۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

فوائد کاهو


با آمدن کاهو سر سفره ها در فصل بهار و تابستان آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که این سبزی خوشمزه و پرمصرف چه خواصی دارد؟آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از افراد چاق برای لاغر شدن، هر روز یک بشقاب بزرگ سالاد می‌خورند و کاهو یکی از سبزی‌های سالادشان را تشکیل می‌دهد؟اگر بخواهیم کمی درباره تاریخچه آشنایی انسان با این سبزی برایتان بگوییم، باید این‌گونه آغاز کنیم که این سبزی در حدود 2500 سال پیش توسط ایرانیان باستان مصرف می‌شده و تاکنون محبوبیت خود را از دست نداده است.برای کسانی که از کمبود اهن رنج میبرند بسیار توصیه میشود چرا که سرشار از ویتامین و آهن است. متخصصان می گویند که کاهو ویتامین های «آ» و «ب» و «ث» دارد و خونساز است. این سبزی سرشار از املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس است. این املاح به ویژه منگنز و روی از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.حتی برای آفتاب سوختگی مفید بوده، قرمزی ناشی از آن را در سطح پوست کاهش می دهد.تعدادی از پزشکان معتقدند که کاهو خاصیت خنک کننده دارد تشنگی را برطرف می کند.افرادی که تشویش و نگرانی و دلهره دارند حتما مصرف روزانه کاهو زا در برنامه غذائی خود بگنجانند چرا که تحقیقات نشان داده کاهو مسکن اعصاب و بهترین دارو برای بیماران عصبی است،همچنین برای آرامش اعصاب و رفع خستگی و بی خوابی مفید است.
جالب است بدانید که مصریان قدیم به کاهو «گیاه بارور» می گفتند. و از آن برای درمان ناباروی و بالابردن توان جنسی استفاده میکردند.کاهو فشار خون را تنظیم می کند و خوردن مرتب آن از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته جلوگیری می‌کند .در درمان یبوست مؤثر است. کاهو اشتها را تحریک می کند. خوردن کاهو با کمی سرکه و ادویه پیش از غذا ـ با تحریک غدد دستگاه گوارش و ترشح اسید معده ـ به هضم غذا کمک می کند.

/ شمسه

احتمال وجود تعداد زیادی سیارات مشابه زمین در کهکشان راه شیری


مطالعه ای با کمک یک تلسکوپ فضایی نتیجه گیری کرده است که شمار سیارات خاکی، از جمله آنهایی که احتمالا دارای شرایط مناسب برای پیدایش حیات هستند، در کهکشان راه شیری بیش از آن است که تاکنون تصور می شد.
شواهد تازه حاکی از این است که بیش از نیمی از ستاره های شبیه به خورشید در کهکشان ما می توانند دارای سیاراتی مشابه منظومه شمسی باشند.
منجمان همچنین بر این باورند که شاید صدها سیاره کشف نشده در بخش های دوردست منظومه شمسی ما وجود داشته باشد.
به گفته آنها مطالعات آینده به روی این کرات درک ما از چگونگی تشکیل سیارات را از اساس دگرگون خواهد کرد.
یافته های تازه درباره سیارات در نشست سالانه انجمن آمریکایی پیشبرد علوم (AAAS) در بوستون ارائه شد.
تلسکوپ ناسا
مایکل مایر، اخترشناس دانشگاه آریزونا، گفت به اعتقاد او نمونه سیارات مشابه زمین احتمالا در اطراف ستاره هایی مانند خورشید زیاد یافت می شود.
وی گفت: "رصدهای ما حاکی از آن است که بین 20 تا 60 درصد ستاره های شبیه خورشید حاوی شواهدی از تشکیل سیارات خاکی هستند، که بی شباهت به فرآیندی که به عقیده ما به پیدایش زمین منجر شده نیست."
تیم آقای مایر با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا، گروه هایی از ستارگان با جرم مشابه خورشید را رصد کرد.
آنها دیسک هایی از غبار فضایی در اطراف ستاره های برخی از جوانترین گروه ها ردیابی کردند.
تصور می شود این غبار محصول جانبی تصادم شدید اجرام سنگی باشد که به تشکیل سیارات منجر می شود.
انتظار می رود ماهواره کپلر ناسا که با هدف یافتن سیارات مشابه زمین و حتی کوچکتر طراحی شده و قرار است سال آینده پرتاب شود، سرنخ های بیشتری درباره این کرات دورافتاده آشکار کند.
سیارات یخی
در نشست بوستون همچنین نظریه هایی درباره منظومه شمسی ارائه شد.
برخی منجمان بر این باورند که ممکن است صدها جرم سنگی کوچک در حاشیه های دوردست منظومه شمسی و حتی شاید چند کره یخی به اندازه زمین وجود داشته باشد.
الن استرن از سازمان هوا فضای آمریکا در این نشست گفت که به تصور او بشر تاکنون تنها گوشه ای از مجموعه سیارات منظومه شمسی را مشاهده کرده است.
وی گفت بیش از هزار شیء تاکنون تنها در کمربند کویپر کشف شده است، که بسیاری از آنها از نظر اندازه مشابه پلوتون هستند.
وی به بی بی سی گفت: "نگاه قدیمی ما، یعنی اینکه منظومه شمسی دارای 9 سیاره است جای خود را به نظری خواهد داد که می گوید صدها، شاید هم هزاران، سیاره در منظومه شمسی وجود دارد."
وی گفت بسیاری از این سیارات یخی و برخی سنگی خواهند بود و حتی ممکن است سیاراتی به اندازه زمین وجود داشته باشد.
وی افزود: "احتمال دارد که اجرامی به اندازه زمین در ابر اورت (Oort Cloud) - که نواری از سنگ و غبار در اطراف منظومه ماست - وجود داشته باشد، اما آنها در این فاصله یخی خواهند بود."
BBC Persian

۱۳۸۷ اردیبهشت ۹, دوشنبه


امادگی دختران چینی برای میزبانی بازیهای المپیک 2008


سرعت ویندوزXP خود را افزایش دهید




آیا مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا در ویندوز XP خود برنامه‌هایتان را باز کنید؟ یکی از علل شایع این موضوع، روشی که ویندوز برای پیش بارگذری داده‌های موردنیاز برای اجرای برنامه‌های کاربردی بکار می‌برد. آنچه حقیقتاً اتفاق می‌افتد این است که برنامه‌هایی که به ندرت از آنها استفاده می‌کنید، فضایی را در سیستم اشغال می‌کنند و داده‌های اشتباه پیش بارگذاری می‌شود. اما می‌توان کاری کرد که این دستورات مربوط به پیش‌بارگذاری حذف شوند و درنتیجه زمان راه‌اندازی سریع‌تر شود. بدین‌منظور به منوی START بروید و Run را انتخاب کنید.سپس در پنجره ظاهر شده عبارت Prefetch را تایپ کنید.(یا به آدرس:C:\Windows\Prefetch) بروید. با انجام این کار لیست طولانی را مشاهده خواهید کرد. برای انتخاب تمامی موارد، کلیدهای Ctrl+A را فشار دهید و سپس کلید Delete را بزنید. بدین ترتیب، بار دیگر که سیستم خود را راه‌اندازی می‌کنید ویندوز XP این لیست را مطابق برنامه‌های کاربردی که حقیقتاً مورد استفاده قرار می‌دهید، ایجاد می‌کند. بدین ترتیب سرعت سیستم افزایش چشمگیری خواهد یافت.
/ افتاب

۱۳۸۷ اردیبهشت ۸, یکشنبه

زندانی کردن دختر به مدت 24 سال در زیر زمین خانه


پلیس اتریش یک پیرمرد ۷۳ ساله را به اتهام زندانی کردن دخترش به مدت ۲۴ سال در زیر زمین خانه خود، بازداشت کرده است.
پلیس می گوید متهم، جوزف، ساکن شهر آمستتن در این مدت به طور پنهانی با دخترش رابطه جنسی داشته و از او صاحب هفت کودک شده است.
دختر متهم که نامش الیزابت اعلام شده می گوید، از سن ۱۱ سالگی توسط پدرش مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.
پلیس اتریش می گوید سه تا از آن کودکان با مادرشان در زیر زمین خانه متهم زندانی شده بودند و سه تا هم توسط پدر و مادر بزرگشان بزرگ شده اند.
به گفته پلیس، یکی از آن هفت کودک در دوران طفولیت درگذشت و متهم جسدش را آتش زد.
به گفته پلیس، الیزابت هم اکنون ۴۲ ساله است. او در سال ۱۹۸۴ میلادی "ناپدید" شده بود.
کشف پلیس
متهم هنوز در خصوص اتهام های وارده به او که مقاربت جنسی با دخترش و زندانی کردن او و سه کودکش عنوان شده، اظهار نظری نکرده است.
پلیس زمانی وارد عمل شد که دختر نوجوان بیماری بنام کریستین برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.
مقام های بیمارستان که به شدت نگران کریستین بودند، خواستار دیدار با مادر او یعنی الیزابت شدند.
پلیس می گوید متعاقبا، متهم الیزابت یعنی دخترش را به همراه دو کودک دیگر از زیر زمین خانه آزاد کرد.
هنوز روشن نیست که دقیقا چه کسی و چگونه پلیس را با خبر کرده است.
الیزابت و کودکان وی هم اکنون تحت مراقبت های پزشکی و روان پزشکی قرار دارند.
پلیس می گوید وی در حال حاضر از متهم صاحب سه دختر و سه پسر پنج تا بیست ساله است.
به گفته بازرسان، سه کودکی که توسط پدر و مادر بزگشان بزرگ شده اند در بدو تولد به همراه نامه ای که در آن آمده بود الیزابت نمی تواند از آن ها مراقبت کند، به پدر و مادر بزرگشان واگذار شده بودند.
حدود دو سال پیش هم پلیس اتریش دختر نوجوانی را پیدا کرد که حدود هشت سال در زیر زمین خانه اش در حوالی وین، پایتخت اتریش، زندانی شده بود.
BBC Persian

اظهار علاقه جرج کلونی بازیگر مشهور سینما برای مسافرت به ایران



به گزارش خبرگزاري فارس، «جورج كلوني»، از جمله بازيگران هاليوودي علاقمند به كشور ايران و رسم و رسوم اين مرز و بوم در يكي از مصاحبه‌هاي اخير خود نسبت به ايران ابراز علاقه كرده و گفت: آرزو دارم كه به ايران سفر كنم كه به احتمال زيادي بخشي از ماموريت جديد من بعنوان سفير صلح سازمان ملل سفر به اين كشور خواهد بود. وي ضمن اشاره به اين مطلب كه يكي از دوستان صميمي او يك فرد شيرازي است، افزود: شيراز يكي از مهمترين شهرهاي ايران با شاعراني فرهيخته و ستودني است،كه اين شاعران در شعرهاي خود از زيبايي شيراز الهام گرفته‌اند، اين شهر همچنين در بردارنده اماكن تاريخي بسيار قديمي و زيبا از جمله بناي تاريخي پرسپوليس است. «كلوني» همچنين در اين مصاحبه از علاقه خود به غذاهاي لذيذ ايراني از جمله آش رشته، قورمه سبزي و باقالي پلو اشاره كرد. به گزارش فارس، «جورج كلوني»، 6 مي سال 1961 در آمريكا متولد شد، وي فعاليت خود در عرصه بازيگري را از سال 1978 با بازي در يك سريال تلويزيوني آغاز كرد، او در مجموع، 63 اثر تلويزيوني و سينمايي در كارنامه خود دارد .

۱۳۸۷ اردیبهشت ۷, شنبه

شش میز و صندلی در یک مکعب




خلبان خوش شانس !


سیب مفیدترین میوه هاست


دانشمندان استرالیایی بعد از تحقیقات همه جانبه و بیشمار به این نتیجه رسیده اند که بیشترین میزان مواد مفیدی که نه تنها ریسک ابتلا به غدد سرطانی را کاهش داده بلکه ارگانیزم را از بیماری های عروقی و قلبی در امان نگاه می دارد، در سیب موجود است. به گزارش خبرگزاری «نووستی»، به گفته کارشناسان سیب به لطف وجود آنتی اکسیدانت های قوی در خود واکنش مطلوبی بر ارگانیزم انسان می گذارد. در هر سیب دو برابر بیش از چای، سه برابر بیش از پرتقال و بیش از هشت برابر نسبت به موز آنتی اکسیدانت وجود دارد. پیش از این دانشمندان آمریکایی ثابت کرده بودند که مصرف دائم سیب و آب سیب از تخریب سلول های مغزی که موجب فراموشی خاطر می شوند، جلوگیری می کند.

/تابناک

۱۳۸۷ اردیبهشت ۶, جمعه

چشن تولد پیرترین انسان



خانم ادنا پارکر (Edna Parker) در روز یکشنبه ۲۰ آوریل جشن تولد خود را گرفت. ایشان به بعنوان پیرترین پیرترین فرد در روی زمین معرفی شده است. ادنا در ۲۰ آوریل ۱۸۹۳ بدنیا آمده است. او بعد از مرگ پیرترین فرد جهان یون میناگاوا ژاپنی در سال گذشته که در سن ۱۱۴ سالگی از دنیا رفت و ۴ ماه از ادنا پیرتر بود، عنوان پیرترین فرد جهان را بخود گرفت.
محققین از ۱۰۰ فردی که ادعا می شد به سن ۱۱۰ سالگی رسیده بودند نمونه گرفتند. دانشمندان امیدوارند که ادنا پرده از راز زندگی طولانی را را بردارد.
بر اساس گزارش ارائه شده توسط این محققین فقط ۷۴ نفر در دنیا سن شان از ۱۱۰ بیشتر می باشد که از این ۷۴ نفر ۶۴ تای آن خانم و ۱۱ تان آن آقا می باشند.
pooyan2.blogfa.com

۱۳۸۷ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

تصاویر برخی ازانسانها و سایر مخلوقات دو سر






ویتامین ث مانع از سرما خوردگی نمی شود


دانشمندان می گویند مصرف روزانه قرص های ویتامین ث اکثر افراد را در برابر سرماخوردگی محافظت نمی کند.
آنها با مرور 30 مطالعه مختلف که در مجموع شامل بررسی بیش از 11 هزار نفر می شود، به این نتیجه رسیدند که دوزی حداقل 200 میلی گرمی در روز اثر چشمگیری بر کاهش طول مدت سرماخوردگی ندارد.
با این حال افرادی که در مقاطعی از زمان در معرض فشار شدید جسمی هستند، مانند دوندگان ماراتن، می توانند با مصرف روزانه ویتامین ث خطر سرماخوردگی را به نصف کاهش دهند.
مطالعه دانشمندان استرالیایی و فنلاندی در نشریه "Cochrane Library" چاپ شده است.
پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه هلسینکی نتیجه گیری کردند که، برای اکثریت مردم، مزایای مصرف روزانه ویتامین ث آنقدر اندک است که ارزش زحمت و هزینه اش را ندارد.
با این حال آنها دریافتند که مصرف آن باعث کاهش دوره سرماخوردگی به اندازه 8 درصد در بزرگسالان و نزدیک 14 درصد در کودکان می شود.
فواید
پروفسور هری همیلا نویسنده این مقاله گفت: "مصرف ویتامین ث برای سالی 365 روز جهت کاهش احتمال سرماخوردگی عاقلانه نیست."
با این حال آنها گفتند مصرف روزانه آن برای کسانی که در معرض خطر سرماخوردگی شدید یا فشار جسمی هستند ممکن است توجیه پذیر باشد زیرا آن را به نصف کاهش می دهد.
به علاوه آنها می گویند که شواهد "کم و بیش امیدوارکننده ای" از یک مطالعه وجود دارد که دوزهای خیلی بالای ویتامین ث در ابتدای سرماخوردگی ممکن است فایده داشته باشد.
اما برای ارزیابی این احتمال به مطالعات بیشتری نیاز است.
در دهه 1970 لینوس پائولینگ، شیمیدان برنده جایزه نوبل، مردم را ترغیب می کرد برای جلوگیری از سرماخوردگی روزانه هزار میلی گرم ویتامین ث مصرف کنند.
اما از آن زمان تاکنون تاثیر این ویتامین بر سرماخوردگی موضوع جنجال و اختلاف نظر بوده است.
مقابله با عفونت
دوز روزانه توصیه شده برای مصرف این ویتامین 60 میلی گرم است و کترین کالینز، متخصص اتحادیه تغذیه بریتانیا، می گوید بهترین میزان 200 میلی گرم در روز است.
اما او گفت که اکثر مردم به راحتی می توانند این مقدار را از طریق مصرف پنج وعده میوه و سبزیجات در روز جذب کنند.
هرچند سلول های سفید خون که وظیفه آنها مقابله با عفونت است از ویتامین ث استفاده می کنند، خانم کالینز می گوید شواهد خیلی کمی وجود دارد که نشان دهد این ویتامین به مقابله با سرماخوردگی کمک خواهد کرد.
وی گفت: "از نظر بیولوژیکی ممکن به نظر می رسد چون ویتامین ث به بهبود سیستم دفاعی بدن کمک می کند، اما به نظر می رسد تنها وقتی موثر باشد که مردم در ابتدا به کمبود آن مبتلا باشند که خیلی نادر است."
با این حال او افزود که این مطالعه تازه مفید است چون بر مجموعه شواهد موجود درباره ویتامین ث می افزاید.

BBC Persian

خوابیدن اضافه میتواند در کاهش وزن موثر باشد !


به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه مرکزي، خوابيدن اضافه مي‌تواند به کم شدن وزن اضافه بدن کمک کند. عادات بد غذايي و کمبود ورزش نقش اساسي در چاق شدن دارند.
تحقيقات اخير نشان مي‌دهد که کمبود خواب ممکن است عامل ديگري در چاقي کودکان و بزرگسالان باشد.
به گفته دانشمندان؛ در طي شب دو هورمون مهم در بدن ترشح مي‌شود که در تنظيم اشتهاي افراد نقش دارند. خواب اندک (چهار ساعت در شبانه روز) باعث کاهش 18 درصدي در هورمون لپتين که از بين برنده اشتها مي‌باشد و افزايش 28 درصدي هورمون اشتهازا مي‌شود.
همچنين خواب کم باعث 23 تا 24 درصد افزايش گرسنگي مي‌شود. يعني حدود 350 تا 500 کيلوکالري اضافه در روز که اين مقدار براي افراد پشت ميزنشين با وزن عادي مي‌تواند منجر به چاقي شود.
هر يک ساعت خواب اضافه، خطر چاقي را تا 9 درصد کاهش مي دهد.
بر اساس اين تحقيقات، خواب راحت خصوصا براي کودکان مانع از چاق شدن آنها مي‌شود. کودکان زير 5 سال بايد 11 ساعت يا بيشتر، کودکان 5 تا 10 سال 10 ساعت يا بيشتر و کودکان بالاي 10 سال بايد حداقل 9 ساعت در شبانه روز استراحت كنند.

۱۳۸۷ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

خانه هندوانه ای ویژه نوبر کردن هندوانه !


کوتاه ترین راه ها

کوتاه ترين راه رسيدن به ثروت آن است که قابليت هايت را بشناسي و برآنها تکيه کني.
کوتاه ترين راه براي جلوگيري از شکست احتمالي ، مشورت با کساني است که قبلاً آن راه را رفته اند.
کوتاه ترين راه براي داشتن رواني سالم ، در نظر گرفتن زماني براي خنده و شادي در هر روز است.
کوتاه ترين راه بري اينکه نخواهي چيزي را به خاطر بسپاري ، نگفتن دروغ است.
کوتاه ترين راه براي رسيدن به آرزوها ، واقع بين بودن است.
کوتاه ترين راه براي غيبت نکردن آن است که عيوب خود را مثل عيب ديگران ، ببيني .
کوتاه ترين راه براي داشتن جسمي سالم ، اعتدال در خوردن است ، نه زياد و نه کم.
کوتاه ترين راه براي يافتن يک دوست ، توجه به علايق طرف مقابل است.
کوتاه ترين راه مبارزه با ترس ، روبه رو شدن با آن ترس است.
کوتاه ترين راه عشق ورزيدن ، نگاهي است خالص و بي ريا توام با عشق.
کوتاه ترين راه براي رهايي از افسردگي ، فکر کردن به چيزهاي خوب است.
کوتاه ترين راه براي رسيدن به ثبات ، آن است که بر آن چه ايمان داري پافشاري کني ، حتي اگر يک لشکر مخالف داشته باشي.
کوتاه ترين راه براي رسيدن به تکامل ، انتقاد پذيريي است.
کوتاه ترين راه براي دروغ نگفتن ، شجاع بودن است.
کوتاه ترين راه براي آينده نگري ، قناعت است.
کوتاه ترين راه براي حسرت نخوردن ، آن است که هميشه در حال زندگي کني.
کوتاه ترين راه براي حل يک مساله ، فهميدن درست صورت مساله است.
کوتاه ترين راه براي رسيدن به آرامش ، آن است که کمتر به چيزهايي که نداري فکر کني.
کوتاه ترين راه براي اثبات دوستي ات به يک دوست ، آن است که شنوده خوبي باشي.
کوتاه ترين راه براي فاش نساختن راز ديگران آن است که هرگز به رازشان گوش ندهي.
کوتاه ترين راه براي تحقير نکردن ديگران اين است که فقط چند لحظه خودت را جاي آنها قرار دهي.
کوتاه ترين راه براي رسيدن به قدرت واقعي ، تقويت هر چه بيشتر منطق است.
کوتاه ترين راه مقابله با دشمنان آن است که هرگز خونسردي ات را از دست ندهي.
کوتاه ترين راه غلبه بر مشکلات ، کوچک و ناچيز شمردن آنها است.
کوتاه ترين راه براي دانستن يک ارتباط سالم ، داشتن فکر و انديشه سالم و قلب پاک است.

نقل از: SMXR ( توسط سجاد )

بعضی از غلط های مشهور در دستور زبان فارسی (3)


● واژه ی های دو قلو، سه قلو، چهارقلو و مانند آن
واژه ی ترکی دو قلو اسمی مرکب از ( دوق) و ( لو ) است که روی هم همزادها معنی می دهد و هیچ گونه ارتباطی با عدد ۲ (دو) فارسی ندارد که اگر بانویی احیانن سه یا چهار فرزند به دنیا آورد بتوان سه قلو یا چهار قلو گفت.
درست مانند واژه ی فرانسوی دو لوکس De Luxe که بسیاری گمان می کنند با عدد ۲ (دو) فارسی ارتباطی دارد و لابد سه لوکس و چهار لوکس آن هم وجود دارد. De حرف اضافه ی ملکی در زبان فرانسوی می باشد به معنی :" از" ( مانند Of در انگلیسی یا Von در آلمانی ) و Luxe به معنی ( تجمل و شکوه ) است و دو لوکس به معنی ( از دسته ی تجملاتی ) می باشد. یعنی هر چیزی که دولوکس باشد، نه از نوع معمولی، بلکه از نوع تجملاتی و با شکوه آن است.
● به کارگیری واژه ها یا اصطلاحات با معنی نادرست
* جمله هایی مانند :
من به او مظنون هستم ( می خواهند بگویند: من به او بدگمان هستم)
او در این قضیه ظنین است ( می خواهند بگویند: او در این قضیه مورد شک و گمان قرار دارد)
هر دو نادرست و درست وارونه ی آن درست است.
ظنین صفت فاعلی و به معنی کسی است که به دیگری بدگمان است و مظنون صفت مفعولی و به معنی کسی است که مورد شک و بدگمانی قرار دارد. یعنی صورت درست این جملات می شود:
من به او ظنین هستم .( یعنی من به او بدگمان هستم)
او در این قضیه مظنون است. ( یعنی او در این قضیه مورد شک و گمان قرار دارد)
* مصدر عربی فقدان به معنی کم کردن، کم شدن و از دست دادن است و معنی نبود ندارد و درمورد مرگ و فوت کسی هم باید گفت: در گذشت، یا رخت بر بست.
* شعر سعدی، یعنی:(بنی آدم اعضای یک پیکرند) را ( بنی آدم اعضای یکدیگرند ) می گویند.
* هنگامی که دانش آموزی در پایان سال تحصیلی در برخی از درس ها نمره ی کافی برای قبولی نمی آورد می گوید در فلان و فلان درس تجدید شدم و یا درباره ی کسی می گویند فلانی امسال تجدید شد. حال آن که این نه خود دانش آموز، بلکه درس های نمره نیاورده است که تجدید می شود و در شهریور ماه باید دوباره جدید شده و از نو امتحان داده شود ، چون این دانش آموزی تجدیدی شده است و باید او را تجدیدی، یعنی دارنده ی درس های تجدید شده نامید.
● غلط های دستوری
استاد: این واژه فارسی است و باید جمع آن را استادان گفت نه اساتید .
مهر: مهر واژه ای فارسی است و صلاحیت اشتقاق عربی را ندارد و نباید مثلن گفت حکم ممهور شد، بلکه درست آن است که بگویند: حکم مهر کرده شد یا مهر زده شد.
● غلط های واگویی (تلفظی)
پسوند " وَر" در زبان فارسی برای رساندن مالکیت و به معنی( صاحب ) و دارنده است. ( رنج وَر ) به معنی دارنده ی رنج و ( مزد وَر ) به معنی دارنده ی مزد است. امروزه بر خلاف این قاعده و برخاسته از خط عربی که ایرانیان به کار می برند، این واژه ها را به صورت رنجور و مزدور می نویسند که موجب آن گردیده است تا آن ها را به نادرستی با واو " سیرشده " (مانند واو در واژه ی : " کور ") تلفظ نمایند.
واژه های دیگر ی نیز مانند دستور ( دست وَر به معنی صاحب منصب، وزیر) و گنجور ( گنج وَر) نیز از این گروه است.
● نامیدن پدر به جای پسر
زکریا نام پدر ( محمد بن زکریای رازی ) و سینا نیز نام پدر ( ابوعلی این سینا ) بوده است. لیکن همه جا آنان را با نام زکریای رازی و ابن سینا ، یعنی نه با نام خود، بلکه با نام پدران شان می نویسند.
منصور نیز پدر ( حسین ابن منصور حلاج ) است که کوتاه شده ی نام وی (حسین حلاج ) است. لیکن این نامی ترین عارف وارسته ی ایران در سده ی سوم هجری را همه جا ( منصور حلاج ) می نامند و بر سر دار می کنند، در حالی که منصور (یعنی پدر حلاج) در آن هنگام در خوزستان به حلاجی و پنبه زنی مشغول بوده است.

نقل از : نگاه نو

۱۳۸۷ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

اتومبیل های گل اذین شده




خودروی گرانقیمت جیمز باند درون دریاچه سقوط کرد


راننده بدل کار آخرین فیلم جیمز باند، خودروی آستون مارتین مورد استفاده در این فیلم را در تصادفی به دریاچه گاردا در ایتالیا انداخت.
این حادثه در حین فیلمبرداری جدیدترین فیلم جیمز باند با نام "ذره ای آرامش" با بازی دانیل کریگ اتفاق افتاد.
این دومین فیلم جیمز باند است که با بازی این هنرپیشه انگلیسی ساخته می شود.
راننده بدل کار در حال رانندگی خودروی جیمز باند در صحنه ای بارانی بود که ناگهان کنترل خود را از دست داد و به درون دریاچه سقوط کرد.
راننده سریعا به بیمارستان منتقل شد. این راننده بدل کار آسیبی جدی ندیده بود.
تلویزیون ایتالیا صحنه خارج کردن این خودرو از دریاچه را نشان داد. ظاهرا برای فیلمبرداری صحنه های فیلم در ایتالیا، تنها همین خودرو در دسترس است. قیمت این خودرو 134 هزار پوند برآورد شده است.
BBC.PERSIAN

۱۳۸۷ اردیبهشت ۲, دوشنبه

شارژ گوشی تلفن با یک لیوان اب !


در سال‌هاي اخير شنيدن نام گوشي‌هاي سازگار با طبيعت چندان غريبه نيست، اما سامسونگ در طرحي جديد تلفن همراهي را مي‌سازد كه با آب شارژ مي‌شود.به گزارش فارس به نقل از Eco Technology، اين شركت كره‌اي مراحل پاياني آخرين مدل تلفن همراه خود را سپري مي‌كند كه در آن تلفن همراه به جاي اتصال به برق با انداختن در يك ليوان آب شارژ مي‌شود.سامسونگ اعلام كرده است كه در ساخت اين تلفن همراه از ميكروفيول‌ها و ژنراتورهاي هيدروژني استفاده كرده است تا براي شارژ كردن گوشي ديگر نيازي به برق نباشد.يونگ سو كه اكنون قائم مقام مركز تحقيقات سامسونگ است در اين خصوص گفت: وقتي تلفن روشن مي‌شود از تركيب فلز و آب در آن گاز هيدروژن حاصل مي‌شود كه اين هيدروژن سلول‌هاي سوخت را در تلفن به كار مي‌اندازد.وي گفت: باطري اين تلفن همراه اكنون مي‌تواند به مدت 10 ساعت تلفن را روشن نگه دارد اما ما به دنبال مدت زمان پشتيباني بيشتري هستيم و تا سال 2010 كه اين تلفن را وارد بازار مي‌كنيم فكري براي آن خواهيم كرد.

نقل از تابناک

۱۳۸۷ اردیبهشت ۱, یکشنبه

افتتاح نمایشگاه بین المللی اتومبیل در چین


نمايشگاه بين المللی اتومبيل سال ۲۰۰۸ پکن از امروز در محل جديد نمايشگاه گشايش يافت. بزرگترين کارخانه های اتومبيل سازی جهان آخرين، مدرنترين، و پيشرفته ترين اتومبيل های خود را از امروز بمدت ۷ روز به معرض نمايش خواهند گذاشت.
اتومبيل سازان عمده جهان، از جمله، جنرال موتورز، فورد، و فولِکس واگن به اميد آنکه بازار بسيار داغ و پر رونق چين بتواند فروش آنها را در سال جاری افزايش دهد، آخرين مدلهای اتومبيل های خود را با پيشرفته ترين و تازه ترين فن آوری و طرحهای جديد ارائه کرده اند.
جان پارکر، معاون مدير عامل فورد، ميگويد، «ميزان فروش ما در چين بشدت رو به افزايش است. ما اتومبيل های جديد، متنوع، و بسيار جالبی را توليد کرده ايم که تا اواخر امسال به بازارها چين ارائه خواهد شد.»
کارخانه های اتومبيل سازی چين، که از شهرت کمتری در جهان برخوردارند، عليرغم رقابت های تنگاتنگ کارخانه های اتومبيل سازی بزرگ و ثروتمند جهان در چين، تلاش ميکنند با نمايش اتومبيل های خود در اين نمايشگاه توليدات خود را به سراسر جهان صادر کنند.
امسال، کارخانه اتومبيل سازی چری چين ۲۶ مدل اتومبيل، از اتومبيلهای بسيار کوچک گرفته تا اتومبيل های شاسی بلند از نوع جيپ خود را، به نمايش گذاشته است.
شرکت اتومبيل سازی چری همچنين با کمپانی کرايسلر اخيراً قرار دادی بمنظور توليد و فروش اتومبيل های ارزان قيمت در آمريکا به امضاء رسانده است که در آن کمپانی کرايسلر بعنوان سهام دار عمده نقش اصلی را بازی خواهد کرد.
ين تون گيائو، رئيس کارخانه چری، ميگويد، «به اعتقاد من، بازارهای آمريکای شمالی از نظر عرضه و فروش اتومبيل بسيار پر رقابت و اشباع شده هستند و ما نميتوانيم به آسانی و يا بسرعت وارد اين بازار شويم. بنابراين، ما در نظر داريم که به تدريج و گام به گام وارد بازار آمريکای شمالی شويم.»
عليرغم رشد شديد تورم در چين که در ۱۲ سال اخير بيسابقه بوده است، مردم چين در سال گذشته بيش از ۵ ميليون و ۵۰۰ هزار اتومبيل خريداری کردند و انتظار ميرود در سال جاری که فروش اتومبيل های ساخت مشترک چين و ساير اتومبيل سازان عمده جهان ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزايش يابد. از هر 8 شهروند چينی که امسال اتومبيلی خريداری خواهد کرد، هفت نفرشان برای نخستين بار دست به اين کار خواهند زد.

نخستین تلویزیون سه بعدی به بازار امد



شركت «هيوندا»، نخستين تلويزيون 46 اينچ سه بعدي را به بازار عرضه كرد.
اين تلويزيون هم‌اكنون در ژاپن براي فروش عرضه شده است.
براي ديدن تصاوير سه بعدي اين تلويزيون بايد از عينك مخصوص آن استفاده كرد.
اين تلويزيون كه تصاوير را با رزلوشن 1920 در 1080 نشان مي‌دهد، تصاوير دو بعدي معمولي را هم به خوبي مي‌تواند پردازش كند و اين محصول با قيمت معادل 4857 دلار عرضه مي‌شود.
ورود نمايشگرهاي سه بعدي مي‌تواند بازار جديدي را براي توليد و رقابت ايجاد كند.
نقل از : تابناک

کتابدار با سلیقه و مرتب !


راه های درمان سکسکه


خبرگزاري دانشجويان ايران - تبريز سرويس: بهداشت و درمان - عمومي
سكسكه يك انقباض غيرارادي درعضله ديافراگم و عضلات تنفسي بين دنده‌اي است كه مي‌توان با گذاشتن يك تكه يخ روي زبان، كشش زبان، گذاشتن ليمو روي زبان، نفس كشيدن در كيسه و يا ايجاد شوق و ترس زياد آن را درمان كرد.
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي، سكسكه معمولا 48 ساعت بيشتر طول نمي‌كشد ولي در فرم مداوم فرد بيش از 2 روز و كمتر از يك ماه مبتلا است. افرادي كه در شب پرخوري مي‌كنند، بلع هوا حين صحبت دارند و يا از نوشابه‌هاي گازدار استفاده مي‌كنند غالبا دچار سكسكه مي‌شوند.
تغيير ناگهاني درجه حرارت معده كه متعاقب خوردن آب سرد و يا چاي داغ و يا كشيدن سيگار حاصل مي‌شود از علل ديگر سكسكه است.
سكسكه در افراد مضطرب و داراي استرس بالا و يا متعاقب خبر خوشايند يا غمگين بروز مي‌كند.
در بيماراني كه بلع هوا علت سكسكه است بايد از صحبت در حين غذا خوردن پرهيز كرد.

ساخت بزرگترین مجتمع سینمائی جهان درتهران



خبرگزاري فارس: بزرگترين مجتمع سينمايي جهان، به همت يك تهيه‌كننده و پخش‌كننده ايراني سينما و مالك بزرگ‌ترين سينماي خاورميانه ساخته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس،اين مجتمع بزرگ سينمايي توسط «احمد گلچين»، تهيه‌كننده و پخش كننده سينما و مالك بزرگترين سينماهاي خاورميانه ساخته خواهد شد. براساس اين گزارش،اين مجتمع پس از مرحله كارشناسي و انتخاب محل احداث وارد مرحله ساخت مي‌شود. به گزارش فارس، ظاهرا تاكنون مكان‌هاي مختلفي را براي احداث اين مجتمع به وي پيشنهاد كرده‌اند و سازندگان اين مجتمع در تلاش هستند كه با توجه به تجمع جمعيت در تهران، مكان مناسبي را براي احداث آن انتخاب كنند. «گلچين» سازنده اين مجتمع تا اواخر ماه جاري ميلادي قرار است مجتمع سينمايي، 13 سالني در سيتي سنتر شهر دبي را با نمايش فيلم «اينديانا جونز 4» افتتاح كند. مالك بزرگترين سينماهاي خاورميانه در اين باره به فارس گفت: يكي از بزرگترين اهدافم ساخت بزرگترين مجتمع سينمايي جهان در ايران بود كه با كمك و همياري مسئولان سينمايي، اين مهم به وقوع خواهد پيوست. مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي نيز در تماس خبرنگار فارس با وي ضمن تاييد اين خبر، درباره چگونگي حضور وي گفت: آقاي گلچين يك بار به فارابي آمد و در حاشيه جلسه‌اي براي احداث چنين مجتمعي در ايران تشويق شد.

۱۳۸۷ فروردین ۳۰, جمعه

تاثیر مکمل های ویتامین در کاهش طول عمر



بررسی ۶۷ تحقیق مختلف بر تاثیر مصرف مکمل های ویتامین نشان داده است مصرف آنتی اکسیدان ها نه تنها باعث طول عمر نمی شود که در خیلی موارد مرگ زودهنگام افراد را هم در پی دارد.
محققان دانشگاه کوپنهاگ در دانمارک می گویند مصرف مکمل های ویتامین های آ و ای در روند طبیعی سیستم ایمنی بدن تداخل می کند.
در این حال به گفته این محققان، مصرف بتا کاروتن، ویتامین آ و ویتامین ای احتمال مرگ را افزایش می دهد.
علاوه بر مکمل های عنوان شده، بررسی های این محققان شامل ویتامین سی و سلنیوم هم بوده است.
پیش از این تصور می شد این مکمل ها به خاطر خواص آنتی آکسیدانی که دارند، مانع از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های بدن می شوند.
از رادیکال های آزاد به عنوان علت بروز بیماری هایی مانند انواع سرطان و بیماری هایی قلبی نام برده می شود.
'خوب بخورید'
در این مطالعه نتیجه تحقیقات مختلف بر ۲۳۳ هزار نفر بررسی شده است. این گروه از افراد شامل افراد بیمار و افراد سالمی بوده است که مکمل های ویتامین مصرف می کرده اند.
محققان دانمارکی پس از مطالعات خود به این نتیجه رسیدند مصرف مکمل های ویتامین آ خطر مرگ را شانرده درصد افزایش می دهد. این رقم برای بتاکاروتن ۷ درصد و ویتامین ای چهار درصد است.
به گفته محققان، تحقیقات بر روی مصرف مکمل های ویتامین سی هیچ تاثیرمنفی یا مثبتی ندارد. در این حال، آنها خواستار مطالعه بیشتر بر مصرف این ویتامین و سلنیوم هستند.
وزارت بهداشت بریتانیا هم از شهروندان خواسته است به جای مصرف مکمل های مصنوعی ویتامین ها، نیاز خود به ویتامین های مختلف را از راه تغذیه برطرف کنند.

( بی بی سی فارسی )

فرار از قفس !


۱۳۸۷ فروردین ۲۹, پنجشنبه

راه های اسان برای کاهش وزن


کاهش وزن به آسانی صورت نمی گیرد و حتی می توان گفت، تا اندازه ای سخت است. اما شما می توانید با ایجاد تغییراتی ساده در نحوه ی غذا خوردن خود، این امر مشکل را آسان کنید.
در ابتدا باید به این نتیجه برسید که برای سالم بودن باید از اضافه وزن جلوگیری کنید. پس باید سعی و تلاش خود را در کاهش وزن نشان دهید.
کاهش وزن فقط انجام پیاده روی نیست، بلکه تغییر در رژیم غذایی نیز می باشد.


تغییر اول: چه می خورید؟
ابتدا باید بدانید چه نوع غذایی را میل می کنید و بر اساس آن تغییرات زیر را انجام دهید.
1- گوشت قرمز را کم مصرف کنید.
شما با استفاده از این تغییر، می توانید زندگی سالم را تجربه کنید.
پروتئین لازم برای بدن را می توانید از طریق گوشت مرغ و ماهی به دست آورید. شما به راحتی می توانید از غذاهای حاضری که محتوی مقدار زیادی چربی و کالری می باشد، دست بکشید و تمایلی به خوردن آنها نداشته باشید.
2- غذاهای سرخ شده را نخورید.
برای حفظ سلامتی خود، هنگام پخت غذاها از روش های بخارپز کردن، کباب کردن و بریان کردن استفاده کنید.
برای مزه دار کردن غذا می توانید از ادویه و سس های بدون چربی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از لیمو برای خوشمزه کردن ماهی یا مرغ استفاده کنید و از خوردن آن لذت برید.
مواظب باشید هیچگاه سبزیجات را در برنامه ی غذایی خود فراموش نکنید.
3- غذای خود را با سوپ یا سالاد شروع کنید.
اگر شما قبل از غذای اصلی خود، سوپ یا سالاد میل کنید، راحت تر می توانید وزنتان را کاهش دهید. آنها باعث می شوند که گرسنگی شما از بین برود.
بهتر است سوپ سبزیجات را قبل از غذا مصرف کنید، زیرا همانطور که می دانید سبزیجات محتوی مقدار زیادی فیبر می باشند و برای سلامتی بسیار مفیدند.
بهتر است از سس های کم کالری برای سالاد استفاده کنید. سالاد بهتر است شامل سبزیجات برگ سبز مثل کاهو، کلم، کرفس و اسفناج باشد.
4- با میوه غذای خود را تمام کنید.
بعد از غذا به جای مصرف شیرینی، از میوه ها استفاده کنید.
میوه ها دارای کالری کمی هستند و به خاطر دارا بودن ویتامین ها ، عناصر معدنی و فیبر، خوردن آنها بعد از غذا بسیار مفید است.
شما با استفاده از این روش می توانید، از خوردن شیرینی جلوگیری کنید.
تغییر دوم: چه می نوشید؟
بیشتر افراد برای کاهش وزن، فقط در خورن غذاها دقت می کنند، در حالی که باید به مقدار نوشیدنی ها نیز توجه کرد.
1- نوشابه را کنار بگذارید!
بارها و بارها گفته اند که نوشابه بسیار مضر است، اما می دانید چرا؟ هیچ با خود فکر کرده اید، اگر شما 2 لیوان نوشابه مصرف کنید، 250 کالری انرژی دریافت کرده اید! حال شما محاسبه کنید که چند لیوان در روز نوشابه مصرف می کنید و چه مقدار کالری دریافت کرده اید؟
اگر برای تناسب اندامتان، رژیم 1500 کالری توصیه شده است، ببینید با وجود کالری بالایی که نوشابه ها دارند، بازهم به نوشیدن این نوشیدنی های شیرین و فاقد ارزش غذایی ادامه می دهید؟
تحقیقات حاکی از آن است که نوشابه ها باعث افزایش اشتها و بیش خواری می شود. اما این افزایش اشتها غالباً برای خوردن مواد غذایی بی ارزش و شیرین است.
2- آب زیاد بنوشید.
مصرف مقدار کافی آب در روز برای حفظ سلامتی بدن لازم می باشد که می تواند 6 تا 8 لیوان آب باشد.

شمامی توانید برای 1 تا 2 روز فقط آب بنوشید، بعد از این مدت 1 لیوان نوشابه بنوشید. مطمئنا متوجه شیرینی زیاد نوشابه خواهید شد.
گذشته از فواید زیاد نوشیدن آب، این نوشیدنی طبیعی باعث تنظیم اعمال بدن می گردد.
تغییر سوم: چه باید کرد؟
1- آنچه را می خواهید در یک روز بخورید، یادداشت کنید و طبق آن عمل کنید.
این یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن می باشد. می توانید حداقل برای 2 هفته این کار را ادامه دهید. بعد از این مدت این روش برای شما عادی می شود. بهتر است مواد لازم برای غذای خاص را نیز بنویسید.
2- حتی برای ساعت های بیکاری خود نیز برنامه غذایی درست کنید.
ولی این نکته را از یاد نبرید که چه غذاهایی دارای ارزش غذایی و کدام ها فاقد ارزش غذایی هستند.
3- تغذیه صحیح را بیاموزید.
برای اطلاع از ارزش غذایی مواد، می توانید از کتاب ها، مجلات یا سایت های راجع به تغذیه استفاده کنید.
4- احساسات خود را در غذا خوردن به کار برید!
شما می توانید احساسات خود را قبل، در حین و بعد از غذا خوردن ببینید و با کمک این روش می توانید غذاهای سالم را مصرف کنید.
اگر شما هنگام عصبی یا ناراحت بودن زیاد غذا می خورید، بدانید که شما خورنده احساسات می باشید! بنابراین بدون هیچ تأمل و تفکری، به دنبال راه حل و درمان مشکل روحی و رفتاری خود برآیید.
5- تحرک داشته باشید.
منظور از تحرک این نیست که روزانه 1 ساعت در کلاس ورزشی، ورزش کنید، بلکه فقط فعالیت بدنی لازم است. شما برای حفظ سلامتی خود می توانید به راحتی 10 دقیقه در روز پیاده روی کنید و کم کم این زمان را به 30 دقیقه در روزهای بعدی برسانید.
به خاطر داشته باشید که تحرک بدنی، لازمه تندرستی است.
سالم باشید و سالم زندگی کنید و تحرک را از یاد نبرید.

از مریم سجاد پور: کارشناس تغذیه

جمعیت جهان در ماه اینده میلادی


طبق آخرين آمار اعلام شده ااز طرف اداره آمار و سرشماري آمريكا:جمعيت جهان در ماه آينده ميلادي از مرز 6،666،666،666 خواهد گذشت.در حالي كه جمعيت جهان در آغاز سال جاري ميلادي بالغ بر 6،639،217،576 بودكه در اواخر ماه جاري ميلادي به 6،664،737،085 خواهد رسيد و بنا به آمار به اينكه در پايان ماه آينده ميلادي جمعيت جهان به ميزان6،671،275،141 عبور خواهد كرد.براساس برآورد اين اداره امروز ساكنين كره زمين در ساعت 14:36 به وقت گرينويچ بالغ بر6،661،912،732 نفر بوده است.

( تابناک )

بعضی از غلط های مشهور در دستور زبان فارسی ( 2 ) اقتباس از وبلاگ نگاه نو


● به کار بردن تنوین برای واژه های فارسی
کاربرد تنوین که ابزار ساختن قید در زبان عربی است برای واژه های عربی جایز است، مانند: اتفاقا، تصادفا، اجبارا، ولی واژه های ناگزیر و ناچار و مانند آن ها که فارسی است هرگز تنوین بر نمی دارد و نباید آن ها را چون این به کار برد:
گزارشا به عرض می رسانم ( به جای بدین وسیله گزارش می کنم که )،
ناچارا رفتم ( به جای به ناچار، یا ناگزیر رفتم).
اکنون کار به جایی رسیده است که بسیاری تنوین را حتا برای واژه های لاتین نیز به کار می گیرند و مثلن می گویند: تلفونا به او خبر دادم، یعنی به وسیله ی تلفن، یا تلفنی او را آگاه کردم.
تلگرافا به او اطلاع دادم، یعنی با تلگراف یا تلگرافی او را آگاه کردم.
در این جا لازم به گفتن است که دیرزمانی است که نوشتن تنوین به صورت ا در خط فارسی به کناری نهاده شده و آن را به صورت ن می نویسند. مثلن : اتفاقن، تصادفن یا اجبارن
● واژه ی های دو قلو، سه قلو، چهارقلو و مانند آن
واژه ی ترکی دو قلو اسمی مرکب از ” دوق ” و ” لو “ است که روی هم همزادها معنی می دهد و هیچ گونه ارتباطی با عدد ۲ (دو) فارسی ندارد که اگر بانویی احیانن سه یا چهار فرزند به دنیا آورد بتوان سه قلو یا چهار قلو گفت.
درست مانند واژه ی فرانسوی دو لوکس De Luxe که بسیاری گمان می کنند با عدد ۲ (دو) فارسی ارتباطی دارد و لابد سه لوکس و چهار لوکس آن هم وجود دارد. De حرف اضافه ی ملکی در زبان فرانسوی می باشد به معنی ” از” ( مانند Of در انگلیسی یا Von در آلمانی ) و Luxe به معنی ” تجمل و شکوه “ است و دو لوکس به معنی ” از (دسته ی ) تجملاتی ” می باشد. یعنی هر چیزی که دولوکس باشد، نه از نوع معمولی، بلکه از نوع تجملاتی و با شکوه آن است.
● غلط های دستوری
استاد: این واژه فارسی است و باید جمع آن را استادان گفت نه اساتید .
مهر: مهر واژه ای فارسی است و صلاحیت اشتقاق عربی را ندارد و نباید مثلن گفت حکم ممهور شد، بلکه درست آن است که بگویند: حکم مهر کرده شد یا مهر زده شد.

۱۳۸۷ فروردین ۲۸, چهارشنبه

ماجرای مردی که حامله است !


این مرد جوان که تا سن ۲۲ سالگی به عنوان مدل لباس های زنانه فعالیت می کرده و سپس تغییر جنسیت داده است، درخصوص باردار شدن خود پس از ۱۲ سال زندگی مردانه گفت؛ یکی از آرزو های همیشگی من این بود که فرزندی داشته باشم اما پس از گذشت پنج سال از ازدواج خود با نانسی دریافتم او به خاطر مشکلات جسمانی قادر به باردار شدن نیست. در این زمان ما با هم مشورت کردیم و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که من با توجه به وضعیت جسمانی خودم برای باردار شدن تلاش کنم.
توماس در ادامه احساس خود را در مورد زندگی مردی که باردار است چنین بازگو کرد؛ زمانی که این تصمیم را گرفتیم به این نمی اندیشیدم که من در حال حاضر چه جنسیتی دارم و تصور جامعه از من چیست. تنها هدف مان اهمیت داشت. من گمان می کنم در این مورد باردار شدن یک عمل مردانه یا زنانه نیست بلکه یک عمل انسانی است. این نیازی است که فردی می خواهد بچه دار شود و حالا که در این وضعیت هستم تنها آرزویم این است که فرزند سالمی را به دنیا آورم. نانسی همسر توماس که از ازدواج قبلی خود دو فرزند دارد، در شرح چگونگی انجام این عمل گفت؛ پس از اینکه تصمیم به انجام این کار گرفتیم ما ابتدا به دنبال کسی گشتیم که حاضر باشد در عمل لقاح مصنوعی ما را یاری کند. پس از یافتن مرد جوانی من به یک دامپزشکی رفتم و سرنگ مخصوص لقاح مصنوعی حیوانات را خریداری کردم. پس از تهیه مقدمات کار ما در حالی که امید چندانی به موفقیت طرح مان نداشتیم، خودمان در خانه عمل را انجام دادیم و چند روز بعد برای اینکه از ماحصل کار باخبر شویم، توماس را برای آزمایش خون به آزمایشگاه بردیم و از تست بارداری متوجه شدیم عمل موفقیت آمیز بوده است. در همین حال توماس درخصوص چگونگی تغییر جنسیت خود گفت؛ در سن ۲۲ سالگی دریافتم رفتارهایم بیشتر به یک مرد شبیه است تا یک زن، از این رو به پزشک مراجعه کردم تا ترتیب تغییر جنسیت من داده شود. در ابتدا برای من دشوار بود که در جامعه به عنوان یک مرد شناخته شوم. زندگی قبلی من به عنوان یک مدل لباس بسیار با مسیر جدیدی که در پیش داشتم متفاوت بود. از این رو ابتدا با پوشیدن لباس های مردانه اطرافیان را با فرم جدید زندگی خود وفق دادم تا پس از عمل مشکلی برایم پیش نیاید. در حالی که با حضور این مرد ۳۴ ساله در برنامه معروف اپرا وینفری ادعای باردار شدن یک مرد شکلی رسمی تر به خود گرفته است، بسیاری از کارشناسان این ادعا را نادرست دانسته اند و مدعی هستند علت باردار شدن توماس وجود بخش های زنانه در داخل بدن اوست که یادگاری از زندگی قبلی او با جنسیت زن است. در کنار این نظر برخی نیز به کل ادعای مرد بودن توماس را زیر سوال برده اند. این جنجال در حالی ادامه دارد که به علت جنسیت توماس پزشکان امکان وضع حمل طبیعی وی را غیرممکن می دانند و از اکنون در فکر اقداماتی هستند که بتوانند فرزند این مرد را در سوم ژوئن 2008 سالم به دنیا اورند.

گسترش روزافزون داروها و وسائل لاغری در ایران

چای پر رنگ و بسیاری از نوشیدنیها و خوردنیهای دیگر در تشدید ناراحتی معده موثرند


مصرف قهوه، چاي پررنگ، الکل و ادويه باعث تشديد و بروز بيماري زخم معده مي‌شود.

مصرف زياد غذاهاي ترش، شور، ميوه و سبزيجات خام و برنج نيز در ازدياد ترشح اسيد معده و سوزش و دردهاي معده و در نتيجه مزمن شدن و تورم آن دخالت دارد.

بر اساس اين گزارش، مبتلايان به زخم معده و ناراحتي روده بهتر است از غذاهايي استفاده کنند که هضم‌ آنها آسان و ساده بوده و باعث نفخ دستگاه گوارش نشود که از جمله اين غذاها مي‌توان به غذاهاي کبابي، انواع سوپ کم چرب، آب ميوه‌ها، نان و پنير و ماست اشاره کرد.

به طور کلي استرس و فشارهاي عصبي، داشتن گروه خوني o، ميکروب هليکوباکترپيلوري از عوامل تشديد کننده زخم معده است.

لازم به ذکر است که مصرف ميوه و سبزي خام در افراد مبتلا به ناراحتي معده مضر است بنابراين بايد ميوه و سبزي را تا حد ممکن به صورت پخته مصرف کنند.

محکم کاری !


ده اصل لازم برای زیبائی واقعی یک زن




1- برای داشتن لب های جذاب کلام محبت آمیز به زبان آورید۲ - برای داشتن چشمان زیبا به زیبایی های مردم و خوبیهای آنها توجه کنید۳ - برای خوش اندام ماندن غذایتان را با گرسنگان تقسیم کنید۴ - برای داشتن موهای زیبا بگذارید کودکی هر روز آن را نوازش کند۵ ـ برای داشتن فرم مناسب در حالی راه بروید که میدانید هرگز تنها نیستید۶ - انسانها بیشتر از اشیا احتیاج به تعمیر نو شدن احیا شدن مرمت شدن و رهاشدن دارند هیچ وقت هیچ کدام را دور نریزید۷ - به خاطر داشته باشید هرگاه به دست یاری نیاز داشتید همیشه یکی در انتهای دست خودتان پیدا میکنیدهمین طور که سنتان بالا میرود شما متوجه میشوید که ۲ دست دارید یکی برای کمک به خودتان و یکی برای یاری دیگران۸ - زیبایی یک زن به لباسهایی که میپوشدبه صورتش و به مدل مویش بستگی ندارد زیبایی یک زن در چشمانش پدیدار میشود چرا که آنها دروازه های باز قلبش هستند جایی که عشقش جای دارد ۹ - زیبایی یک زن در آرایشش نیست بلکه در زیبایی واقعی روحش اوست ، مهم این است که او مشتاقانه عشقش را نثار میکند۱۰ - زیبایی واقعی یک زن با گذشت زمان افزایش می یابد

خشکی پوست




عوامل متعددي مي‌تواند موجب خشکي پوست شده و بر هم خوردن تعادل طبيعي آن را به همراه داشته باشد. بي‌توجهي به بهداشت و نظافت پوست، استفاده طولاني مدت از کفش‌هاي نامناسب، تماس مداوم پوست با سطوح خشن و شوينده‌هاي قليايي از جمله عواملي هستند که سبب ايجاد خشکي و به دنبال آن ترک پوست مي‌شود.در ترک پوست به دليل خشکي يا اگزما، شکافي در سطح پوست ايجاد مي‌شود که در برخي موارد بسيار دردناک است. ترک کف‌پا را در نتيجه تماس زياد پوست با محيط و فاکتورهاي محيطي و نيز وزن بالاي افراد مي‌توان دانست. به اين ترتيب که به دليل وجود فشار بر مناطق خاص سطح کف پا در مناطقي پوست آسيب مي‌بيند که واکنش پوست به اين فشار مداوم ضخيم‌تر شدن و به دنبال آن، ترک پوست است.چه بايد کرد؟فرآورده‌هاي متعددي براي جلوگيري و درمان ترک‌هاي پوستي وجود دارند. با اگر لايه‌اي از فرآورده ضدترک که در سطح پوست گسترش داده شده است نسبت به عبور آب مقاوم باشد، سرعت تبخير آب از سطح پوست و به خصوص دفع نامحسوس آب کاهش مي‌يابد. پوشانيدن سطح پوست به وسيله لايه حاصله از فرآورده ضدترک سبب مي‌شود که بخار آب نتواند از سطح پوست تبخير شده و در طبقه شاخي جمع شود. با توجه به اين نکته که زمان تجديد حيات لايه شاخي پوست انسان در حدود دو هفته است، مي‌توان ادعا کرد که مصرف محصولات پيشگيري کننده و يا درمان کننده ترک‌هاي پوستي بايد مداوم باشد و با يک يا دو بار مصرف نمي‌توان به نتايج مطلوب رسيد.ترکيبات سبومموادي که چه به طور مستقيم از سوي غدد مولد چربي آزاد و چه از طريق فوليکول‌هاي مو از سوي غدد مولد چربي به سطح پوست مي‌رسند، چربي طبيعي پوست يا سبوم ناميده مي‌شوند.لايه چربي که سطح پوست را فراگرفته است، مخلوطي از سبوم و چربي‌هايي است که از اپيدرم ناشي مي‌شود. ترکيبات اصلي موجود در سبوم عبارتند از تري‌گليسيريدها، استرها، موم‌هاي استريفيه (نظير کلسترول)، اسکوالن و مقدار اندکي اسيدهاي چرب آزاد بنابراين استفاده از فرآورده‌هايي که در آنها از اجزاي تشکيل دهنده سبوم استفاده شده باشد، با توجه به اينکه چربي از دست رفته پوست را تا حدودي تامين مي‌کند، براي رفع و پيشگيري ترک‌هاي پوستي مي‌تواند موثر باشد. از طرف ديگر، حضور مواد ضدالتهابي در ترکيب فرآورده‌هاي ضدترک که تا حدودي قادر به ترميم پوست باشند نيز مي‌تواند نقش موثري در رفع اين عارضه پوستي داشته باشد. موادي مانند پيش ساز ويتامين 5‌B نقش بسيار مهم و اساسي در رشد و عملکرد بافت‌هاي پوست و احياي آن را به عهده دارد. اين ويتامين در ترميم زخم‌ها موثر بوده و مقاومت بافت‌هاي مخاطي پوست را نسبت به انواع عفونت‌ها افزايش مي‌دهد. آلانتوئين که به‌عنوان يکي از مواد اصلي التيام‌دهنده پوست شناخته شده است، علاوه بر آثار ضدالتهابي خود، سبب تسريع تکثير سلول‌هاي سالم شده و به اين ترتيب زمان التيام پوست را کاهش مي‌دهد.
( اوای سلامت )

ازمایش دید چشم (بویژه اعراب حاشیه خلیج فارس)