۱۳۸۷ آبان ۸, چهارشنبه

چگونه دیگران را مجذوب خود نمائیم


۱.ظاهری آراسته داشته باشید.
مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما ناخود آگاه شما را جذاب می کند. بعضی ها بر اساس تصوری نادرست برای جذاب شدن به تکاپو می افتند و به شکل های عجیب و غریبی لباس می پوشند که این مساله از جذابیت آنها می کاهد.
2.بیشتر سکوت کنید.
غالبا افراد فکر می کنند برای اینکه جذاب تر شوند، باید بیشتر شلوغ کنند. سکوت یک تاثیر ذهنی و روانی می گذارد. در سکوت فرد در پیرامون خود خلا ایجاد می کند و هر خلایی جذب را سبب می شود.آنها که بیشتر صحبت می کنند از جذابیت خود می کاهند؛ولی سکوت و گوش دادن بیشتر، شما را عاقل تر و باتجربه تر معرفی می کند.البته سکوتی که از اعتماد به نفس سرچشمه بگیرد.
3.نرم و ملایم سخن بگویید .
وقتی نرم و ملایم سخن می گویید جذاب و محبوب می شوید.جذابیت به تقلا و تکاپو نیاز ندارد، بلکه به آرامش و ملایمت نیاز دارد. آدم های عصبی و خشن غیر قابل اعتمادند و جذابیتی ندارند.
4.فرد محترمی باشید.
بی احترامی به خود و دیگران و بی ادبی در کلام و رفتار از جذابیت شما می کاهد. افراد مودب و متین و محترم بی تردید جذابند و این جذابیت از دروشان موج می زند.
5.زیاد شوخی نکنید اما فراوان تبسم کنید.
شوخی کردن فراوان از انرژی ذهنی وجذابیت شما می کاهد چرا که شوخی فراوان به تدریج مرزها را از بین می برد، به تکاپوی فراوان شما می انجامد و صحبت بسیار به دنبال دارد و چه بسا که به بی احترامی به خود و دیگران منجر شود. متبسم باشید زیرا تبسم به چهره شما جذابیتی عمیق و ژرف می بخشد. در تبسم، سنگینی متانت و جذابیت وجود دارد، ولی در خنده و شوخی فراوان سبکی.
6.قاطعیت یعنی جذابیت.
کسانی که هدف های مشخص و ارزش های معینی دارند بی استثنا جذابند. کسانی که قدرت “نه” گفتن دارند و بازیچه این و آن نمی شوند، جذابند. شخصیت هایی جذاب و تائثیرگذارند که بسیار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند.
7.امیال و غرایز خود را کنترل کنید.
کسانی که بر امیال و غرایز خود تسلط بیشتری دارند، از جذابیت معنوی بیشتری برخوردارند. آنها که مدام در پی ارضای امیال خود به سر می برند، نمی توانند خود را کنترل کنند و خصوصا به نگاه و زبان خود تسلط ندارند، این افراد جذابیتی ندارند. بر امیال خود مسلط باشید نگویید دیگران چه می دانند که من تا چه اندازه بر خود مسلط هستم. کاهش انرژی ذهنی و جذابیت درونی و روانی شما به هر حال خود را به شکلی نشان می دهد که از جانب دیگران کاملا درک می شود.

قدیمی ترین عکس ازشهر تهران


تهران در دوران سلطنت ناصرالدين شاه قاجار
سال ۱۲۵۰ خورشیدی/ 1290 قمری

۱۳۸۷ آبان ۷, سه‌شنبه

ماجرای اخرین نبرد کوروش کبیر وبه قتل رسیدن او



کوروش در آخرین نبرد خود به قصد سرکوب قوم ایرانی‌تبار سکا که با حمله به نواحی مرزی ایران به قتل و غارت می‌پرداختند، به سمت شمال شرقی کشور حرکت کرد. میان مرز ایران و سرزمین سکاها رودخانه‌ای بود که لشگریان کوروش باید از آن عبور می‌کردند. کوروش در استوانه حقوق بشر می‌گوید:
هر قومی که نخواهدمن پادشاهشان باشم من مبادرت به جنگ با آنها نمیکنم؛
این به معنی دمکراسی و حق انتخاب است؛ پس نمی‌توان دلیل جنگ کوروش با سکا‌ها را نوعی دلیل شخصی بین ملکه و کوروش دید چون این مخالف دمکراسی کوروش هست و اما جنگ با سکاها به دلیل تعرض سکاها به ایران و غارت مال مردم بود.
هنگامی که کورش به این رودخانه رسید، تهم‌رییش ملکه سکاها به او پیغام داد که برای جنگ دو راه پیش رو دارد. یا از رودخانه عبور کند و در سرزمین سکاها به نبرد بپردازند و یا اجازه دهند که لشگریان سکا از رود عبور کرده و در خاک ایران به جنگ بپردازند.
کورش این دو پیشنهاد را با سرداران خود در میان گذاشت. بیشتر سرداران ایرانی او، جنگ در خاک ایران را برگزیدند، اما کرزوس امپراتور سابق لیدی که تا پایان عمر به عنوان یک مشاور به کورش وفادار ماند، جنگ در سرزمین سکاها را پیشنهاد کرد.
استدلال او چنین بود که در صورت نبرد در خاک ایران، اگر لشگر کورش شکست بخورد تمامی سرزمین در خطر می‌افتد و اگر پیروز هم شود هیچ سرزمینی را فتح نکرد.
در مقابل اگر در خاک سکاها به جنگ بپردازند، پیروزی ایرانیان با فتح این سرزمین همراه خواهد بود و شکست آنان نیز تنها یک شکست نظامی به شمار رفته و به سرزمین ایران آسیبی نمی‌رسد.
کورش این استدلال را پذیرفت و از رودخانه عبور کرد. پیامد این نبرد کشته شدن کورش و شکست لشگریانش بود.
تهم‌رییش سر بریده کوروش را در ظرفی پر از خون قرار داد و چنین گفت: "تو که با عمری خونخواری سیر نشده‌ای حالا آنقدر خون بنوش تا سیراب شوی"
پس از این شکست، لشگریان ایران با رهبری کمبوجیه، پسر ارشد کورش به ایران بازگشتند.

۱۳۸۷ آبان ۶, دوشنبه

اتومبیل منحصر به فرد اهدائی دولت فرانسه به شاه ایران در سال 1939




در سال 1939 دولت فرانسه به عنوان هديه عروسي محمدرضا شاه پهلوي يك مدل استثنايي از بوگاتي با نام كامل" Type 57 C Vanvooren Cabriolet"كه توسط طراحي به نام" Vanvooren" از روي مدل اصلي ساخته شده و تغييراتي روي آن انجام شده بود را به ايران فرستاد
اين خودرو 20 سال در ايران بود و بعد از آن این اتومبیل منحصر به فرد فقط به قيمت 275 دلار فروخته شد و به امريكا برده شد و هم اکنون اين خودرو در مالكيت موزه پترسن "Petersen Museum" است.
از اين خودرو فقط همين يك نمونه موجود است وقائدتا باید بسیار گرانبها باشد. به پلاك ايراني آن توجه كنيد!

۱۳۸۷ آبان ۳, جمعه

ایا بوسیدن کار خطرناکیست ؟



به من گفته شده بود " بهتره حواست باشه كه چه كسي را بوس مي كني ! ".
دبيرستاني بودم كه بيماري(مونو) شايع شد . بچه ها يك ماه از مدرسه عقب افتادند ؛ به همه گفته شده بود كه اين مسئله به خاطر آن است كه " تعداد زيادي از مردم ،‌تعداد زياد ديگري را بوسيده اند" .
وقتي اين اتفاق افتاد فقط دو سه تا از بچه ها (مونو) گرفته بودند كه آنها حتي همديگر را هم نمي شناختند ، بقيه اش هيجان زياد ، شايعه و داستان بود .اما اين " بيماري بوسيدن" ، كه خيلي ها آن را اينطور مي ناميدند، هميشه براي من جاي سئوال داشت . آيا واقعاً خطرناكه ؟ آيا واقعاً بوس كردن كار پرريسكيه ؟
بيماري مونو از طريق عفونتي با ويروس" اشتاين – بار" (EBV) ايجاد مي شود ، بعد از تماس با ويروس (EBV)، هيچگونه علامتي در بيمار ديده نمي شود- در واقع ، در بيش از 95% افراد بزرگسال ، شواهدي از وجود پادتن اين ويروس كه در گذشته به بدن وارد شده است ، ديده مي شود ، اگرچه اكثر آنها هيچ بيماري مرتبطي را به خاطر نمي آورند. به دلايلي كه همچنان ناشناخته مانده است ، فقط تعدادي از مردم بعد از تماس با ويروس (EBV)به بيماري مونو كه همراه با خستگي ،‌سردرد ،‌درد ماهيچه ها يا مفاصل ، تب ، ورم غدد لنفاوي و گلو درد است ، دچار مي شوند .درست است كه ويروسEBV در آب دهان موجود است و مي تواند از طريق بوسيدن منتقل شود ، اما مونو بيماري بسيار واگيرداري نيست و همچنين از طرق ديگري هم مانند سرفه يا عطسه مي تواند انتقال يابد . از آنجايي كه هيچ گونه علامتي وجود ندارد ، جلوگيري از انتشار اين ويروس كار آساني نيست.حتي زماني هم كه علامتي هم وجود داشته باشد ، قبل از تشخيص بيماري هم مي تواند مسري باشد.
ساير عفونت ها نيز مي توانند موجب بيماري هايي شبيه به مونو مثل (CMV) و بقيه بيماري هاي ويروسي شوند. آزمايش هاي خون معمولاً مي توانند در صورت لزوم به تشخيص بيماري مونو كمك كنند .
هيچ درمان مؤثر و قطعي براي اين بيماري وجود ندارد ،‌اما استامينوفن يا ايپوبروفن و مايعات مي توانند مفيد باشند .اكثر كساني كه به اين بيماري دچار مي شوند ، بعد از مدت يك يا دو هفته كاملاً بهبود مي يابند . در اغلب موارد احساس خستگي بيش از يك ماه به طول مي انجامد ، اما حتي در آن موقع نيز بازگشت به حالت عادي انتظار مي رود .به دليل اينكه ممكن است طحال بزرگ شود و چنانچه آسيب ببيند ،‌مي تواند پاره شود ، به افرادي كه دچار مونو هستند توصيه مي شود حداقل تا يك ماه بعد از بهبودي ، سراغ هيچگونه ورزشي نروند.
بيماري هاي عفوني مربوط به بوسيدن :
در تبادل هرگونه ترشحي از بدن ، خطر انتقال عوامل عفوني وجود دارد . اگرچه بدن سيستم هاي دفاعي دارد كه از عفونت ها جلوگيري مي كند ولي آنها براي بعضي از عفونت ها بهتر از عفونت هاي ديگر عمل مي كنند .براي مثال ، HIV و هپاتيت B به راحتي از طريق روابط جنسي منتقل مي شوند، حال آنكه هپاتيت ‍ C به سادگي از اين طريق انتقال نمي يابد .
به طور مشابه ، بعضي از بيماري ها به راحتي بيماري هاي ديگر ، از طريق بوسيدن انتقال نمي يابند . HIV به ندرت از راه بوس كردن سرايت مي كند ؛ و چنانچه انتقال اتفاق بيافتد ، به خاطر زخم هاي بازي است كه در دهان وجود دارند و امكان تماس با خون و نه فقط بزاق دهان را ايجاد مي كنند .
از سوي ديگر ، بسياري از بيماري هاي ويروسي نيز از طريق بوسيدن انتقال مي يابند : ويروس تبخال ، عامل تاول هاي تبخالي ، تاول هاي ناشي از تب از اين قبيل هستند . در حقيقت ، بيماري هايي كه از طريق بوسيدن انتقال مي يابند ، مانند مونو ، تأثير كمي بر كل سلامتي بدن دارند .
نتيجه كلي :
اگرچه اين مطلب درست است كه ويروس EBV به راحتي از طريق بوسيدن از يك شخص به شخص ديگري انتقال مي يابد ، معمولاً هيچ بيماري مرتبطي با اين عفونت تشخيص داده نمي شود .حتي در زمان وقوع مونو ،‌بهبودي كامل در مدت زماني كوتاه ، يك قاعده است .
پس باوجود اينكه " بيماري بوسيدن " واقعي است ، ولي عمل بوس كردن به ندرت خطري براي سلامتي شما محسوب مي شود .

نوشته رابرت اشمرلينگ ، انتشارات سلامت هاروارد
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ

۱۳۸۷ آبان ۱, چهارشنبه

کمک 375 هزار دلاری یک ایرانی به اوباما !



شیوا صرام عضو شورای ایرانیان -آمریكائیان (نایاك) به تازگی با برگزاری مراسم گردآوری كمك در شهر محل سكونتش نیوكنان، توانست مبلغ 375 هزار دلا‌ر برای رقابت انتخاباتی بارك اوباما نامزد دموكرات‌ها تامین كند.
شیوا صرام، كه از سال 2004 حركت سیاسی اوباما را دنبال كرده است، می‌گوید: در سال 2004 بود كه اوباما را در گردهمایی دموكرات‌ها دیدم. خوب به خاطر دارم كه گوشی تلفن را برداشتم و به برادرم زنگ زدم. به او گفتم آنچه من می‌بینم تو هم می‌بینی؟
نسبت به او احساس ویژه‌ای پیدا كردم. كسی كه باهوش است و تحصیلا‌ت خوبی دارد. وقتی كه به حرف‌هایش در ایووا گوش دادم، می‌دانستم كه او تا ته خط می‌رود و می‌دانستم كه باید به او كمك كنم.
به گزارش سایت خبری ایران، صرام كه اینك ساكن ایالت كانتی‌كات است، در سال 2003 یك جایگاه كاری بسیار موفق را در وال‌استریت رها كرد تا زندگی‌اش را وقف دو كودكش كند و در فعالیت‌های خیریه‌ای كه خود بانی آن است، در آمریكا و سراسر جهان شركت كند و حمایت از كاندیداها در سال‌های گذشته بخشی از این فعالیت او محسوب می‌شود.
صرام به كمك دخترعمه‌اش سیما صرافان، كه همكلا‌سی اوباما در دانشگاه ‌هاروارد بوده است، جشن كمك با شركت بیش از 250 نفر (عمدتا خانم) تشكیل داد كه در این جشن چهره‌هایی مثل كارولین كندی (دختر رئیس‌جمهور فقید كندی) و نیرا تندن (مشاور هیلا‌ری كلینتون) شركت كردند.
او در پاسخ به سوال دلیل حمایتش از اوباما می‌گوید: "صدها دلیل وجود دارد ، اما تنها اینكه اوباما به جنگ در عراق نه می‌گوید برای این حمایت دلیل كافی است. چراكه او تنها كاندیدایی است كه در طول سال‌ها واقعا به استفاده از دموكراسی برای حل مسائل اعتقاد دارد و توسل به جنگ را آخرین راه‌حل می‌داند."
صرام متولد و بزرگ‌شده ایران است.

۱۳۸۷ مهر ۳۰, سه‌شنبه

غرق شدن 216 ایرانی در دریای مازندران در 6 ماهه نخست سال 87


سرپرست اداره پیشگیری از سوانح و حوادث كشور از مرگ 216 نفر بر اثر غرق شدگی در آبهای دریای خزر طی 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت كه اغلب قربانیان، نوجوانان و جوانان 10 تا 24 ساله بودند.
دكتر مشیانه حدادی در گفت وگو با ایسنا افزود: در 6 ماهه نخست 87 در گیلان و مازندران، دو استان ساحلی شمال كشور، در مجموع 269 نفر در معرض خطر غرق شدگی قرار داشتند كه از این تعداد، 216 نفر فوت كردند و 53 مورد با موفقیت احیا شدند.
وی، با بیان این كه شمار قربانیان ناشی از غرق شدگی در 6 ماهه نخست 87 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است، یادآور شد: بالاترین میزان غرق شدگی در گروه سنی 10 تا 24 سال و سپس 25 تا 44 سال بوده است.
سرپرست اداره پیشگیری از سوانح و حوادث كشور، 87 درصد از قربانیان را مرد و 13 درصد را زن بیان كرد و گفت كه بر پایه گزارش‌های حاصله 76 درصد از آنان، گردشگر و 24 درصد بومی استانهای شمالی بودند.
دكتر حدادی همچنین گفت كه 83 درصد از قربانیان در خارج از طرح سالم سازی دریا جان خود را از دست دادند، اما 17 درصد در محدوده طرح به این سرنوشت دچار شدند.
وی با اشاره به وجود و استقرار حدود 30 پایگاه امدادرسانی در دو استان شمالی كشور برای كمك به گردشگران و كسانی كه در دریا شنا می كنند، یادآور شد: در مناطق دارای طرح سالم سازی، نیروهای پرستار با سیستم مخابراتی بی سیم در محل مستقر بودند تا پس از خارج كردن غرق شدگان از دریا توسط غریق نجات، نسبت به احیا و اعزام آنان اقدام كنند و حاصل این تلاش نجات 53 نفر از طریق احیای موفق بوده است.
دكتر حدادی، با اشاره به پوشش بالای طرح سالم سازی در سواحل شمالی كشور از هموطنان خواست تا برای شنا كردن از محدوده این طرح استفاده كنند

ارایشها و پوششهای مسخره برای سگ ها !






ببینید که صاحبان این حیوانات زبان بسته ، ظاهرا برای سرگرمی یا خود نمائی ، چه بلا هائی برسر سگهایشان اورده اند.

۱۳۸۷ مهر ۲۷, شنبه

تهیه کباب با گوشت انسان !


پليس لندن يك سرآشپز را كه با گوشت همكار مرده‌اش كباب درست مى كرد و آن را در اختيار مشتريان مى‌گذاشت، دستگير كرد.
سخنگوى پليس شهر وولوهمپتون اعلام كرد: هنگامى كه يكى از مشتريان رستوران پرطرفدارى در لندن گزارشى درباره تغيير كيفيت غذاى رستوران داد، بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.
پليس هنگام جست‌وجو در آشپزخانه رستوران، دريافت «جاسونيدر سينگ» 45 ساله از گوشت بدن يكى از همكارانش كه چندى پيش جان باخته بود، كباب درست كرده و در اختيار مشتريان قرار مى‌دهد.
وى براى آن‌كه بوى گوشت از ميان برود و مزه و طعم خوبى داشته باشد، انواع ادويه‌جات را با آن مخلوط مى‌كرد. قاضى شهر اين مرد را دستگير و رستوران او را نيز پلمب كرد.
/تابناک

نمایش شگفت انگیز نواختن موزیک بوسیله پرتاب توپهای تنیس بروی ساز !

۱۳۸۷ مهر ۲۶, جمعه

جستجو در اینترنت برای مغز مفید است



پژوهشی نشان داده که استفاده از اینترنت، حداقل برای افراد میانسال و مسن تر، به تقویت قوای مغز کمک می کند.
گروهی از پژوهشگران در دانشگاه کالیفورنیا لس آنجلس (UCLA) دریافتند جستجو در وب، بخش تصمیم گیری و استدلال مغز را تحریک می کند.
پژوهشگران می گویند این موضوع حتی ممکن است به مقابله با تغییرات فیزیولوژیک ناشی از افزایش سن، که باعث کند شدن مغز می شوند، کمک کند.
نتایج این پژوهش در نشریه "Geriatric Psychiatry" منتشر شده است.
با افزایش سن تغییراتی در مغز رخ می دهد که از جمله می توان به کمتر شدن اندازه و کاهش فعالیت سلولی در مغز اشاره کرد که بر عملکرد انسان تاثیر دارند.
اعتقاد بر آن است که فعالیتهایی که مغز را فعال نگه می دارند، همچون حل کردن جدول، ممکن است اثرات افزایش سن را به حداقل برسانند و بر اساس پژوهش اخیر اینطور به نظر می رسد که "وب-گردی" را نیز می توان به فهرست اینگونه فعالیت ها اضافه کرد.
این پژوهش بر روی 24 نفر داوطلب انجام شده که بین 55 تا 76 سال سن دارند و نیمی از آنها کاربران باتجربه اینترنت بودند.
مقایسه با خواندن :
مغز هر داوطلب، در حالیکه یک بار مشغول جستجو در اینترنت و بار دیگر مشغول خواندن کتاب بود اسکن شد.
هر دو کار باعث مشاهده میزان قابل ملاحظه ای فعالیت در بخش های مسئول زبان، خواندن، حافظه و قابلیت های بصری مغز شد.
با این وجود جستجو در وب فعالیت مجزای بیشتری را در بخش دیگری در مغز که تصمیم گیری و استدلال های پیچیده را کنترل می کند ایجاد کرد که البته این موضوع تنها در کاربران با تجربه وب مشاهده شد.
پژوهشگران گفتند در مقایسه با خواندن ساده، وجود گزینه های بی شمار در اینترنت باعث می شود کاربران برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر خود نیاز به تصمیم گیری داشته باشند.
پروفسور اسمیت گفت: "به نظر می رسد کاری ساده و روزمره همانند جستجو در وب در افراد مسن تر مدارهای مغز را تقویت می کند که نشان می دهد با وجود افزایش سن، مغز ما حساس است و می تواند به فراگیری ادامه دهد."
برکا وود، مسئول بنیاد خیریه تحقیقات در باره آلزایمر در بریتانیا گفت: "بر اساس این یافته های شگفت انگیز اینطور به نظر می رسد که افراد میانسال و مسن تر می توانند با انجام فعالیت هایی که مغز را تحریک می کنند خطر مبتلا شدن به بیماری فراموشی ناشی از پیری را کاهش دهند."
او افزود: "کاربران مسن تر وب و اینترنت دقیقا مشغول انجام چنین کاری هستند."

/BBC Persian

سرخ پوستان قرن بیست و یکم !


روشهای مکالمه با تلفن ، بدون دخالت دست !






۱۳۸۷ مهر ۲۵, پنجشنبه

فوائد در اغوش کشیدن و بغل کردن یکدیگر ، برای سلامتی



بغل کردن مطمئناً احساس خیلی خوبی به شما می بخشد و شواهد نشان می دهد تاثیرات بسیار خوبی هم بر سلامتی ما دارد. در تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققان دریافتند که بغل کردن هورمون "اکسیتوسین" را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
درواقع، وقتی زوجین 20 ثانیه همدیگر را بغل می کنند، سطح اکسیتوسین در بدنشان که طی تولد بچه و شیردهی آزاد می شود، بالا می رود. افرادیکه در روابط عاشقانه هستند، بیشترین افزایش اکسیتوسین را دارند.
ضمناً سطح هورمون استرس، کورتیزول، هم در خانم ها همراه با فشارخون پایین آمد. دکتر کارن گورون یکی از محققین این تحقیق می گوید، "هرچه حمایت عاطفی بیشتر باشد، این افزایش میزان اکسیتوسین نیز نیز هم در مرد و هم در زن بیشتر خواهد شد. اما اهمیت اکسیتوسین و اثرات محافظت کننده آن دربرابر بیماریهای قلبی، میتواند برای خانم ها بیشتر باشد."
دکتر کارمین گریفیت، سخنگوی بنیاد قلب بریتانیا، می گوید، "دانشمندان علاقه زیادی به این مسئله نشان می دهند که احساسات مثبت می تواند برای سلامتی مفید باشد. این تحقیق نشان میدهد که ساپرت عاطفی، مثلاً به شکل در آغوش کشیدن های عاشقانه می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد. "
در واقع، در یک تحقیق دیگر که آنهم توسط دکتر گورون انجام شد، به اثبات رسید که بغل کردن و گرفتن دستها، تاثیرات استرس را کاهش می دهد. از دو گروه زوج خواستند که درمورد یک موضوع ناراحت کننده با هم صحبت کنند، اما یک گروه از قبل دست های همدیگر را در دست گرفته بودند و همدیگر را بغل کرده بودند درحالیکه گروه دیگر اینکار را انجام نداده بودند. در این تحقیق مشخص شد که:
- افزایش فشارخون در گروهی که هیچ تماسی با هم نداشتند درمقایسه با گروهی که همدیگر را در آغوش گرفته بودند، بیشتر بود.
- ضربان قلب در گروهی که تماسی نداشتند 10 ضربه در دقیقه بود درحالیکه برای گروه دیگر این مقدار 5 ضربه در دقیقه بود.
دکتر گورون پیشنهاد می کند که تماس های گرم و در آغوش کشیدن و گرفتن دست ها قبل از شروع یک روز سخت می تواند شما را در طول روز محافظت کند.
انسانها موجوداتی اجتماعی هستند، همانطور که در تحقیقات مختلف ثابت شده است که آنهایی که در زندگی دوستانی برای خود دارند، و همچنین آنها که ازدواج کرده اند، سالمتر هستند.
ما به ارتباطات اجتماعی احتیاج داریم و این ارتباطات شامل لمس کردن، حتی فراتر از ظرفیت یک زوج است. مثلاً این واقعیت که نوزادان از تماس های پوستی مستقیم با مادرشان فایده می برند و رشد بهتری خواهند داشت را در نظر بگیرید.
مثالی که گفته شد یک تحقیق کره ای بود که روی نوزادان پرورشگاهی انجام شد. آندسته از نوزادان که 5 روز در هفته و به مدت 4 هفته، 15 دقیقه بیشتر صدای زنانه شنیدند، ماساژ و ارتباط چشمی مستقیم داشتند، بعد از گذشت چهار هفته و در سن 6 ماهگی، وزن و قد بیشتری اضافه کردند و شکل گیری سرشان نیز بهتر بود تا آنهایی که این تحریک اضافی را نداشتند.
شواهد نشان داده است که تماس درمانی استرس و درد را در بزرگسالان کاهش می دهد و نشانه های بیماری آلزایمر مثل بیقراری، آواگری، قدم زدن های عصبی و از این قبیل را نیز کاهش می دهد.
وقتش رسیده بیشتر بقیه را بغل کنید
تحقیقات نشان می دهد که زوج های امریکایی چندان تمایلی به آغوش کشیدن در مجامع عمومی را ندارند. طبق تحقیقات زوج های پاریسی سه مرتبه بیشتر از زوج های امریکایی وقتشان را به بغل کردن هم می‌گذرانند.
بغل کردن در روابط زناشویی فوایدی دارد که احتمالاً هیچوقت فکرش را هم نمی کردید :
- احساس خوبی به شما می دهد.
- حس تنهایی را از بین می برد.
- بر ترس غلبه می کند.
- دریچه احساساتتان را باز می کند.
- اعتماد به نفس را بالا می برد.
- حس نوع دوستی شما را تقویت می کند.
- روند پیر شدن را کندتر می کند.
- اشتها را فرو می نشاند.
- استرس و فشارهای عصبی را کاهش می دهد.
- با بیخوابی مبارزه می کند.

منبع : hamdardi.net

۱۳۸۷ مهر ۲۳, سه‌شنبه

فداکاری مادرانه برای حفظ جان فرزند





اینها دندان هستند یا تبر ؟!


بزرگی شکم و درمان ان



چربی ذخیره شده در شكم یكی از مقاوم ‌ترین و در عین حال هشدار دهنده ‌ترین نوع چربی هاست.
افزایش دور كمر آقایان بیش از 102 سانتی‌متر و در خانم ها بیشتر از 89 سانتی‌متر منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک) و به هرحال از لحاظ زیبایی هم یكی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.
پس برای رهایی از آن لطفاً به نكات زیر توجه بفرمایید:
1- چربی شكم، چربی ذخیره‌ای بدن است، بنابراین مقاوم ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش می باشد. برای درك بهتر این موضوع به این مثال دقت فرمایید:
اگر شخصی مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگی او دیده باشید، می بینید که تمام چربی های بدن او از بین رفته است، ولی چربی شكم او همچنان وجود دارد.
پس باید خیلی پشتكار داشته باشید و با تلاش زیاد منتظر نتیجه بمانید.
2ـ تنها راه درمان چربی شكم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. فقط و فقط با این دو روش است كه چربی ازبین می‌رود، پس روش های دیگر فقط به این دو كمك می‌كنند.
3ـ ماساژ موضعی چربی های شكم، اگر همراه با رژیم و تحرك اصولی باشد، منجر به كاهش بیشتر چربی در این منطقه می‌شود.
4ـ به غیر از چربی شكمی، یكی از بزرگ ترین مشكلات این منطقه كه منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شكم است كه منجر به جلو آمدگی شدید شكم، حتی با كوچك ترین نفخ گوارشی می‌شود. علت شل شدن عضلات این است كه فعالیت های روزمره هیچ كدام عضلات شكم را در گیر نمی كنند، به خصوص در خانم ها معمولا عضلات شل تر هستند و در جریان حاملگی و زایمان این عضلات دچار كشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا كاهش می یابد.
پس اگر به دنبال خوش فرم شدن شكم هستید، حتماً با ورزش هایی كه بر روی عضلات شكم تمركز دارند، عضلات شكم را تقویت كنید، ولی باید بدانید ورزش مخصوص شكم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش هوازی(مثلا پیاده روی) ممكن است روی چربی شكم اثری نداشته باشد.
اگر همراه با رژیم غذایی و ورزش هوازی عضلات شكم را تقویت نكنید، ممكن است اصلا از ظاهر شكم رضایت نداشته باشید، چون به هر حال عضله ی شل و بدون قوام، به سمت جلو می آید یا پایین می افتد و ظاهر شكم را زشت می نماید.
در نهایت باز هم تاكید می كنم كه حوصله داشته باشید، منتظر نتیجه سریع نباشید، پشتكار داشته باشید و عجله نكنید.
/منصور ریسمانچیان

۱۳۸۷ مهر ۲۰, شنبه

تنهائی باعث می شود که افراد بیشتر احساس سرما بکنند



وقتی مردم از تنهایی حرف می زنند اغلب در ذهن سرما تداعی می شود اما تحقیق روانشناسان نشان داده است که منزوی بودن و یا احساس تنهایی کردن واقعا باعث می شود که فرد بیشتر از سایرین احساس سرما کند.
محققان دانشگاه تورنتوی کانادا کشف کرده اند که اگر از دو گروه سوال شود که دمای اتاق را حدس بزنند، آنهایی که منزوی هستند در مقایسه با بقیه دما را پایین تر تخمین می زنند.
افراد منزوی شرکت کننده در این تحقیقی همچنین از انواع غذاهایی که به آنها تعارف شده بود (سوپ، سیب، نوشابه)، سوپ را انتخاب کرده بودند.
یک روانشناس بریتانیایی در این ارتباط گفت که یافته های این تحقیق ممکن است به مردم منزوی، به ویژه در ماه های سرد سال، کمک کند.
او گفت شاید بتوان به افرادی که احساس تنهایی و انزوا می کنند، کمک کرد با خوردن غذای گرم، مثل سوپ، یا قرار گرفتن در محیطی گرم، کمتر احساس تنهایی و انزوا کنند.
"نامحبوب"
در اولین مرحله از این تحقیق دانشجویانی که دواطلب شرکت در این تحقیق شده بودند به دو دسته تقسیم شدند.
از یک دسته خواسته شد خاطره ای را به یاد آورند که احساس طرد شدن و یا تنهایی کرده اند، مثلا از ورود آنها به یک باشگاه جلوگیری شده است.
از دسته دیگر خواسته شد خاطره ای را به یاد آورند که احساس کرده اند از آنها استقبال شده است، مثلا موافقت شده آنها وارد باشگاه بشوند.
بعد محققان از دو گروه پرسیده اند که دمای اتاقی را که در آن جمع شده بودند، حدس بزنند.
حدس و گمان دو گروه بین دوازده تا چهل درجه سانیتگراد متغیر بوده است. آنهایی که خاطره طرد شدن و تنهایی را به یاد آورده بودند دماهای پایین تری را حدس زده بودند.
در دومین مرحله از تحقیقات، محققان از 52 دانشجوی داوطلب خواستند در یک بازی کامپیوتری شرکت کنند.
این بازی طوری طراحی شده بود که توپ بارها فقط به سمت تعدادی از بازکنان پرتاب می شد، در حالیکه بقیه تقریبا از بازی با توپ بی نصیب ماندند.
بعد از اتمام بازی از شرکت کنندگان پرسیدند کدام خوراک را بیشتر هوس دارند، قهوه داغ، بیسکویت، نوشابه سرد، سیب یا سوپ.
احتمال این که بازیکنان "نامحبوب" در مقایسه با دیگر بازکنان قهوه داغ یا سوپ بخواهند، بیشتر بود.
محققان می گویند این گروه چون در بازی شرکت داده نشده بود، جسما احساس سرما کرده و به همین دلیل غذای گرم را ترجیح داده است.

BBC Persian/

فرشی ساخته شده از گلهای طبیعی در بلژیک






نمايشگاه فرشي از گلهاي زيبا که در محيطي بسيار وسيع و روباز هر دوسال يکبار در بلژيک برگزار ميگردد، بيش از 100 هزار توريست را بخود جذب ميکند.

بلژيک اکنون بزرگترين صادر کننده گل و پيازچه آن به کشورهايي نظير هلند و فرانسه و آمريکاست.

براي اولين بار شهردار بروكسل (پايتخت بلژيك) در سال 1971 سفارش اين فرش پوشيده از گل را جهت جلب توجه توريستهاي دنيا بعنوان بزرگترين صادركننده ي گل داده است.

۱۳۸۷ مهر ۱۹, جمعه

اتومبیل پورشه مدل BOXTER با بدنه پوشیده از طلای ناب






از این اتومبیل پورشه که بدنه و بعضی قسمتهای ان از طلای 22 عیار پوشیده شده ، تاکنون تعداد 9 دستگاه سفارش داده شده است. خریداران بعدی میتوانند به دلخواه خود هر مقدار که میخواهند به سایر قسمتهای ان هم طلا اضافه کنند. قیمت پایه این اتومبیل ازیکصد و پنجاه هزاریورو شروع و بستگی به میزان طلای مصرف شده در ان ، افزایش میابد.

۱۳۸۷ مهر ۱۷, چهارشنبه

چگونه عکس بگیریم



اگه مي خواين تو عکس هاتون بهترين باشيد
خيليها واقعاً نمي تونند عکسهاي خودشونو تحمل کنن و احساس مي کنن که توعکس ها، بدترين قيافه و وضعيت ممکن خودشونو پيدا مي کنن. اين مشکل تو خانوم ها خيلي بيشتره ، اما معنيش اين نيست آقايون دوست ندارن هر چند وقت يکبار عکسي بگيرن که با ديدنش اعتماد به نفسشون چند صدبرابر بشه.

پس همگي، اگه دلتون ميخواد تو عکس ها خوب بيفتيد و هر وقت که چشمتون به عکساتون افتاد بگيد واااااااي اين منما!!!!!! اين چهار قدم رو دنبال کنيد.
اما قبل از هرچيزي بذاريد يه چيزي رو رک و راست براتون توضيح بدم:

انتظارات. سعي کنيد انتظار و توقعتون معقول و منطقي باشه. هدف شما بايد اين باشه که سعي کنيد تو عکس ها در بهترين حالت ممکن خودتون ظاهر بشيد، که اين بهترين حالت هر چيزي مي تونه باشه. اگه فکر مي کنيد که با چندتا جادو و جنبل قبل از فشاردادن دکمه دوربين ، مي تونيد مثل جرج کلوني يا آنجلينا جولي بيفتيد، حسابي تو توهميد.
قدم اول: بهترين لبخندتون رو بشناسيد
بااينکه همه لبخندها در يک محل (دهان) ايجاد مي شن، اما بعضي از لبخند ها موجي روي صورتتون ايجاد مي کنه که باعث مي شه چشمهاتون هم احساستون رو ابراز کنه. اگر حال و حوصله نداريد و دليلي هم براي خنديدن يا لبخند زدن نمي بينيد،احتمالا' وقتي کسي لنز دوربين رو به سمتتون مي گيره، يه لبخند مصنوعي تحويل عکاس مي دين. حالا اگه بقيه آدم هاي توي عکس، واقعي لبخند زده باشن يا در حال خنديدن باشن، مطمئن باشيد که اين لبخند مصنوعي و يخ زده تون حتماً تو ذوق ميزنه.
پس براي اينکه تو عکس خوب بيفتيد، به عکس هاي قبلي خودتون يه نگاهي بندازيد و ببينيد که کدوم لبخند به صورتتون بيشتر ميآد. حتماً موقعيت رو در نظر داشته باشين و ياد بگيرين که اون لبخندخاص رو تقليد کنيد تا هر موقع دوربين به سمتتون چرخيد بتونيد دقيقاً همون لبخند رو روي صورتتون بنشونيد.
قدم دوم: در معرض نور مستقيم قرار نگيريد
مطمئناً تو خيلي از عکسها به نظرتون ميرسه که تصوير اشکالي داره که بهتره از صحنه حذف بشه يکي از اين اشکالات ميتونه اشکال نور باشه. در اين قدم براي خوب افتادن تو عکس، حتما' يادتون باشه از هرجهت مطمئن بشيد که به هيچ عنوان قرباني نور مستقيم و شديد نشديد. اگه احساس مي کنيد که پيشونيتون بيش از اندازه بلند ه، صبر کنيد تا نور مستقيم از روي اون کنار بره.
نور مستقيم، به خصوص اگه از نور خورشيد باشه، چهره و حالت شما رو تغيير مي ده. ممکنه باعث بشه صورتتون روجمع کنيد يا چشمهاتون رو ببنديد و چنين حالت هايي مسلماً عکس شما رو خراب ميکنه. درضمن نور ممکنه باعث بشه که سرتون رو پايين بندازيد و همينکار باعث بوجود اومدن غبغب زير صورتتون ميشه که درنتيجه تو عکس کلي باقيافه اصليتون فرق پيدا ميکنين. پس تا اونجا که مي تونيد سعي کنيد تو موقعيتي عکس بندازيد که از نور شديد آفتاب خبري نباشه.
قدم سوم: مستقيم به دوربين نگاه نکنيد
براي خيلي از اونهائي که چهره فتوژنيک دارن، هرکاري هم که بکنن دوربين بدي هاشون رو خوب و خوبي هاشون رو عالي نشون ميده. البته خيلي از اونهائي که فتوژنيک به نظر ميرسن هم فقط ياد گرفتن که طوري عکس بگيرن که هميشه فتوژنيک بيفتن. بعضي هاشون به يه کم بالاتر از دوربين نگاه مي کنن، کلک خيلي هاشون هم ساده است: درست از زاويه اي که تو اون بهترين شکل رو دارن مقابل دوربين قرارميگيرن.
اگر سرها و صورت ها متقارن بودن، اين مسئله ديگه وجود نداشت اما واقعيت اينه که هيچ چهره اي تقارن کامل نداره وهميشه يه رختون بي نقصتر از رخ ديگه تونه.
يادتون باشه بااينکه اين صورت، موها و سر خودتونه شايد خودتون نتونيد تعيين کنيد که کدوم رختون قشنگتر از اون يکيه. پس حتما' از يه دوست باسليقه وبي قصد ومرض کمک بگيرين.
قدم چهارم: چشمهاتون رو ببنديد و دوباره باز کنيدو درنهايت، بعد از اينکه بهترين لبخندتون رو زديد، نور عکس رو کنترل کرديد و در بهترين رخ تون قرار گرفتيد، اين حقه قديمي روهم فراموش نكنين: درست قبل از اينکه دکمه دوربين فشارداده بشه، پلک بزنيد. اينکار نه تنها باعث نمي شه که چشمهاتون تو عکس بسته بيفته، بلکه در زيباترين شکل ممکن خواهند افتاد.
خلاصه اينکه، اين پلک زدن چشمهاتون رو تشويق ميکنه که هوشيارتر بشن و وقتي دکمه زده ميشه، چشمهائي براقتر و زنده تر تو عکستون ببينيد،البته حتما' بايد سرعت اينکارو تنظيم کنين ، مطمئنا' مهارتهاي خوب افتادن تو عکس هم مثل هر کار ديگه اي احتياج به تمرين داره ولي خب اين از اون کاراست که ارزش وقت گذاشتن رو داره ،ببينم چي کار ميکنين...
/روزنه