اسم های رمز سرقت شده، نشان می دهد که شمار نگران کننده ای از کاربران کامپیوتر، اسم های رمزی را انتخاب می کنند که به راحتی قابل حدس زدن است.
"123456" بیشترین رمز مورد استفاده است که باعث می شود شبکه های اجتماعی اینترنتی و حساب های تجاری به شدت در معرض حمله سایبری قرار گیرند.
به خاطر سپردن اسم های رمز کار دشواری است. کارشناسان امنیتی شرکت کامپیوتری "ایمپروا" می گویند، به همین دلیل است که ما اسم های رمز بسیار ساده ای را انتخاب می کنیم.
این شرکت 32 میلیون اسم رمز فاش شده به واسطه عملیات نفوذ یا هک کردن یک سایت موسیقی در ماه دسامبر را تجزیه و تحلیل کرده است.
از ده اسم رمزی که به کارگیری آن در میان کاربران کامپیوتر بیشترین استفاده را داشته می توان به ترتیب از اعداد یک تا نه را نام برد. در ردیف دوم استفاده از اسم رمز "123456" قرار دارد و بعد از آن "12345" اسم رمزی است که بیشتر کاربران از آن استفاده می کنند.
مطابق این تحقیقات کلمه "پسوورد" به شکل باورنکردنی به عنوان اسم رمز مورد استفاده بوده و در جایگاه چهارم قرار گرفته است و پس از آن هم عبارت "iloveyou" در ردیف بعدی بود.
اما اگر اسم رمز برای به یاد ماندن، ساده انتخاب شود، احتمالا بسیاری آن را به آسانی کشف خواهند کرد.
ریچارد جکسون، کارشناس کامپیوتر می گوید براساس ارزیابی شرکت "ایمپروا"، هکرها در صورتی که اسم رمزها ساده انتخاب شده باشد، می توانند در هر ثانیه به یک حساب اینترنتی دسترسی داشته باشند.
بنابراین روشی که بتوان از امنیت اسم رمز حفاظت کرد این است که بانک ها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به ما بگویند که چه باید کرد.
برای این منظور اسم رمز خود را دست کم هشت حرفی و به صورت ترکیبی از اعداد و حروف کوچک و بزرگ انتخاب کنید. مهمتر از همه هم این که برای هر یک از حساب های اینترنتی خود از اسم رمزهای مشابه استفاده نکنید.
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2010/01/100122_l28_hacking_password.shtml

ذخایر نفتی ونزوئلا ممکن است دو برابر عربستان باشد !


ارزیابی تازه آمریکا از منابع نفتی ونزوئلا نشان می دهد که ممکن است این کشور دو برابر عربستان سعودی ذخیره نفتی داشته باشد.
دانشمندانی که برای مرکز تحقیقات زمین شناسی ایالات متحده کار می کنند، می گویند منطقه کمربند اورینوکو در ونزوئلا دو برابر آن چه که پیش از این تصور می شد، نفت دارد.
زمین شناسان تخمین می زنند که این منطقه ممکن است حاوی پانصد میلیارد بشکه نفت خام باشد.
این ارزیابی تازه بسیار خوش بینانه تر از بهترین برآوردی است که تا کنون توسط هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، ارائه شده است.
بر اساس برآورد اولیه مرکز تحقیقات زمین شناسی آمریکا، ۵۱۳ میلیارد بشکه نفت که "از نظر فنی قابل بازیافت" است، در منطقه کمربند اورینوکو ذخیره شده است.
کریس شنک از مرکز تحقیقات زمین شناسی آمریکا می گوید این برآورد براساس ضریب بازیافت نفتی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد ارائه شده است.
شرکت پترولیوس دی ونزوئلا، شرکت ملی نفت ونزوئلا، هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.
گوستاو کورونل، زمین شناس حوزه نفت در ونزوئلا و عضو سابق هیئت مدیره شرکت ملی نفت این کشور، در مورد این برآورد تازه تردید دارد.
آقای کورونل به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت :" من شک دارم که ضریب بازیافت بیشتر از ۲۵ درصد باشد و استخراج بیشتر این ذخیره نفتی از نظر اقتصادی به صرفه نیست."
خارج از منطقه خاور میانه، ونزوئلا بزرگ ترین ذخیره نفتی جهان دارد. ذخایر نفتی تایید شده عربستان سعودی، که اکنون بزرگ ترین دارنده منابع نفتی جهان است، ۲۶۰ میلیارد بشکه است. از این نظر ایران پس از کانادا در رتبه سوم قرار دارد.

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

اگر تهران بلرزد !


وقوع زلزله‌ای با شدت هفت ریشتر در هائیتی، کارشناسان زلزله را متوجه تهران کرد. گفته می‌شود وقوع یک زلزله‌مشابه در تهران می‌تواند به فاجعه تاریخ این شهر تبدیل شود. اما تهران را در صورت وقوع زلزله چه خطراتی تهدید می‌کند؟

دکتر بهرام عکاشه متخصص زلزله‌شناسی و استاد دانشگاه، پس از وقوع زمین‌لرزه اخیر در هائیتی در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفت: «اگر زلزله‌ای که در هائیتی رخ داد در تهران به وقوع بپیوندد، ابعاد آن به مراتب سنگین‌تر و بزرگتر خواهد بود و معتقدم بزرگترین فاجعه تاریخ در تهران رقم خواهد خورد».

وی با مقایسه موقعیت زمین‌شناسانه تهران و هائیتی خاطر نشان کرد که شهر تهران روی رسوب نرم بنا شده و همین مسئله برای هائیتی نیز وجود دارد. به گفته‌ی وی هائیتی یک سرزمین کوهستانی است که بر روی گسل‌های زلزله‌خیز بنا شده و تهران نیز چنین شرایطی دارد.

دکتر بهروز گتمیری استاد ژئوتکنیک لرزه‌ای و مدیریت سوانح طبیعی دانشگاه پاریس تایید می‌کند که تهران در یک منطقه زلزله‌خیز واقع شده و احتمال لرزه‌خیزی این شهر را بسیار بالا تا هفت و چهاردهم ریشتر پیش‌بینی می‌کند.

اما وی در عین حال معتقد است با یک ساخت و ساز صحیح و مقاوم می‌توان جلوی وقوع فاجعه در تهران را گرفت. به گفته‌‌ی او این امکان از نظر علمی و نیز از نظر اجرایی وجود دارد که در تهران ساخت و سازی صورت گیرد که در صورت وقوع یک زلزله با شدت هفت و چهاردهم ریشتر، نه خرابی‌ای در ساختمان‌ها ایجاد شود و نه حتی یک نفر کشته شود.

دکتر گتمیری می‌گوید: «ما ابزار این که خوب بسازیم را داریم. فقط باید نوعی شعور و آگاهی اجتماعی ایجاد شود تا صرفه‏جویی‏های ۵ درصدی و ۱۰درصدی نکنیم به خاطر این که ارزان‏تر اما خراب‌تر و صدمه‏پذیرتر بسازیم. یک سری گرفتاری‏های دیگر هم هست؛ مانند این که باید به آموزش کادرهای فنی، تکنسین‏های فنی و کارگر ماهر، بهای بیشتری داده شود و این عرصه را هم پر کنیم. مهندسین خوب داریم، اما مملکت در این عرصه ضعیف است و این‏گونه نیروهای متخصص میانی را کم دارد».

دکتر گتمیری که هم‌زمان در دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز تدریس می‌کند، معتقد است توان ایران در زمینه مقاوم‌سازی بسیار کم است. او می‌گوید: «در عرصه‏ی مقاوم‏سازی ما خیلی عقب هستیم. واقعیت این است که خیلی دوریم. چون در این کار دقیقا باید جامعه داخل شود. یعنی اصلا کاری نیست که دولت انجام بدهد. دولت در یک سری بخش‏هایی که خود مالک آن است، باید این کار را انجام دهد. بقیه‏ی آن به عرصه‏ی تمهیدات و استراتژی‏هایی برمی‏گردد که مردم تشویق شوند؛ قوانینی گذاشته شود که مردم اگر عمل نکنند، یک سری تنبیهات را بپردازند و اگر هم در این جهت اقدام کنند، تشویقات کلانی را به‏دست بیاورند که یک حرکت و موجی در مقاوم‏سازی ساختمان‏های عادی شهری ایجاد شود».

مشکلات عمده شهر تهران در ارتباط با زلزله

دکتر مهدی وظیفه‌دوست استاد برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه فنی دورتموند سه مشکل عمده برای شهر تهران برمی‌شمرد. تراکم زیاد و بیش از حد جمعیت یکی از این سه معضل است.
دکتر وظیفه‌دوست می‌گوید: «در کشورهایی مانند ایران و کشورهای خاورمیانه یکی از مشکلات بسیار عمده این است که تراکم جمعیت خیلی خیلی زیاد است. یعنی بسیار بیشتر از کشورهای اروپایی و شهرهای اروپایی که می‏شناسیم، مانند کلن و فرانکفورت است. در این کشورها حتی در نقاطی که جمعیت خیلی زیاد است، تراکم جمعیت بیش از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر در یک کیلومتر مربع نیست. در حالی که در شهری مانند تهران در بعضی‏ نقاط ممکن است از ۱۰۰هزار نفر در یک‏ کیلومتر مربع هم بیشتر باشد».

دومین مشکل از دید دکتر وظیفه‌دوست، نبودن فاصله‌ی برنامه‌ریزی‌شده بین مناطق مسکونی، مناطق کاری و تجاری و مراکز تفریحی است. نبود این فاصله به اعتقاد او باعث می‌شود بر اثر زلزله خانه‌های زیادی خراب ‌شوند بدون اینکه امکان کمک‌رسانی به آنها وجود داشته باشد.

نبودن استانداردهای کافی برای استقامت خانه‌ها نیز سومین مشکل شهر تهران از دید دکتر وظیفه‌دوست است. او می‌گوید: «در شهری مانند تهران در قسمت‏های فقیرنشین شهر، مانند جنوب تهران، ساختمان‏ها بیشتر با آجر ساخته شده‏اند و بتن و فولاد در ساختمان‏‌سازی به آن صورت به کار نرفته است. در نتیجه این ساختمان‏ها در مقابل یک زلزله‏ی قوی هیچ استقامتی ندارند. به همین دلیل می‏توان گفت در این قسمت‏ها هرسه مشکل با هم وجود دارد؛ نبودن امکانات برای کمک‏رسانی، عدم استقامت کافی ساختمان‏ها در برابر زلزله و عدم امکانات زیربنایی که حتما لازم است».

وجود این مشکلات در کلان‌شهر تهران برخی از کارشناسان را به فکر تغییر پایتخت انداخته است. اما دکتر گتمیری معتقد است این کار تنها پاک کردن صورت مسئله است. ضمن اینکه به اعتقاد وی تمام مناطق مسکونی ایران که بین دو رشته کوه البرز و زاگرس قرار دارند، زلزله‌خیز هستند.

دکتر گتمیری می‌گوید: «من اصلا فکر نمی‏کنم انتقال پایتخت دردی دوا کند. به هرحال ۸ تا ۹ میلیون آدم در این شهر دارد زندگی می‏کند. گذشته از آن که ۱۳ میلیون آدم در روز در تهران تردد می‏کنند. جابه‏جایی پایتخت، این آدم‏ها را جابه‏جا نمی‏کند. باید مساله را در جای خود حل کرد. جابه‏جا کردن وزارت‏خانه و بخش‏های اداری و دولتی ممکن است افراد کم‏تری را در روز به تهران بیاورد، ولی جمعیتی که در تهران ساکن است که از آن‏جا نمی‏روند. افزایش جمعیت تهران هم دقیقا رشد طبیعی خود را دارد و ما مهاجرت خیلی خاصی به سمت تهران نداریم.در نتیجه‏ یک ابرشهر داریم که باید به مقاوم‏سازی آن بپردازیم. این‏گونه صورت مساله‏ها را پاک کردن و انتقال دادن و این‏ها، راه‏حل‏های دمکراتیک و راه‏حل‏های خیلی روشن و فکر کرده‏ای نیستند».

راه‌حل‌های تهران چیست؟

دکتر مهدی وظیفه‌دوست می‌گوید برای کوچک کردن ابعاد فاجعه زلزله در تهران سه کار عمده باید انجام داد: یکی به وجود آوردن یک مدیریت بحران مرکزی، دوم روش‌های بهینه مهار آتش‌سوزی و سوم آمادگی و پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت امدادرسانی.

به اعتقاد وی مسئله آموزش مهار آتش‌سوزی پس از زلزله برای تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. او می‌گوید: «روی مساله‏ی مقابله با آتش‏سوزی و مهار آن باید خیلی بیشتر کار شود. مثلا در محله‏های زیادی گروه‏هایی تشکیل شوند که شیوه‏ی مقابله با آتش و مهار آن را بیاموزند و بتوانند در صورت وقوع فاجعه، به سرعت وارد عمل شوند. چون یکی از خطرات بزرگی که هنگام وقوع زلزله پیش می‏آید، آتش‏سوزی است».

دکتر بهروز گتمیری نیز معتقد است ایران در زمینه مطالعاتی و پیش‌عملیاتی برای زلزله بسیار پیشرفت کرده اما هنوز از نقطه ایده‌آل دور است. او می‌گوید: «بعد از زلزله‏ی منجیل در سال ۱۹۹۰ و بعد از زلزله‏ی بم، در ۲۰ سالی که من خودم به طریقی دارم می‏بینم و درگیر هستم، جهش‏ها و حرکات بسیار بزرگی انجام شده است. به جایی نرسیده‏ایم که امروز رضایت بخش باشد، ولی نمی‏توان منکر کارهایی هم که انجام گرفته، شد. چه در عرصه‏‏ی تهیه‏ی مدارک فنی و چه در عرصه‏ی حتی همین آموزش‏ها و عرصه‏ی مدیریت بحران زلزله، یک سری حرکات انجام شده و با انجام این حرکات، وضع‏مان بهتر است.ولی من هم به عنوان یک متخصص که نگاه می‏کنم، می‏گویم از آنجایی که باید وضع ایده‏آل‏مان باشد دوریم و باید برای رسیدن به آن وضع ایده‏آل بسیار حرکت کنیم».

روز چهارشنبه سی‌ام دی‌ماه شهر فیروزکوه در نزدیکی تهران، پنج مرتبه لرزید. مردم این شهر شب را در خیابان‌ها سپری کردند تا اگر زلزله‌ی شدیدی به وقوع پیوست زیر آوار نمانند. سازمان هلال احمر نیز اعلام آماده‌باش کرده است. آیا زمان کافی برای رسیدن به ’’وضعیت ایده‌آل‘‘ مورد نظر کارشناسان وجود دارد؟

میترا شجاعی
تحریریه: بهمن مهرداد

عرضه خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم از طریق وایمکس ایرانسل برای نخستین بار در ایران در هفت شهر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این سرویس نوین ایرانسل برای اولین بار در ایران با پهنای باندهایی بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه، در شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد راه‌‍اندازی و عرضه آن آغاز شد.پس از تجربه ایرانسل در زمینه ارائه خدمات مختلف تلفن همراه، اکنون این اپراتور قصد دارد تجربه‌ای کاملاً متفاوت از اینترنت پرسرعت بی‌سیم را با سرویس جدید وایمکس و با کیفیتی مطلوب در اختیار کاربران اینترنت کشور قرار دهد. متقاضیان می‌توانند با استفاده از وایمکس ایرانسل و تنها از طریق یک مودم وایمکس و با استفاده از رایانه خود، به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی داشته باشند.مشترکین این سرویس نوین و منحصر به فرد همیشه و در هر مکانی که تحت پوشش شبکه وایمکس ایرانسل باشد، به اینترنت با سرعت و استانداردی مناسب دسترسی خواهند داشت. ایرانسل امکان دسترسی و بهره‌مندی از این سرویس منحصر به فرد را در تمامی شهرها و مناطقی که تحت پوشش شبکه وایمکس ایرانسل هستند، فراهم کرده است. برای استفاده از وایمکس ایرانسل، نیازی به نزدیکی و یا دید مستقیم نسبت به آنتن ارسال کننده نیست و با بهره گیری از انواع مودم‌های وایمکس ایرانسل، امکان دسترسی به این سرویس چه در داخل ساختمان و چه در فضای باز فراهم خواهد بود.هزینه اندک توسعه و نگهداری، مودم کوچک و قابل حمل، عدم تداخل امواج، امنیت بالای شبکه، یکپارچگی مودم، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت گسترش شبکه انتقال داده، توسعه ظرفیت تجارت الکترونیک، عدم نیاز به کابل‌کشی و خطوط تلفن از جمله مزایا و برتری‌های فناوری وایمکس به شمار می‌روند.براساس این گزارش، ثبت نام آسان، عرضه پهنای باندهای مختلف بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت و بر ثانیه بر اساس نوع درخواست کاربر، تنوع در نحوه پرداخت هزینه‌ها، امکان پرداخت هزینه اینترنت از طریق کارت‌های شارژهای ایرانسل موجود در بازار، امکان استفاده از چندین مودم برای یک حساب و پرداخت متمرکز، بازپرداخت مبلغ خرید در صورت عدم رضایت کاربر و پشتیبانی نصب و راه‌اندازی مودم‌های وایمکس از جمله مزایای اشتراک وایمکس ایرانسل هستند.براساس اعلام ایرانسل، در فاز بعدی، خدمات پیشرفته تلفن اینترنتی (VoIP) نیز به کاربران خانگی و تجاری وایمکس ایرانسل عرضه خواهد شد.به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعرفه‌های استفاده از سرویس وایمکس، از تاریخ ۱ تا ۲۲ بهمن ماه، به صورت تشویقی ارائه شده و پس از این تاریخ، مشترکین این سرویس می‌توانند در صورت تمایل و تا هر زمان که مایل باشند، با همان طرح تعرفه فعال به استفاده از سرویس وایمکس ایرانسل ادامه داده و یا در غیر این صورت، با انتخاب یکی از طرح‌های تعرفه تشویقی جدیدی که متعاقباً اعلام خواهد شد، نسبت به تغییر طرح تعرفه خود اقدام کنند. طرح تعرفه در واقع بسته‌ای است متشکل از سرعتی که مشترک برای اتصال انتخاب می‌کند و میزان ترافیک ماهانه‌ای که مایل به استفاده از آن می‌باشد، بعنوان مثال مشترکین، امکان انتخاب طرح تعرفه‌ای با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و ترافیک ماهانه ۳ گیگابایت را خواهند داشت.کاربران وایمکس ایرانسل می‌توانند بر اساس تمایل خود نسبت به نحوه پرداخت، از میان دو گزینه اشتراک اعتباری و یا دائمی یکی را انتخاب کنند. همچنین تمامی کاربران این سرویس، صرف نظر از روش پرداخت انتخابی خود، می‌توانند در هر زمان به ریز صورتحساب و جزئیات استفاده خود از خدمات دسترسی داشته باشند.عرفه استفاده از وایمکس ایرانسل با سرعت ۶۴کیلوبیت بر ثانیه با آبونمان رایگان، ۱۰۰ ریال به ازای هر مگابایت تبادل اطلاعات به عنوان نرخ مصرف آزاد تعیین شده است.هزینه آبونمان ماهیانه استفاده از این سرویس با سرعت ۱۲۸کیلوبیت برثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۱۵۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۴۵۰هزار ریال می‌باشد. این تعرفه برای سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۲۹۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۸۵۰هزار ریال می‌باشد.هزینه آبونمان ماهیانه سرویس وایمکس ایرانسل با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه با ۴ گیگابایت ترافیک رایگان ۳۵۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود یک میلیون و ۲۰۰هزار ریال خواهد بود.هزینه آبونمان ماهیانه این سرویس برای سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۱۰ گیگابایت ترافیک رایگان ۸۰۰هزار ریال و برای استفاده با ترافیک نامحدود دو میلیون ریال می‌باشد. این تعرفه برای سرعت ۲ مگابیت برثانیه با ۲۰ گیگابایت ترافیک رایگان، یک میلیون ۴۰۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود سه میلیون و ۶۰۰هزار ریال می‌باشد.گفتنی است امکان استفاده از ترافیک اضافه با تعرفه ۱۰۰ریال به ازای هر مگابایت به عنوان نرخ مصرف آزاد و یا خرید بسته‌های افزایشی ۱، ۲، ۳، ۵ و یا ۱۰ گیگابایتی برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی وایمکس ایرانسل فراهم شده است.زمانی که میزان مصرف مشترک یکی از طرح‌های تعرفه پایه، بیش از میزان حجم اینترنت قابل دسترس در طرح تعرفه انتخابی وی باشد یا زمانی که وی احتمال می‌دهد در یک بازه زمانی نیاز به حجم بیشتری ترافیک خواهد داشت، می‌تواند میزان ترافیک طرح تعرفه پایه خود را با استفاده از بسته افزایشی، اضافه کند. بسته های افزایشی وایمکس ایرانسل حجم مشخصی از میزان دسترسی به اینترنت هستند که به وسیله آنها می‌توان با بهای تخفیفی و برای مدت زمانی محدود، حجم ترافیک طرح تعرفه اولیه انتخابی خود را افزایش داد. به عنوان مثال، مشترکین وایمکس ایرانسل با سرعت ۶۴کیلوبیت بر ثانیه می‌توانند با پرداخت مبلغ ۷۲هزار و ۸۱۶ ریال یک بسته افزایشی یک گیگابایتی خریداری و استفاده کنند.براساس این اطلاعیه، در حال حاضر مودم‌های وایمکس ایرانسل در دو نوع داخلی و فضای باز عرضه می‌شوند که مودم‌های داخلی، با ابعادی کوچکتر و قابلیت نصب و کاربرد بسیار آسان، متناسب با فضای منزل و یا دفاتر کار کوچک طراحی شده‌اند. مودم فضای باز که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد، به علت قدرت بالا در دریافت و ارسال امواج، برای مکان‌هایی که به علت فشردگی ساختمان‌ها، پیچیدگی ساخت و ساز و یا دلایل دیگر، فرکانس‌ها ضعیف‌تر است، طراحی شده و توصیه می‌شود.درحال حاضر مودم داخلی ایرانسل با بهای یک میلیون و ۱۰۰هزار ریال و مودم فضای باز با بهای دو میلیون و ۲۰۰هزار ریال به متقاضیان عرضه می‌شود.اطلاعات بیشتر درخصوص فناوری وایمکس، نحوه ثبت نام و پرداخت، طرح‌های تعرفه متنوع، بسته‌های افزایشی و مصرف آزاد، نحوه تهیه مودم، نقشه مناطق تحت پوشش و فهرست فروشندگان مجاز سرویس وایمکس ایرانسل در وب‌‌سایت رسمی این شرکت قابل مشاهده می‌باشد.همچنین کارشناسان مرکز تماس ویژه وایمکس ایرانسل با شماره تلفن ۷۰۷ برای تماس از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ برای تماس از سایر خطوط در تمامی ساعات شبانه روز و هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان سرویس وایمکس ایرانسل و خدمات مربوط به آن هستند.
ارسال شده توسط علی پارسا / WinBeta

۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

مهمترین کشف علمی سال !


مثل هر سال مجله علمی Science مهمترین کشف علمی سال گذشته میلادی را انتخاب کرد . بدین ترتیب ژوری متشکل از پژوهشگران و روزنامه نگاران تخصصی علمی کشف فسیل Ardipithecus ramidus را مهمترین کشف علمی سال 2009 انتخاب کردند.
در سال 1994 گروهی پژوهشگر آمریکایی در منطقه ای در اتیوپی فسیلی را پیدا کردند که اکنون پس از پانزده سال تحقیق و آزمایش های مختلف سبب دگرگونی و تحول در بسیاری از فرضیه های انسان شناسی شده است.
طی شانزده سال گذشته گروهی متشکل از 47 پژوهشگر آمریکایی ، فرانسوی ، ژاپنی ، کانادایی، اتیوپیایی و انگلیسی 125 قطعه استخوان بدست آمده از فسیل ملقب به"آردی"را مورد بررسی قرار دادند و اکنون پی برده اند که این فسیل متعلق به زنی است به قد 120 سانتی متر و با 50 کیلوگرم وزن که در 4.4 میلیون سال پیش در آفریقای کنونی زندگی می کرده است.
گفتنی است که تا کنون قدیمی ترین فسیل یافت شده ، "لوسی" نام داشت که در سال 1974 کشف شده بود و سن آنها به 3.2 میلیون سال تخمین زده شده بود. (فرانسه RFI)

۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

سرعت اینترنت در ایران و دیگر نقاط جهان


در حالی که کشورهای دنیا آمارهای دسترسی به اینترنت را با واحدهای مگابیت و بزرگتر از آن ارائه و هر روز بر تحولات خود در این زمینه تاکید می کنند در ایران آمارهای سرعت اینترنت همچنان با واحد کیلوبیت ارائه و اعلام می شود.
اینترنت سامانه ارتباطی است که به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده است. این شبکه عظیم جهانی در اواخر سال 1960 با انگیزه همکاری، دسترسی چند سویه به منابع و مهارتهای محاسباتی و امکان پذیر شدن کار در زمینه های بین رشته ای علوم و مهندسی کاربردی شد. این سامانه ارتباطی از اوایل دهه 1990 به صورت یک شبکه همگانی و جهان شمول درآمد.
وابسته شدن تمامی فعالیت های بشر به اینترنت در مقیاسی جهانی و در حداقل زمان ممکن، حکایت از آغاز یک دوران تاریخیِ نوین در عرصه های مختلف می کرد.
با گسترش کاربرد اینترنت در سراسر جهان، امکانات و فناوریهای استفاده از اینترنت و ابزارهای آن نیز به شکل چشمگیری تغییر و تحول پیدا کرد به طوری که امرزه شاهدیم روزانه فناوریهای جدیدی برای استفاده کارآمدتر و سریعتر از اینترنت عرضه می شود.
این قابلیت باعث شده است تا میزان استفاده از اینترنت توسط افراد یک جامعه به عنوان شاخصی برای میزان رشد و پیشرفت کشورها در نظر گرفته ‌شود. از این رو دسترسی سریع به اطلاعات یکی از کلیدی ترین عوامل در دهکده جهانی به شمار می رود.
این امر سبب شد تا در رتبه بندی کشورها بررسی وضعیت پهنای باند و سرعت اینترنت یکی از اجزای جدایی ناپذیر آمارها درآید. دراین آمارها ایران علی رغم پذیرش مناسب فناوریهای نوین مخابراتی دارای وضعیت سئوال برانگیزی است. این گزارش قصد دارد تا وضعیت ایران را در میان آمارها بررسی کند.
جایگاه اینترنت ایران در میان اعداد و ارقام جهانی طبق آمارهای منتشر شده سرعت اینترنت در کشور برای کاربران شرکتها 512 کیلوبیت در ثانیه و برای کاربران خانگی 128 کیلوبیت در ثانیه است. از سوی دیگر طبق برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ٨٨ (پایان این برنامه) تعداد پورت های پر سرعت فعال (ADSL) باید به 5/1 میلیون پورت برسد در حالی که هم اکنون کمتر از ١٠٠هزار پورت فعال ADSL وجود دارد.
به عبارت دیگر نفوذ ADSL در ایران یک نهم میزان پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه است.
بر اساس آخرین گزارشهای رسمی ITU ایران با ضریب نفوذ اینترنت 34 درصد بعد از فلسطین اشغالی، امارات، قطر، لبنان و ترکیه در مقام ششم منطقه قرار دارد و براساس شاخص اینترنت پرسرعت، جایگاه 15 را در منطقه به خود اختصاص داده است. طبق معیار سنجش ITU در این رتبه بندی، اینترنت پرسرعت به پهنای باند بالای 512 کیلوبایت بر ثانیه اطلاق می شود این درحالی است کاربران خانگی در ایران با محدودیت 128 کیلوبایت بر ثانیه مواجه هستند.
آنچه در این رتبه بندی منظور شده پورت های مورد استفاده سازمانها و شرکتهای بزرگ است.
مقایسه پهنای باند اینترنت ایران با سایر کشورها پهنای باند عبارت است از مقدار اطلاعات عبور داده شده از کانال ارتباطی در واحد زمان که با واحدهای کیلوبایت، مگابایت، ترابایت و غیره اندازه گیری می شود.
حداقل سرعت استاندارد برای اتصال به اینترنت از طریق Dail up حدود 56 کیلوبایت در ثانیه در نظر گرفته شده است ولی در حال حاضر کاربران ایرانی با سرعتهای کمتر این میزان در محدوده 30 تا 46 کیلوبایت بر ثانیه به شبکه متصل می شوند.
بر اساس گزارش جدیدی که موسسه Akamai از بررسی یک چهارم پایانی سال 2009 در زمینه سرعت و پهنای باند کشورهای دنیا ارائه کرده است، در زمینه سرعت اینترنت تنها کشورهایی که با واحد "کیلوبیت" درج شده است کشورهای ونزوئلا، مصر، چین، هند، سودان، سوریه و پرو است.
این در حالی است که شرکت مخابرات ایران دغدغه‌ اصلی خود را واگذاری اینترنت پرسرعت، واگذاری دیتا و سرویسهای جدید می داند و در این راستا اقداماتی را در جهت واگذاری اینترنت پرسرعت در برخی مناطق مخابراتی مانند 2، 4، 6 و 8 آغاز کرده است که تا پایان ماه جاری محقق می شود.
مرجع : مهر/http://www.fararu.com/vdcb08bf.rhb9fpiuur.html

تندرستي با كاسه و بشقاب !


ملامين، چيني، آركوپال، پيركس و بلور. اين‌ها اجزاي لاينفك آشپزخانه‌هاي امروزي هستند. البته هستند خانم‌هايي كه هنوز هم اصالت چيني را با چيز ديگري عوض نمي‌كنند يا آن‌هايي كه دوست دارند با چند كاسه و بشقاب سفالي، رنگ و لعاب سنت را به زندگي مدرن امروزي تزريق كنند.
در عوض بعضي هم از خير هرچه سنت و نوستالژي است به راحتي گذشته‌اند و با سر به استقبال مدرنيته رفته‌اند و حتي سر ميز غذا هم راحتي را با چيزي عوض نمي‌كنند و به استقبال يك‌بار مصرف‌ها مي‌روند.
از هر دسته كه هستيد، فراموش نكنيد جنس و كيفيت ظرفي كه در آن غذا مي‌خوريد، اگر از طعم و كيفيت غذا مهم‌تر نباشد، بي‌اهميت‌تر هم نيست، پس اين نكات را در انتخاب ظرف غذايتان به خاطر داشته باشيد.
قديمي‌ترين ظروف سفالي كه باستان شناسان موفق به يافتن آنها شده‌اند، مربوط به هزاره دهم پيش از ميلاد در محدوده بين‌النهرين است. قديمي‌ترين ظرف سفال ايراني نيز مربوط به 8 هزار سال پيش از ميلاد است كه در روستاي گنج‌دره در حوالي كرمانشاه يافته شده‌است.
به هر حال ظروف سفالي را مي‌توان قديمي‌ترين ظروف غذاخوري ناميد ولي اين قدمت باعث فراموشي آنها نشده است و هنوز هم به 2 شكل سنتي سفال و سراميك استفاده مي‌شوند.
سفالي كه لعاب مي‌خورد و مجدداً پخته مي‌شود به سراميك تبديل مي‌شود و امروزه اين ظروف سراميكي هستند كه به‌عنوان ظروف غذاخوري استفاده مي‌شوند و ظروف سفالي بيشتر جنبه تزئيني دارند، چون سفال اگر لعاب نداشته باشد چربي و رطوبت را پس مي‌دهد. براي تهيه اين ظروف معمولاً از خاك كائولن به‌عنوان ماده اوليه به همراه مقداري كاه و شن به‌عنوان چسب استفاده مي‌شود.
اين مواد با آب مخلوط مي‌شوند و تركيب حاصل به شكل ظرف مورد نظر درمي‌آيد و سپس در كوره‌اي با حرارت حدود 800 درجه به مدت 8 ساعت عمليات پخت صورت مي‌گيرد. سپس كوره خاموش مي‌شود و ظروف شب تا صبح همانجا مي‌ماند و به آرامي خنك مي‌شود.
بعد از اين مرحله با كمك اكسيدهاي رنگي فلزات آهن و آلومينيوم و مس و سرب، لعاب روي ظرف قرار مي‌گيرد و مجدداً عمليات پخت تكرار مي‌شود. ظرفي كه به اين ترتيب تهيه شده چون در درجه حرارت 800 درجه پخته شده، توان تحمل حرارت بالايي دارد به‌طوري كه بعضي از ظروف سراميك را مي‌توان در ماكروفر يا روي شعله ملايم قرار داد.
اما كارشناسان هشدار مي‌دهند در استفاده از ظروف سفالي و سراميك بايد از استفاده از ظروف آبي‌رنگ به‌عنوان ظروف غذاخوري پرهيز كرد چون اين ظروف داراي تركيبات سربي هستند و احتمال بروز مسموميت غذايي را ‌افزايش مي‌دهند. از محاسن اين ظروف مي‌توان به سبك بودن آنها نسبت به چيني‌ها و همچنين قيمت كمترشان نسبت به ظروف چيني و كريستال اشاره كرد.
رويي يا روحي؟ مسئله اين است
احتمالا وقتي از كسي مي‌شنويد « قابلمه روحي» فكر مي‌كنيد اصل و نسب اين قابلمه از روي است و طرف به اشتباه آن را روحي تلفظ مي‌كند. اما در اين مورد، شما هم اشتباه مي‌كنيد. اين ظروف به‌طور عمده از جنس آلومينوم هستند و براي سلامت انسان هم ضرر دارند.
نگهداري مواد غذايي ترش اسيدي يا شور در ظروف آلومينومي يا طبخ غذا در اين ظروف موجب خروج آلومينوم از ظرف و ورود آن به غذا مي‌شود. يبوست، اختلالات گوارشي، پوكي استخوان و آلزايمر از مهم‌ترين عوارض ناشي از مصرف آلومينوم است.
نتايج يك تحقيق داخلي روي ظروف آلومينومي نشان مي‌دهد كه در اثر پخت غذا در اين ظروف، يون‌هايي آزاد و به غذا اضافه مي‌شوند كه موجب بروز بيماري‌هايي مانند آلزايمر، راشيتيسم و عوارضي همچون غش، كم‌خوني مفرط و اختلال در هنگام راه‌رفتن مي‌شود. بر پايه نتايج اين تحقيق، هرچه مدت زمان پخت در اين ظروف بيشتر شود ميزان يون‌هاي آزاد شده نيز افزايش مي‌يابد. همچنين استفاده از اسيدهاي خوراكي مثل سركه، آبليمو و آبغوره در غذا موجب افزايش آزاد شدن يون‌ها مي‌شود.
البته اين خطرات فقط مخصوص ظرف آلومينومي نيست. ‌كارشناسان همچنين معتقدند در طبخ غذا از ظروف مسي هم نبايد استفاده كرد. نرم بودن فلز مس و ورود آن به غذا باعث مي‌شود كه در طولاني‌مدت فرد دچار مسموميت شده و مس اضافي روي احشاء و اندام داخلي بدن اثرات سوئي بگذارد.
بعضي از كارشناسان عقيده دارند ظروف استيل بهترين نوع ظروف براي پخت غذا هستند و درصورت استفاده از ظروف مسي، بايد اين ظروف قلع‌اندود باشند. البته جذب آهن فلزي از طريق سامانه گوارش پايين است. اما همان اندازه آهني كه از اين طريق وارد غذا ‌مي‌شود و جذب مي‌شود، نكته مثبتي در استفاده از اين ظروف به شمار مي‌آيد.
اين روزها ملامين‌ها از مهجورترين ظروف هستند. اما با وجود كاهش توليد ملامين، هنوز هم در اكثر خانه‌ها چند دست بشقاب و كاسه ملامين پيدا مي‌شود و خيلي‌ها به‌عنوان ظروف پيك‌نيك از اين جنس استفاده مي‌كنند. اين ظروف سبك و قابل حمل هستند و قيمت ارزاني دارند و ديرتر مي‌شكنند و براي استفاده در مسافرت و پيك‌نيك بسيار مناسب هستند.
ملامين اولين بار در حدود 45 سال پيش در ايتاليا ساخته شد و از حدود 35 سال پيش به ايران راه يافت.
اگر فرآيند توليد ظروف ملامين درست و اصولي انجام شود، مقدار لعاب كافي باشد و زمان پخت قطعه نيز كافي بوده باشد، اين ظروف مشكلي براي سلامتي افراد به وجود نمي‌آورند.
البته در هنگام مصرف اين ظروف هم توجه به چند نكته حائز اهميت است: ظروف ملامين را نبايد با اجسام خشن مانند سيم ظرف‌شويي شست، چون خش برمي‌دارند.
همچنين هنگام بريدن ميوه بايد مراقب باشيد تا چاقوي تيز با ظروف برخورد نكند و باعث از بين رفتن لعاب محافظ نشود كه در اين صورت ميكروب‌ها به راحتي به ظروف نفوذ مي‌كنند و در نوبت‌هاي استفاده بعدي موجب آلودگي غذاها مي‌شوند. از سوي ديگر مرور زمان ممكن است باعث از بين رفتن كيفيت اين ظروف يا لب‌پر شدن آنها شود. به‌دليل نفوذ ميكروب‌ها، استفاده از ملامين‌هاي ترك‌دار و كهنه توصيه نمي‌شود.
با وجود مجموع اين محاسن، ملامين‌ها مخالفاني هم دارند. مهندس فرساد، كارشناس بهداشت محيط در اين زمينه مي‌گويد: هرچند تا كنون سرطان‌زايي ظروف ملامين مشخص نشده ولي تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد. در ضمن ظروف بهتر و سالم‌تر از ملامين نيز وجود دارد.
به گفته دكتر كشاورز متخصص تغذيه، ملامين‌ها قابليت نگهداري رنگ را ندارند و استفاده از ملامين‌هاي رنگي براي سلامت مضر است چون به مرور زمان اين رنگ وارد غذاها مي‌شود. وي اضافه مي‌كند: در تهيه ملامين ممكن است مقداري از مواد اوليه كه مونومرهاي سمي هستند، باقي بمانند كه اين مواد هم به مرور وارد غذا مي‌شوند و براي سلامت افراد ضرر دارند. از سوي ديگر ماده‌اي كه به‌عنوان براق‌كننده به ظروف ملامين اضافه‌ مي‌شود هم ممكن است براي سلامت افراد چندان بي‌ضرر نباشد.
هرچند در ميان كارشناسان بر سر استفاده از ظروف ملامين اتفاق نظر وجود ندارد، اما همه متخصصان بر اين باورند كه هنگام خريد ملامين بايد از استاندارد بودن و حك شماره پروانه بهداشتي ساخت در پشت اين ظروف مطمئن شويد زيرا ظروفي كه با مجوز وزارت بهداشت تهيه مي‌شوند از نظر استانداردهاي ملي و بين‌المللي كمترين مشكل را دارند و خطرات جدي مصرف‌كنندگان را تهديد نمي‌كند.
بنويسيم اوپال، بخوانيم آركوپال
نام اوپال برايتان آشنا نيست؟ اگر اوپال را نمي‌شناسيد، آركوپال را كه حتما شنيده‌ايد. بدنيست بدانيد كه «آرك» نام يك شركت معروف فرانسوي است كه اولين بار حدود 100 سال پيش ظروف اوپال را توليد كرد و به همين دليل در ايران ما اين ظروف را به نام آركوپال مي‌شناسيم. اوپال در واقع ماده‌اي است ميان شيشه و چيني. از شيشه زيباتر و نشكن است و از چيني سبك‌تر است، چون به مراتب نازك‌تر از چيني است.
براي توليد اوپال از سيليس، آهك، شيشه خورده و كربنات سديم (مواد اوليه توليد شيشه) به همراه فلورايد يا فلدسپات و كريوليت كه نوعي مواد معدني هستند، به‌عنوان مواد اوليه استفاده مي‌شود. اين مواد در دماي 1500تا1600 درجه سانتيگراد ذوب مي‌شوند و سپس با استفاده از سامانه گريز از مركز، ظرف مورد نظر توليد مي‌شود. به‌دليل استفاده از همين سامانه گريز از مركز به جاي قالب و پرس است كه ظروف اوپال بسيار نازك‌تر و سبك‌تر از چيني‌ها هستند.
به اين ترتيب ظروفي توليد مي‌شود كه در واقع شيشه‌اي هستند ولي به علت وجود ماده سفيدكننده‌اي مانند فلورايد حالت چيني به خود مي‌گيرند. اكثر اوپال‌ها با انجام يك عمليات حرارتي به اسم «آنيل» در مقابل حرارت مقاوم مي‌شوند و مي‌توان از آنها در ماكروفر استفاده كرد. نقش گل روي ظرف هم طي همين عمليات آنيل پخته مي‌شود. براي ايجاد اين نقوش از عكس برگردان يا استامپ كه رنگ‌هاي مقاوم در برابر درجه حرارت هستند، استفاده مي‌شود.
چيني‌ها بدون حرف و حديث
ظروف چيني يكي از سالم‌ترين ظروف غذاخوري هستند كه از نظر ايجاد مشكل براي سلامتي هيچ حرف و سخني پشت سرشان شنيده نمي‌شود. اين ظروف همان طور كه از اسمشان پيداست اولين بار حدود 3تا4 هزار سال پيش در چين توليد شده‌اند. سابقه توليد صنعتي چيني در ايران هم به حدود 3 تا 4 سال پيش از انقلاب باز مي‌گردد.
خاك كائولن، فلدسپات (نوعي ماده معدني جلادهنده با نقطه ذوب پائين) و سيليس به همراه نوعي خاك چسبنده به نام بال‌كلي، مواد اوليه تهيه چيني هستند. توجه به اين مواد اوليه مشخص مي‌كند كه چيني‌ها يك نسبت خانوادگي هم با سراميك‌ها دارند.
تفاوت عمده اين دو جنس به درجه حرارت پخت آنها مربوط مي‌شود. حداكثر درجه حرارت پخت سراميك‌ها 1100 درجه است كه البته درجه حرارت داخل اين ظروف از اين مقدار كمتر است.
همين مسئله باعث مي‌شود كه در داخل ظروف سراميك خلل و فرج باقي بماند و اين ظروف از چيني‌ها سبك‌تر شوند و جذب آب داشته باشند و البته به همين دليل دوام آنها هم از چيني‌ها كمتر است. در مقابل، چيني‌ها در 1400 درجه پخت مي‌شوند و به همين دليل درجه ‌حرارت داخل و بيرون آنها يكسان شده و سنگين‌تر و با دوام‌تر هستند.
چيني‌ها بر خلاف جنس‌هايي مانند بلور در تماس با غذاي داغ زود داغ نمي‌شوند و همچنين با سرد و گرم شدن به راحتي نمي‌شكنند. همچنين اين ظروف هيچ‌گونه مواد سمي و مضري ندارند.
در تمام دنيا در مراسم تشريفاتي از ظروف چيني استفاده مي‌شود، اما چيني‌ها انواع گوناگوني دارند. مثلاً چيني‌هاي ضخيم و بسيار مقاوم معمولاً در هتل‌ها استفاده مي‌شوند و چيني كاغذي‌ كه نوعي چيني بسيار نازك و براق و استخواني بسيار گران قيمت است، در انگلستان و كره مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ما ايراني‌ها هم معمولا از چيني پورسلن استفاده مي‌كنيم كه ضخامت متوسطي دارد و از جلاي خوبي برخوردار است.
در شستشوي ظروف چيني بهتر است از سفيدكننده‌ها و اجسام خشن مانند سيم ظرف‌شويي استفاده نشود تا جلاي لعاب از بين نرود.
http://www.salamatnews.com/printNews.aspx?id=7706

حفاظت از پوست در مقابل سرمای زمستانی


با توجه به این که هوای بیرون سرد و غیر مرطوب و هوای داخل خشک و گرم می باشد ، پوست ترک خورده و خشک می شود و لب ها نیز به همین وضعیت دچار می شود. برای پیشگیری از این مشکل توجه ویژه در این زمان لازم است.
به گزارش گروه ترجمه «سلامت نیوز»، استفاده از کرم های مرطوب کننده در هر روز مانع از بروز این مشکل خواهد شد.
بهترین زمان برای مصرف مرطوب کننده ها درست بعد از دوش حمام کردن است تا مواد مرطوب کننده به خوبی روی سطح پوست قرار بگیرد. افرادی که دارای پوست حساس هستند بهتر است از مواد مرطوب کننده بدون عطر و بو استفاده کنند.
شست و شوی مرتب دستان مانع از انتشار میکروب ها میشود ولی ممکن است پوست دست نیز دچار خشکی شود.
بنابر این از مواد مرطوب کننده ویژه پوست دست نیز ا ستفاده کنید.
در هنگام حمام کردن از قرار گرفتن زیر اب داغ اجتناب کنید. و بعد از حمام کردن از لوسیون های معدنی و ژل های مرطوب کننده استفاده کنید.
زمانی که خواستید از منزل خارج شوید بهتر است سطح پوست صورت را با کرم ضد آفتاب بپوشانید . برای لب ها نیز از کرم مخصوص استفاده کنید.
http://www.salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=18622&cat=7

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

تلفن همراه ناصرالدین شاه قاجار !






اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به ناصرالدین شاه بوده است.
شكل و شمایل این تلفن همراه كه در سال 1230 تولید شده است، به تلفن‌های همراه امروزی شباهتی ندارد.
این تلفن همراه در سفرها همراه ناصرالدین شاه بوده و در زمان نیاز به كابل‌های كشیده شده بین راه وصل و با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی برقرار می‌شده است.
این تلفن دارای راهنمای فارسی بوده و ساخت كارخانه البیس شهر زوریخ می‌باشد.
From : "Shahbaz Parsipour"

جوجه‌ها مي‌توانند تا 3 بشمارند !


مطالعات جديد نشان مي دهد که جوجه هاي 3 الي 4 روزه مي توانند تا عدد 3 را تشخيص داده و ميان اعداد 2 و 3 تفاوت قائل شوند
به گزارش مهر، دانشمندان دريافتند جانورن مختلف در سنين کم توانايي تميز دادن ميان عدد 2 و3 را دارند. دانشمندان دانشگاه تي رنتو در ايتاليا بر اين باورند که اين توانايي به نظر ذاتي بوده و در جوجه هايي که تنها 3 الي 4 روز از تولد آنها مي گذرد نيز مشاهده مي شود.
به گفته دانشمندان توانايي شمارش در اين جانداران بسيار شگفت انگيز است. به منظور اثبات اين توانايي آزمايشهاي شکل داده شد که طي آن تعدادي توپ در دسته هاي 2 تايي و 3 تايي در معرض ديد جوجه ها قرار گرفت.
در يکي از آزمايشها جوجه ها حرکت در برابر گروه هاي 3 تايي از توپها را نسبت به گروه هاي 2 تايي ترجيح دادند. زماني که يکي از توپها توسط صفحه اي پوشانده شد و در مقابل توپي در برابر چشم جوجه ها از گروهي 3 تايي به گروهي 2 تايي انتقال داده شد، جوجه ها همچنان توانايي تعيين گروهي را که 3 توپ در آن قرار گرفته بود را داشتند.
نتيجه اين آزمايشها نشان مي دهد که حتي در صورت نبود آموزشي خاص، جوجه ها به صورت خود به خودي ميان 2 و 3 تفاوت قائل مي شوند و در هر دو حالت آزمايش گروه بزرگتر را ترجيح مي دهند.
در اين تحقيقات همچنين اشاره شده است که مطالعات پيشين نشان مي دهد نوزاد انسان توانايي شناسايي حجم گروه ها را در صورتي که تعداد محتويات آن از 3 بيشتر باشد از دست مي دهد.

جوجه ها مي توانند حساب‌کنند !


پژوهشگران کانادايي و ايتاليايي در تحقيقات خود کشف کردند که جوجه ها مي توانند از چپ به راست حساب کنند.
محققان دانشگاه پادوا و دانشگاه ساسکاتچوان در کانادا با بررسي جوجه هاي دو گونه مختلف جوجه مرغ و جوجه سار نشان دادند که اين جوجه ها از توانايي حساب کردن برخوردارند و ترجيح مي دهند که اين کار را از چپ به راست انجام دهند.
همچنين اين جوجه ها قادرند از بين چندين شيئ يک شيئ مورد نظر را شناسايي کنند.
اين دانشمندان يک رديف از 16 شيئ يک شکل را در مقابل جوجه ها قرار دادند به طوري که اولين شيئ به جوجه نزديکترين فاصله و شانزدهمين شيئ آخرين فاصله را داشت سپس يک شيئ جديد را وارد اين رديف کردند.
در اين آزمايش مشاهده شد که جوجه ها موفق شدند برپايه موقعيت جهت، شيئ جديد را شناسايي کنند.
براساس گزارش آنسا ، همچنين اين جوجه ها پس از آنکه موقعيت صف اشياء 90 درجه چرخيد، بازهم توانستند شيء وارد شده را با شمردن اشياي ديگر و جاي قرار گرفتن شيء متفاوت آن را تشخيص دهند.
هر دو گونه اين شيئ را با «حساب کردن» اشيا از منتهي اليه سمت چپ به راست شناسايي کردند.

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

کاربران اينترنت کشور : 26ميليون نفر !


شرکت مخابرات ايران اعلام کرد: تعداد کاربران اينترنت از 8 ميليون و 800 هزار نفر در سال 84 به 25 ميليون و 600 هزار نفر در سالجاري رسيده است.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شرکت مخابرات ايران، در حالي که تعداد کاربران اينترنت کشور در سال 84 حدود 8 ميليون و 800 هزار نفر بود، اين رقم هم اکنون به 25 ميليون و 600 هزار کاربر رسيده و در حال حاضر ضريب نفوذ اينترنت در کشور 35 درصد است.
اتصال 7 هزار و 649 مدرسه به شبکه ملي اينترنت و افزايش تعداد پورتهاي دسترسي ديتا (منصوبه) به 187 هزار و 348 پورت از جمله فعاليت هاي شرکت مخابرات ايران در سال جاري به شمار مي رود.
/گزارش خبرگزاري مهر

بررسي کاربران اينترنت در آسيا


ايران در صدر خاورميانه است !
جديدترين آمار سايت رسمي Internet World State نشان مي دهد ايران با داشتن حدود 32 ميليون نفر کاربر در ميان کشورهاي خاورميانه در رتبه اول تعداد کاربران اينترنتي قرار گرفته است.
به گزارش مهر، خاورميانه با 202 ميليون و 687 هزار نفر جمعيت که بر اساس آخرين داده هاي سال 2009 محاسبه شده اند در حدود 3.3 درصد از تعداد کاربران کل جهان را به خود اختصاص داده است به بياني ديگر اين قاره 57 ميليون و 425 هزار و 46 کاربر اينترنتي دارد.
از اين ميان ايران که جمعيت آن تا سال 2009 در حدود 66 ميليون و 429 هزار و 284 نفر تخمين زده شده است 32 ميليون و 200 هزار کاربر اينترنتي را از کل کاربران خاور ميانه به خود اختصاص داده است و در واقع پر کاربرترين کشور خاورميانه تا پايان سال 2009 به شمار مي رود.
پس از ايران کشورهايي مانند عربستان با هفت ميليون و 700 هزار کاربر، سوريه با سه ميليون و 656 هزار کاربر و امارات با دو ميليون و 922 هزار کاربر قرار گرفته اند. تعداد کاربران اينترنتي ايران با توجه به آمار ارائه شده توسط اين سايت نه تنها تقريبا نيمي از جمعيت کشور را تشکيل مي دهد بلکه 56.1 درصد يعني بيش از نيمي از کاربران خاورميانه را نيز تشکيل مي دهد.
قاره آسيا يکي از پر کاربرترين قاره هاي جهان است که به تنهايي 42.2 درصد از کاربران اينترنت در جهان را در خود گنجانده است. پر کاربرترين کشور در اين قاره، چين است که به صورت تقريبي 360 ميليون کاربر اينترنتي دارد و عنوان کم کاربرترين کشور همچنان به کشور تيمور تعلق دارد که تنها از هزار و 800 کاربر برخوردار است.
پس از چين، کشورهاي ژاپن با 95 ميليون 979 هزار کاربر، هند با 81 ميليون کاربر و کره جنوبي با 37 ميليون و 475 هزار کاربر در رده پر کاربرترين کشورهاي آسيا قرار گرفته اند.

/ گزارش خبرگزاري مهر

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

ارتباط رنگ چشم و شخصیت انسان


براستی تا به حال فکر کرده اید که چرا چشم را دریچه ی روح هر انسان می دانند؟
از دیرزمان روانشناسان بسیاری از خصوصیات روحی فرد را از حالات چشمان او بیان می کردند. بطور مثال وقتی نوجوان شما در حال صحبت راجع به موضوعی به چشمان شما نگاه نمی کند یعنی خیلی با شما رو راست نیست، چرا که حسی که از نیروی درونی شما سرچشمه می گیرد و در نگاهتان نمایان می شود به او خواهد گفت که همه چیز را می دانید! بنابراین چشم ها منعکس کننده احساسات ما هستند و به نوعی پنجره ای است که دیگران با نگاه به آن قادرند افکار ما را بخوانند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود!
وضعیت عنبیه ی چشم گویای چگونگی سلامتی هر فرد است، که حتی به دلیل اهمیت و وسعت این بخش، رشته ای تحت عنوان عنبیه شناسی نیز ایجاد شده است. در این رشته به شناخت عنبیه، مردمک و سفیدی چشم می پردازند. محققان این رشته با بررسی علمی و ناحیه بندی این نقاط، به معیارها و نمودارهایی دست یافتند که با مقایسه ی آنها در هرفرد ارتباط اسرار و تنوع چشم را با تمام اعضای بدن و تفاوتهای آن در افراد را نشان می دهد.
همچنین رنگ چشم ها خود نمایان کننده ی شخصیت و توانایی های متفاوت در هر فرد است.
رنگ ها:
میزان و نوع رنگینه های عنبیه چشم در هر فرد ریشه در عوامل ارثی و انحصاری آن شخص دارد. اکثر رنگ چشم انسان شامل، مشکی، قهوه ای، آبی، سبز است که مخلوطی از آنها رنگهای فرعی دیگر را تشکیل می دهد. تفاوت این رنگها بسته به نژاد هر فرد دارد، بطوریکه آسیایی ها و بومی های آمریکایی بیشتر مشکی و فندقی هستند، و در مقابل رنگ چشم اروپایی ها بیشتر آبی، سبز و رنگهای روشن است که از قدیم به نسل های آینده آنها منتقل شده است.
بارزترین صفات و ویژگیهای هر فرد طبق رنگ چشم آن به این صورت است که رنگ قهوه ای نشان زیرکی و باهوشی، رنگ آبی و سبز نشان شرارت و بدجنسی است! وسعت ارتباط رنگ چشم با شخصیت انسان و اهمیت آن، محققین را بر آن داشت تا مطالعات عمیق تری را در این مورد انجام بدهند. طبق این تحقیقات، کسانی که رنگ چشم آنها تیره است، در زمینه های اجتماعی فعال تر، عاطفی و حساس و عصبی تر از افراد چشم روشن هستند.
مقایسه چشم های آبی با قهوه ای
طبق تحقیقاتی که از سی سال پیش به نتیجه رسیده ا ست، افرادی که چشم های قهوه ای دارند در زمینه های ورزشهایی پر تحرک مثل بستکتبال، فوتبال،... استعدادی بیشتری دارند و بالعکس چشم آبی ها در ورزشهای ملایم و تمرکزی مثل گلف، شطرنج،... مستعد تر هستند. در نتیجه ی این مطالعات ثابت شده است که افرادی که رنگ چشم آن ها مشکی، قهوه ای پررنگ است به نسبت چشم روشن ها در تکاپو و جنبش بیشتری هستند و آرام و قرار ندارند.
افراد چشم تیره در مقابل عوامل محرک دیداری و شنیداری واکنش بیشتری را نشان می دهد.
همانطور که در قبل اشاره شد چشم های روشن در زمینه هایی که نیاز به برنامه ریزی، تمرکز، تعمق و طرح ریزی دارند، فعال تر هستند. حتی از سال 1965 تا کنون و تنها طبق آمار احتمالی نه علمی، به این نتیجه رسیده اند که چشم روشن ها در زمینه های کسب جایزه های علمی و مسائل اکتشافی به نسبت بقیه موفق تر بوده اند. بطور مثال، مری کوری دو بار جایزه ی نوبل را ازآن خود کرد. وی تمام عمر خود را برای کشف ناشناخته ها و علوم جدید وقف کرد.
در سال 1998، کوپلن و همکارانش مطالعه ی وسیعی را بروی کودکان به خصوصی پیش دبستانی در زمینه رابطه ی رنگ چشم با چگونگی عادات، آگاهی و روابط اجتماعی انجام دادند. آنان دریافتند، عادات و روابط اجتماعی در پسر بچه ها ی چشم آبی، در مقایسه با رنگهای تیره بسیار متفاوت است و کاملا" می توان از روی رنگ عنیبه آنها به درونشان پی برد. درحالی که این موضوع در مورد دختران صحت نداشت.
نگاهی علمی
مطالعات اخیر نشان داده است که احتمالا" ژنی به نام "پاکس شش" نقش اساسی در رابطه ی بین شخصیت و رنگ چشم بر عهده دارد. این ژن با تأثیر و تعامل در بخش جلویی قشای مغز و آنزیم های آن مانند "ای سی سی (کنترل کننده عوامل و تنش های محیطی)" وظیفه ی تکامل چشم و اعصاب آن را که در اصل، عضوی از مغز محسوب می شود را به عهده دارد. از آنجاییکه "ای سی سی" در واکنش رفتاری و عوامل ادراکی مغز از جمله کنترل ذهن و تلقینات و ... تأثیر مستقیم دارد، بنابر این ژن "پاکس شش" را می توان به عنوان کامل کننده ی بافت های "عنبیه" و "ای سی سی" به حساب آورد.
بنا بر توضیحات علمی فوق، همچنین تحقیقات تکمیلی توسط لارسن ام و همکارانش در سال 2007، صحت رابطه ی همگون رنگ چشم و شخصیت افراد اثبات شده است. تغییرات ژن "پاکس شش" و متعاقبا" تنوع در حالات و رنگ عنبیه، به دنبال خود تفاوت های رفتاری اشخاص را در پی دارد. تحقیقات بعمل آمده بر آناتومی، حالات و رنگ دانه های چشم 428 دانشجو متفاوت از نظر رفتاری، حاکی از آن است که حالت، رنگ و تفاوت در دیگر اعضای چشم انسان، در عملکرد رفتاری وی و احساسات تأثیر مستقیم دارد.
البته تا به امروز مطالعات در این زمینه محدود بوده و جا دارد تا دانشمندان در مورد این مقوله ی مهم بیشتر به تحقیقات بپردازند تا راز دریچه ی چشم و آشکار سازی شخصیت درونی و حالات را نمایان تر کند.
From:
"MoHaMaD"

۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

پنج کاری که زنها انجام می‌دهند که باعث فرار مردها می‌شود !


زن‌ها بدون اینكه متوجه باشند گاهی كارهایی را انجام می‌دهند كه باعث فراری دادن مرد‌ها میشوند.
این پنج مورد از موارد مهم برای این امر به شمار می‌رود. .
اعتماد به نفس پایین : زنهایی كه اعتماد به نفس پایین دارند مرد‌ها را فراری می‌دهند. مرد‌ها جذب زنهایی كه مشكلات زیادی دارند نمی‌شوند. مرد‌ها علاقه دارند در اطراف زنهایی باشند كه كمترین دردسر را درست می‌كنند. مردها دوست ندارند در كنار كسی باشند كه مدام در حال گریه كردن است. همچنین متنفرند در كنار زنانی باشند كه مدام دیگران را برای اشتباهات سرزنش می‌كنند به جای آنكه در صدد رفع آن مشكل بر می‌آیند.
كنترل كردن مردها : زنهایی را كه می‌خواهند مرد را كنترل كنند دوست ندارند. زنهایی كه آنها را یاد غر غر كردن‌های مادرشان می‌اندازد. زنهای كنترل كننده تاثیری بر روی مردان ندارند. مردهایی كه كنترل می‌شوند پشت سر زنانشان دروغ می‌گویند و دزدكی همه كاری انجام می‌دهند. این امكان را به او می‌دهید تا زمان كمتری را با شما بگذراند. زن‌های كنترل كننده مسئله عدم امنیت و اخبار‌های نا درستی را برای مردان ایجاد می‌كنند. مرد‌ها هرگز با زنانی كه آنها را كنترل می‌كنند نمی‌مانند اهمیتی ندارد كه شما چقدر خوب و خوشگل هستید. زنها نباید مرد‌ها را به مانند بچه‌ها بزرگ كنند.
آویزان بودن : هیچكس دوست ندارد در اطراف زنی باشد كه مثل چسب به او چسبیده است، هیچكس دوست ندارد با كسی قرار بگذارد كه او را یاد بچه‌ها می‌اندازد. مردها دوست ندارند اطراف زنی باشند كه نیاز به توجه دارد. چسبیدن به مردها كاملا آنها را دفع می‌كند. مردها دوست دارند كه هر چند گاهی با دوستانشان بیرون بروند بدون اینكه زنی مزاحم آنها باشد.
بیكار : مرد‌ها دوست ندارند اطراف زنان بیكار بچرخند. مردها زنانی كه پولشان را به باد می‌دهند دوست ندارند. مردها زنانی را می‌خواهند كه بتوانند از پس خودشان بر بیایند. كه پیشینه شغلی خوبی داشته باشند. زنی كه از این شغل به آن شغل می‌پرد جذابیتی برای هیچ مردی ندارد. زنی كه نمی‌تواند شغل خود را نگه دارد چگونه می‌تواند مرد خود را نگه دارد. از مرد‌ها هیچ وقت پول نخواهید و راجع به مشكلات مالیتان با انها صحبت نكنید چون این مسئله او نیست پس به آن اهمیتی نمی‌دهد.
فرار كردن به خانه مادرتان : مردها از زنهایی كه در شرایط سخت به مادرشان رجوع می‌كنند تا مشكلشان را برایشان حل كند، فرار می‌كنند .

رژیم غذایی برای پوستی زیبا


همانطور که بارها ذکر شده، رژیم مناسب برای حفظ سلامت پوست تقریباً همان رژیمی است که برای حفظ سلامت کل بدن نیاز است. دلیل این است که رژیم مناسب برای سلامت کل بدن، فرایند پیری سلولی را کند می سازد و پوست نیز به عنوان جزئی از بدن با این رژیم سلامتی بیشتری بدست می آورد. البته رعایت یک سری نکات خاص در مورد پوست از اهمیت خاصی برخوردار است که در این مطلب بیان خواهد شد.

تعادل و تنوع
امروزه رعایت یک رژیم متعادل در همه جا توصیه می شود. ولی واقعاً یک رژیم متعادل چگونه است؟ منظور متخصصان تغذیه از رعایت یک رژیم متعادل، دریافت کافی کلیه مواد مغذی مورد نیاز است تا فرد دچار سوء تغذیه پروتئین و کمبود ویتامین و املاح نشود. اجرای چنین برنامه ای نقش مهمی در زندگی بسیاری از افراد، خصوصاً کسانی که علاقه زیادی به مصرف غذای بیرون از منزل را دارند، ایفا می کند. البته به خاطر داشته باشید برای اینکه بتوانیم با مواد غذایی طبیعی از فرایند پیری جلوگیری کنیم، لازم است یک سری مواد غذایی را بیش از مقدار مورد نیاز مصرف کنیم.استفاده از هرم غذایی و برنامه راهنمای روزانه غذا (Daily Food Guide) یک شیوه آسان و قابل درک برای اطمینان از مصرف یک رژیم متعادل است.


-۶ تا ۱۱ واحد از نان و غلات- ۳ تا ۵ واحد از سبزیجات- ۲ تا ۴ واحد از میوه ها- ۲ تا ۳ واحد از گوشت یا جانشین هایش (ماهی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و دانه ها)- ۲ واحد از شیر و محصولات لبنیبرای اینکه مطمئن باشیم کلیه مواد مغذی در حد نیاز تامین شده اند بهتر است در هر گروه غذایی از مواد متنوعی استفاده کنیم.
میوه ها و سبزیجات
حتماً از قدیمی ترها شنیده اید که مصرف مواد غذایی تازه کلید جوانی است. اکنون این مساله از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است. میوه و سبزی تازه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند زیرا محتوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. بسیاری از رنگدانه های شیمیایی۱ که در میوه ها و سبزی ها موجودند خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارند. این آنتی اکسیدان ها موجب جلوگیری از تخریب سلولی می شوند . بدین صورت که رادیکال های آزاد موجود در بدن خصوصاً در منطقه پوست را که در تماس با محیط اطراف است، فلج کرده و جلوی عملکرد تخریبی آنها را می گیرند. برای اطمینان از وجود آنتی اکسیدان کافی در میوه و سبزی، آنها بصورت خام و تازه ( یا نیم پز ) مصرف کنید، چون حرارت و نگهداری در یخچال و فریزر محتوای آنتی اکسیدانی آنها را کاهش می دهد.
مایعات
پوستی که رطوبت کافی داشته باشد کمتر چروک می شود، پس با مصرف مقدار زیادی آب در طی روز، آب مورد نیاز برای تعریق پوست را فراهم کنید تا خشک نشود. متخصصان توصیه می کنند که ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید. قهوه و نوشابه منابع خوبی برای تامین مایعات نیستند زیرا حاوی کافئین هستند که یک ماده دیورتیک ( ادرار آور ) است و موجب دفع آب بصورت ادرار می شود. نکته دیگر اینکه ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب آب زیادی ننوشید زیرا ممکن است موجب افزایش ورم صبحگاهی و کشیدگی بیش از اندازه پوست شد.
کالری مصرفی
غیر از سوختن پوست زیر آفتاب ظهر،اضافه و کم کردن وزن به سرعت پوست را چروک می کند، زیرا با افزایش چربی بدن پوست کش آمده و با لاغر شدن، چربی بدن تحلیل می رود و پوست جمع شده ، چروک می خورد. البته میزان جمع شدن پوست به سن فرد ( هر چه سن بالاتر باشد احتمال چروک شدن بیشتر است )، ژنتیک و دیگرعوامل موثر مثل نوع رژیم بستگی دارد. پس مراقب کالری مصرفی تان باشید تا دچار اضافه وزن نشوید و اگر قصد کاهش وزن دارید ، حتماً زیر نظر متخصص تغذیه رژیم بگیرید زیرا اضافه و کم کردن مرتب وزن، نه تنها برای پوست بلکه برای کل بدن مضر است.

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

آيا ميدانيد ؟


آيا مي دانيد نوزاد بيش از 300 استخوان دارد كه با رشد بعضي از آن ها به يكديگر جوش مي خورند.

آيا مي دانيد تقريبا يك سوم وزن يك زن و يك دوم وزن يك مرد را ماهيچه تشكيل مي دهد.

آيا مي دانيد 30 برابر جمعيتي كه امروزه بر روي كره زمين است در زير خاك مدفون اند.

آيا مي دانيد با يك مداد مي توان خطي به طول 56 كيلومتر كشيد.

آيا مي دانيد عقرب ها تنها موجوداتي هستند كه اشعه راديواكتيو تاثيري بر آنها ندارد.

آيا مي دانيد عقرب ها دو دشمن دارند كه يكي از آن ها يك نوع سار و ديگري مگس است.

آيا مي دانيد شيشه به ظاهر جامد است ولي مايعي است كه با سرعت بسيار كند حركت مي كند.

آيا مي دانيد اولين راه شوسه و زيرسازي شده در جهان توسط داريوش ساخته شد.

آيا مي دانيد نور مي تواند در يك ثانيه 7.5 دور، دور زمين بچرخد.

آيا مي دانيد اگر تمام رگ هاي خوني را در يك خط بگذاريم تقريبا 97000 كيلومتر مي شود.

آيا مي دانيد سرعت صوت در فولاد 14بار سريع تر از سرعت آن در هواست.

آيا مي دانيد وقتي مگس بر روي يك ميله فولادي مي نشيند به اندازه 2ميليونيم ميليمتر خم مي شود.

آيا مي دانيد فشار در مركز خورشيد تقريبا 700 ميليون تن بر 5/4 مترمربع است.

آيا مي دانيد طول عمر مردم سوئد و ژاپن از ديگر ملل جهان بيشتر است.آيا مي دانيد داغ ترين نقطه زمين در دالول اتيوپي است كه دماي هوا در سايه 94 درجه است.

آيا مي دانيد 1 ليتر سركه در زمستان سنگين تر از تابستان است.

آيا مي دانيد 60 درصد از ماهواره هاي جهان، نظامي و 40 درصد بقيه غيرنظامي است.

آيا مي دانيد در هر ثانيه 5000 بيليون بيليون الكترون به صفحه TV برخورد مي كند تا تصوير را ايجاد كند.

آيا مي دانيد يك بيليون برابر با ميليون ضرب در ميليون است.

آيا مي دانيد شانس شبيه بودن دو اثر انگشت 1 به 64 ميليارد است.

آيا مي دانيد يك گالن روغن سوخته، مي تواند تقريبا 1 ميليون گالن آب تميز را آلوده كند.

آيا مي دانيد خوردن 1 سيب اول صبح، بيشتر از قهوه باعث دورشدن خواب آلودگي مي شود.

آيا مي دانيد قديمي ترين آدامسي كه جويده شده، متعلق به 9000 سال پيش بوده است.

آيا مي دانيد اسكيموها هم از يخچال استفاده مي كنند، منتها براي محافظت غذا در مقابل يخ زدن.

آيا مي دانيد جويدن آدامس هنگام خردكردن پياز مانع از اشك ريزي شما مي شود.

آيا مي دانيد در 4000 سال قبل، هيچ حيواني اهلي نبود.

آيا مي دانيد به طور متوسط روزانه 12 نوزاد به خانواده ها اشتباه داده مي شوند.

آيا مي دانيد هيچ كس نمي داند چرا صداي اردك ها اكو نمي شود.

آيا مي دانيد سس كچاپ در سال 1830 به عنوان يك دارو به فروش مي رفته است.

آيا مي دانيد لئوناردو داوينچي 10 سال طول كشيد تا لب هاي موناليزا را نقاشي كند.

آيا مي دانيد وقتي پاهايتان را آرام بالا بياوريد و به پشت بخوابيد در ماسه فرو نمي رويد.

آيا مي دانيد اكثر افراد در كمتر از 7 دقيقه خوابشان مي برد!

آيا مي دانيد يك انسان 8 ثانيه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است.

آيا مي دانيد سالي 500 شهاب سنگ به زمين برخورد مي كنند.

آيا مي دانيد خورشيد روزي 126000 ميليارد اسب بخار انرژي به زمين مي فرستد.

آيا مي دانيد كوچك ترين زمين فوتبال ساخته شده يك بيست هزارم يك تار مو است.

آيا مي دانيد با دويدن مي توان مسافر زمان بود و كسري از ثانيه از ديگران بيشتر عمر كرد.

آيا مي دانيد 56 درصد افرادي كه چپ دست هستند، تايپيست اند.

آيا مي دانيد براي توليد 1 ليتر بنزين 23.5 تن گياه در گذشته مدفون شده است.

آيا مي دانيد هر 1 دقيقه نسل يك موجود زنده منقرض مي شود.

آيا مي دانيد داوينچي با يك دست مي نوشت و با دست ديگر نقاشي مي كشيد.

آيا مي دانيد گوش و بيني در تمام طول عمر رشد مي كنند.

آيا مي دانيد آب دريا بهترين ماسك صورت است.

آيا مي دانيد در ساخت برج ايفل 2.5 ميليون پيچ و مهره به كار رفته است.

آيا مي دانيد بيني انسان قادر به تشخيص 10000 نوع بوي مختلف است.

آيا مي دانيد انرژي كه خورشيد در 1 ثانيه توليد مي كند براي مصرف 1 ميليون سال زمين كافي است.

آيا مي دانيد غيرممكن است كه بتوانيد با چشم باز عطسه كنيد.

آيا مي دانيد ما در طول زندگيمان 18 كيلو پوست مي اندازيم.

آيا مي دانيد رنگ مورد علاقه 80 درصد آمريكايي ها آبي است!

آيا مي دانيد وقتي شخصي در سريلانكا سرش را از طرفي به طرفي ديگر تكان مي دهد يعني "باشه".

آيا مي دانيد در اين دنيا تعداد جوجه ها از آدم ها بيشتر است.

آيا مي دانيد نوارهاي لاستيكي خيلي طول مي كشد تا سرد شوند.

آيا مي دانيد مغز در هنگام خواب فعال تر از وقتي است كه تلويزيون مي بينيدآيا مي دانيد اگر مادران در زمان بارداري سيب به خصوص سبز استفاده كنند نوزادانشان زيبا مي شوند.

آيا مي دانيد مادران باردار از انگور و جوانه گندم و امگا 3 استفاده كنند بچه هاي آن ها تيزهوش مي شوند.

آيا مي دانيد خورشيد فقط 1 بر 40000 جرم خود را از دست داده است.

آيا مي دانيد ايران 1018 شهر دارد.آيا مي دانيد پرآب ترين رود ايران كارون در خوزستان است.

آيا مي دانيد بام ايران استان چهارمحال و بختياري است.

آيا مي دانيد هر فردي در طول 24 ساعت 23هزار بار نفس مي كشد.حس بويايي مورچه با سگ برابري مي كند !

آيا مي دانستيد :

تصميم بر اين بود كه كوكا كولا به عنوان دارو استفاده شود !

با 30 گرم طلا مي توان نخي به طول 81 كيلومتر درست كرد !

فنلاند از 170 هزار و 585 جزيره تشكيل شده است !

زمين در آغاز پيدايش 2000 بار بزرگتر از حجم كنوني اش بود !

در زبان عربي براي كلمه شمشير 850 واژه مختلف وجود دارد.

چگونه یک "زن واقعی" باشید ؟


در سالهای اخیر به مقاله هایی برمی خوریم که راهکارهایی را برای اینکه زنان بتوانند مرد مناسب خود را پیدا کنند، عنوان کرده اند که بیشتر نویسنده های این عناوین، خود خانم ها بوده اند ! یک مقدار عجیب است، چون در دنیایی که بیشتر زنان مردان دلخواه خود را براحتی می‌توانند پیدا کنند و یا برعکس، دیگر نیازی به راهنمایی وجود ندارد.
نظر و دیدگاه یک مرد در این مورد کارآمد تر است، در واقع اگر به دنبال یک همراه و شریک زندگی مادام العمر هستید، تنها راه و ساده ترین آن این است که " یک زن واقعی باشید. "
در اینجا به رموزی جهت نیل به این هدف اشاره کرده ایم که به آسانی بتوانید از دیدگاه مردان "یک زن واقعی جلوه دهید".

1- در ابتدا خودتان بخواهید و تصمیم بگیرد؛ در همه ی موارد، روابط خانوادگی، کاری، وفاداری ، عقاید و ....یک زن واقعی نباید در تصمیم گیری، وابسته به پدر و مادر، دوستان و یا کس دیگر باشد. او آنقدر توانایی و اطمینان دارد که بتواند خود به نتایج دست یابد، اما بهتر است به نظرات و ایده های اطرافیان نیز گوش فرا دهید و از نکات مثبت آن در تصمیم گیرها بهره مند شوید.

2- اولویت های خود را بشناسید؛ یاد بگیرید تا تشخیص دهید چه چیزی در زندگی شما اهمیت بیشتری دارد و در اولویت نخست قرار دارد. یک زن واقعی می‌داند که باید وقت خود را بیشتر به روی موارد حیاتی زندگی خود متمرکز کند، او همیشه می‌داند که آن معیارها و مواردی که برای خیلی از مردم مهم است، شاید از دید او در اولویت نباشد و برعکس .


3- اطمینان کنید و اطمینان ببینید! یک زن واقعی می‌داند که براستی قادر نیست همه ی اوضاع را در کنترل خود داشته باشید، پس بهتر است آرام و خونسرد، اجازه دهد تا مسیر زندگی طی شود، او همواره از علاقه قلبی همسرش به خود مطمئن است و به خاطر همین روراستی و اطمینان وی، درمقابل نیز تمام مردم او را فردی مطمئن در تمام مراحل زندگی می‌خوانند.

4- مراقب خود باشید؛ از جسم ، روح و ذهن خود مراقبت کنید .یک زن واقعی باید همواره ورزشی منظم و مستمر داشته باشد، کتاب های مقدس بخواند، عبادت کند و به تقویت ذهن و روح خود بپردازد، وی دقیقا" حد و مرز هر چیزی را تشخیص می‌دهد و واقف است که چگونه با رعایت حد مناسب هر کدام از فعالیتهای فوق، دیگران را نیز در نتیجه و آثار مثبت آنها، سهیم کند.

5- عشق بورزید و در مقابل، مهربانی و عاطفه را هدیه بگیرید؛ از اینکه نیازهای عاطفی خود را عنوان کنید ، خجالت نکشید. چرا که شما با برطرف شدن نیازهای عاطفی خود، براحتی عشق و مهربانی را به نفر مقابل خود هدیه می‌دهید و لحظات لذت بخشی را برای یکدیگر به ارمغان بیاورید.

6- خلاقیت خود را تخلیه کنید. هر کسی خلاقیت و ذوق نسبی خود را داراست. یک زن واقعی از نیروی خود جهت داشتن لحظات خوش و مثمر ثمر بودن آن، استفاده می‌کند ، مانند ، خیاطی ، آشپزی ، نقاشی ، نویسندگی ، ... او از اینکه کسانی را که دوست دارد ، آشنایان و حتی غریبه ها را در نتایج این هنرها سهیم کند ، واهمه ای ندارد.

7- هیچ وقت از کارهای سخت و طاقت فرسا خسته نشوید؛ یک زن واقعی با اتمام مهارتها و کارهای سنگین ، بر تنبلی خود غلبه کرده و در پایان انجام هر کار ، با تشویق خود و کمی آرامش ، دوباره راه خود را ادامه می‌دهد.

8- زیبا شوید ؛ به خودتان برسید .البته که همه زیبا نیستند ولی می‌توانند در هر چهره ای ، بهتر جلوه کنند. همواره تمیز باشید ، لباس مرتب و برازنده ای به تن کنید و از پوست ، چهره و اندام خود بخوبی مراقبت کنید تا همیشه بدرخشید ( البته نه اینکه این حالت بیش از حد معمول باشد ).

9- یک زن واقعی به جواهرات زیاد، مانیکور و ...احتیاجی ندارد، از دید او این کارها بی فایده و اتلاف وقت است. چرا که او یک پیاده روی با معشوقه خود در جنگل را لذت بخش ترین و پرمعناترین کار می‌داند.

10- حدود خود را رعایت کنید؛ یک زن واقعی همیشه می‌داند و قادر است تشخیص دهد که کی و کجا احساسات خود را به همسرش نشان دهد و در مقابل در موقعیت نامناسب ، احساسات خود را کنترل می‌کند و به نفسش اجازه نمی دهد کاری را که نمی خواهد انجام دهد .

11- قوی باشید. زمانی که مردی تصمیم به زندگی مشترک می‌گیرد، یکی از اهداف مهم وی ، پچه دار شدن است . آنها در ذهن خود همیشه بر این باورند که یک زنی که از نظر جسمی ضعیف است ، قادر نیست بچه دار شود ! آنها زنی می‌خواهند که بتوانند در پرورش فرزندان همواره قوی و متکی به خود باشند.

12- اعتماد به نفس داشته باشید؛ خیلی آرایش نکنید ، به دنبال تأیید دیگران نباشید و خودتان را باور کنید. مردان همیشه به دنبال زنی هستند که خودش را قبول داشته باشد ، نه اینکه به دنبال تأیید دیگران باشد . زیباترین زنها با به زبان آوردن جملاتی مثل "به نظرت در این لباس خیلی چاق به نظر می‌رسم ؟!" باعث می‌شوند که خود به خود حس مرد نسبت به آنها کم و کمتر شود.

13- خودتان را بشناسید و ضعف هایتان را جبران کنید؛ بیشتر مردم ، چه مرد و چه زن، به دنبال این هستید که با یافتن فردی ممتاز و برتر می‌توانند ضعف های خود را اصلاح کنند . در حالی که این حقیقت ندارد ، شما همانی که بودید خواهید ماند . اگر بهترین ، زیباترین مرد هم نصیب شما شود ، باز هم شما خود شما هستید با همان خصوصیات و توانایی های گذشته ، اگر شما هنوز ، شخصیت و توانایی های خود را باور ندارید ، خیلی امیدوار نباشید ، چرا که شما زنی نخواهید بود که مردان به دنبال آن هستند.

14- مردها پروژه نیستند ! حقیقت این است که مردها تغییر ناپذیرند و دوست ندارند که شما بخواهید افکار ، اعمال ، رفتار آنها را جوری که دوست دارید تغییر دهید ، همان طور که اگر صادق باشیم ، می‌بینیم که خود ما نیز هیچ وقت دوست نداریم در آن سن ، کسی بخواهد روی مغز ماکار کند و افکار و ... ما را تغییر دهد .

15- اگر متوجه شدید که با شروع یک رابطه یا ادامه آن ، مجبورید در خیلی موارد تسلیم همسرتان شوید و یا همواره مجبورید خودتان را بخاطر او تحت فشار بگذارید ، تجدید نظر کنید . هر کسی در مقایسه با دیگری تفاوتهایی در نحوه زندگی و رفتار دارند ، شاید سیگار بکشد یا ... . همیشه خودتان باشید و در این راه تظاهر نکنید . اگر خودتان را دوست داشته باشید ، می‌توانید دیگری را نیز دوست داشته باشید. در این صورت همیشه خوشحال و راضی هستید که این روحیه ی شما بر همسرتان نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت، در واقع این جذاب ترین ظاهری است که می‌توانید برای او داشته باشید!!
منبع:mardoman.net

یک شهاب سنگ غیر معمولی به کره زمین نزدیک می شود !


ستاره شناسان یک شهاب سنگ عجیب را شناسایی کرده اند که پارامترهای مداری آن این تصور را ایجاد می کند که ممکن است توسط بشر ساخته شده باشد و روز چهارشنبه به حداقل فاصله با زمین خواهد رسید.
خبر کشف این جرم آسمانی روز دوشنبه بعد از ظهر بر روی خروجی پایگاه اینترنتی مرکز سیارات کوچک اتحادیه بین المللی کیهان شناسی قرار گرفت.
بر اساس محاسبات دانشمندان شهاب سنگ مذکور که آن را "2010 AL30" نام نهادند، قطری در حدود 10-15 متر دارد.
روز چهارشنبه در حدود 12,48 به وقت گرینویچ این شهاب سنگ به حداقل فاصله با زمین یعنی 128 هزار کیلومتری خواهد رسید.
"ارنستو گویدو" و "جوانی سوسترو" ستاره شناسان ایتالیایی از رصدخانه "رمانتساکو" که تصاویری از این شهاب سنگ برداشته اند، تاکید می کنند: این جرم آسمانی دارای دوره ای در حدود یک سال است بعبارت دیگر این جرم ساخته دست بشر است تا یک جرم آسمانی.
/ خبرگزاری «ریا نووستی»