۱۳۸۷ اسفند ۱۰, شنبه

فروش نصف اتومبیل ، اخرین چاره برای جلوگیری از زیان فاحش کمپانیهای خودرو سازی امریکا !

عابران هم جریمه می شوند


رییس اداره اجراییات راهنمایی و رانندگی از در نظرگرفتن جریمه برای عابران پیاده متخلف خبر داد و گفت: در صورت تصویب مجلس اگر عابران پیاده به قوانین احترام نگذارند جریمه خواهندشد...

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ علیرضا جهانگیری امروز یكشنبه در جمع خبرنگاران همچنین با اعلام اعمال مبالغ جدید جرایم رانندگی از هفته آینده گفت:‌ از 10 اسفند مصوبه هیئت دولت درباره تخلفات تجاوز از سرعت مجاز و اقدام به حركات نمایشی اجرا می‌شود. در ایام نوروز نیز خودروهایی كه بیش از 300 هزار تومان خلافی دارند، توقیف می‌شوند.
باتوجه به شروع تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای تفریحی هنگام رانندگی رعایت حقوق فردی و عمومی یك وظیفه است.
وی گفت: بر اساس این مصوبه میزان جریمه رانندگی تجاوز از سرعت مجاز تا 10كیلومتر در ساعت در شهرهای بزرگ و جاده‌ها كماكان 200هزار ریال و سایر شهرها همچنان 70 هزار ریال است.
سرهنگ جهانگیری با اشاره به اینكه سرعت مجاز در بزرگراه‌های كشور 120 كیلومتر در ساعت است گفت: جریمه تجاوز از سرعت مجاز بیش از 10كیلومتر در شهرهای بزرگ و جاده‌های كشور 300 هزار ریال و سایر شهرها 150هزار ریال است.
رئیس اداره اجرائیات راهور افزود: ‌هر گونه حركات نمایشی با خودرو مانند دورزدن درجا، لایی كشی، حركات آكروباتیك در سطح راه‌ها و خیابان‌ها در شهرهای بزرگ و جاده‌های كشور350 هزار ریال و یك هفته توقیف خودرو در سایر شهرها 200 هزار ریال و 3 روز توقیف خودرو است.
سرهنگ جهانگیری گفت: مأموران پلیس در اعمال مقررات و كنترل تخلف‌ها قاطعیت همراه با ادب و مهربانی را سرلوحه قرار می‌دهد.
سرهنگ جهانگیری از هموطنانی كه قصد سفر نوروزی دارند خواست تا نسبت به دریافت خلافی اقدام كنند و اظهار داشت: رانندگان در سفرهای نوروزی علاوه بر مدارك قانونی باید تخلف‌ها خود را نیز پرداخت كرده باشند. در صورتی كه میزان جریمه‌ها از 300 هزار تومان بیشتر باشد خودرو توقیف شده و تا زمان پرداخت جریمه‌ها اجازه حركت داده نخواهد شد.
وی افزود: هدف پلیس از این اقدامات ایجاد آرامش در سفر، تأمین امنیت و آسایش برای آحاد جامعه است.

وی گفت: در سفرهای نوروزی تمام تخلفات حادثه ساز در جاده‌های كشور در سامانه اجرائیات ثبت و جزء سوابق تخلفات رانندگان در سیستم اجرائیات برای بهره‌برداری‌های بعدی قرار می‌گیرد.
گزارش خبرگزاری فارس

۱۳۸۷ اسفند ۸, پنجشنبه

لامپ های جادوئی !






دروغ گفتن برای سلامتی شما مضر است !




اینکه به خودتان یا دیگران دروغ بگویید، سلامتی خود را تحت تاثیر قرار می‌دهید، در زمان حال یا مدتی دیرتر.
با خودتان رو راست باشید، بدانید که چه زمانی باید نه بگویید.
مقاله زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چرا صداقت بهترین روش است.
یک دوست صمیمی از شما دعوت می‌کند تا برای جشن تولد وی بروید. وقتی به تقویم نگاه می‌کنید، می‌بینید که همه روزها وقت شما پر است و در آن روز هم برنامه ریزی کرده‌اید، به جای اینکه صداقت داشته باشید، لبخند می‌زنید و دعوت او را قبول می‌کنید. برای خیلی از مردم، بزرگترین فاکتور استرس در زندگی تلاش آنها برای راضی نگه داشتن همه می‌باشد. این افراد سعی می‌کنند همه را خشنود کنند. این شیوه منجر به این می‌شود که به هر دعوتی پاسخ مثبت بدهند، تا جایی که دیگر وقت آزادی برای استراحت و تنها بودن آنها باقی نمی‌ماند. تنها مسئله‌ای که از این احساس توان فرسا حاصل می‌شود این است که زندگی از کنترل آنها خارج می‌شود. صادقانه با خود فکر کنید و آنچه را که واقعا در حد توان خود می‌دانید، انجام دهید و زمانی را هم برای خود ذخیره کنید. از نه گفتن نهراسید. هنگامیکه شما بدانید که چه موقع باید نه بگویید کنترل زندگی خود را دارید.
استرس و خطر سرطان
زمانی که فرد احساسات منفی خود را انکار می‌کند، دچار استرس می‌شود. این استرس به مرور سبب افزایش خطر بیماری مثل سرطان می‌شود. بیماران سرطانی بیشتر از سایر افراد دچار استرس‌های طولانی مدت می‌شوند، شامل افسردگی مزمن. علاوه بر این استرس طولانی مدت و بادوام، خیلی از بیماران سرطانی شخصیت نوع C دارند که با انکار و پنهان احساسات خود متمایز می‌شوند. مطالعات فراوانی حاکی از آن هستند که رابطه‌ای بین مغز و احساسات در دستگاه عصبی خودکار، سیستم ایمنی و درون ریز بدن وجود دارد. هر آنچه را می‌توانید در جهت ابراز احساسات خود و صادق بودن انجام دهید. از طریق تکنیک‌های تنفسی، فعالیت بدنی، نوشتن و صحبت کردن راجع به احساسات خود، استرس را از بین ببرید، با این شیوه خطر سرطان را کمتر می‌نمایید. صحبت کردن راجع به احساسات برای خیلی از افراد مشکل می‌باشد. بهترین راه برای خنثی سازی احساسات منفی، شناختن آنها می‌باشد. زمانی که صادقانه احساسات خود را اذعان می‌کنید، از بدن خود در مقابل این هورمون‌های مخرب استرس محافظت می‌کنید. احساسات را از قفسه سینه خود خارج کنید. زمانی که ناامید، غمگین و آزرده هستید، به دیگر افرادی که عامل آن بوده‌اند بفهمانید. زمانی که قصد دارید احساسات خود را منتقل سازید، صادقانه رفتار کنید، وقتی از کسی انتقاد می‌کنید، مهربان باشید، و زمان اظهار نظر صریح و قاطع باشید. آن زمانی که احساسات خود را اذعان می‌نمایید، کمتر باعث آزردگی خود می‌شوید. اما اگر احساسات خود را پنهان ساختید، همانند بمبی می‌شوید که هر زمان امکان منفجر شدن دارد. هر آنچه که در قلب خود پنهان ساخته‌اید را بیرون بریزید و از آرامش ذهن خود و فوایدی که حاصل می‌شود، لذت ببرید.
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ

۱۳۸۷ اسفند ۷, چهارشنبه

واقعا به چند ساعت خواب نیاز داریم ؟


خوابیدن به مدت هشت و نیم ساعت ممکن است کمی بدتر از خوابیدن به میزان ۵ ساعت باشد.
خواب یکی از مهمترین موضوعات تحقیقات علمی است : اینکه چرا به خواب نیاز داریم؟ چرا بخواب رفتن میتواند انقدر سخت باشد؟ و خواب چطور بر همه چیز ما از فعالیتهای ورزشی گرفته تا درآمدمان، تاثیر می گذارد؟
دانیل کریپک، از محققان کلینیک خواب در کالیفرنیا، به این سئوال مهم جواب میدهد.
در سال ۲۰۰۲ او نرخ مرگ را بین یک میلیون آمریکایی بزرگسال (در کنار تحقیقاتی راجع به جلوگیری از سرطان) که میزان خواب شبانگاهیشان را گزارش داده بودند اندازه گرفت. نتایج تحقیقات او بسیار جالب بود و در اروپا و آسیای شرقی نیز تایید شد.
● سئوال: خواب ایده آل برای ما چقدر است؟
▪ پاسخ: مطالعات نشان می دهند کسانی که هر شب بین شش و نیم تا هفت و نیم ساعت می خوابند، زندگی طولانی تری دارند و کسانی که هشت ساعت و بیشتر یا کمتر از شش و نیم ساعت میخوابند، عمر طولانی ندارند. همان ریسکی که برای خواب طولانی وجود دارد، برای کم خوابی نیز صدق می کند.
نکته مهم اینجاست که خواب طولانی از ۸ ساعت به بالا شناخته می شود. مثلا خوابیدن به مدت هشت و نیم ساعت ممکن است کمی بدتر از خوابیدن به میزان ۵ ساعت باشد. نمودار بیماری در این مورد مانند حرف U است بطوریکه کم خوابی و خواب زیاد هر دو با انواع بیماریها، افسردگی، چاقی و در نهایت ناراحتی قلبی همراه است. اما میزان خواب ایده آل برای درجات مختلف سلامتی یکسان نیست.می توان گمانه زنی هایی داشت راجع به اینکه چرا افرادی که ۶.۵ تا ۷.۵ ساعت می خوابند، عمر طولانی تری دارند اما باید پذیرفت که دلیل واقعی آن بر پزشکان روشن نیست. یعنی علت و معلول واضح نیست پس نمی توان گفت که یک فرد با کم خوابی مزمن اگر خوابش را طولانی تر کند، بیشتر زنده می ماند یا برعکس اگر کسی که خوابش زیاد است، ساعت را زودتر کوک کند، عمرش طولانی می شود.
پزشکان امیدوارند پاسخی برای این سئوالها بیابند. یکی از دلایلی که باید این حقایق در بین مردم جا بیفتد این است که می توان بی خوابی و پریشانی ناشی از آن را تنها با گفتن این جمله به مردم که : کم خوابی مشکل زا نیست، تاحدودی کم کرد. گفته شد که شما باید ۸ ساعت بخوابید، اما برای این جمله دلیل شفافی وجود ندارد.
یکی از مواردی که در کلینیک ها مشاهده می شود این است که افراد زمان زیادی را در رختخواب می گذرانند بدون اینکه واقعا بخواب رفته باشند، زیرا فکر می کنند حتما باید ۸ یا ۹ ساعت خوابید، پس به این میزان در رختخواب می مانند و نتیجه این خواهد بود که برای بخواب رفتن دچار مشکل شده و در طول شب به دفعات از خواب می پرند. شاید به نظر عجیب بیاید، اما یکی از دلایل بی خوابی ، بیدار ماندن در رختخواب و نگرانی برای آن است! تحقیقات زیادی در اروپا و آمریکا انجام شده که نشان میدهد راه درمان بی خوابی این است که وقتی خوابتان نمی آید از رختخواب خود بیرون بیایید و زمان خود در تخت را محدود کنید، این روش واقعا به شما کمک خواهد کرد و بر ترس ناشی از بی خوابی غلبه خواهید کرد و مطمئن هستید که وقتی به تخت خواب خود می روید، خوابتان می برد.
این حقیقت ساده، راه حل بسیار بهتری از قرص های خواب است و در دراز مدت تاثیر بیشتری دارد.
گفتنی است بی خوابی اغلب در اثر بیماری دیگر یا مشکلات روانی پیش می آید، پس بهتر است برای نتیجه گیری بهتر از طرق پزشکی و روانشناسی نیز در این مورد اقدام شود.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

آخرين آمار ديش‌های ماهواره در ايران


نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت :
هم اکنون 4/5 میلیون گیرنده و دیش ماهواره‌های غیرمجاز در کشورمان فعال است.
جواد آرین منش افزود: هم اکنون 17 هزار و 666 شبکه ماهواره‌ای در جهان فعال است که از این تعداد سه هزار شبکه ماهواره‌ای در داخل ایران با آنتن‌های معمولی قابل دریافت است.
وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های این شبکه‌ها گفت : از این تعداد، 380 شبکه به موسیقی، 74 شبکه به تبلیغات مدل لباس و لوازم آرایشی و 273 شبکه به تبلیغ ادیان ساختگی اختصاص یافته اند.
همچنین 235 شبکه نیز برنامه‌های مبتذل را پخش می‌کنند.
منبع: jahannews.com

۱۳۸۷ اسفند ۶, سه‌شنبه

برخی تصادفات خنده دار یا ابلهانه و یا هر دو !













گابریل گارسیا مارکز : چیزی که من آموختم


در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می دانند و گاهی اوقات پدران هم.
در 20 سالگی یاد گرفتم که کار خلاف فایده ای ندارد، حتی اگر با مهارت انجام شود.
در 25 سالگی دانستم که یک نوزاد، مادر را از داشتن یک روز هشت ساعته و پدر را از داشتن یک شب هشت ساعته، محروم می کند.
در 30 سالگی پی بردم که قدرت، جاذبه مرد است و جاذبه، قدرت زن.
در 35 سالگی متوجه شدم که آینده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد، بلکه چیزی است که خود می سازد.
در 40 سالگی آموختم که رمز خوشبخت زیستن، در آن نیست که کاری را که دوست داریم انجام دهیم، بلکه در این است که کاری را که انجام میدهیم را دوست داشته باشیم.
در 45 سالگی آموختم که 10 درصد از زندگی چیزهایی است که برای انسان اتفاق می افتد و 90 درصد آن است که چگونه نسبت به آنها واکنش نشان می دهد.
در 50 سالگی پی بردم که کتاب بهترین دوست انسان و پیروی کورکورانه بدترین دشمن اوست.
در 55 سالگی پی بردم که تصمیمات کوچک را باید با مغز و تصمیمات بزرگ را با قلب باید گرفت.
در 60 سالگی متوجه شدم که بدون عشق می توان ایثار کرد اما بدون ایثار هرگز نمی توان عشق ورزید.
در 65 سالگی آموختم که انسان برای لذت بردن از عمری دراز، باید بعد از خوردن آنچه لازم است، آنچه را نیز که میل دارد بخورد.
در 70 سالگی یاد گرفتم که زندگی مساله در اختیار داشتن کارتهای خوب نیست، بلکه خوب بازی کردن با کارت های بد است.
در 75 سالگی دانستم که انسان تا وقتی فکر می کند نارس است و به رشد و کمال خود ادامه می دهد و به محض اینکه گمان کرد رسیده شده است ، دچار آفت می شود.
در 80 سالگی پی بردم که دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیا است.
در 85 سالگی دریافتم که همانا زندگی زیباست.

از : گابریل گارسیا مارکز

مصر خواهان استرداد مجسمه نفرتیتی است


با انتشار گزارشی تازه در "اشپیگل" آلمان و تایمز لندن، دعوا بر سر معروف‌ترین تندیس مصر باستان بار دیگر بالا گرفته است.
باستان‌شناسان مصر عقیده دارند که مجسمه نفرتیتی با حیله و در "شرایطی نیرنگ‌آمیز" به آلمان منتقل شده است.
لودویگ بورشارت مصرشناس نامی آلمانی در حفاری‌های سال ۱۹۱۲ تندیس ملکه زیبای مصر باستان را کشف کرد و تصمیم گرفت آن را به آلمان بفرستد.
هفته نامه "اشپیگل" بر پایه‌ی سندی نویافته و مربوط به سال ۱۹۲۴ خبر داده است که باستان‌شناس آلمانی، برای خرید مجسمه و کسب جواز صدور آن به آلمان، آگاهانه مقامات مصری وقت را گمراه کرده است.
او عکسی تیره و تار از مجسمه گرفته و آن را به "مقامات کنترل" نشان داده است، تا آنها به زیبایی و درخشش مجسمه پی نبرند. همچنین گفته می‌شود که بورشارت به مسئولان گفته بود که جنس مجسمه از گچ است، تا در اصالت آن تردید ایجاد کند.
باستان‌شناس کلاهبردار؟
یک منشی "انجمن شرق‌شناسی آلمان" که در کشف و معامله تندیس نفرتیتی در ژانویه سال ۱۹۱۳ حضور داشته، در یادداشتی مربوط به سال ۱۹۲۴ که به تازگی رو شده، نوشته است که باستان‌شناس آلمانی بورشارت "برای این که مجسمه به ما برسد، نه خود مجسمه و نه عکس درستی از آن، بلکه عکس تیره و تاری از آن را" به مقامات کنترل نشان داد.
به دنبال انتشار این گزارش، زهی حواس دبير كل شورای عالی آثار باستانی مصر اعلام کرد که بی‌درنگ و به طور رسمی از آلمان تقاضا می‌کند که مجسمه معروف را به مصر برگرداند. آقای حواس گفت که اگر سند منتشر شده درست باشد، مجسمه نفرتیتی به طور غیرقانونی به آلمان رفته است و باید به مصر برگردد.
مصر از سالیان پیش همواره خواهان استرداد معروف‌ترین مجسمه مصر باستان بود، اما این بار دلیل قوی‌تری برای پیشبرد تقاضای خود به دست آورده است.
"شرایط منصفانه"
انجمن شرق‌شناسی آلمان ادعای باستان‌شناسان مصری را رد کرده و گفته است که هیچ تلاش آگاهانه‌ای برای کم‌بها جلوه دادن مجسمه صورت نگرفته و معامله "در شرایطی منصفانه" انجام شده است. این انجمن اضافه می‌کند که اگر مسئولان وقت به اهمیت مجسمه پی نبرده‌اند، تقصیر از باستان‌شناسان آلمانی نیست.
در آلمان در چند موزه مصرشناسی از جمله در بن و برلین، آثار باستانی بسیاری از مصر باستان نگهداری می‌شود. آلمان نه تنها از استرداد آثار باستانی مصر خودداری ورزیده، بلکه از قرض دادن آنها نیز به موزه‌های مصری پرهیز می‌کند، زیرا بیم دارد که مقامات مصری آنها را پس ندهند.
مجسمه نفرتیتی گرانبهاترین اثر مصر باستان به شمار می‌رود و در "موزه مصرشناسی برلین" نگهداری می‌شود. سالانه ۵۰۰ هزار نفر از نفرتیتی دیدن می‌کنند.
ملکه نفرتیتی بانوی اخناتون (فرعون سال های ۱۳۴۰ تا ۱۳۲۴ پیش از میلاد مسیح) بود.

۱۳۸۷ اسفند ۵, دوشنبه

آب بخورید تا لاغر شوید !


بر اساس جدیدترین تحقیقات ، مصرف نیم لیتر آب پیش از هر غذایی موجب کاهش اشتها می‌شود.
مصرف آب پیش از صرف صبحانه 75 کالری را کاهش می دهد.
این 75 کالری در طول یکسال به 27 هزار و 375 کالری یعنی معادل 3 کیلوگرم چربی می‌رسد.
منبع: iribnews.ir

پادشاه عربستان ، 235 زن دارد !


خانواده سلطنتی عربستان 77 سال است که بر این کشور نفت خیز حکمرانی می کند، تشدید بیماری ولیعهد این کشور موجب آن شده که در آینده عربستان شاهد نزاع و کشمکش در میان خاندان سلطنتی برای کسب قدرت باشد.
عبدالعزیز در مدت حیات خود به منظور تحکیم قدرت خویش از طریق ایجاد پیوند خانوادگی با قبایل مختلف کشور، به روایتی با 235 زن ازدواج کرد که حاصل آن دست کم 43 پسر و بیش از 50 دختر بود و در نتیجه اکنون شمار اعضای خاندان سلطنتی 20 تا 30 هزار نفر بر آورد می‌شود.
منبع: asriran.com

گزارش : هشتاد و یکمین مراسم جوایز اسکار (از بهمن سقائی)





هشتاد و یکمین مراسم جوایز اسکار، شب گذشته، در هالیوود برگزار شد و فیلم هندی بریتانیایی میلیونر Slumdog Millionaire یا زاغه نشین میلیونر، برنده ۸ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شناخته شد.
Sean Penn (شان پن) به پاس بازی درخشانش در فیلم میلک (Milk)، به عنوان بهترین بازیگر مرد و Kate Winslet (کیت وینسلت)، بازیگر بریتانیایی نیز برای ارایه بهترین و زنده ترین تصویر از یک نگهبان پیشین بازداشتگاه آشویتس در فیلم Reader (کتابخوان)، شایسته دریافت اسکار بهترین بازیگر زن سال شناخته شد.
کارشناسان گفته اند اسکار امسال تلاش برای دوستی ملتهای جهان و دفاع از حقوق اقلیتهای گوناگون اجتماعی در جامعه جهانی و آمریکا بوده است.
Hugh Jaclman (هیو جکمن) میزبان برنامه آغازگر شب اسکار گفت: امشب بزرگترین شب سینمایی سال جهان است.
Christain Colson (کریستین کولسون)، تهیه کننده فیلم زاغه نشین میلیونر، بهترین فیلم اسکار امسال در این باره گفت: «کار گروهی ما شگفت انگیز بود. زیرا ما بدون بازیگر آغاز به ساخت فیلم کردیم. ما از نیرو و امکانات مالی و انسانی کافی برای ساخت آنچه در ذهن داشتیم برخوردار نبودیم. سرمایه ما فیلمنامه ای بود که هرکس آن را می خواند شیفته اش می شد. ما یک کارگردان بی نظیر داشتیم.»
شان پن بازیگر نقش اول فیلم میلک نیز گفت: ما به اینجا خانه دوست داشتنی امان آمده ایم تا به کسانی که رای به نادیده گرفتن حق انتخاب همجنسگرایان داده اند بگوییم این جایزه واکنشی به رای منفی آنانی ست که بی گمان از رای خود شرمنده خواهند شد اگر همچنان بسان گذشته بر دیدگاه محدود کننده باقی بمانند.
کیت وینسلت، که به پاس بازی درخشانش در فیلم آلمانی کتابخوان برنده اسکار شده بود گفت: دروغ گفته ام اگر بگویم سخنانم را از پیش آماده نکرده ام. احتمالا هشت ساله بودم که به آیینه حمام خیره شده بودم. بطری شامپو همسان این تندیس بود. حالا اما این تندیس واقعی اسکار است. و می خواهم از همه کسانی که سازنده فیلم کتابخوان بودند سپاسگزاری کنم.
Danny Boyle (دنی بویل) کارگردان زاغه نشین میلیونر که برنده بهترین کارگردانی شده بود گفت: من همیشه احساس می کردم مراسم اسکار زمان یگانگی همه جهانیان است. زیرا هنر در همه شکلهایش می خواهد یگانگی مردم جهان برقرار شود. ما همه تلاشمان را به کار می گیریم تا این یگانگی امکان پذیر شود.
Jochen Alexanderیوخین الکساندر، کارگردان فیلم کوتاه سرزمین اسباب بازیها (Spielzeugland) گفت: این دم برایم لحظه ای شگفت انگیز و فراواقعی باقی خواهد ماند. من از آلمان شرقی پیشین و از پشت دیوار برلین آمده ام. خب آلمان غربی دور از دسترسم جلوه گر بود چه رسد به هالیوود که بسیار دور از دسترس بوده است.
فیلم ژاپنی Departure یا سفر به جهانی دیگر که روایتگر مرگ انسانهاست، برنده اسکار بهترین فیلم خارجی سال شد.
اما انتخاب فیلم کتابخوان، میلک و زاغه نشین میلیونر در هشتاد و یکمین اسکار بیانگر دیدگاه داوران و رای دهندگان اسکار به قدردانی از همبستگی میان ملتهای جهان و دلداری از ستمدیدگان و محرومان از حقوق اجتماعی در جوامع گوناگون بود.
از ماهها پیش، دست اندرکاران سینمایی، هرکدام به نحوی و از جایگاهی آماده این شب بوده اند.
تهیه کنندگان که سرمایه بر فیلمها گذاشته اند، چشم به راه این شب برای فروش بیشتر فیلمهای دریافت کننده اسکار بوده اند، و در این میان ستارگان هالیوود، نیز دل نگران پوشش تن. شب نشینی باشکوه هالیوود، افزون بر اسکار، بخشی به برترین های سینمایی، تالار نمایش مد، و زیبایی نیز هست.
طراحان لباس، جواهرسازان، آشپزها، شراب سازان، آفرینندگان جلوه های ویژه، خوانندگان و نوازندگان، و در راس آنان، شبکه های تلویزیونی بخشی از بهره مند شوندگان از این مراسم هستند.
اسکار بنا به سنت دیرینه خود اهدای جوایز به برترین و نه الزاما هنری ترین دست اندرکاران فیلم است. هرچند شناساندن درخشش های جوان، صداهای تازه جهانی و نگرشهای نوآورانه نیز جایی در این مراسم دارند تا هالیوود همچنان در آینده نیز در راس ساخته های سینمایی باشد.
چنان که امسال یک کارگردان جوان ناشناخته شده از پشت دیوارهای پیشین برلین به پاس ساخت فیلم سرزمین اسباب بازیها، برنده بهترین فیلم کوتاه سال شده.
فیلم آلمانی کتابخوان که براساس رمان پرفروشی به همین نام ساخته شده، نه درامی درباره هولاکاست و نه بررسی متعارف جنایات فاشیسم، بلکه تدقیق در روحیات فردی انسانهای گرفتار در تفکرات فاشیسم و نازیسم است. اسیران و قربانیان نادیده فاشیسم که خود تجسم این تفکر شده اند. فیلم کتابخوان از مطرح ترین و تفکربرانگیزترین فیلمهای اسکار امسال است.
فیلم میلک، نه درباره هموسکسوالیته، که شرح حرمان قوانین در ستیز علیه شهروندان است. میلک به کاوشی در رابطه ناسالم قانون و شهروندان با نمونه زندگی یک همجنسگرا می پردازد.
فیلم فراست نیکسون Frost Nixon، مناظره و گفتگوی پرکشاکش یک روزنامه نگار با ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری پیشین آمریکاست که براثر جنجال واترگیت Water Gateناچار به کناره گیری شد. کشاکشی برای کشف حقیقتی از زبان سیاستمداری که قربانی اصول خود شده بود.
اما مطرح ترین فیلم سال زاغه نشین میلیونر، فیلمی هندی انگلیسی ست که براساس رمانی از یک نویسنده دیپلمات هندی روایتگر تلاشهای بی وقفه نوجوانی زاغه نشین از حومه مومبای هند است که با پاسخ دهی به سئوالات یک برنامه تلویزیونی برنده جایزه یک میلیون دلاری می شود.
هالیوود سرزمین شگفتی های ممکن است. زیرا افزون بر میزبانی برگزیدگان جهان سینما، ۹ تن از بازیگران خردسال و نوجوان هندی فیلم زاغه نشین میلیونر یکراست از زاغه های حومه مومبای به بزرگ شهر لس آنجلس آمده اند تا همپای ستارگان هالیوود، بازیگران نمایش شب نشینی پرشکوه اسکار و سازندگان تاریخ این جایزه باشند.
امید می رود آنان از این پس، تنها برای بازی در فیلم به زاغه ها بازگردند.

سفری کوتاه به جنگل های هند و در پی رد ببر بنگال همراه با ژرار داوید












ببر بنگال علی رغم قدرت و نیرویش که این جانور درنده را به یک نماد تبدیل کرده ، جانوری است که نسل آن به شدت در تهدید انقراض قرار دارد. دنبال کردن رد ببر بنگال نشان می دهد که این جانور باشکوه و با هیبت موجودی ورای آن شکارچی هراس آوری است که انسان با شنیدن نامش آن را تجسم کرده و لرزه به اندامش می افتد.
ژرار داوید، عکاس فرانسوی یک مسافر همیشگی هند است. او در هر یک از سفرهایش به جستجوی ببر بنگال و تجدید دیدار با این درنده باشکوه می رود.
ببر به دلیل خطوط روی بدنش از سایر درندگان متفاوت است. شکل این خطوط با توجه به زیستگاه های ببر در نقاط مختلف آسیا تفاوت می کند اما در هرحال بهترین استتار برای این جانور در زیستگاه جنگلی اش است. درگذشته نسل گونه های ببر در سراسر خاک آسیا گسترده بود.
ببر جانوری است که برای بقا نیاز به فضای زیستی گسترده ای دارد. شکار بی رویه اما از آن مهمتر جنگل زدایی در زیستگاه های ببر موجب شد که نسل این جانور در بسیاری از نقاط آسیا منقرض شود. هم اکنون 5 زیر گونه از ببر باقی مانده است که مشهورترین آنها ببر بنگال است.
در اوایل قرن بیستم تعداد 40 هزار ببر در هند زندگی می کردند اما امروز کمتر 1500 ببر در هند باقی مانده که آنها نیز به شدت در تهدید انقراض هستند. ببر یک جانور تکرو است و حاضر نیست قلمرواش را با سایر ببرها تقسیم کند.
تا کنون نسل 3 زیرگونه ببر شامل ببر مازندران ، ببر بالی و ببر جاوه به کلی منقرض شده است. ببرها برخلاف سایر گربه سانان از آب بدشان نمی آید و شناگر ماهری نیز است. ببرها در سن 3 سالگی بالغ می شوند.
ببر یک شکارچی شبرو است. قدرت دید ببر مانند سایر درندگان در تاریکی فوق العاده است اما برخلاف اغلب درندگان قادر به تشخیص رنگ ها است.
توله ببرها در بدو تولد تا مدت حدود دو هفته نابینا هستند. ماده ببر ابتدا به توله هایش شیر داده و اندک اندک برای آنها شکارهای کوچکی را می آورد. مدتی بعد توله ببرها مادرشان را در شکار همراهی می کنند. توله ببرها تا زمان بلوغ همراه مادرشان می مانند. ببرها در طول شب شکار می کنند. با اینکه ببر در مسافات کوتاه جانور پرسرعتی است اما اغلب ترجیح می دهد به جای این که خود را خسته کند ، دست از تعقیب شکار بردارد.
ببرها معمولا یا از پهلو و یا از عقب به صورت غافلگیرانه به شکارشان حمله می کنند. ببر به دلیل جثه بزرگ و قدرتش هیچ دشمن طبیعی ندارد و انسان تنها شکارچی ببر محسوب می شود.
منبع : جام جم آنلاین

۱۳۸۷ اسفند ۴, یکشنبه

برندگان هشتاد و یکمین دوره جایزه اسکار


برندگان اسکار سال به عنوان مهمترین رویداد جهانی فیلم به شرح زیر می باشد:
اسکار بهترین فیلم: میلیونر زاغه نشین به کارگردانی دنی بویل
اسکار بهترین کارگردانی: دنی بویل کارگردان فیلم میلیونر زاغه نشین
اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال: فیلمنامه میلک، نوشته داستین لانس بلک
اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی: فیلمنامه میلیونر زاغه نشین، فیلمنامه نویس: سایمن بوفوی
اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد: شان پن، فیلم میلک
اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن: کیت وینسلت
اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد: بازیگر فقید هیث لجر، فیلم شوالیه تاریکی
اسکار بهترین بازیکن مکمل زن: پنه لوپه کروز برای ایفای نقش در فیلم ویکی کریستینا بارسلونا
اسکار بهترین فیلم خارجی: فیلم خروجی به کارگردانی یوشیرو تاکیتا از ژاپن
بهترین کارگردانی هنری: فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن، دونالد گراهام بورت
اسکار بهترین فیلم انیمیشن: فیلم وال – ای به کارگردانی اندریو استنتون
اسکار بهترین طراحی لباس:The Duchess، طراح لباس: مایکل اوکانر
اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن: La Maison en Petits Cubes ، به کارگردانی کونیو کاتو
اسکار بهترین گریم: برای فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن، گرک کانوم
اسکار بهترین فیلمبرداری: فیلم میلیونر زاغه نشین، آنتونی دد مانتل
اسکار بهترین جلوه های ویژه: سرگذشت عجیب بنجامین باتن، اریک باربا، استیو پریگ، بورت دالتون و کرگ بارون
اسکار بهترین صدابرداری: شوالیه تاریکی، ریچارد کینگ
اسکار بهترین میکس صدا: میلیونر زاغه نشین، یان تاپ، ریچارد پرایک و رسول پوکوتی
اسکار بهترین تدوین: میلیونر زاغه نشین، کریس دیکنز
اسکار بهترین موسیقی فیلم: میلیونر زاغه نشین، ای، آ، رحمان
اسکار بهترین ترانه فیلم: میلیونر زاغه نشین، ای. آ رحمان و گلزار
اسکار بهترین فیلم کوتاه: شهر بازی، جان آلکساندر فریدانک
اسکار بهترین فیلم مستند: به کارگردانی مشترک جیمز مارش و سیمون چین
اسکار بهترین فیلم مستند کوتاه: Smile Pinki کارگردانی مگان میلان
در فهرست کاندیداهای کسب جایزه اسکار، فیلم «سرگذشت عجیب بنجامین باتن» در 13 بخش نامزد دریافت اسکار شده بود. فیلم میلیونر زاغه نشین نیز در ده بخش نامزد دریافت جوایز اسکار شده بود.
فیلم میلیونر زاغه نشین موفق شد هشت جایزه این دوره اسکار را به خود اختصاص دهد.

هفت میلیون و پانصد هزارنفر درحاشیه شهرهای ایران زندگی می کنند


گزارشهای رسمی نشان می دهد که هفت میلیون و پانصد هزار نفر از جمعیت ایران در حاشیه شهرها زندگی می کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجید روستا مدیر کل دبیر خانه ستاد ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی گفته است: "باگسترش زندگی شهری و مهاجرت روستائیان و ساکنان شهری کم برخوردار به شهرهای بزرگ، زندگی حاشیه نشینی با ساخت و سازهای غیراصولی روز به روز گسترش یافته و هم اکنون به بیش از هفت میلیون و پانصد هزار نفر از جمعیت شهری کشور در این مناطق ساکن هستند."
به گفته آقای روستا، ستاد ساماندهی مناطق حاشیه نشین در تمامی استان های ایران تشکیل شده است.
مناطق حاشیه نشین از امکانات شهری کافی نظیر آب، برق و بهداشت برخوردار نیستند و آمار جرم و جنایت در این مناطق بالاست و شهرداری و دولت نظارت چندانی بر این مناطق ندارند.
ایران برای ساماندهی حاشیه نشینان چند شهر از بانک جهانی وامی به مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار دریافت کرده است که قرار است برنامه آن تا دو سال دیگر تمام شود.
به گفته آقای روستا، این طرح ها در پنج شهر زاهدان، تبریز، بندرعباس، کرمانشاه و سنندج در حال اجرا است.
مهاجرت گسترده از روستاها به شهرها باعث رشد حاشیه نشینی شده و هم اکنون حاشیه نشینی یکی از بزرگترین معضلات شهرهای بزرگ ایران است.
کارشناسان می گویند که مهمترین علت رشد حاشیه نشینی، مشکلات اقتصادی است و کسانی که توانایی مالی کافی برای زندگی در نقاط شهری را ندارند به حاشیه شهرها پناه می برند.
این افراد به امید یافتن شغل از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند اما بیکاری و فقر آنها را به حاشیه شهرها می کشاند.
افزایش حاشیه نشینی
گزارشها نشان می دهد که به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی و خشکسالی، تعداد حاشیه نشینان در حال افزایش است و این نگرانی وجود دارد که آمار این افراد در مدتی کوتاه دو برابر شود.
حاشیه نشینان شهرها اغلب شغلی ندارند و برای تامین نیازهای روزمره به دست فروشی، دوره گردی، جمع آوری زباله و گدایی می پردازند و در میان آنها آمار سرقت و قاچاق مواد مخدر نیز بالاست.
بنابر گزارش بانک مرکزی ایران 14 میلیون نفر در ایران زیر خط فقر قرار دارند.
برآوردها نشان می دهد که دستکم دو میلیون نفر از جمعیت ایران نیز زیر فقر شدید و در خطر گرسنگی قرار دارند.
گرانی و تورم سالهای اخیر نیز به فقر بیشتر منجر شده و بر تعداد فقرا و حاشیه نشینان شهرها اضافه کرده است.
با وجود گسترش روز افزون حاشیه نشینی در ایران، برنامه روشنی برای مقابله با این پدیده وجود ندارد.
کارشناسان می گویند تا زمانی که توزیع ثروت و امکانات در مناطق مختلف روستایی و شهری عادلانه نیست و برنامه ای برای کاهش فاصله طبقاتی وجود ندارد، باید همچنان منتظر افزایش حاشیه نشینی بود.
به عقیده این گروه از کارشناسان، برای رفع بحران حاشیه نشینی باید ساختار اقتصادی ایران اصلاح شود و وضعیت زندگی شهروندان بهبود یابد و گرنه دولت باید خود را برای مقابله با عوارض اجتماعی و امنیتی حاشیه نشینی آماده کند.

۱۳۸۷ اسفند ۳, شنبه

بانک زمان !


تصور کنيد بانکي داريد که در آن هر روز صبح ۸۶۴۰۰ تومان به حساب شما واريز ميشود و تا آخر شب فرصت داريد تا همه پولها را خرج کنيد.چون آخر وقت حساب خود به خود خالي ميشود. در اين صورت شما چه خواهيد کرد؟

هر کدام از ما يک چنين بانکي داريم : بانک زمان.

هر روز صبح، در بانک زمان شما ۸۶۴۰۰ ثانيه اعتبار ريخته ميشود و آخر شب اين اعتبار به پايان ميرسد.

هيچ برگشتي نيست و هيچ مقداري از اين زمان به فردا اضافه نميشود.

ارزش يک سال را دانش‏آموزي که مردود شده ميداند.

ارزش يک ماه را مادري که فرزندي نارس به‏دنيا آورده ميداند،

ارزش يک هفته را سردبير يک هفته‏ نامه ميداند،

ارزش يک ساعت را عاشقي که انتظار معشوق را ميکشد میداند،

ارزش يک دقيقه را شخصي که از قطار جا مانده میداند و

ارزش يک ثانيه را آنکه از تصادفي مرگبار جان به در برده، ميداند.

هر لحظه گنج بزرگي است، گنجتان را مفت از دست ندهيد،

باز به خاطر بياوريد که زمان به خاطر هيچکس منتظر نميماند.

ديروز به تاريخ پيوست.

فردا معما است.

و امروز هديه است.

"Rebel Man"

فرش ها و موکت های ابتکاری و فانتزی !



















۱۳۸۷ اسفند ۲, جمعه

عکسهائی جالب از حیوانات مختلف که شاید تا کنون نظیر انها را ندیده اید













آیا آسانسور واقعا سقوط میکند ؟ (از آسانسور بیشتر بدانیم)


در فیلمهای بسیاری دیده اید که مثلا آسانسور از طبقه دهم یک ساختمان سقوط کرده است و یا اینکه با قطع شدن برقها آسانسور سقوط میکند و امثال اینها. قبل از هر چیز عرض می نمایم که یک آسانسور این روزها هرگز سقوط نمیکند. حالا در اینجا به نکاتی قابل توجه در مورد آسانسور اشاره می نمایم که خودم نیز موارد زیر را یک به یک بررسی نموده ام :
هر آسانسور دارای یک ترمز فوق العاده قویست : به این صورت که ترمز در مواقع عادی همیشه فعال است و ایستادن آسانسور در مقابل هر طبقه، به واسطۀ همین ترمزهاست.
سیستم ایمنی (پاراشوت) : که در واقع همان ترمز دوم و ترمز اضطراری می باشد، دقیقا در لحظه ای که سرعت آسانسور از مقدار تعیین شده بیشتر شود و یا اینکه کابل های کشنده شل شده باشند فعال شده و به این صورت است که مانند دو فک عمل کرده و بصورت مکانیکی جلوی حرکت را میگیرد. ترمز نوع دوم به برق هیچ ارتباطی ندارد و لحظه قطع برق خودبخود عمل می نمایند.
هر آسانسور دارای حداقل ۴ کابل کشنده قوی (بگسل) می باشد که این کابلها از همدیگر جدا بوده و هر کدام به صورت مستقل عمل می کند.
در پایینترین قسمت آسانسور (چاهک) چهار ضربه گیر به چهارچوب آسانسور متصل هستند که از جنس پلی اورتان، فنری و یا هیدرولیکی می باشند و در صورتیکه آسانسور از حد تعیین شده پایینتر آمد به ضربه گیرها برخورد می کند.
دربهای آسانسور در هر لحظه و هر کجا قابل باز شدن توسز مسئول می باشند.
تنها چیزی که در آسانسورها ایجاد نگرانی میکند، قطعی برق و یا نقص فنی آسانسور است که آن هم حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه قابل تعمیر است و در صورتیکه تعمیر شدنی نبود، مسئول آسانسور بصورت دستی توسط اهرم مخصوص، کابین آسانسور را به نزدیکترین طبقه می رساند. پس نگران نباشید.

کوکایین ارزان تر می شود !


آژانس مبارزه با مواد مخدر در سازمان ملل می گوید قاچاقچیان با یافتن راههای جدید برای انتقال مواد مخدر از طریق آفریقای غربی و کشورهای بالکان، موجب کاهش بیشتر بهای کوکایین در اروپا خواهند شد.
سازمان بین المللی کنترل مواد مخدر (INCB) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که آفریقای غربی به مرکز مهمی برای انتقال و قاچاق مواد مخدر از آمریکای جنوبی تبدیل شده است.
مقامات این سازمان در بریتانیا هفته گذشته اعلام کردند که قیمت کوکایین در ده سال گذشته به نصف رسیده است و در صورتی که از تولید آن جلوگیری نشود بهای آن باز هم پایین تر خواهد آمد.
طبق گزارش این سازمان یکی دیگر از دلایل افت بهای کوکایین، افزایش تولید آن در کلومبیا، پرو و بولیوی است. این سازمان همچنین گفته است که حجم زیادی از کوکایین در اروپای شرقی و آفریقای غربی که مسیرهای جدید قاچاق هستند نگهداری می شود.
در گزارش سالانه این سازمان آمده بزرگترین تهیه کنندگان کوکایین در آمریکای جنوبی، مسیر قاچاق خود را از دریای کارائیب و آتلانتیک شمالی تغییر داده اند تا با ماموران دریایی بریتانیایی و آمریکایی برخورد نکنند.
به گفته این سازمان اگر هرچه زودتر مانع از قاچاق مواد مخدر از این کشورها نشویم و تولید آن رامتوقف نکنیم کوکایین بیش از بیش ارزان می شود.
از دیگر بخش های مهم این گزارش می توان به نکات زیر اشاره کرد:
گروه های جنایتکار با تاسیس شرکت های ساختگی مواد لازم برای تولید مواد مخدر از جمله آمفتامین و اکستاسی را تهیه می کنند.
کانادا به بزرگترین منبع اکستاسی در شمال آمریکا تبدیل شده است و یکی از مهمترین تهیه کنندگان آن در آسیا به شمار می رود.
زراعت خشخاش در افغانستان کاهش یافته است اما این کشور هنوز بیش از 90 درصد از تریاک جهان را تولید می کند.
داروخانه های اینترنتی که بدون مجوز مشغول به کارند، بدون تصدیق پزشک دارو های قلابی می فروشند.