۱۳۸۷ تیر ۱۰, دوشنبه

وجود گوریل در منطقه کجور مازندران !



خبر مشاهده گوريل در كجور مردم اين منطقه را حيرت‌زده كرد
خبرگزاري فارس: خبر مشاهده گوريل در روستاهاي ويسر و پيده موجب حيرت و شگفتي مردم مناطق مختلف كجور مازندران شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كجور، شايعه مشاهده گوريل ابتدا در روستاي ويسر كجور در حالي كه مشغول خوردن عسل از درون كندوهاي عسل بود، رخ داد و يك هفته بعد نيز گوريلي با همان مشخصات در روستاي پيده، همجوار روستاي كندلوس ديده شد. يكي از اهالي روستاي پيده كجور در اين‌باره گفت: چند شب متوالي سرو صداهاي مشكوكي را در اطراف محوطه محصور شده كندوهاي عسل مي‌شنيديم و اين موضوع موجب نگراني ما از بابت تهاجم حيوانات به كندوهاي عسل شد. علي كوچ پيده افزود: با توجه به اينكه در سال گذشته يك قلاده خرس به كندوهاي عسل يكي از اهالي روستاي پيده هجوم برده و علاوه بر خوردن عسل، كندوها را نيز تخريب كرده بود، در ابتدا گمان كرديم كه همان خرس است كه قصد هجوم به كندوهاي عسل ما را دارد. بنابراين به خاطر در امان ماندن كندوهاي عسل از هجوم خرس، هر شب به اتفاق پسرم ساعاتي را در اطراف محوطه نگهباني مي‌داديم. وي ادامه داد: چند شب بر همين منوال از كندوها محافظت مي‌كرديم تا اينكه در يكي از روزها شاهد تخريب كندوهاي عسل و از‌ بين رفتن عسل‌ها شديم كه اين امر شديداً موجب نگراني ما شد و با گمان اينكه خرس به كندوها دستبرد زده است، سعي كرديم بيش‌از پيش از كندوها مراقبت كنيم. كوچ پيده گفت: مراقبت‌ از كندوها در محوطه‌اي كه دور تا دور آن با ديواري به ارتفاع دو متر محصور شده بود ادامه داشت تا اينكه در عصر يكي از اين روزها و در حالي كه هنوز روشنايي روز كاملاً وجود داشت، پسرم و دامادم براي سركشي به سراغ كندوها رفته بودند كه به محض باز كردن در ورودي در كمال ناباوري يك قلاده گوريل را مشاهده كردند كه در حال تخريب كندوها و خوردن عسل‌ها بود، گوريل نيز با ديدن اين دو نفر بلافاصله از روي ديوار دو متري عبور كرده و از آنجا گريخت و هنوز آثار تخريب كندوها و ردپاي اين حيوان در محوطه مذكور وجود دارد. خبر مشاهده گوريل در روستاهاي ويسر و پيده كجور به اطلاع شمس‌علي نور‌محمدي بخشدار كجور رسانده شد و وي نيز بلافاصله پس از پيگيري موضوع در گفتگوي اختصاصي با فارس گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده در روستاي ويسر كجور، شوراي اسلامي اين منطقه مشاهده گوريل در منطقه ويسر را رد و تكذيب، ولي هجوم خرس به كندوهاي عسل در اين روستا را تاييد كرده است. وي افزود: مشاهده گوريل در روستاي پيده و تخريب كندوها و خوردن عسل هنوز رد يا تاييد نشده است، ولي از طرفي با توجه به اظهارات چند تن از اهالي روستاي پيده كجور كه مدعي‌ هستند از نزديك گوريل را در حال تخريب و خوردن عسل ديده‌اند، اين موضوع را در هاله‌اي از ابهام قرار داده و با بررسي‌هاي بيشتر بايد مطمئن شويم موجودي كه به كندوها دستبرد زده است، خرس بوده يا گوريل. نكته قابل توجه اينكه در گذشته‌هاي دور هر‌ از ‌گاهي، مردم منطقه كجور ادعا مي‌كردند موجودي به نام غول را در جنگل و يا حاشيه روستا ديده‌اند و اكنون با توجه به شايعه مشاهده گوريل در منطقه كجور، احتمال وجود نسلي از گوريل‌ها در منطقه كجور را كه با شرايط آب و هوايي كوهستاني اين منطقه نيز سازگاري داشته باشند، قوت بخشيده است.

یوتیوب برترین سایت ویدیوئی اینترنت شناخته شد



خبرگزاري دانشجويان ايران -
بر اساس اعلام موسسه‌ي آمارگيري اينترنتي،‌ محبوبيت يوتيوب در ماه مي‌ افزايش يافته و بيش از ‌٧٥ درصد از‌ بازديد كاربران آمريكايي به سايت‌هاي ويديويي را به خود اختصاص داد.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ميان ‌١٠ ميليون بازديد كننده ‌٦٣ سايت كه توسط موسسه‌ي هيت وايز ردگيري شدند، سايت ويديويي يوتيوب كه متعلق به گوگل است، نه برابر‌ ترافيك ماي اسپيس تي وي را داشت كه با به دست آوردن سهم نه درصدي از بازار ويديوي آنلاين پس از يوتيوب قرار گرفت.
گوگل ويديو با ‌٧٣/٣ درصد،‌ ياهو ويديو با ‌٩٢/١ درصد و Veoh با ‌١٣/١ درصد به عنوان ساير سايت‌هاي ويديويي برتر شناخته شدند.
همچنين در حالي كه ساير سايت‌هاي ويديويي با كاهش دو رقمي ‌ترافيك بازديدكنندگان رو به رو شدند سهم يوتيوب از ماه مي ‌سال ميلادي گذشته ‌٢٦ درصد افزايش يافته است.
بر اساس اين گزارش، ‌٨٢ درصد از كساني كه از يوتيوب بازديد كردند، كاربران معمول اين سايت به شمار مي‌روند و باقي جديد هستند اما با وجود شمار بالاي ‌ترافيك آن، ‌گوگل خاطر نشان كرده كه پول درآوردن از طريق يوتيوب دشوار است

۱۳۸۷ تیر ۶, پنجشنبه

تصاویری از ساحل دریای ( دریا کنار) مصنوعی در ژاپن






زیبائی دندان ها


دندان های خیلی پسرا و حتی دخترها جرم گرفته است و هنگامی که می خندند یا لبخند می زنند نمای زشتی پیدا می کنند. این جرم گرفتگی اغلب ناشی از بهداشت نامناسب زبان می باشد هرچند ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد.دندان های سفید همیشه زیبا به نظر می رسند و حتی ممکن است اعتماد به نفس شخص را بسیار بالا ببرند. پس باید برای داشتن دندان های سفید تلاش کنیم.ممکن است جرم گرفتگی قهوه ای کثیف بر روی دندان های سفید مروارید وار ناشی از یکی از عوامل رایج زیر باشد:

مصرف بیش از دو فنجان قهوه در روز می تواند باعث جرم گرفتگی سریع دندان های سفید بشود. این جرم گرفتگی در دندان های جلو بارزتر است و به سختی می توان از آن ها رهایی یافت.
سیگار دلیل رایج دیگری برای دندان های قهوه ای می باشد. به دور و برتان نگاه کنید. بسیاری از افرادی که برای مدت طولانی سیگاری هستند دندان های جرم گرفته و زردی دارند.
بیماری های لثه، عفونت و بهداشت نامناسب زبان نیز می تواند باعث زرد شدن دندان ها بشوند.
موارد زیر برای معالجه اساسی دندان ها پیشنهاد می شود. اگر این درمان ها کارساز نبود و یا مشکل شما مزمن می باشد حتماً باید با یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید:

- میزان نوشیدن قهوه و کشیدن سیگار را کاهش دهید. این موضوع برای بدنتان نیز مناسب می باشد.- سعی کنید روزی یک مرتبه سبزیجات خام بجوید. سبزیجات خام یک وعده غذایی سالم می باشد و به تمیز شدن دندان هایتان کمک می کند.- توت فرنگی اثر سفید کنندگی طبیعی دارد و حاوی میزان زیادی ویتامین C می باشد. پس هر روز مصرف کنید. این یک روش خوش طعم برای رفع مشکل زردی دندان می باشد. البته اطمینان حاصل کنید که نسبت به آنها آلرژی ندارید.- هر روز با نخ دندان، دندانهایتان را تمیز کنید. جرم ها به آسانی در بین دندان ها شکل می گیرند و استفاده از نخ دندان روش مناسبی می باشد.- دندان هایتان را هر روز، هر 12 ساعت یکبار مسواک بزنید. اطمینان حاصل کنید که مسواک هایتان کهنه نشده است. مسواکتان را به طور منظم عوض کنید برای اینکه مسواک های کهنه نمی توانند باکتری ها را به خوبی از روی دندان پاک کنند.
یک درمان طبیعی- قبل ازمسواک زدن مقداری نمک خام را برای چند دقیقه بر روی دندان هایتان بمالید. دانه های نمک زردی دندان هایتان را کاهش داده و از بین خواهد برد و دندان هایتان را سفید خواهد کرد.- اگر این روش چاره ساز نبود پیش یک دندانپزشک متخصص بروید. ممکن است شما روش های مختلفی را برای تمیز کردن دندان هایتان در خانه امتحان کرده باشید ولی نتیجه دلخواه را نگرفته باشید. مشاوره با یک دندانپزشک بسیار کارساز خواهد بود.

/مجله اینترنتی دخترونه

۱۳۸۷ تیر ۴, سه‌شنبه

نوبر کردن شاتوت مبارک !


موبایل خطرناکتر از سیگار !



تحقيقات 15 ماهه و جديد نورولوژيست های استراليايی نشان می دهد كه استفاده زياد از تلفن همراه بسيار خطرناك تر مصرف سيگار و از علل اصلی سرطان است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلكلم پیپر، پروفسور وینی كورانا از نورولوژیست های برجسته استرالیایی در تحقیقی 15 ماهه دریافته است كه استفاده بیش از 10 سال از تلفن همراه خطر ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می دهد. تحقیقات این متخصص نشان می دهد كه همه افرادی كه به مدت طولانی از تلفن همراه استفاده می كنند در معرض خطر ابتلا به سرطان مغز و استخوان هستند و این خطر در نوجوانا بیشتر از افراد كهنسال و میانسال و در كودكان نیز بسیار بیشتر از نوجوانان است. پروفسور كورانا معتقد است كه هنگامی كه افراد از بلوتوث ها و هدست های الكتریكی استفاده می كنند یك طرف از مغز آن ها در معرض امواج الكترومغناطیسی قرار می گیرد و این عامل سبب تحریكات مغزی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد. وی به شدت خواستار اعمال سیاست هایی برای كاهش استفاده از تلفن همراه شده است كه این پیشنهاد از سوی دولت آلمان و فرانسه به اجرا درآمده و اكنون در این كشورها سیاست های كاهش استفاده از تلفن همراه برای حفظ سلامتی شهروندان اجرا می شود.

/ وبلاگ سیمرغ

۱۳۸۷ تیر ۲, یکشنبه

زندان الکاتراز امریکا تبدیل به هتل میشود



مسئولان موسسه خدماتي پارک‌هاي ملي آمريکا قصد دارند بخشي از زندان معروف آلکاتراز را به منظور استفاده بيشتر بازديدکنندگان از اين مکان، تبديل به هتل کنند.به گزارش ميراث آريا (chtn)، زندان آلکاتراز در جزيره‌اي به همين نام در شهر سانفرانسيسکو قرار داشته که براي سال‌ها محل اسارت زندانيان و مجرمان معروفي همچون آل کاپون بوده است.جزيره آلکاتراز، يکي از پرجاذبه‌‌ترين مناطق گردشگري شهر سانفرانسيسکو آمريکا است که سالانه نزديک به يک و نيم ميليون گردشگر از آن ديدن مي‌کنند.ريچ وايرمن، سخنگوي موسسه خدماتي پارک‌هاي ملي آمريکا گفت: مردم علاقه زيادي براي بازديد بيشتر و بهتر اين جزيره دارند و تاسيس هتل مي‌تواند راه را براي محقق شدن اين امر هموارتر سازد.آلکاتراز، با شروع جنگ داخلي آمريکا در سال 1861 يک زندان نظامي بود که بعدها از سال 1933 تا 1963 تبديل به زندان دولتي آمريکا شد.

میراث اریا/ بین الملل

۱۳۸۷ تیر ۱, شنبه

پنج وال پیپر زیبا بمناسبت اغاز فصل تابستان






طرز تهیه ماهرانه کباب کوبیده را بیاموزید


بيشتر مردان ايراني- هر چقدر هم كه اهل آشپزي نباشند- معمولا روش پخت كباب كوبيده را مي‌دانند
حالا اگر شما از آن دسته آقايان نيستيد و يا اينكه هميشه هنگام كباب كردن با مشكل ريختن مواد روي آتش مواجه هستيد، ما در اينجا به‌طور مفصل به روش پخت و فوت و فن‌هاي آن مي‌پردازيم. پس از همين امروز وعده نهار يكي از روزهاي پايان اين هفته يا هفته آتي را با چلوكباب خانگي به خانمتان بدهيد.
مواد لازم براي 6 نفر:
- گوشت چرخ كرده؛ يك كيلوگرم- پياز؛ 300 گرم- زعفران ساييده شده؛ يك قاشق چاي‌خوري- نمك و فلفل؛ به مقدار كافي
روش پخت:
1 - ابتدا كاسه بزرگي آماده كرده و پيازها را پس از پوست كندن و شستن با رنده ريز در آن رنده كنيد.
نكته: اگر پياز آب انداخت با دست پياز رنده شده را بچلانيد و آب اضافي آن را خالي كنيد.
2 - گوشت چرخ كرده را همراه با نمك و فلفل به پياز رنده شده اضافه كنيد. زعفران ساييده شده را نيز در كمي آب‌جوش حل كرده و در اين مخلوط گوشتي بريزيد و با دست‌تان مواد را خوب ورز دهيد تا مايه كباب حالت چسبنده پيدا كند. سپس مخلوط گوشتي را به مدت 2 تا 3 ساعت در يخچال قرار دهيد.
3 - براي سيخ كردن كباب هم مقدماتي لازم است. ابتدا در كاسه كوچكي مقداري آب سرد بريزيد و كنار دست‌تان قرار دهيد. حالا پيش از برداشتن مايه كباب دست‌تان را در آب خيس كرده، يك مشت از مايه را برداريد و به شكل دوك درآوريد؛ سپس همان‌طور كه مواد در دست راست‌تان قرار دارد، سيخ را روي مايه دوكي بگذاريد و شروع به پوشاندن سطح سيخ با مايه كباب كنيد.
در پايان دوباره دست‌تان را در آب سرد فرو كنيد و روي سيخ فشار دهيد تا اثر انگشتان شما بر گوشت باقي بماند. حالا ابتدا و انتهاي كباب را به سيخ بچسبانيد و كناري بگذاريد. همين كار را درباره همه مواد و سيخ‌ها انجام دهيد. سپس آتش را بر پا كرده، سيخ‌ها را روي آن قرار دهيد. فقط به خاطر داشته باشيد كه ابتدا بايد آتش را مرتب باد بزنيد تا گوشت خودش را بگيرد. وقتي گوشت كمي برشته شد، ديگر باد زدن لازم نيست.
نكته1: گوشت كباب كوبيده را 2بار چرخ كنيد. در ضمن يا آن را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده كنيد يا از تركيب گوشت گوسفند و گوساله استفاده كنيد. پخت كباب كوبيده با گوشت گوساله به‌تنهايي امكان ندارد زيرا گوشت گوساله فاقد چربي لازم است. البته استفاده از قسمت‌هاي خيلي چرب گوشت گوسفند نيز براي پخت كباب كوبيده مناسب نيست.
نكته 2: با وجود اينكه طبق اين دستور ديگر نبايد نگران ريختن كباب باشيد ولي براي اطمينان بيشتر يكي دو تخم‌مرغ به مايه كباب اضافه كنيد.
نكته 3: برنج اين چلوكباب را هم به‌صورت جداگانه در قابلمه يا پلوپز آماده كنيد.

/فریده روستا : همشهری

۱۳۸۷ خرداد ۳۰, پنجشنبه

مصرف روزانه یک قرص اسپرین مانع ابتلا به سرطان سینه میشود



ما می دانیم که آسپرین باعث تسکین سردرد، کاهش درد مفاصل و حتی نجات جان فرد دچار حمله قلبی می شود. اما جالب است بدانید که آسپرین همچنین می تواند باعث پیشگیری از سرطان سینه شود.
به گزارش سلامت نیوز،محققان کشف کرده اند که زمانیکه به طور روزانه از آسپرین می شود خطر توسعه گیرنده های مثبت استروژن که در16 درصد موارد باعث سرطان سینه می شود را کاهش میدهد. گیرنده های مثبت استروژن سرطان سینه بوسیله استروژن تغذیه می کند و به نظر می رسد که آسپرین با این هورمون مداخله دارد. در اغلب موارد سرطان سینه مقدار گیرنده های مثبت استروژن محاسبه می شود. بنابر این یافته های حاصل از این مطالعه کمک موثری در کاهش خطر ابتلا به این بیماری دارد.اما قبل از اینکه شروع به مصرف این قرص به صورت روزانه کنید با پزشک خانوادگی خود در این رابطه مشورت کنید. آسپرین باعث رقیق شدن خون می شود و همین امر می تواند بافت های شکمی را تحریک نموده و آزار دهد. بنابر این مصرف آسپرین به صورت مرتب نیز مانند سایر داروها عوارض جانبی خاص خود را دارد.
اما بااین حال این یافته ارزشمند است زیرا روش راحتی را برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه پیشنهاد می کند.

/سلامتی نیوز

۱۳۸۷ خرداد ۲۹, چهارشنبه

اب دهان مسکنی قوی تر از مرفین است !


دانشمندان فرانسوي دريافتند آب دهان انسان حاوي ماده‌اي است كه بهتر از مرفين درد را تسكين مي‌دهد. به گزارش ايسنا، آب دهان انسان حاوي ماده‌اي به نام Opiorphin است كه حتي مقدار كم آن مي‌تواند واكنش‌هاي هيجاني و دردهاي جسماني را تسكين دهد. پژوهشگران انستيتو پاستور پاريس در ابتدا با كشف نوعي ماده در آب دهان موش‌ها كه درد را تسكين مي‌داد، كنجكاو شدند تا چنين ماده‌اي را در آب دهان انسان نيز پيدا كنند. آنان اميدوارند كه به مدد اين ماده بتوانند به ساخت مسكن‌هاي طبيعي بسيار قوي دست يابند. آزمايش‌هاي اوليه هم‌چنين نشان داده است كه Opiorphin احتمالا خاصيت ضد افسردگي داشته و در عين حال مي‌تواند ناتوانايي‌هاي جنسي را در افراد درمان كند. پژوهشگران در آب دهان موش نيز مقدار كمي Opiorphin پيدا كردند.

/بازتاب/ایسنا

کار نیکو کردن از پر کردن است !


زنی پس از تولد نوزادش متوجه بارداریش شد !



يك زن 30 ساله اهل نيوكاسل انگليس پس از وضع حمل و به دنيا آوردن نوزاد پسر خود متوجه شد كه باردار بوده است! «الي اشول» نوزادش را در حالي به دنيا آورد كه با دوستان خود در مهماني به سر مي‌برد. اين نوزاد 26 هفته‌اي با وزن 20 پوند، هم ‌اكنون در دستگاه مخصوص نوزادان نارس نگهداري مي‌شود. پزشكان مي‌گويند: احتمال زنده ماندن اين نوزاد 50 تا 60 درصد است و از آن جا كه در خارج از بيمارستان به دنيا آمده، شانس زنده ماندن او كاهش مي‌يابد. از قرار، «الي اشول» به خوبي با كمك‌هاي اوليه آشنا بوده و توانسته از عهده زايمان و نگهداري نوزاد برآيد.

/ایسنا

۱۳۸۷ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

کشف دژ هخامنشیان در مصر



طبیعتاً حضور هخامنشیان در مصر سبب تاثیرگذاری هنر، معماری و مهندسی مصری و هخامنشی بر یکدیگر شده که اکنون نشانه‌های مختصری از آن به جای مانده است.
باستان‌شناسان مصری به تازگی موفق به کشف دو قلعه باستانی در نقاط مختلف مصر شدند. بنابر گزارش سایت اطلاع رسانی مصر ((Egypt state Information Service زاهی هواس، مدیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر و از باستان‌شناسان برجسته این کشور، یکی از این قلعه‌ها را متعلق به سلسله‌های هجدهم و نوزدهم فراعنه اعلام کرده است.اما محوطه تازه اکتشاف شده دیگر، بنابر اظهار‌نظر آقای هواس، باقی‌مانده‌ی قلعه یا دژی است، مربوط به دوران حضور هخامنشیان در مصر. این قلعه در سی کیلومتری شرق کانال سوئز قرار دارد. اما هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از ساختار و شیوه معماری آن منتشر نشده و تنها خبر کشف آن مورد تایید باستان‌شناسان قرار گرفته است.حضور هخامنشیان در مصر به دوران کمبوجیه پسر کوروش باز می‌گردد. او درسال ۵۲۵ پیش از میلاد، در لشکر‌کشی به مصر توانست مقابل فرعون پسامتیخ سوم (Psammetichus III) از سلسله بیست و ششم فراعنه مصر پیروز شود و آن کشور را به یکی از ساتراپی‌ها یا ایالات هخامنشی تبدیل کرد.پس از کمبوجیه داریوش اول نیز بر مصر حکومت کرد. اولین دوره تسلط هخامنشیان بر مصر حدود هفتاد و هفت سال طول کشید. طبیعتاً حضور هخامنشیان در مصر سبب تاثیرگذاری هنر، معماری و مهندسی مصری و هخامنشی بر یکدیگر شده که اکنون نشانه‌های مختصری از آن به جای مانده است.از جمله کارهایی که در مصر توسط داریوش صورت گرفت، ادامه دادن و اتمام راه یا کانال دریایی میان رودخانه نیل و دریای سرخ است. طرح ایجاد راه آبی یا کانال سوئز که اکنون دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می کند، از دوران باستان در سر فراعنه مصری وجود داشته است.بار اول یکی از فراعنه مصری، حدود سه هزار و هشتصد سال پیش چنین طرحی را به اجرا در آورد. این کانال ظاهرا در دوره رامسس (۱۳۰۳ پیش از میلاد)، فرعون مشهور مصری نیز وجود داشته است اما بعدها از میان می‌رود و پر می‌شود. داریوش به منظور دسترسی آسان‌تر از راه دریا به مصر که دیگر جزو قلمرو او محسوب می‌شد، این راه آبی را دوباره برقرار کرد.او به مناسبت بازگشایی این کانال، در چند کتیبه به توصیف کار خویش می‌پردازد. از جمله معروف‌ترین این کتیبه‌ها، کتیبه‌ای است به نام شالوف. این کتیبه روی سنگ گرانیت صورتی حکاکی شده است. داریوش در این کتیبه پس از معرفی خود به نام پادشاه ایران می‌گوید: «من مصر را فتح کردم. من دستور دادم آب‌راهی از رودخانه‌ای که نیل نامیده می‌شود تا دریایی که از پارس آغاز می‌شود، حفر شود. بنابراین زمانی که این آب‌راه همان‌طور که من دستور داده بودم ساخته شد، کشتی ها از مصر به سوی پارس رفتند.»کتیبه شالوف در سال ۱۸۶۶ در محلی در ۱۳۰ کیلومتری کانال سوئز کشف شد. گرچه داریوش تنها به بازگشایی این کانال باستانی اقدام کرده بود، اما این عمل او سبب آسان شدن ارتباط دریایی میان رودخانه نیل، دریای سرخ و خلیج فارس شد.نشانه دیگری از حضور داریوش در مصر، مجسمه‌ای از او با خطوط و علائم هیروگلیف مصری است که اکنون در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود. در سال ۱۹۷۲ میلادی و در جریان حفاری‌های باستان‌شناسی در شوش، یک مجسمه سنگی بدون سر از داریوش اول به دست آمد. روی پایه این مجسمه علاوه بر استفاده از خط میخی (به پارسی باستان، ایلامی و آکدی) از خط هیروگلیف مصری نیز استفاده شده است. به اعتقاد برشانی (Bresciani) این مجسمه استفاده از متون چند زبانی را به عنوان ابزاری سیاسی تایید کرده و همچنین نشان آن است که داریوش اهمیت مصر و فرهنگ آن را به خوبی می‌شناخته است.در چند جای این مجسمه با استفاده از علائم هیروگلیف نام داریوش تکرار شده است. مجسمه که پیکر پادشاه را در جامه پارسی، با خنجری حمایل کمر و دستی مشت شده روی سینه نشان می‌دهد، از قسمت سینه به بالا شکسته است. نوشته‌های میخی روی مجسمه نشان می‌دهد که داریوش خود دستور ساختن مجسمه را داده است تا آیندگان بدانند که «مرد پارسی» فاتح مصر بوده است.تحقیقات هیات فرانسوی نیز روی جنس سنگ به کار رفته در تندیس نشان داد که از نوعی سنگ که در معادن سنگ وادی حمامات مصر یافت می‌شود، ساخته شده است و سپس به ایران و به شوش انتقال پیدا کرده و در کنار دروازه ورودی کاخ سلطنتی نصب شده است.با این حال نوشته‌های روی مجسمه، نشانگر این است که قرار بوده مجسمه در مصر باقی بماند، اما مشخص نیست به چه دلیل به ایران آورده شده است.روی پایه مجسمه نمادهایی از ملل تحت تسلط داریوش حکاکی و نام آن‌ها نیز با هیروگلیف درج شده است. در بخش مرکزی این قسمت نماد «هاپی» خدای رودخانه نیل تصویر شده است.برخی باستان‌شناسان احتمال می‌دهند مجسمه از راه دریایی و از طریق همان کانالی که داریوش دستور حفر آن را صادر کرد به ایران آورده شده باشد.اما تاثیرات و تبادلات فرهنگی هخامنشی‌ها و مصری‌ها محدود به این موارد نیست و می‌توان نشانی از آن‌ها را در عناصر معماری مانند سرستون‌ها و همچنین نقوش نمادین دیگری نیز نشان داد که در آینده به آن اشاره خواهیم کرد.

/بازتاب

۱۳۸۷ خرداد ۲۷, دوشنبه

مصرف چای پررنگ وقهوه و الکل و ادویه و بسیاری مواد خوراکی دیگر در بروز یا تشدید بیماری زخم معده موثر است


مصرف قهوه، چاي پررنگ، الکل و ادويه باعث تشديد و بروز بيماري زخم معده مي‌شود.

مصرف زياد غذاهاي ترش، شور، ميوه و سبزيجات خام و برنج نيز در ازدياد ترشح اسيد معده و سوزش و دردهاي معده و در نتيجه مزمن شدن و تورم آن دخالت دارد.

بر اساس اين گزارش، مبتلايان به زخم معده و ناراحتي روده بهتر است از غذاهايي استفاده کنند که هضم‌ آنها آسان و ساده بوده و باعث نفخ دستگاه گوارش نشود که از جمله اين غذاها مي‌توان به غذاهاي کبابي، انواع سوپ کم چرب، آب ميوه‌ها، نان و پنير و ماست اشاره کرد.

به طور کلي استرس و فشارهاي عصبي، داشتن گروه خوني o، ميکروب هليکوباکترپيلوري از عوامل تشديد کننده زخم معده است.

لازم به ذکر است که مصرف ميوه و سبزي خام در افراد مبتلا به ناراحتي معده مضر است بنابراين بايد ميوه و سبزي را تا حد ممکن به صورت پخته مصرف کنند.
/ ایسنا

۱۳۸۷ خرداد ۲۶, یکشنبه

تایرهائی که خود بخود باد میشوند


بنا به گزارشی جدید از یک تولید کننده تایر خودرو، بیش از 90 درصد رانندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با لاسیتک های کم باد رانندگی می کنند که باعث هدر رفتن سوخت و انتشار بیشتر دی اکسید کربن و حتی افزایش تصادفات جاده ای می شود.
اما تایرهای کم باد بزودی به یک خاطره تبدیل خواهد شد چون جوانی اهل جمهوری چک این مشکل را حل کرده است.
فرانتیشک هرابال در پراگ، پایتخت چک، تایری را اختراع کرده است که خود به خود باد می شود. این تایر بزودی به بازار عرضه خواهد شد.
آقای هرابال می گوید: "این تایر مشکلی که اکنون رانندگان با آن روبرو هستند را حل می کند. ابزاری که قبلا برای حل این مشکل ارائه شده است یا خیلی پیچیده بوده یا فقط بخشی از مشکل را حل می کرده است. اگر خودروی شما حتی به فشار سنج تایر مجهز باشد - که بزودی مانند آمریکا در اروپا نیز الزامی خواهد شد - کم باد بودن تایر همچنان به جای خود باقی خواهد ماند. فشار سنج فقط اعلام می کند که تایر کم باد است، به پمپ بنزین مراجعه و تایر را باد کنید. اما اختراع ما این مشکل را که صنعت خودروسازی، تایر سازی و حتی سازمان های دولتی با آن ربروست، حل می کند."
این اختراع شامل یک لوله می شود که بین دیواره تایر و حاشیه داخلی آن قرار داده می شود. با هر چرخش فرمان، فرآیندی آغاز می شود که طی آن هوا با فشاری موج مانند حرکت کرده و وارد تایر می شود. این حرکت موجی هوا به سمت داخل تایر تا رسیدن فشار باد تایر به حد نصاب ادامه خواهد داشت و با بسته شدن دریچه ای که در این لوله تعبیه شده است، قطع می شود.
همه این اتفاقات بدون اطلاع راننده صورت می گیرد. پمپ کردن تایر حتی اگر تایر پنچر باشد انجام می گیرد تا راننده بتواند خودرو را به محل پنچرگیری برساند. به همین دلیل نیازی به حمل تایر اضافی نیست.
این اختراع، هوشمندانه است اما آیا تولید کنندگان تایر از آن استقبال خواهند کرد؟
ماروش تپلی، شریک تجاری فرانتیشک هرابال می گوید: "زیبایی این سیستم این است که خیلی ساده است. این سیستم فقط شامل جعبه ای کوچگ حاوی یک لوله و دریچه می شود که جایی بسیار کمی نیاز دارد. بنابراین هزینه آن بسیار ناچیز است."
در حالیکه فرانتیشک و تپلی معتقدند که آزمایشات آنها نشان داده است که این سیتستم صد در صد کار می کند، کارشناسان در این باره ابراز تردید کرده اند.
لایل فرینک، خبرنگار نشریه معتبر "اخبار خودرو در اروپا" (Atumotive News Europe)، می گوید: "من کمی تردید دارم اما فکر کنم این یک واقعیت است که اکثر مردم باد تایرهای خودروی خود را کنترل نمی کنند. در واقع نوآوری که در جمهوری چک صورت گرفته مشکلی را حل می کند که مردم از آن واقف نیستند."
مردم شاید از میزان باد تایرهای خودروی خود به خوبی آگاه نباشند اما صنعت خودروسازی همواره به دنبال راه های جدیدی است تا بهره وری خودروها را بالا ببرد.
اگر خودروهای شخصی، کامیون ها و اتوبوس های سراسر جهان از تایر فرانتیشک هرابال استفاده کنند، تاریخچه صنعت خودروسازی شاهد نوآوری کوچک اما مهم بوده است.

/BBC Persian

تنبل نرو به سایه ..... سایه خودش میایه !


علت انتخاب نام شرکتهای کامپیوتری


Apple ميوه مورد علاقه «استيو جابز» موسس و بنيانگذار شركت «اپل» سيب بود و بنابراين اسم شركتش را نيز اپل (به معني سيب) گذاشت. Adobeاسم رودخانه‌اي كه از پشت منزل موسس آن «جان وارناك» عبور مي‌كند.Google «گوگل» در رياضي نام عدد بزرگي است كه تشكيل شده است از عدد يك با صد تا صفر جلوي آن. موسسين سايت و موتور جستجوي گوگل به شوخي ادعا مي‌كنند كه اين موتور جستجو مي‌تواند اين تعداد اطلاعات (يعني يك گوگل اطلاعات) را مورد پردازش قرار دهد.Cisco مخفف شده كلمه سان فرانسيسكو است كه يكي از بزرگترين شهرهاي آمريكا است. Hotmail اين سايت يكي از سرويس دهندگان پست الكترونيكي به وسيله صفحات وب است. هنگامي كه مدير پروژه مي‌خواست نامي براي اين سايت انتخاب كند، علاقه‌مند بود تا نام انتخاب شده اولا مانند ساير سرويس‌دهندگان پست الكترونيك به كلمه mail ختم شده و ثانيا برروي وبي بودن و Html آن نيز تاكيد شود؛ بنابراين اين نام را انتخاب كرد. Microsoft نام شركت ابتدا به صورت MICROcomputer SOFTware نوشته مي‌شده است ولي به مرور زمان به صورت فعلي در آمد. دليل نامگذاري شركت به اين اسم نيز آن است كه بيل گيتس موسس شركت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهاي ميكروكامپيوترها تاسيس كرد. Intel از آنجا كه اين شركت از بدو تاسيس با تاكيد روي ساخت مدارات مجتمع ايجاد شد، نام آن را INTEL نهادند.Motorola شركت موتورولا با هدف درست كردن بي‌سيم و راديوي اتومبيل كار خود را آغاز كرد. از آنجا كه در آن زمان شركت victoria مشهورترين سازنده راديوهاي اتومبيل و بي‌سيم بود، موسس اين شركت يعني «پال كالوين» نيز اسم شركتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمي، كلمه موتور نيز به نوعي در اسم شركتش وجود داشته باشد. Yahoo اين كلمه براي اولين بار در كتاب سفرهاي گاليور مورد استفاده قرار گرفته و به معني شخصي است كه داراي ظاهر و رفتاري زننده است. موسسين سايت «جري يانگ» و «ديويد فيلو» چون فكر مي‌كردند خودشان هم اين طوري هستند، نام سايتشان را Yahoo گذاشتند.
/جمهوری/ بازتاب

۱۳۸۷ خرداد ۲۵, شنبه

شصت و شش سال در انتظار بازگشت شوهر


شانتامایا لیمبو زن نپالی در هشتاد و دومین سال زندگی اش، هنوز امیدوار است یکبار دیگر بتواند شوهرش را که شصت و شش سال پیش از این مفقود شده ببیند.
شوهرش، بابوراجا لیمبو که در جنگ جهانی دوم در برمه مشغول نبرد در ارتش بریتانیا بود از سال 1942 مفقود شد.
خانم لیمبو آخرین بار شوهرش را در 1941 دید، یعنی زمانی که او برای گذراندن تعطیلاتش 10 روز به خانه آمده بود.
اما قبل از اینکه دوره تعطیلاتش به پایان برسد برای عملیات جدیدی از سوی ارتش فراخوانده شد. تیپ نظامی که او در آن مشغول خدمت بود، در برمه ناپدید شد.
خانم لیمبو هنوز در انتظار بابوجارا به سر می برد و در نگاهش می توان امیدواری به بازگشت شوهرش را دید. او هنوز آماده پذیرش خبر درگذشت همسرش نیست.
او می گوید پس از 9 سال که از ناپدید شدن همسرش می گذشت اطلاع یافت که همه سربازان مفقود الاثر کشته شده اند، اما ادامه می دهد:"من که هنوز جنازه او را ندیده ام، چطور می توانم باور کنم که او را از دست داده ام."
"در ابتدا قبول این واقعیت بسیار دشوار به نظر می رسید، تصویر او همیشه در مقابل چشمانم بود ولی حالا بعد از این همه سال اندک اندک سعی می کنم به تعادل روحی برسم، هر چند که قلبم به من اجازه روبرو شدن با واقعیت را نمی دهد."
شانتامایا لیمبو در چهارده سالگی ازدواج کرد و وقتی همسرش ناپدید شد، فقط یک سال از ازدواجشان گذشته بود. او خودش را کاملا وفادار به همسرش می دانست و پس از ناپدید شدن وی هیچ گاه حاضر نشد با شخص دیگری ازدواج کند.
"با اینکه وقت کافی برای شناخت کامل او نداشتم ولی من عاشق او بودم، او همه چیز من بود، چطور می توانستم با شخص دیگری ازدواج کنم."
خانم لیمبو که فرزندی ندارد، وقت زیادی برای تجربه های مشترک با همسرش نداشته است. جنبه های مختلفی از رفتارهای همسرش را در زمان کوتاهی که با هم بودند، به خاطر ندارد. ولی می گوید او مردی دوست داشتنی و سربازی فوق العاده بود، هرگز لب به مشروبات الکلی نمی زد و هیچوقت سیگار نمی کشید.
ماهانه چهار هزار روپیه نپال معادل 63 دلار آمریکا از سوی ارتش هند به عنوان مقرری به خانم لیمبو پرداخت می شود. او از این رقم راضی نیست و می گوید زمانی که هند مستعمره بریتانیا محسوب می شد همسر من برای ارتش بریتانیا جنگید، ولی مستمری او را ارتش هند می پردازند.
او عقیده دارد که ارتش بریتانیا باید به وی مقرری پرداخت کند، چرا که همسرش به خاطر بریتانیا مفقود شده است.
خانم لیمبو به دفاتر مقامت بریتانیایی و هندی مراجعه کرده است و خواهان روشن شدن وضعیت مستمری اش و کسب اطلاعاتی در مورد سرنوشت همسرش شده است، اما هیچ کدام از مقامات دو کشور پاسخی به او نداده اند.
خانم لیمبو در استان سونساری در شرق نپال زندگی می کند و به دلیل اینکه در روزهای کهنسالی اش فرزندی ندارد که از او مراقبت کند با یکی از مردان خویشاوندش به سر می برد.
خویشاوندی که شانتامایا با او زندگی می کند هیچ شغلی ندارد و پس از شش سال زندگی در کره از این کشور بازگشته است و دوباره برنامه بازگشت به کره را دارد تا شاید بتواند پول بیشتری به دست آورد.
چند ماه قبل سازمان "سربازان سابق ارتش گورخا" که نهادی برای نپالی هایی است که در ارتش بریتانیا خدمت کرده اند، از شانتامایا لیمبو تقدیر کرد.
این سازمان 27 نوامبر را به عنوان روز پیروزی گورخاها جشن می گیرد چون در این روز بود که گورخاها موفق شدند دولت بریتانیا را وادار به پرداخت غرامت به سربازانی کنند که به خاطر بریتانیا در ژاپن اسیر شدند.
در مراسمی که در این روز برگزار شده بود خانم لیمبو مورد تقدیر قرار گرفت و مبلغی پول به او پرداخت شد.
BBC Persian/

تصاویری از خودروی جدید پژو





۱۳۸۷ خرداد ۲۲, چهارشنبه

راننده فوق العاده ماهر !


پرسشها و دانستنیهائی در باره بیماری دیابت



دیابت از فردی به فرد دیگر سرایت می کند ?.خیر. با وجود اینکه تا کنون دلیل اصلی ابتلا به دیابت کشف نشده است اما این مطلب ثابت گشته که دیابت به هیچ عنوان قابل انتقال و سرایت نیست و نمی توان شرایط ابتلا به آن را با بیماری مسری سرماخوردگی یا آنفولانزا مقایسه کرد. در حقیقت می توان گفت که عوامل محیطی و به خصوص ژنتیکی، آن هم بیشتر در دیابت نوع 2، در ابتلا به دیابت مؤثر است.

افراد دیابتی نمی توانند شکلات و یا شیرینی مصرف کنند.در حالتی که فرد دیابتی، اینگونه تنقلات را جزیی از برنامه غذایی روزانه خود به شمار آورد و یا در کنار مصرف آن ها به ورزش کردن بپردازد تا قند وارد شده به درون خون سریعتر جذب سلول ها شود و یا اصطلاحا بسوزد، می تواند شیرینی و شکلات را نیز در حد متعادل مصرف کند.

مصرف زیاده از حد شکر و شیرینی جات موجب ابتلا به دیابت می گردد.خیر. عوامل ژنتیکی، محیطی و شیوه زندگی افراد در ابتلای آن ها به دیابت دخیل هستند. در هر صورت توجه داشته باشید که چاقی و اضافه وزن خطر ابتلا به دیابت را به طور مستقیم افزایش می دهد. چنانچه یکی از اعضای خانواده شما، همچون مادر، پدر، خواهر، برادر، عمو، عمه، دایی و یا خاله، دیابتی باشد می توانید با رعایت یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم وزنتان را کنترل کنید و از ابتلایتان یه دیابت پیشگیری نمایید.

افراد دیابتی می بایست حتما از غذاهای خاص و ویژه ای استفاده کنند.رژیم غذایی افراد دیابتی، سالم ترین رژیم غذایی برای همگان است زیرا حاوی حداقل میزان چربی ها (اشباع شده و ترانس)، میزان متعادلی شکر و نمک، مواد غذایی سبوس دار، سبزیجات و میوه جات می باشد. مواد غذایی دیابتی و رژیمی که حاوی شیرین کننده های مصنوعی و رژیمی هستند، فایده چندانی برای دیابتی ها در بر ندارند. زیرا آن ها نیز به هر حال موجب افزایش قند خون می شوند(در مدت زمانی طولانی تر)، معمولاً گران هستند و اگر حاوی قند های الکلی باشند خاصیت ملین نیز دارند.

افراد دیابتی باید حداقل میزان مواد نشاسته ای مانند نان، سیب زمینی و ماکارونی را مصرف کنند.مواد غذایی نشاسته ای، بخشی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند. آنچه مهم است، مقدار مصرفی آن هاست. نان های سبوس دار، برنج، غلات صبحانه، ماکارونی و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، نخود فرنگی، کدو حلوایی، ذرت و باقلا می توانند در هر یک از وعده های اصلی یا میان وعده ها مصرف شوند. تنها مسئله مهم، رعایت مقدار مصرفی آن هاست. برای اکثر دیابتی ها مصرف 3 الی 4 واحد از مواد غذایی حاوی نشاسته بلا مانع است. همچنین غلات سبوس دار، منابع خوبی برای تأمین فیبر مورد نیاز بدن نیز به شمار می روند و به حفظ سلامتی تان نیز کمک می نمایند.

افراد دیابتی بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار دارند.خیر. علت اینکه به افراد دیابتی توصیه می شود که در آغاز فصول سرد سال از واکسن آنفولانزا استفاده کنند، آن است که وجود هر نوع عفونت در بدن فرد دیابتی کنترل قند خون او را با مشکل مواجه می سازد و احتمال داشتن قند بالا در طول روز را افزایش می دهد و در دیابتی های نوع 1 خطر بروز کتواسیدوز را به وجود می آورد.

تزریق انسولین موجب تصلب شرایین و افزایش فشار خون می گردد.خیر. تزریق انسولین به هیچ وجه موجب تصلب شرایین نمی گردد. پیش از این محققین حدس می زدند که ممکن است تزریق انسولین در ایجاد مشکلات ناشی از تصلب شرایین دخیل باشد و یا خود به نوعی موجب بروز آن و نیز افزایش فشار خون گردد، در حالی که ابداً چنین نیست.

تزریق انسولین موجب افزایش وزن و چاقی می گردد. بنا بر این چون یک فرد دیابتی نباید اضافه وزن داشته باشد، پس مصرف انسولین به هیچ وجه مناسب نخواهد بود.تمامی محققین و دانشمندان در UKPDS (مؤسسه تحقیقاتی دیابت انگلستان) و DCCT (مؤسسه تحقیقاتی کنترل دیابت و پیشگیری از عوارض آن) بر این عقیده اند که فواید مصرف انسولین و اهمیت آن در کنترل دیابت و حفظ قند خون در محدوده هدف، بسیار مهم تر از افزایش وزن می باشد.

میوه ها سرشار از ویتامین و مواد مورد نیاز بدن هستند. به همین علت می توانند به هر میزان دلخواه مصرف شوند.این درست است که میوه ها بسیار مغذی و حاوی فیبر و انواع ویتامین ها واملاح معدنی هستند و باید در رژیم غذایی روزانه افراد موجود باشند. ولی مصرف آن ها به میزان دلخواه مجاز نیست. برای آنکه بدانید بدن شما به طور روزانه به چه میزان میوه نیاز دارد، از مدرسین دیابت در مراکز آموزشی و یا پزشک معالجتان راهنمایی بخواهید.

دیابتی ها تا زمانی که HbA1c شان بالاتر از 8 نرفته است، نیازی به تغییر برنامه غذاییشان نخواهند داشت.شما باید بدانید که هر چه میزان قند خون شما به محدوده نرمال نزدیکتر باشد، خطر ابلا به عوارض دیابت به طرز چشمگیری کاهش می یابد. اگر HbA1c شما برابر 7% باشد، کنترل خوبی از دیابت را نشان نمی دهد. شما باید سعی کنید که میزان HbA1c خون خود را به حد نرمال (کمتر از 6%) نزدیک نمایید. در چنین حالتی، به ویژه در افراد دیابتی نوع 1، ممکن است خطر بروز قند خون پایین (هیپوگلیسمی) افزایش یابد. به منظور تعیین بهترین میزان قند خون متناسب با بدن خودتان با پزشک مشورت کنید.

» منابع:
سایت "انجمن دیابت آمریکا"

۱۳۸۷ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

روشهای بخاطر سپردن نام افراد



توانایی به خاطر سپردن نامها، ویژگی بسیار ارزشمندی است که هم در زندگی کاری و هم زندگی اجتماعی بسیار مفید می باشد. این توانایی به شما کمک میکند با افراد جدید، سریع ارتباط خوب برقرار کنید و از آنجا که خیلی از شرکت ها ارزش زیادی برای مهارت های رابطه ای و میان فردی قائلند، این ویژگی می تواند تاثیر بسیار خوبی بر کارفرمای شما داشته باشد.
تکنیک های زیر به شما کمک می کند اسم هر کس را که ملاقات می کنید، به خاطر بسپارید.
1. علاقه نشان دهید: خیلی از ما حتی وقتی طرف مقابل را به ما معرفی می کنند، توجهی به اسم او نمی کنیم و همه حواسمان به خودمان است. پس اولین قدم برای به خاطر سپردن یک اسم این است که وقتی فرد به شما معرفی می شود، توجه و علاقه نشان دهید.
2. بررسی کنید: وقتی فرد به شما معرفی می شود، همان موقع مشخص کنید که دوست دارد به چه نام خوانده شود. مثلاً در یک کنفرانس یا سمینار، ممکن است نام اشتباهاً چاپ شده باشد یا ممکن است فرد بخواهد نام او را رسمی تر یا غیررسمی تر صدا کنید.
یا ممکن است کسی شما را به هم معرفی کرده باشد که طرف مقابلتان را خوب نمی شناخته است. وقتی خودتان از او بپرسید که دوست دارد به چه نامی خوانده شود، هم اسم او در ذهنتان تکرار خواهد شد و هم خاطرتان جمع می شود که از اسمی استفاده خواهید کرد که خوشایندشان باشد.
3. تصور کنید روی پیشانیشان حک شده است: فرانکلین روزولت همه کارکنانش را متعجب کرده بود که نام تقریباً تمام آنها را از بر بود. راز این کارش در چه بود؟ او سعی می کرد پیش خود تصور کند که اسم فرد روی پیشانی او حک شده است. این تکنیکی بسیار قدرتمند است که تجسم کنید نام فرد با رنگ ماژیک دلخواهتان روی پیشانی او نوشته شده است.
4. نوشتن آن نام را تجسم کنید: برای پیش بردن قدم سوم، متخصصین برنامه ریزی زبانشناسی وابسته به اعصاب عقیده دارند که وقتی پیش خود تجسم می کنید که نوشتن اسم فرد مقابلتان به چه صورت می تواند باشد و آن را با نوک انگشتتان در هوا بنویسید، در به خاطرسپاری آن به شما کمک می کند.
5. از هم پیوند های آن اسم استفاده کنید: می توانید اسم طرف مقابلتان را با یا تصویر آشنا یا یک فرد معروف ارتباط دهید. مثلاً اگر اسم خانمی ژاکلین است، او را به شکل ژاکلین کندی در یک لباس صورتی و کلاه تجسم کنید. اگر اسم مردی آرنولد است، فیلم ترمیناتور یا هیکل یک بدنساز و پرورش اندامی را به ذهن بسپارید.
6. بارها از آن استفاده کنید: سعی کنید نام فرد را سه تا چهار مرتبه طی گفتگویتان تکرار کنید. اول وقتی تازه با هم آشنا می شوید، بعد وقتی سوالی از او می پرسید، و در زمان خداحافظی و غیره.
7. آن نام را در فایل "ارتباطات جدید" ذخیره کنید: خوب است که نام فردی که با او ملاقات کرده اید، و محل و اطلاعات مربوط به آن ملاقات را در جایی ذخیره و یادداشت کنید. هر از گاهی نگاهی به این اسامی بیندازید، مخصوصاً وقتی می خواهید در کنفرانسی یا جلسه ای شرکت کنید که چند نمونه از آن افراد در آن شرکت دارند.
بااستفاده از این تکنیک ها قدرت به خاطر سپاردن اسامی در شما تقویت می شود اما همیشه این امکان وجود دارد که این اسم ناگهان از ذهنتان بیرون رود و فراموشش کنید. اگر خواستید با شخصی ملاقات کنید که قبلاً یکبار ملاقات کرده باشید و نامش را می دانستید، اما نتوانستید نام او را به خاطر بیاورید، دو انتخاب پیش روی شماست:
اول اینکه با آغوش باز با او روبه رو شوید و با خیره شدن به چشمانش بگویید، "از ملاقات دوباره با شما خیلی خوشوقتم" و بعد اسم او را از کس دیگری یا لیست اسامی میهمانان پیدا کنید.
و یا کمی صادقانه تر برخورد کنید، یعنی با همان گرمی از او استقبال کنید اما بگویید، "من خیلی خوب شما را به خاطر می آورم اما متاسفانه نامتان را فراموش کرده ام..."

/ وبلاگ مردمان

۱۳۸۷ خرداد ۱۷, جمعه

ماساژ !


راهکارهائی برای نگهداری و افزایش کارائی کامپیوتر


منظور از بهبود و افزایش کارایی کامپیوتر چیست؟

کامپیوتر شما دقیقا مثل خودشما احتیاج به چیزهایی دارد تا بتواند کار خود را خوب انجام دهد. مثلا شما برای افزایش کارایی خود در کار و درس باید یکسری نکات مثل خواب خوب، تغذیه ی خوب، … را رعایت کنید. کامپیوتر هم مثل شماست مخصوصا برای افرادی مثل من که در نقش همسر ایفای نقش می کند. پس باید حواستان به نیازها و مشکلات کامپیوتر باشد.
حالا که متوجه شدیم که قرار است چه نتیجه ای از این کارها بگیریم به دو دسته تقسیم میشیم! آنهایی که می خواهند ادامه را بخوانند و آنهایی که مایل نیستند ادامه ی مطلب را بخوانند.
اگر جز دسته ی اول هستید باید بدانید که نگهداری و افزایش کارایی کامپیوتر مستلزم رعایت نکاتی است که باید به صورت توام انجام شوند و اگر غیر از این باشد در واقع جامه ی عمل پوشانیدن به همان ضرب المثلی است که میگوید “اومد ابروش رو درست کنه چشمش رو کور کرد” و شما ابدا به آن نتیجه ی دلخواه یا هدف خود نخواهید رسید.همانطور که میدانید کل کامپیوتر از دو قسمت سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است. در این مطلب سعی شده است که راهکارهایی عملی و در عین حال ساده برای نگهداری مناسبت تر این دو قسمت معرفی شوند تا هم شما از کامپیوتر خود راضی تر باشد و هم دعای سیستم همیشه پشت سرتان باشد.
ابتدا با هم به قسمت های سخت افزاری میپردازیم.
نکته ی اولی که باید رعایت کنید این است که یک سیستم خوب همیشه باید تمیز باشد، شما هرچند وقت یکبار سری به درون کیس خود میزنید؟ هفته ای یکبار، ماهی یکبار، سالی یکبار، هرگز؟!تمیز کردن کیس اصلا کار سختی نیست، احتیاجی نیست حتما دوره های A+ را گذرانده باشید. نهایت وسایلی که احتیاج دارید یک پارچه، چند گوش پاک کن، مقداری پنبه و الکل است. حتما همگی شما میدانید که تمام وسایل شما باید خشک باشد مثل پارچه و … . اگر بلوور داشتید (اگر نداشتید به مرحله ی بعد برید) ابتدا کیس را باز کنید و بعد بلوور را روشن کنید (نزدیک نگیرید که قطعات را نابود کنه) کمی که از آلودگی کاسته شد به سراغ مرحله ی بعدی میرویم یعنی فله کردن قطعات. سعی کنید تا آنجایی که میتوانید قطعات را جدا کنید، بهترین حالت زمانی هست که شما یک مادربورد خالی را روبروی خود داشته باشید.حالا با پارچه ی خشک گرد و خاک روی قطعات را میگیریم، بعد فن ها را از قطعات جدا میکنیم و با گوش پاک کن و الکل به جانشان می افتیم. داخل اسلات ها و جاهایی که دسترسی مستقیم ندارید را با گوش پاک کن تمیز کنید، هرچند که تمیز نخواهد شد ولی از نظر وجدانی راحت هستید حالا کابل ها را با پارچه تمیز کنید، کانکتورها را هم معمولا با فوت (بازدم) تمیز میکنند خود جعبه را فراموش نکنید! حتما داخل کیس را با بلوور یا سشوار و پارچه خوب تمیز کنید تا آثاری از عوامل مخرب (!) باقی نماند.خب حالا شما یک کیس کاملا تمیز و صدالبته فله شده دارید، شروع کنید به بستن کیس تا مرحله ای که نوبت بستن در و پنجره ی کیس خواهد شد. وقتی به این مرحله رسیدید دست نگه دارید، در و پنجره ی کیس را در یک جای مناسب مثل زیر تخت یا انتهای کمد بگذارید، اصلا هم نترسید! هیچ اتفاقی برای کیس نخواهد افتاد جز اینکه اجازه میدهد قطعات بیچاره نفس بکشند. ضمن اینکه به نظر با بازبودن کیس زمان پاکی قطعات افزایش پیدا میکند!
نکته ی دوم، یک سیستم خوب باید خنک باشد، از اوضاع و احوال قطعات خود خبر دارید؟شما از چه راه هایی برای خنک کردن سیستم خود استفاده میکنید؟ خیلی ها هیچ ایده ای نخواهند داشت چون اصولا به این فکر نمیکنند که یکی از عواملی که باعث ضربه زدن به قطعات میشود و باعث کاهش کارایی میگردد افزایش دمای سیستم است.اولین قدم برای خنک کردن کامپیوتر این هست که کیس را باز و آزاد بگذارید، معمولا فن های نصب شده در اکثر کیس ها توانایی خارج کردن خوب و کامل هوای درون را ندارند، اگر به حرفهای بنده توجه کرده باشید اکنون مرحله ی ۱ را پشت سر گذاشتید و کیس شما آزادانه از هوای مطبوع استفاده میکند.اما این عمل کافیست؟ نه! حالا که راه ورود و خروج هوا را آزاد کرده اید باید فکری به حال هوای محیط کنید که شدیدا روی قطعات داخلی تاثیرگذار است. هرچه دمای محیط یا همان اتاق کمتر باشد دمای قطعات هم کم میشود، پس سعی کنید کیس را در نزدیک ترین محل ممکن به دریچه ی کولر قرار دهید یا با استفاده از پنکه هوای خنک را به جریان بیندازید.با این همه تفاسیر باز هم راه های بالا برای خنک نگه داشتن کامپیوتر کافی نیست، راه بعدی استفاده از فن های اضافی است، البته منظور من فن هایی که روی بدنه ی کیس نصب میشوند نیست چون در اینجا فرض را برآن میگیرم که شما از آنها استفاده کرده اید، منظور من فن هایی است که روی قطعات نصب میشوند مثل فن گرافیک، رم، سی پی یو و … این فن ها کمک شایانی در خنک کردن قطعات میکنند مخصوصا اگر شما ار قطعاتی با توان بالا استفاده میکنید نصب این فن ها شدیدا توصیه میشود.راه بعدی استفاده از سیستم آبی برای خنک نگه داشتن کیس است، چون اطلاعی در این زمینه ندارم و هنوز خودم امتحان نکردم نمی توانم در مورد آن اظهار نظر کنم ولی تا آنجایی که خواندم کار سختی نیست و در خنک نگه داشتن سیستم هم بسیار موثر است.نکته ای که بسیاری از افراد به آن توجهی ندارند کابلها هستند، اگر کابلهای زیادی در کیس شما وجود دارد حتما آنها را مرتب کنید و با بسط یا چسب آنها را دسته بندی کنید تا هوا راحت تر جریان پیدا کند. در بعضی موارد وجود کابلهای زیاد و درهم موجب شده که کار فن زیر سوال برود!فن ها را چرب کنید، اینکار به روان شدن حرکت فن و افزایش کارایی و دوام آن بسیار کمک میکند.
نکته ی سوم، یک سیستم خوب باید مدام تحت نظر باشد.از شلوغ بازار درون کیس نترسید! مرتب به آن سرکشی کنید، کابلها را چک کنید، قطعات رو نگاهی بیندازید، هرچند که در اکثر مواقع عیب یابی از ظاهر غیرممکن است ولی چک کردن ظاهری سیستم کاری است بس مفید! بعد از چندبار چک کردن خودتان فایده ی این کار را درک خواهید کرد.
حالا که کمی به وضعیت سخت افزار سروسامان دادیم به سراغ قسمت بعدی یعنی نرم افزار خواهیم رفت.نکته ی اول در بخش نرم افزار، سیستم را از نظر امنیتی تامین کنید، با استفاده از برنامه های مخصوص اینکار مثل آنتی ویروس ها، فایروال، آنتی اسپای ور و … . چون در این مطلب هدف ما کل سیستم ها و کامپیوترها هست نمی توانم از نرم افزار خاصی نام ببرم.
نکته ی دوم، نرم افزارهای بهینه ساز را همیشه داشته باشید، یکی از ارکان حفظ سیستم و افزایش کارایی آن استفاده از نرم افزارهای بهینه ساز است. مسلما شما هرگز و هرگز وقت نمیکنید به تمام قسمت های سیستم عامل سرک بکشید و به رفع اشکال آن بپردازید این گونه نرم افزارها این زحمت را به عهده میگیرند. برای درک بهتر این قسمت دو مدل از این برنامه ها را برای سیستم عامل ویندوز معرفی میکنم “Tuneup Utilities و CCleaner”
به روز باشید! کاملا بروز!هر نرم افزاری که نصب میکنید، هر سیستم عاملی که دارید آن را بروز نگه دارید البته نه آن بروزرسانی که در نظر شما است، آپدیتی که شما یک لحظه از آن غافل نشوید. مطمئن باشید کامپیوتر شما همیشه تشنه ی استفاده از ضعف های نرم افزاری است و برخلاف تصور شما که هیچ وقت هکری گذرش به ما نمی افتد برعکس همیشه در تیررس هستید. از این روش هم میتوانید برای اطلاع یافتن از بروزرسانی نرم افزارهایتان استفاده کنید.
نکته ی سوم، مانیتورینگ سیستم از واجبات است.مانیتورینگ سیستم از واجبات است، یعنی شما همیشه باید از وضعیت سیستم خود چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری مطلع باشید. اینکار با استفاده از نرم افزارهای مخصوص این کار مثل Everest باز هم در پلتفرم ویندوز امکان پذیر است و شما میتوانید هر لحظه از دما، وضعیت فن ها و وضعیت تک تک قطعات آگاه باشید .

/Weburger

فوائد خوردن سیب و سرکه سیب





نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان داده است كه مصرف روزانه‌ یك سیب، میزان كالری را تا 190 كیلو كاهش می‌دهد و همین عامل كاهش مصرف غذا را در بر دارد. در این زمینه یك دوره‌ مطالعاتی پنج هفته‌ای در آزمایشگاه روی 59 زن و مردی كه وزن متعادلی داشتند انجام شد. در طول این دوره بعضی از افراد شركت كننده از مصرف سیب منع شدند و بعضی دیگر فرآورده‌های متنوع سیب را مصرف كردند. در پایان مشخص شد، كسانی كه یك سیب قبل از غذا مصرف كردند، 187 كیلو كالری كمتر از كسانی كه دیگر محصولات سیب را خورده بودند یا اصلا سیب نخوردند،

مصرف سركه سیب برای سلامتی بدن فواید بسیاری دارد. از آن جمله، سركه سیب دارای خاصیت آنتی‌بیوتیكی و ضدعفونی‌كننده است. سركه سیب برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی‌های گوارشی نیز توصیه می‌شود. درمان عفونت ادراری و كاهش فشار خون بالا از دیگر فواید مصرف این ماده غذایی است. سركه سیب همچنین مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می‌كند و در نتیجه در حفظ تعادل اسیدی- بازی خون موثر است. از دیگر فواید مصرف این ماده خاصیت ضدسرطانی آن است. اما بهتر است به این نكته توجه كنید كه هر چند مصرف سركه با غذا باعث هضم بهتر آن و افزایش اشتها می‌شود ولی به افرادی كه ناراحتی و سوزش معده دارند توصیه می‌كنیم از مصرف آن خودداری كنند.
/نگارش یافته توسط : حمید خان زاده

اعلامیه جهانی حقوق بشر کورش بزرگ


اینك كه به یاری مزدا تاج سلطنت ایران و بابل و كشور های جهات چهارگانه را بر
سرگذاشته ام اعلام می كنم كه تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت
را به من می دهد دین و آیین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم را محترم
خواهم شمرد و نخواهم گذاشت كه حاكمان و زیر دستان من دین و آیین و رسوم
ملتهایی كه من پادشاه آنها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار دهند یا
به آنها توهین نمایید.
من از امروز كه تاج سلطنت بر سر نهاده ام تا روزی كه زنده هستم و مزدا توفیق
سلطنت را به من می دهد هرگز سلطنت خود را به هیچ ملتی تحمیل نخواهم
كرد و هر ملتی آزاد است كه مرا به سلطنت خود قبول نماید یا ننماید و هر گاه نخواهد
مرا پادشاه خود بداند من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم كرد.
من تا روزی كه پادشاه هستم نخواهم گذاشت كسی به دیگران ظلم كند و اگر
شخصی مظلوم واقع شد من حق او را خواهم گرفت و به او خواهم داد
و ستمگر را مجازات خواهم كرد.
من تا روزی كه زنده هستم نخواهم گذاشت مال غیرمنقول یا منقول دیگران
را به زور یا به نحوی دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال تصرف
نمایند و من تا روزی كه زنده هستم نخواهم گذاشت كه شخصی دیگری را به بیگاری
بگیرد و بدون پرداخت مزد او را به كار وا دارد.
من امروز اعلام می كنم كه هر كس آزاد است كه هر دینی را كه میل دارد
بپرستد و در هر نقطه كه میل داردسكونت كند مشروط بر اینكه در آنجا
حق كسی را غصب ننماید و هر شغل را كه میل دارد پیش بگیرد و
مال خود را به هر نحوی كه مایل است به مصرف برساند مشروط بر آنكه
لطمه به حقوق دیگران نزند.
من اعلام می كنم كه هر كس مسئول اعمال خود می باشد و هیچ كس را
نباید به مناسبت تقصیری كه یكی از خویشاوندانش كرده مجازات كرد و مجازات
برادر گناهكار و بر عكس ممنوع است و اگر یك نفر از خانواده یا طایفه ای مرتكب
تقصیری می شود فقط مقصرباید مجازات گردد نه دیگران.
من تا روزی که به یاری مزدا زنده هستم و سلطنت می كنم نخواهم گذاشت
كه مردان و زنان را به عنوان غلام و كنیز بفرستند و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و كنیز
و رسم بردگی باید به كلی از جهان بر افتد.
از مزدا خواهانم که مرا در راه اجرای تعهداتی كه نسبت به ایران و بابل
و ملتهای کشورهای چهارگانه بر عهده گرفته ام موفق گرداند.